Rengasmarket

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Laaja sivustorypäs talttui helposti ylläpidettäväksi ja asiakaslähtöiseksi

Rengasmarketing verkkosivun ja verkkokaupan uudistuksen vaikutukset näkyvät myös analytiikan puolella. Uuden teknologian ja parempien SEO-työkalujen tuella orgaaninen liikenne on kasvanut 20 % edellisvuoden 2 kk:n vertailujaksoon nähden.

Lähtökohta – Brändi, jolla yli 30 eri sivustoa

Rengasmarket on suomalainen yli 60 kauppiaan muodostama autonrenkaiden vähittäismyyntiketju, joka tarjoaa asiakkaille renkaita, vanteita ja niiden oheispalveluja.

Vuoden 2022 lopulla Rengasmarket oli juuri päivittänyt brändiään, ja myös verkkosivustot tuli päivittää uudistuneen ilmeen mukaiseksi.

Rengasmarketin senhetkinen verkkopresenssi koostui WordPress-pohjaisesta ketjun pääsivustosta, joka sisälsi myös kuluttajaverkkokaupan, sekä yli 30:sta erillisestä jälleenmyyjäsivustosta. Sivustoryppään sisältöjen päivitys esimerkiksi sesonkiaikoihin vaati samojen muutosten tekemistä jokaiseen sivustoon, mistä seurasi paljon manuaalista työtä ja turhia kustannuksia.

Ratkaisu – Yksinkertaisempi WordPress multisite-ratkaisu, jota on helppoa ja edullista ylläpitää

Sisällön ja kustannusten hallinnan parantamiseksi Rengasmarketin verkkosivuston tekninen ratkaisu vaati kokonaisvaltaisen uudistuksen. Uudistukseen sisältyii sekä nopeita toimenpiteitä että tarkasti suunniteltuja, laajempia kokonaisuuksia.

Avidly ja Rengasmarket aloittivat yhteistyön vuoden 2022 lopulla. Ensimmäiseksi rengasmarket.fi-sivustolle toteutettiin kattava tekninen auditointi. Seuraavana nopeana toimenpiteenä verkkosivustot siirrettiin uuteen palvelinympäristöön WordPress-multisite-asennukseen ja Avidlyn ylläpitoon. Tämän ansiosta Rengasmarket maksoi jatkossa yli 30 erillisen sivuston ylläpidon sijaan vain yhden sivuston ylläpidosta. Samalla Avidly toi uuden ilmeen kustannustehokkaasti sivustolle olemassa olevia visuaalisia elementtejä hyödyntäen.

Tämän jälkeen laadittiin kehityssuunnitelma sivustouudistukselle ja aikataulu, jota Avidly lähti toteuttamaan alkuvuodesta 2023.

Toteutus – Keskitetyt sisältöpäivitykset helpottavat lähes 30 kauppiassivuston ylläpitoa

Uudistusprojekti aloitettiin strategiavaiheella, missä määriteltiin sivuston tavoitteet, kohderyhmät, ostopolut ja toiminnallisuudet. Tämän jälkeen suunniteltiin uusi käyttöliittymä ja prototyyppi sisältönäkymistä. Käyttöliittymä toteutettiin Avidlyn omalla WordPress-teemalla hyödyntäen WordPressin Full Site Editing (FSE) -ominaisuuksia. Sivustolle toteutettiin useita räätälöityjä toiminnallisuuksia, kuten verkkokaupan tuotteiden haku ja suodatus sekä jälleenmyyjien hakutoiminto.

Sivustoille toteutettiin myös verkkokauppa joka otettiin alkuvaiheessa käyttöön pääsivustolla ja osassa jälleenmyyjäsivustoja. Kaikkiin jälleenmyyjäsivustoihin tehtiin valmius verkkokaupan käyttöönottoon myöhemmässä vaiheessa. Tätä ennakoiden sivusto suunniteltiin ja toteuttiin saavutettavaksi, jotta se täyttää 2025 voimaan astuvan EU:n esteettömyysdirektiivin.

Sivustojen tuotteet ja verkkokaupan toiminnot toteutettiin WordPressin Woocommerce-lisäosalla. Tuotteiden tilausmahdollisuus toteutettiin konversion optimoimiseksi suoraan tuotesivulta tapahtuvalla tilauslomakkeella perinteisen ostoskorin ja kassan sijaan.

Projektin aikana syntyi paljon ideoita, miten keskitettyjä ratkaisuja hyödyntäen Rengasmarket pystyy säästämään aikaa ja rahaa sisällön ylläpitoon liittyen. Uudistuksen jälkeen esimerkiksi Rengasmarket-ketjun myymien renkaiden tuotetiedot ja varastosaldot päivitetään keskitetysti pääsivuston kautta, mistä ne synkronoituvat automaatiolla jälleenmyyjien sivustoille. Myös ketjun lehdistötiedotteet julkaistaan keskitetysti pääsivuston kautta kaikille jälleenmyyjäsivustoille. Lisäksi jälleenmyyjien yhteystiedot ja aukioloajat päivittyvät jälleenmyyjien sivustolta automaattisesti Rengasmarketin pääsivustolle.

Rengasmarket.fi pääsivustolle käyttöönotettiin Google Analytics 4 -analytiikkapalvelu, johon räätälöitiin verkkokaupan myynnin seuranta. Jälleenmyyjien sivustoille käyttöönotettiin Matomo-analytiikkaseuranta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen rokotetutkimus (FVR)

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutena yrityksenä Suomen rokotetutkimus (FVR) kaipasi sekä lisää tunnettuutta että ammattimaisuutta viestivät verkkosivut. Visuaalisen ilmeen päivitys ja verkkosivuston uudistus olivat tärkeä osa tavoitteen saavuttamista. Lähtötilanne – Kansainvälisesti tunnustettu rokotetutkimuksen asiantuntija Suomen rokotetutkimus (FVR) on 2022 toimintansa aloittanut kaupalliseen rokotetutkimukseen erikoistunut valtion erityistehtäväyhtiö. FVR:llä tutkitaan rokotteiden tehoa, turvallisuutta ja vaikuttavuutta vuosikymmenten kokemuksella ja kansainvälisesti tunnustetulla, tieteellisesti […] Lue lisää

WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen. Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan Usean yhtiön sivustojen […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Verdis – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää

Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa. Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut. […] Lue lisää

Ensto

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun