Raaseporin Energian sivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 5 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Energia-asiat ovat yleensä ihmisille hankalia ymmärtää, ja sen takia myös sivuston suunnittelussa oli haasteita. Yhdessä asiakkaan kanssa halusimme tehdä sivustosta käyttäjäystävällisen ja helposti ymmärrettävän. Tavoitteena oli esimerkiksi tehdä sähkötyyppien tuotevalinta mahdollisimman helpoksi ja kansankielellä ymmärrettäväksi.

Sivusto on laaja kokonaisuus. Sen lisäksi että loimme yhteensä 78 sivua suomeksi ja ruotsiksi, teimme rakennemuutoksia ja integroimme mukaan 30 lomaketta. Yhdistimme sivustoon myös asiakkaille tarkoitetun onlinepalvelun.

Jännittävän lisämausteen koko projektille toi verkkosivu-uudistuksen ohella nimen ja logon vaihtuminen. Yrityksen ilmeen suunnitteli mainostoimisto Genero Oy.

Raaseporin Energian sivustolla saavutettavuus huomioitiin erityisesti tärkeässä sähköosiossa.

Graafisessa suunnittelussa saavutettavuus huomioitiin johdonmukaisella ulkoasulla. Alasivuilla on toistuva rakenne ja sivusto on muutenkin selkeä ja rauhallinen. Tekstin väriyhdistelmille varmistettiin riittävä kontrastisuhde, jotta kirjaimet erottuvat taustasta. Fonttikoko on tarpeeksi suuri ja valittu fontti on selkeä ja luettava.

Saavutettavuutta parantavat myös otsikoinnin hierarkkisuus (h1, h2 jne.), lomakkeiden toiminnallisuudet ja niiden tuonti sivuston sisään sekä se, että linkit erottuvat selkeästi.

Myös sisällöntuotannossa huomioitiin saavutettavuus. Otsikot kirjoitettiin kuvaileviksi ja tekstit tehtiin selkeiksi niin, että vältetään hankalia termejä ja käytetään yhdenmukaisia nimiä. Kappaleet tehtiin lyhyiksi ja tekstiä muutenkin jaksotettiin helppolukuiseksi.

Teknisessä toteutuksessa saavutettavuus on tärkeässä roolissa. Re.fi-sivustosta tehtiin responsiivinen, siinä on oikein tehty HTML-koodi ja rakenne, oikein koodattu otsikointirakenne sekä selite aina linkeissä, painikkeissa ja kuvissa. Kaikki verkkosivun sisältö on saavutettavissa näppäimistöllä ja se on luettavissa ruudunlukuohjelmalla. Sivuston voi suurentaa aina 200 prosenttiin asti. Ruudunlukuohjelmaa varten koodissa on myös ”aria label”, joka voi kuvailla käyttäjälle erilaisten elementtien eroja esimerkiksi navigaatiossa.

Lopputulos on graafisesti moderni, käyttäjäystävällinen ja helppokäyttöinen verkkosivusto. Yhteistyö asiakkaan kanssa sujui erittäin hyvin, ja teimme töitä tiiviissä yhteistyössä RE:n projektinjohtajan Jonas Hägglundin kanssa. Päämääränä oli yhteinen tavoite: luoda uusi verkkosivusto, joka viestii paikallisuutta ja luonnonläheisyyttä käyttäjäystävällisellä tavalla.

Lue lisää: Verkkosivut yritykselle – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

GutGuide

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: GutGuide, suomalainen mikrobiologinen analyysipalveluja tarjoava yritys, halusi päivittää ja parantaa olemassa olevaa verkkopalveluaan. Tavoitteena oli luoda moderni ja käyttäjäystävällinen alusta, joka mahdollistaisi suolistobakteeri- ja mikrobistoanalyysien sekä muiden suoliston hyvinvointituotteiden tilaamisen entistä helpommin ja luotettavammin. Ratkaisu: Suunnittelimme ja toteutimme GutGuiden uuden verkkokaupan WordPressin ja WooCommercen päälle. Uudistettu verkkopalvelu sisältää selkeät tuotekategoriat ja kattavat tuotekuvaukset, mikä […] Lue lisää

Verdis – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää

Baltic Sea Action Groupin (BSAG) verkkosivujen ja -kaupan uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lähtökohta: Baltic Sea Action Group eli BSAG on voittoa tavoittelematon säätiö, joka tekee tärkeää työtä Itämeren pelastamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli päivittää vanha sivusto vastaamaan paremmin nykyaikaisia vaatimuksia sekä tarjoamaan käyttäjilleen entistä parempi käyttäjäkokemus. Tärkeänä tarvoitteena oli myös päivittää verkkokauppa sekä kehittää aineettoman lahjan antamisen mahdollisuutta. Sivuston visuaalisesta ulkonäöstä vastasi BSAG:n oma suunnittelija. Ratkaisu: Sivuston tekninen […] Lue lisää

Ensto

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää

Teknisen kaupan maailma

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Teknisen Kaupan Maailma on kampanjasivusto, jonka asiakkaana on Teknisen Kaupan Liitto yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa. Sivuston päätavoitteena on lisätä tietoisuutta teknisen kaupan monipuolisista uramahdollisuuksista erityisesti yläkoululaisten nuorten ja opinto-ohjaajien keskuudessa. Sivuston suunnittelussa korostettiin helppoa lähestyttävyyttä, jotta se toimisi kiinnostavana tiedonlähteenä, tuoden esiin teknisen kaupan alan monipuolisuutta. Asiakkaan toiveena oli, että sivustolle lisätään interaktiivisia elementtejä, joiden […] Lue lisää

XO Center

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: XO Center on uusi Keravalle rakennettava liikunta- ja hyvinvointikeskus, joka on Suomessa ensimmäinen laatuaan. Keskus avaa ovensa vuoden 2024 alussa ja keskukselle haluttiin jo hyvissä ajoin näyttävät ja monipuolisia palveluita kuvastavat verkkosivut. Asiakas perusti somekanavat ja sivuston herättämään kiinnostusta ja viestintää ennen keskuksen aukeamista. Verkkosivuista toivottiin näyttävät, joiden kautta pystyy helposti jakamaan sivua myös […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun