Riviera

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Riviera – leffojen karkkikauppa

Elokuvateatteri Rivieran toisen teatterin avaaminen asetti uuden riman verkkosivuston käyttäjäkokemukselle. Koska elokuva-alalla on aina käytettävissä parasta mahdollista kuva- ja videomateriaalia, oli luovan konseptin kantavana ideana perustaa sivulle leffojen karkkikauppa, jossa alan makein valikoima saa ansaitsemansa huomion. Pääroolin annoimme kuitenkin käyttäjäkokemukselle, jotta Rivieran uniikin palvelun draaman kaari säilyy ehjänä aina varaamisesta itse elokuvaelämykseen.

Haaste

Elokuvateatteri Riviera avasi loppuvuodesta 2022 toisen teatterin suositun esikoisensa rinnalle. Punavuoren teatterin avautuessa ja siten koko toiminnan tuplautuessa myös verkkosivuston haasteet käytettävyyden suhteen kasvoivat. Käsipelillä pyöritettävät järjestelmät kaipasivat kipeästi teknisten ratkaisujen uusimista ja automaatioita.

Lisäksi varausprosessissa sekä lipunmyynnin että yksityistilaisuuksien suhteen oli kehittämiskohtia ja kosolti käyttämätöntä potentiaalia, erityisesti kuvamateriaalin ja automaattisesti päivittyvien hintojen hyödyntämisessä. Tavoitteena oli luoda elokuvien selaamisesta herkullinen kokemus, joka ohjaa painamaan varaa lippu -nappia.

Meidän tehtävämme oli:

1. Lisätä uusi teatteri ja kaksi uutta elokuvasalia kokonaisuuteen
2. Kohentaa elokuvatarjonnan vetovoimaa ja helpottaa elokuvanäytösten selailua
3. Kehittää käyttäjäkokemuksesta kansainvälisellä tasollakin kadehdittava

Luova idea

Elokuva-ala on sisältöjen unelmabisnestä, sillä verkkopalvelun käytössä on aina parasta mahdollista kuva- ja videomateriaalia. Malli uudelle sivustolle haettiin sisältöään tehokkaasti tarjoilevilta suoratoistopalveluilta, joita Rivieran kohderyhmä osaa käyttää lähes unissaan.

Luovan konseptin kantavana ideana oli perustaa Rivieran verkkosivustolle leffojen karkkikauppa kaikilla herkuilla, jossa alan makein valikoma saa ansaitsemansa huomion. Pääroolin annoimme kuitenkin käyttäjäkokemukselle, jotta Rivieran uniikin palvelun draaman kaari säilyy ehjänä aina varaamisesta itse elokuvaelämykseen.

Mikä kaikki muuttui?

1. Elokuvat ja näytökset esillä aiempaa houkuttelevammin
2. Selkeämpi varausprosessi, myös yksityistilaisuuksien varaamiseen
3. Sivuston parempi optimointi
4. Mailchimp-integraatio osaksi varausprosessia

Verkkopalvelun tekninen toteutus perustuu avoimen lähdekoodin WordPress-järjestelmään, joka mahdollistaa sisällön ja tuotteiden vaivattoman hallinnan ja ylläpidon sekä täyden mukautuvuuden asiakkaan tarpeisiin.

Elokuvien profiilit siirrettiin helposti uudelle sivustolle kolmannen osapuolen palvelun kautta, jonne integroimme uuden sivuston. Näin järjestelmään syötetyt elokuvat päivittyvät Rivieran sivustolle muutamassa minuutissa. Samaa rajapintaa hyödyntämällä toteutimme käyttäjäystävällisen suodatuksen niin elokuvien kuin näytösten valitsemiselle.

Toteutuksessa huomioimme luonnollisesti myös teknisen hakukoneoptimoinnin, sivuston nopeuden ja käytettävyyden kaikilla yleisimmillä laitteilla sekä sivuston rakenteen suunnittelun analytiikan ja seurannan kautta.

“Sivusto kestää hienosti kansainvälistäkin vertailua uniikkiudessaan.”

Tulokset

Siirtymiset Googlesta Rivieran sivuille 43 700*
Orgaaninen liikenne kasvanut sivustolla 25%**
Sivustolla vietetty aika kasvanut 32 %**
Sivuston käytettävyys: Google Lighthouse, Performance: Desktop: 97/100 (+32.9%), Mobile: 61/100 (+96.8%)
Asiakaskokemus NPS → 91
Kasvu lipunmyynnissä: Näytöskapasiteetin kasvun vuoksi luku ei vertailukelpoinen

*Google Search Console aikaväli 1.11.22-31.12.22
**Google Analytics aikaväli 1.11.21-31.12.21 vrt. 1.11.22-31.12.22

Olemme ylpeitä, että onnistuimme integroimaan kaikki erilliset järjestelmät saumattomasti yhteen ja toteuttamaan uusitun kokonaisuuden intuitiivisella käyttöliittymällä ja hienolla ulkoasulla. Palvelu toteutettiin teknisesti korkealla laadulla. Huolehdimme palvelun ylläpidosta ja jatkokehityksestä jatkossakin kokonaisvaltaisesti.

Kaiken kaikkiaan Riviera Cinemas asiakkaana sekä me olemme erittäin tyytyväisiä saavutettuihin tuloksiin.

Asiakaspalautteita

“Lippujen ostaminen netistä etukäteen meni sujuvasti. Leffaillan aamuna tullut sähköposti, joka kertoi mahdollisuudesta tilata tarjoilut etukäteen paikalle, oli iloinen yllätys.”

“Kiitos lämpimästi hienosta elokuvakokemuksesta! Kaikki toimi alusta loppuun, varauksesta lopputeksteihin. Toivon, että jatkatte samalla linjalla ja pidätte huolta hienosta konseptistanne.”

“Kiitos, oli niin ihana treffi-ilta. Upeat puitteet ja hyvä palvelu. Ja ihan huippua, että teidän nettisivut on kehittyneet!!”

Don & Brancoon on voinut luottaa erityisesti teknisellä tasolla hyvin. Mitä tahansa tarpeita meillä on verkkopalveluiden suhteen niin Don & Brancolta löytyy osaamista.

Atte Laurila

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Renta – verkkopalvelut

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Konevuokrausalan muutamassa vuodessa mullistanut Renta halusi säilyttää alan edelläkävijän maineensa myös tulevaisuudessa. Tässä tavoitteessa verkkopalvelun toimivuus ja kaluston vuokrauksen helppous ovat keskeisessä roolissa. Kehitimme Rentalle verkkoalustan, jonka päälle Rentan koko verkkopresenssi rakennettiin uudestaan. Uudistimme ensin Renta Groupin verkkosivuston, jonka jälkeen uudistukset jatkuivat Pohjoismaiden maakohtaisilla sivustoilla. Haaste Renta Group on viime vuosina laajentunut koko Pohjois-Euroopan kattavaksi […] Lue lisää

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Työttömyyskassa Aaria

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia, Hakukoneoptimointia osana projektia

Työttömyyskassa Aaria on palkansaajakassa, jonka jäseneksi voivat liittyä kaikki työ- ja virkasuhteessa olevat palkansaajat. Jäseneksi voi liittyä riippumatta siitä, millä ammattialalla työskentelee, tai millainen koulutustausta on. Aariaan kuuluu jo noin 100 000 jäsentä. Aaria tarjoaa jäsenilleen ystävällistä ja laadukasta palvelua sekä sujuvaa asiointia. Tärkeitä arvoja ovat palvelualttius, asiantuntevuus ja luotettavuus. Haaste Aarian brändi-identiteetti sekä verkkopalvelut […] Lue lisää

HUONE

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Vuosia jatkunut kumppanuutemme tapahtumahotelli HUONEen strategiatyössä, brändin, verkkosivuston kehityksessä ja digimarkkinoinnissa on mahdollistanut yrityksen laajentumisen Suomen lisäksi myös Singaporeen ja Tanskaan. Haaste Olemme tehneet yhteistyötä HUONEen kanssa vuodesta 2014 asti ja auttaneet sinä aikana kehittämään sivustoa sekä varausjärjestelmää ja toteuttamaan jo useamman laajan verkkosivu-uudistuksen. Jokaisessa sivustossa ja palvelussa on aina parannettavaa, eikä ylivertaista lopputulosta saavuteta […] Lue lisää

Pörssiklubin jäsensivusto

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Helsingin Pörssiklubi on Helsingin keskustassa sijaitseva perinteikäs yksityisklubi. Klubin jäsenistö koostuu suomalaisista yrityspäättäjistä ja yhteiskunnallisista vaikuttajista. Kirjautumisen takana oleva jäsensivusto kokoaa jäsenille yhteen paikkaan kaikki klubin ajankohtaiset aiheet, kuten tapahtumakalenterin, uutiset, jäsenedut, klubin ravintolan pöytävarausjärjestelmän ja muut klubijäsenyyteen liittyvät aiheet. Haaste Pörssiklubilla oli tarve uudelle, modernimmalle verkkopalvelulle, joka tarjoaisi heidän jäsenilleen entistä parempia mahdollisuuksia pysyä […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun