Rexin B2B-verkkokaupan uudistus
Lähtökohdat
Dude uudisti Rexin B2B-verkkokaupan vastaamaan brändin kasvua ja modernin verkkokaupan tarpeita. Suunnittelun tavoitteena oli selkeä, käyttäjäystävällinen ja houkutteleva sivusto, joka palvelee jälleenmyyjiien ja urheilukauppiaiden lisäksi myös tiedonjanoisia hiihto- ja pyöräilyharrastajia.
Tavoitteet
- Brändiä vahvistava ja selkeä, intuitiivinen käyttöliittymä.
- Oikean tuotteen löytämisen ja ostotapahtuman helppous.
- Helppo verkkokaupan hallinta.
Mitä tehtiin
Sivuston ilme ja rakenne luotiin tukemaan Rexin asiantuntijaroolia sekä tavoittamaan laajempi käyttäjäkunta erityisesti aktiiviharrastajien ja jälleenmyyjien parista. Sivustolle toteutettiin erilaisia hakutoimintoja, joiden avulla käyttäjät voivat löytää nopeasti sopivat tuotteet, kuten oikean suksivoiteen lumityypin ja lämpötilan mukaan. Verkkokaupan avulla markkinoinnin automaatioita ja asiakaspolkuja optimoitiin niin, että asiakaskokemus on selkeä ja joustava.
Verkkokaupan hallintaa helpotettiin monipuolisilla lohkoratkaisuilla, ja jälleenmyyjille luotiin mahdollisuus rakentaa tuotepaketteja ja tehdä ennakkotilauksia suoraan verkkosivustolta. Näin vähennettiin merkittävästi manuaalista työtä ja tehostettiin tilausten käsittelyä.
Lopputulos
Rexin B2B-verkkokauppa tarjoaa käyttäjäystävällisen, visuaalisesti vaikuttavan ja tehokkaasti hallittavan ostokokemuksen, joka palvelee niin aktiivisia hiihto- ja pyöräilyharrastajia kuin jälleenmyyjiä ja myyntitiimiä. Räätälöidyssä Rex-jälleenmyyjäportaalissa voi tehdä ja hallinnoida tilauksia suoraan verkkosivujen kautta. Verkkokauppa tukee Rexin uusia kasvutavoitteita pyöräilytuotteissa kansainvälisesti ja vahvistaa brändin asiantuntija-asemaa kaikilla kohdemarkkinoilla. Duden ylläpitopalvelut varmistavat sivuston toimintavarmuuden ja tukevat Rexin jatkuvaa kasvua
PS. Julkaisun aihepiiriin liittyviä artikkeleita: Verkkokaupan alustat ja järjestelmät