Sagax Finland

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Lähtökohta

Sagax Finland on kiinteistösijoitusyhtiö, joka vuokraa toimitiloja eri puolilla Suomea. Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli luoda sivusto, joka palvelee entistä paremmin niin uusia toimitilojen etsijöitä, nykyisiä vuokralaisia kuin toimitilavälittäjiäkin.

Sagax Finland kaipasi uutta, uskottavampaa sivustoa, jossa erityisesti toimitilahaku toimisi käyttäjäystävällisemmmin. Lisäksi haluttiin tehdä erityisesti yhteydenotosta helppoa ja sujuvaa. Sivustolle haluttiin moderni ja selkeä ilme, joka tukee Sagaxin brändiä ja tekee tilojen selailusta miellyttävää. Samalla haluttiin palvella myös nykyisiä vuokralaisia tarjoamalla helposti löydettävää ja ajankohtaista tietoa kiinteistöihin ja asiakaspalveluun liittyen.

Tavoitteet

  • Parantaa toimitilahaun käytettävyyttä ja löydettävyyttä.
  • Selkeyttää käyttäjäpolkuja eri kohderyhmille.
  • Rakentaa moderni ja brändin mukainen ilme.
  • Tarjota ajankohtaista ja helposti päivitettävää sisältöä.
  • Palvella nykyisiä vuokralaisia paremmin.
  • Mahdollistaa joustava sisällönhallinta asiakkaan tiimille.

Mitä tehtiin

Uudistimme koko sivuston ulkoasun hyödyntäen Sagax-konsernin brändiohjeistoa suunnittelun pohjana. Saimme ulkoasun suunnitteluun kuitenkin varsin vapaat kädet, ja tuloksena syntyikin moderni, uskottava ja kilpailijoistaan tyylikkäästi erottuva sivusto. Loimme sivustolle selkeän visuaalisen linjan, jossa yhdistyvät sujuva käyttökokemus ja brändiä tukeva ilme.

Rakennetta ja käyttäjäpolkuja suunniteltaessa toimitilahaun käytettävyys nostettiin prioriteetiksi, ja käyttäjien tarpeet huomioitiin niin etusivun nostoissa kuin yksittäisten kohteiden esittelyissä. Loimme sivustolle myös kätevän kohdehaun karttapohjaisen näkymän, josta Sagax Finlandin tarjoamia tiloja pystyy helposti tarkastelemaan koko Suomen mittakaavassa. Toinen tärkeä nosto oli yhteystietojen helppo ja nopea löydettävyys, sillä toimitiloja etsivät asiakkaat ottavat tutkitusti mielellään yhteyttä nopeasti ja soittamalla. Tämän vuoksi vuokraustiimin yhteystietoihin on useampi polku ympäri sivustoa. Sisällönhallintaan toteutimme lohkopohjaisen rakenteen, joka mahdollistaa sivujen joustavan ja tehokkaan päivittämisen.

Lopputulos

Uudistettu sagaxtilat.fi tarjoaa selkeän, raikkaan ja helppokäyttöisen kokonaisuuden, joka palvelee yhtä hyvin uusia vuokralaisia kuin nykyisiä asiakkaita. Toimitilojen haku on sujuvaa ja kiinteistöesittelyt näyttäviä ja kattavia. Myös asiakaspalvelu- ja uutisosioita kehitettiin informatiivisemmiksi ja saavutettavammiksi. Sivustouudistus tukee Sagax Finlandin toimintaa paitsi myynnin ja markkinoinnin työkaluna, myös asiakassuhteiden ylläpidossa.

Projektin kohokohdat

Kohteiden helppo suodatus
Sivustolle toteutettiin helppo kohdeselaus, jonka avulla käyttäjä voi suodattaa kohteita haluamiensa parametrien perusteella. Jokaiselle kohteelle voi antaa yleistietoja, kuvia, pohjapiirustus ja muita olennaisia tietoja, joista avaintiedot näytetään selkeästi listauksessa. Kohteen sivulta on mahdollista ottaa suoraan yhteyttä lomakkeella.

Kohdehaun karttanäkymä
Loimme sivustolle kohdehaun karttanäkymän, josta Sagax Finlandin tarjoamia tiloja pystyy helposti tarkastelemaan koko Suomen mittakaavassa. Näin käyttäjä pystyy nopealla silmäyksellä tarkastelemaan kohteiden sijaintia suoraan kartalta.

Tilojen julkaisu vaivattomasti eri palveluihin
WordPressiin rakennetun integraation ansiosta Sagax Finlandin toimitilatiedot siirtyvät automaattisesti myös muihin tärkeisiin toimitilapalveluihin. Kaikki päivitykset tehdään yhdestä paikasta, mutta julkaistaan automaattisesti Toimitilat.fi-, Kauppalehti- ja Oikotie-palveluihin.

Arvokas ja moderni ilme
Sagax Finlandin sivustolle haettiin ilmettä, joka viestii arvokkuutta, mutta tuntuu silti raikkaalta ja nykyaikaiselta. Saimme vapauden poiketa Sagax-konsernin ilmeestä poikkeuksellisen rohkealla tavalla. Näyttävän sivuston ansiosta kävijä muistaa kenen tontilla ollaan!

Duden WordPress-ylläpito
sagaxtilat.fi pyörii Duden korkean suorituskyvyn WordPress-optimoidulla palvelimella. Dude pitää huolta palvelimesta, nimipalvelusta, WordPress-päivityksistä, WordPressistä, lisäosista ja näiden tietoturvasta. Ylläpitopakettiin kuuluu myös muun muassa ripeä tekninen tuki ja automaattiset varmuuskopiot.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kiilopää

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Kiilopää on tunnettu tunturi ja luontokohde Urho Kekkosen kansallispuistossa, Lapissa. Alue tarjoaa upeat puitteet ulkoiluun ja rentoutumiseen ympäri vuoden. Suomen Ladun ylläpitämä Kiilopään tunturikeskus tarjoaa monipuolisia palveluita luonnossa liikkuville: majoitusta, ruokailua, savusanomista, välinevuokrausta sekä runsaasti tapahtumia ja opastettuja elämyksiä. Aiempi verkkosivusto ei kyennyt parhaalla tavalla välittämään Kiilopään ainutlaatuista henkeä, monipuolisia elämyksiä tai palvelutarjontaa tavalla, […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

Like Kustannuksen uudet verkkosivut

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Liken vanha sivusto ei enää tehnyt oikeutta kustantamon rohkealle brändille. Käyttäjät kaipasivat sujuvampaa tapaa löytää kirjoja ja ajankohtaisia nostoja. Tavoitteet Luoda visuaalisesti vahva ilme, joka heijastaa Liken asennetta Tehdä kirjojen hakemisesta ja selaamisesta vaivatonta Nostaa kirjailijat yhtä näkyvästi kuin heidän teoksensa Antaa markkinoinnille työkalut ketterään sisällöntuotantoon Varmistaa, että kirjat näkyvät ajantasaisina integraatioiden kautta Mitä […] Lue lisää

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Elonen – uusi verkkosivusto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Elonen halusi verkkosivuston, joka palvelee paremmin kaikkien heidän kohderyhmiensä tarpeita. Kuluttajat etsivät tuotteita, reseptejä ja lähintä kahvilaa. Kauppiaat ja HoReCa-asiakkaat kaipasivat kattavaa tuotepankkia ja bränditietoa. Vanha sivusto ei enää taipunut näihin tarpeisiin. Tavoitteet Tuoda Elosen brändiä paremmin esiin Selkeyttää rakenteita eri käyttäjäryhmien näkökulmasta Esitellä koko tuotevalikoima selkeästi ja suodatettavasti Tarjota ländärit sesongeille, ruokavalioille ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun