Suomen Kansallisooppera ja -baletin uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Suomen Kansallisooppera ja -baletti on lukeutunut jo vuosia teknologian ja taiteen yhdistämisen edelläkävijöihin. Tuore verkkopalvelu-uudistus luo tälle jatkumoa.

Baletti-ilta kotisohvalla? Miksei. Uudistimme Suomen Kansallisoopperan ja -baletin verkkopalvelun, jonka lippukauppa, Stage24-suoratoistopalvelu ja runsaat sisällöt muodostavat nyt tulevaisuuteen katsovan digitaalisen kokonaisuuden. WordPress-pohjaisen oopperabaletti.fi-palvelun ylläpito on entistä helpompaa, ja käyttäjäkokemus parasta mitä kulttuurinnälkäinen voi toivoa.

Case pähkinänkuoressa:
• Ooppera & Baletin verkkopalvelu-uudistuksen tekninen toteutus
• Tavoitteena oli luoda teknisesti yhtenäinen palvelu, jonka keskiössä on verkkokauppa näyttävillä sisällöillä
• Integraatiot Tessitura CRM- ja -myyntijärjestelmään ja ERP-järjestelmään

Oopperaa ja balettia jokaiselle suomalaiselle

Suomen Kansallisooppera ja -baletti on olemassa kaikkien Suomessa asuvien ja täällä vierailevien iloksi – mutta vain pieni osa meistä pääsee helposti paikalle. Tämän murheen selättämiseksi Ooppera & Baletti kokeili jo ennen pandemia-aikaa ennakkoluulottomasti uusia digitaalisia kanavia.

Oopperalla & Baletilla on tarjota kaikille kulttuuria himoitseville Stage24-palvelu, jonka kautta etäämmälläkin asuva oopperafani voi nauttia kotimaisista ooppera- ja balettiesityksistä. Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä uusittu Stage24 kasvaa koko ajan entistä laajemmaksi kotimaisen oopperan ja baletin suoratoistopalveluksi, joka tarjoaa esitystallenteiden ja suorien lähetysten lisäksi myös syventäviä artikkeleita ja kuunneltavia teosesittelyjä.

Ostoskoriin kakkua ja kulttuuria

Ostatko liput heti, vai tutkitko ajan kanssa vaihtoehtoja? Oopperabaletti.fi-palvelun oma verkkokauppa on Oopperan & Baletin tärkein lipunmyyntikanava. Ostaminen on tehty mahdollisimman mukavaksi, ja valikoimassa on muutakin kuin lippuja. Kävijä voi valita itse paikkansa, ostaa väliaikatarjoilut, syventyä esityksen taustoihin ja tutustua esittäjiin. Nopeita liikkeitä varten kaupassa on pikaostomahdollisuus.

Digi tuli näyttämölle jäädäkseen

Oopperan & Baletin digitaaliset sisällöt, lipunmyyntikanavana toimiva verkkokauppa ja Stage24-palvelu muodostavat nyt yhtenäisen kokonaisuuden, jonka pitkäjänteisessä kehittämisessä olemme täysillä mukana. Millä digitaalisilla keinoilla kotimaista ooppera- ja balettielämystä voikaan vielä tulevaisuudessa rikastaa? Uudistettu palvelu skaalautuu sen mukaan, mitä toiveet ja keinot ikinä ovatkaan.

Perinteikäs ei pelkää

On etuoikeus olla mukana rakentamassa tulevaisuuden suomalaista ooppera- ja balettikokemusta. Yhtä mahtava asia on Oopperan & Baletin edistyksellinen asenne. Perinteikäs talo on panostanut siihen mikä on nupullaan, lähtenyt pelottomasti kehittämään uutta ja digitalisoimaan liiketoimintaansa. Digitalisaatio luo mahdollisuuksia – mutta se vaatii ajatustyötä, rohkeutta ja sydäntä.

(*Vierityspalkin toimituksen tarkennus: Oopperan verkkokauppatoiminnot on räätälöity, eivätkä hyödynnä esimerkiksi WooCommercea, vaan integroituvat asiakkaan taustajärjestelmiin. Myös Stage24-palvelu on räätälöity ratkaisu, joka nojaa asiakkaan taustajärjestelmiin.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Xamkin uudistettu verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Xamkin uudistettu verkkopalvelu on loppukäyttäjän ja sisällöntuottajan unelma Xamk on yksi Suomen suosituimmista ammattikorkeakouluista, jonka tavoitteena on edistää ja tukea Kaakkois-Suomen elinvoimaa kouluttamalla, tutkimalla ja kehittämällä. Yhdessä loimme verkkopalvelun, joka palvelee tätä tavoitetta. “Henkilökohtaisesti oli ilo työskennellä Hionin kanssa, ja opin paljon teidän kehittäjienne näkökulmista. Yhteistyö innosti minua uudella tavalla WordPress-kehittämiseen.” – Ville Kupila, projektin […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Veho.fi:n verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Saumattomia asiakaskokemuksia modernin teknologian avulla Veho on yli 80-vuotias suomalainen, perheomisteinen yritys, joka maahantuo ja myy henkilöautoja ja hyötyajoneuvoja, sekä tarjoaa huoltopalveluita. Viime vuosina Vehon liiketoiminta on kansainvälistynyt, ja toimintoja on laajennettu yritysostoin Ruotsin lisäksi myös Baltian maihin. Juuri kansainvälistyminen on tuonut tiukempia vaatimuksia Vehon digitaalisille kanaville. Taustajärjestelmien tulee toimia ja datan tulee olla yhtenäistä, […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Haminan kaupungin verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Uudistimme Haminan kaupungin verkkopalvelun, tavoitteenamme luoda moderni, selkeä ja käyttäjäystävällinen tietopankki, joka toimisi samalla kaupungin houkuttelevana käyntikorttina. Uudistuksessa hyödynnettiin kestäviä digikehitysperiaatteita, jotka varmistivat sivuston energiatehokkuuden. Asiakastarina pähkinänkuoressa Haminan kaupunki halusi uudistaa verkkosivustonsa moderniksi, selkeäksi ja käyttäjäystävälliseksi tietopankiksi, joka toimisi samalla kaupungin houkuttelevana käyntikorttina. Uudistuksessa painotettiin kestäviä digikehitysperiaatteita ja energiatehokkuutta. Suunnittelimme ja toteutimme uuden verkkosivuston Haminan […] Lue lisää

MutkatonKoti-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Joulukuussa 2021 julkaistu LähiTapiolan MutkatonKoti -verkkopalvelun suunnittelussa on keskitytty mahdollisimman miellyttävään käyttökokemukseen. Geniemin suunnittelemaan ja toteuttamaan verkkopalveluun tehtiin WordPressin ja eKoki-järjestelmän välinen integraatio, jonka kautta verkkopalveluun tuotavat kiinteistöjen ja asuntojen tiedot helpottavat mukavasti sisältöjen ylläpitotyötä. Palvelun tärkeimmät toiminnot, kuten asuntohaku, asuntojen listausnäkymät ja asuntohakemus, toimivat käyttäjälle johdonmukaisesti millä tahansa päätelaitteella ja käyttäjä pääsee käyttämään niitä […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun