Kiilopää

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Lähtökohta

Kiilopää on tunnettu tunturi ja luontokohde Urho Kekkosen kansallispuistossa, Lapissa. Alue tarjoaa upeat puitteet ulkoiluun ja rentoutumiseen ympäri vuoden. Suomen Ladun ylläpitämä Kiilopään tunturikeskus tarjoaa monipuolisia palveluita luonnossa liikkuville: majoitusta, ruokailua, savusanomista, välinevuokrausta sekä runsaasti tapahtumia ja opastettuja elämyksiä.

Aiempi verkkosivusto ei kyennyt parhaalla tavalla välittämään Kiilopään ainutlaatuista henkeä, monipuolisia elämyksiä tai palvelutarjontaa tavalla, joka olisi puhutellut uusia tai alueen jo tuntevia kävijöitä.

Tavoitteet

  • Sivustolla haluttiin tuoda paremmin esiin Kiilopään keskeisiä etuja: rauha, luonnonläheisyys, kattavat palvelut ja aktiviteettimahdollisuudet sekä sijainti kansallispuistossa.
  • Helppo ja nopea aktiviteettien varaus, sekä sujuva startti majoituksen varaamiseen.
  • Paikalla olevien kävijöiden sekä matkaa suunnittelevien yhtäläinen palveleminen informaatio- ja ostokanavana.
  • Sujuva käyttökokemus kaikilla laitteilla.

Mitä tehtiin

  • Käyttöliittymäsuunnittelu
  • WordPress-verkkosivujen tekninen toteutus
  • WordPress Multisite
  • WordPress-ylläpito

Kiilopaa.fi-sivuston uudistuksessa keskityttiin ennen kaikkea käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Tärkeimmät toiminnot – kuten majoituksen varaaminen, aktiviteettien selailu ja ravintoloiden ruokalistat – tuotiin helposti saavutettaviksi. Navigaatiorakenne yksinkertaistettiin, ja sisältö jaoteltiin selkeisiin kategorioihin. Lisäksi kiinnitettiin huomiota saavutettavuuteen ja mobiiliystävällisyyteen.

Lopputulos

Lopputuloksena syntyi verkkosivusto, joka tukee Kiilopään brändiä luonnonläheisenä, elämyksellisenä ja helposti lähestyttävänä kohteena. Käyttöliittymä on visuaalisesti rauhallinen ja selkeä, ja korkealaatuiset kuvat sekä videot välittävät tunnelmaa tehokkaasti ilman, että sivusto kärsii latausnopeudessa. Mobiilikäyttö on sujuvaa, ja varaustoiminnot sekä tapahtumien selaaminen ovat helpommin saavutettavissa. Sivusto tukee nyt paremmin niin tiedonhakua kuin elämyksen myymistä – se ei ainoastaan informoi, vaan myös innostaa lähtemään Kiilopäälle.

Projektin kohokohdat

Varaukset ja välineiden vuokraus suoraan sivustolta
Kävijöiden sujuvan asioinnin tueksi sivustolle tuotiin selkeämmin saataville majoitusvaraamisen, välinevuokrauksen ja aktiviteettivarausten toiminnallisuudet. Majoitusvaraukset tehdään Hotellinx-järjestelmän kautta, kun taas välineiden ja aktiviteettien varaaminen pohjautuu Johku-palveluun. Käyttäjä voi selata tarjontaa, tarkistaa saatavuuden ja tehdä varauksen helposti verkossa – ilman erillisiä yhteydenottoja.

Visuaalisuus ja tunnelma keskiössä
Uudella sivustolla panostettiin vahvasti visuaaliseen ilmeeseen, jotta Kiilopään ainutlaatuinen tunnelma välittyisi jo ensimmäisellä silmäyksellä. Kokonaisuutta rikastettiin laadukkailla valokuvilla ja videoilla, jotka tuovat esiin alueen luonnon rauhan, tunturimaisemat ja hetket savusaunasta hiihtoladulle. Tavoitteena oli luoda käyttäjälle fiilis siitä, miltä tuntuu olla paikan päällä – ja herättää halu lähteä.

Duden WordPress-ylläpito
Kaikki Kiilopään sivustot pyörivät Duden korkean suorituskyvyn WordPress-optimoidulla palvelimella. Dude pitää huolta palvelimesta, nimipalvelusta, WordPress-päivityksistä, WordPressistä, lisäosista ja näiden tietoturvasta. Ylläpitopakettiin kuuluu myös muun muassa ripeä tekninen tuki ja automaattiset varmuuskopiot.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Probot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Vanha sivusto tarjoili tekstipohjaista ja sivupohjiin pohjautuvaa sisältöä, jota ei päässyt kunnolla muovaamaan kasvavan yrityksen jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin. Tavoitteet Tähän päivään tuotu brändiä tukeva, moderni visuaalinen ilme Sivuston rakenteen selkeytys Asiakaskokemuksen parantaminen Selkeä ja joustava sivuston hallinta Mitä tehtiin Projektin askelmerkit selviteltiin aloitustyöpajassa, jossa määritettiin Probotin uuden sivuston tavoitteet, visuaaliset toiveet, tekniset toiminnallisuudet ja […] Lue lisää

Padasjoen kunta

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtötilanne Padasjoen kunnan sivustoa lähdettiin uudistamaan loppuvuodesta 2022, koska vanhan verkkopalvelun käytettävyys ei vastannut enää tämän päivän vaatimuksia, muunmuassa saavutettavuudeltaan. Tavoitteet Uusien asukkaiden houkuttelu Padasjoelle Matkailun elävöittäminen (vapaa-aika, kesäkävijät) Elinvoiman kasvattaminen Erinomainen käyttökokemus niin kävijälle kuin ylläpitäjällekin Yksi kumppani sivuston toteutukseen, ylläpitoon ja jatkokehitykseen Ylläpidon ja hallintapaneelin helppous Moninaisten kohderyhmien huomiointi (saavutettavuus) Latausnopeus, saavutettavuus, hiilijalanjälki […] Lue lisää

Enetron Park – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Enetron Park x G-Works Enetron Park vie Suomen energiakenttää eteenpäin rakentamalla ja operoimalla moderneja akkupuistoja. Nämä ratkaisut tukevat sähköverkon vakautta ja mahdollistavat sujuvamman siirtymän kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Akkupuistojen avulla voidaan tasapainottaa verkon taajuutta sekä varmistaa luotettava sähköntuotanto myös poikkeustilanteissa. G-Worksillä on ollut ilo olla Enetronin kumppanina jo aiemmin – olemme toteuttaneet mm. kannattavuussimulaattorin ja tuotetietokannan […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun