Rengasmarket

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Laaja sivustorypäs talttui helposti ylläpidettäväksi ja asiakaslähtöiseksi

Rengasmarketing verkkosivun ja verkkokaupan uudistuksen vaikutukset näkyvät myös analytiikan puolella. Uuden teknologian ja parempien SEO-työkalujen tuella orgaaninen liikenne on kasvanut 20 % edellisvuoden 2 kk:n vertailujaksoon nähden.

Lähtökohta – Brändi, jolla yli 30 eri sivustoa

Rengasmarket on suomalainen yli 60 kauppiaan muodostama autonrenkaiden vähittäismyyntiketju, joka tarjoaa asiakkaille renkaita, vanteita ja niiden oheispalveluja.

Vuoden 2022 lopulla Rengasmarket oli juuri päivittänyt brändiään, ja myös verkkosivustot tuli päivittää uudistuneen ilmeen mukaiseksi.

Rengasmarketin senhetkinen verkkopresenssi koostui WordPress-pohjaisesta ketjun pääsivustosta, joka sisälsi myös kuluttajaverkkokaupan, sekä yli 30:sta erillisestä jälleenmyyjäsivustosta. Sivustoryppään sisältöjen päivitys esimerkiksi sesonkiaikoihin vaati samojen muutosten tekemistä jokaiseen sivustoon, mistä seurasi paljon manuaalista työtä ja turhia kustannuksia.

Ratkaisu – Yksinkertaisempi WordPress multisite-ratkaisu, jota on helppoa ja edullista ylläpitää

Sisällön ja kustannusten hallinnan parantamiseksi Rengasmarketin verkkosivuston tekninen ratkaisu vaati kokonaisvaltaisen uudistuksen. Uudistukseen sisältyii sekä nopeita toimenpiteitä että tarkasti suunniteltuja, laajempia kokonaisuuksia.

Avidly ja Rengasmarket aloittivat yhteistyön vuoden 2022 lopulla. Ensimmäiseksi rengasmarket.fi-sivustolle toteutettiin kattava tekninen auditointi. Seuraavana nopeana toimenpiteenä verkkosivustot siirrettiin uuteen palvelinympäristöön WordPress-multisite-asennukseen ja Avidlyn ylläpitoon. Tämän ansiosta Rengasmarket maksoi jatkossa yli 30 erillisen sivuston ylläpidon sijaan vain yhden sivuston ylläpidosta. Samalla Avidly toi uuden ilmeen kustannustehokkaasti sivustolle olemassa olevia visuaalisia elementtejä hyödyntäen.

Tämän jälkeen laadittiin kehityssuunnitelma sivustouudistukselle ja aikataulu, jota Avidly lähti toteuttamaan alkuvuodesta 2023.

Toteutus – Keskitetyt sisältöpäivitykset helpottavat lähes 30 kauppiassivuston ylläpitoa

Uudistusprojekti aloitettiin strategiavaiheella, missä määriteltiin sivuston tavoitteet, kohderyhmät, ostopolut ja toiminnallisuudet. Tämän jälkeen suunniteltiin uusi käyttöliittymä ja prototyyppi sisältönäkymistä. Käyttöliittymä toteutettiin Avidlyn omalla WordPress-teemalla hyödyntäen WordPressin Full Site Editing (FSE) -ominaisuuksia. Sivustolle toteutettiin useita räätälöityjä toiminnallisuuksia, kuten verkkokaupan tuotteiden haku ja suodatus sekä jälleenmyyjien hakutoiminto.

Sivustoille toteutettiin myös verkkokauppa joka otettiin alkuvaiheessa käyttöön pääsivustolla ja osassa jälleenmyyjäsivustoja. Kaikkiin jälleenmyyjäsivustoihin tehtiin valmius verkkokaupan käyttöönottoon myöhemmässä vaiheessa. Tätä ennakoiden sivusto suunniteltiin ja toteuttiin saavutettavaksi, jotta se täyttää 2025 voimaan astuvan EU:n esteettömyysdirektiivin.

Sivustojen tuotteet ja verkkokaupan toiminnot toteutettiin WordPressin Woocommerce-lisäosalla. Tuotteiden tilausmahdollisuus toteutettiin konversion optimoimiseksi suoraan tuotesivulta tapahtuvalla tilauslomakkeella perinteisen ostoskorin ja kassan sijaan.

Projektin aikana syntyi paljon ideoita, miten keskitettyjä ratkaisuja hyödyntäen Rengasmarket pystyy säästämään aikaa ja rahaa sisällön ylläpitoon liittyen. Uudistuksen jälkeen esimerkiksi Rengasmarket-ketjun myymien renkaiden tuotetiedot ja varastosaldot päivitetään keskitetysti pääsivuston kautta, mistä ne synkronoituvat automaatiolla jälleenmyyjien sivustoille. Myös ketjun lehdistötiedotteet julkaistaan keskitetysti pääsivuston kautta kaikille jälleenmyyjäsivustoille. Lisäksi jälleenmyyjien yhteystiedot ja aukioloajat päivittyvät jälleenmyyjien sivustolta automaattisesti Rengasmarketin pääsivustolle.

Rengasmarket.fi pääsivustolle käyttöönotettiin Google Analytics 4 -analytiikkapalvelu, johon räätälöitiin verkkokaupan myynnin seuranta. Jälleenmyyjien sivustoille käyttöönotettiin Matomo-analytiikkaseuranta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa. Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut. […] Lue lisää

Newsec – Larun Kehräämö

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Historialliselle teollisuusmiljöölle vahva brändi ja modernit nettisivut Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitsevalle Larun Kehräämölle luotiin tunnettuuden lisäämiseksi modernit verkkosivut sekä vahva omaleimainen brändi, nimeä myöten. Lähtökohta – Lisää vuokralaisia uniikkeihin toimistotiloihin Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitseva toimistotalo omaa pitkän historian entisenä villakehräämönä. Rakennus on yksi Lauttasaaren vanhimmista, sillä toiminta rakennuksessa on alkanut jo 1950-luvulla. Nykyiset mittansa rakennus sai vuonna […] Lue lisää

Fimet – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtötilanne Fimet, hammashoitoyksiköiden suunnitteluun, valmistukseen ja tuotekehitykseen erikoistunut yritys, tarvitsi modernisointia verkkosivustolleen. Aiempi sivusto ei vastannut yrityksen tarpeisiin visuaalisuuden eikä käytettävyyden osalta. Lisäksi Fimetillä oli käytössä erillinen extranet-järjestelmä jakelijoille, jonka toiminnassa oli ilmennyt haasteita. Toteutussuunnitelma Projektin tarjousvaiheessa määriteltiin tarkasti verkkosivuston teknisen toteutuksen suunnitelma. Ratkaisuksi valikoitui WordPress multisite -rakenne, joka mahdollisti sekä pääsivuston että extranetin hallinnan […] Lue lisää

Leppävirran kunta

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Leppävirran kunta – Ai että. Leppävirran brändi kukoistaa kunnan uusilla verkkosivuilla Pohjois-Savossa sijaitseva, noin 10 000 asukkaan Leppävirta oli hiljattain päivittänyt visuaalista ilmettään. Nyt oli tarve viedä uusi ilme verkkosivuille ja samalla uudistaa sivustorakennetta. Uuden ilmeen oli suunnitellut Avidly, ja saimme jatkaa yhteistyötä toteuttamalla myös Leppävirran sivustouudistuksen. Lähtökohta – Sivustouudistus uuden brändin mukaiseksi Pohjois-Savossa sijaitseva, […] Lue lisää

Sarcsigge

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Avidly loi uudet tyylikkäät WordPress verkkosivut kahden arkkitehtitoimiston yhdistyessä muodostaen uuden SarcSiggen. Turkulainen arkkitehtitoimisto Sigge oli Avidlyn WordPress-ylläpidon asiakas, kun se yhdistyi helsinkiläisen arkkitehtitoimiston Sarcin kanssa muodostaen SarcSiggen. Tyytyväinen asiakas, Sigge, päätti kääntyä Avidlyn puoleen uusien verkkosivujen teknisen toteutuksen osalta. Yhteistyö käynnistyi vauhdikkaasti, koska verkkosivut haluttiin käyttöön heti silloin, kun yhdistymisestä kerrottiin julkisesti. Keskiössä liiketoimintaa […] Lue lisää

Suomen Diabetesliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Diabetesliitto ry on noin 45 000 diabetesta sairastavan, heidän läheistensä ja diabeteksen hoidon ammattilaisten yhteisö. Järjestön toimisto Tampereella työllistää noin 35 asiantuntijaa, jotka edistävät diabeteksen ennaltaehkäisyä, hoitoa ja tukipalveluita. Verkkopalvelu diabetes.fi on liiton tärkein digitaalinen kanava, joka tarjoaa tietoa, tukea ja työkaluja kaikille, joita diabetes koskettaa. Verkkopalvelun uudistus: Yhden sateenvarjon alle Uudistuksen tavoitteena oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun