Suomen Kansallisooppera ja -baletin uusi verkkopalvelu
Suomen Kansallisooppera ja -baletti on lukeutunut jo vuosia teknologian ja taiteen yhdistämisen edelläkävijöihin. Tuore verkkopalvelu-uudistus luo tälle jatkumoa.
Baletti-ilta kotisohvalla? Miksei. Uudistimme Suomen Kansallisoopperan ja -baletin verkkopalvelun, jonka lippukauppa, Stage24-suoratoistopalvelu ja runsaat sisällöt muodostavat nyt tulevaisuuteen katsovan digitaalisen kokonaisuuden. WordPress-pohjaisen oopperabaletti.fi-palvelun ylläpito on entistä helpompaa, ja käyttäjäkokemus parasta mitä kulttuurinnälkäinen voi toivoa.
Case pähkinänkuoressa:
• Ooppera & Baletin verkkopalvelu-uudistuksen tekninen toteutus
• Tavoitteena oli luoda teknisesti yhtenäinen palvelu, jonka keskiössä on verkkokauppa näyttävillä sisällöillä
• Integraatiot Tessitura CRM- ja -myyntijärjestelmään ja ERP-järjestelmään
Oopperaa ja balettia jokaiselle suomalaiselle
Suomen Kansallisooppera ja -baletti on olemassa kaikkien Suomessa asuvien ja täällä vierailevien iloksi – mutta vain pieni osa meistä pääsee helposti paikalle. Tämän murheen selättämiseksi Ooppera & Baletti kokeili jo ennen pandemia-aikaa ennakkoluulottomasti uusia digitaalisia kanavia.
Oopperalla & Baletilla on tarjota kaikille kulttuuria himoitseville Stage24-palvelu, jonka kautta etäämmälläkin asuva oopperafani voi nauttia kotimaisista ooppera- ja balettiesityksistä. Verkkopalvelu-uudistuksen yhteydessä uusittu Stage24 kasvaa koko ajan entistä laajemmaksi kotimaisen oopperan ja baletin suoratoistopalveluksi, joka tarjoaa esitystallenteiden ja suorien lähetysten lisäksi myös syventäviä artikkeleita ja kuunneltavia teosesittelyjä.
Ostoskoriin kakkua ja kulttuuria
Ostatko liput heti, vai tutkitko ajan kanssa vaihtoehtoja? Oopperabaletti.fi-palvelun oma verkkokauppa on Oopperan & Baletin tärkein lipunmyyntikanava. Ostaminen on tehty mahdollisimman mukavaksi, ja valikoimassa on muutakin kuin lippuja. Kävijä voi valita itse paikkansa, ostaa väliaikatarjoilut, syventyä esityksen taustoihin ja tutustua esittäjiin. Nopeita liikkeitä varten kaupassa on pikaostomahdollisuus.
Digi tuli näyttämölle jäädäkseen
Oopperan & Baletin digitaaliset sisällöt, lipunmyyntikanavana toimiva verkkokauppa ja Stage24-palvelu muodostavat nyt yhtenäisen kokonaisuuden, jonka pitkäjänteisessä kehittämisessä olemme täysillä mukana. Millä digitaalisilla keinoilla kotimaista ooppera- ja balettielämystä voikaan vielä tulevaisuudessa rikastaa? Uudistettu palvelu skaalautuu sen mukaan, mitä toiveet ja keinot ikinä ovatkaan.
Perinteikäs ei pelkää
On etuoikeus olla mukana rakentamassa tulevaisuuden suomalaista ooppera- ja balettikokemusta. Yhtä mahtava asia on Oopperan & Baletin edistyksellinen asenne. Perinteikäs talo on panostanut siihen mikä on nupullaan, lähtenyt pelottomasti kehittämään uutta ja digitalisoimaan liiketoimintaansa. Digitalisaatio luo mahdollisuuksia – mutta se vaatii ajatustyötä, rohkeutta ja sydäntä.
(*Vierityspalkin toimituksen tarkennus: Oopperan verkkokauppatoiminnot on räätälöity, eivätkä hyödynnä esimerkiksi WooCommercea, vaan integroituvat asiakkaan taustajärjestelmiin. Myös Stage24-palvelu on räätälöity ratkaisu, joka nojaa asiakkaan taustajärjestelmiin.)