Leirintäopas

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 5 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Leirintäopas on SF-Caravan ry:n tuottama Suomen kesä- ja talvileirintäpaikat sekä matkaparkit listaava vuosittain ilmestyvä julkaisu. Vuonna 2017 perinteisen printtijulkaisun rinnalle tuotiin sähköinen versio, Leirintäopas.fi -verkkopalvelu. Sähköisen version innostuneen vastaanoton seurauksena SF-Caravan päätti panostaa palvelun pitkäjänteiseen kehitykseen ja valitsi Duden kumppanikseen.

Lähtökohdat

Leirintäoppaan ensimmäinen sähköinen versio oli tehty siitä vastaavan toimituksen voimin, eikä mahdollistanut helppoa jatkokehitystä. Verkkopalvelun käyttö oli hidasta ja alueiden tietojen ylläpitäminen monimutkaista. Myös karttatoiminnallisuus koettiin puutteelliseksi sekä hankalaksi, eikä käyttäminen mobiililaitteilla ollut käytännössä mahdollista.

Tavoitteet

Uudesta Leirintäoppaasta lähdettiin kehittämään kotimaan matkailuun houkuttelevaa verkkopalvelua, joka palvelee käyttäjiänsä matkan suunnittelussa sekä tien päällä. Myös karavaanarien yhteisöllisyyttä haluttiin ulottaa osaksi verkkopalvelua entistä vahvemmin. Lisäksi leirintäalueiden tietojen päivittämisen työlästä prosessia toivottiin helpotettavan.

Tulokset

Leirintäoppaan suurin kohderyhmä, karavaanarit ovat ottaneet palvelun omakseen. Kauden ollessa kuumimmillaan alueiden tietoja katsellaan päivittäin yli 8 000 kertaa, arvioita alueista on jätetty yli 400 auttamaan muita leirintäpaikkaa etsiviä ja palveluun on rekisteröitynyt tuhansia käyttäjiä. Myös saadun palautteen määrä on ollut huima.

”Leirintäoppaan digitalisointiprojekti on sujunut oikein mallikkaasti. Suunnittelu eteni jouhevasti alkuideoinnista toteutukseen, ja myös sivuston jatkokehitys on sujunut kuin ajatus. Harvoihin akuutteihin ongelmiin on tartuttu joustavasti ja ripeästi. Dude ei tyydy vain toteuttamaan asiakkaan toiveita vaan haastaa tätä pohtimaan parhaita ratkaisuja ja tuo toisaalta pöytään myös omia ideoitaan. Hinta-laatusuhde on ollut erinomainen.”
– Pauli Salokangas, Editor-in-chief

Lue lisää: Räätälöidyt web-sovellukset – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

GROOM – Parturipalvelut ja verkkokauppa uudelle tasolle

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

GROOM on ollut miesten parturipalveluiden edelläkävijä jo vuodesta 2005. Dude uudisti heidän verkkosivustonsa ja verkkokauppansa vastaamaan GROOMin ainutlaatuista tunnelmaa: tyyliä, laatua ja maskuliinista eleganssia. Projektin tavoitteena oli luoda sivusto, joka henkii premium-laatua ja tarjoaa yhtä sujuvan kokemuksen sekä verkossa että parturissa. Lähtökohdat GROOMin asiakkaille parturissa käynti ei ole pelkkä rutiini, se on elämys. Samalla verkkosivuston […] Lue lisää

Probot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Vanha sivusto tarjoili tekstipohjaista ja sivupohjiin pohjautuvaa sisältöä, jota ei päässyt kunnolla muovaamaan kasvavan yrityksen jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin. Tavoitteet Tähän päivään tuotu brändiä tukeva, moderni visuaalinen ilme Sivuston rakenteen selkeytys Asiakaskokemuksen parantaminen Selkeä ja joustava sivuston hallinta Mitä tehtiin Projektin askelmerkit selviteltiin aloitustyöpajassa, jossa määritettiin Probotin uuden sivuston tavoitteet, visuaaliset toiveet, tekniset toiminnallisuudet ja […] Lue lisää

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun