Keravan Energia

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Keravan Energian aiempi verkkopalvelu rajoitti liikaa brändin digitaalista markkinointia. Sivustouudistuksessa Keravanenergia.fi ja Sipoonenergia.fi sivustot yhdistettiin samalle alustalle, ja markkinoinnille toteutettiin paremmat työkalut sivustojen omatoimiseen päivittämiseen.

Vastasimme uuden Keravanenergia.fi-sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja käyttöönotosta. Uusi sivusto julkaistiin tammikuussa 2021.

Yksi sivusto, jonka omistajuus on markkinoinnin käsissä

Keravan Energian verkkopalvelu on yrityksen tärkein sähkösopimusten myyntikanava, mutta vanhalta verkkosivustolta puuttuivat työkalut sivuston optimointiin ja digitaaliseen markkinointiin. Enimmäkseen samaa sisältöä sisältävät Keravanenergia.fi ja Sipoonenergia.fi sivustot olivat jakautuneet eri alustoille ja sisältöä tuli päivittää moneen paikkaan. Sivustot oli myös toteutettu kankeiden sivupohjien päälle, mikä rajoitti markkinoinnin mahdollisuuksia sivuston optimoinnissa.

Ratkaisumme tarjosi Keravan Energian markkinoinnille ketterät työkalut muokata kaikkea sisältöä itse. Keravan Energian markkinointi voi nyt luoda uusia sivuja ja kampanjoita helposti sekä optimoida nykyisten sivujen konversioita. Ratkaisu toteutettiin responsiivisesti WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä omaa Everblox-työkaluamme hyödyntäen. Uusi sivusto mahdollistaa sivuston aika- ja kustannustehokkaan, omatoimisen päivittämisen.

Data ja tavoitteet päätöksenteon pohjana

Suunnittelutyö edellytti ymmärrystä sivuston toiminnasta, käyttäjäryhmistä ja tavoitteista. Sivuston kävijäseuranta tuki ja ohjasi toimenpiteitä sekä kehitystä alusta alkaen. Suunnittelutyön alkaessa otimme huomioon, kuinka sivusto on aiemmin toiminut ja olivatko sille asetetut tavoitteet toteutuneet. Kävimme läpi sivuston kävijämäärät, liikenteenlähteet, suosituimmat sivut sekä muut sen toiminnasta kertovat mittarit, jotta saisimme kattavan näkemyksen kokonaistilanteesta ja kehitystä vaativista alueista. Keskustelut Keravan Energian markkinointitiimin kanssa auttoivat ymmärtämään sivuston tavoitteita ja sitä, mihin käyttäjiä haluttiin sivustolla ohjaavan.

Yhdessä asetetut tavoitteet antoivat pohjan käyttäjäpolkujen suunnittelulle. Esimerkiksi sähkösopimuksen tekeminen on yksi sivuston tärkeimmistä konversioista, joten käyttäjien on pystyttävä navigoimaan oikealle sivulle helposti ja solmimaan sähkösopimus vaivattomasti. Navigaatiorakenne suunniteltiin tukemaan eri käyttäjäryhmien asiointia sivustolla. ”Kotiin” ja ”Yrityksille” -jako navigaatiossa suunniteltiin helpottamaan sisältöjen kohdentamista oikeille käyttäjäryhmille.

Brändin mukainen ulkoasu

Keravan Energian markkinointitiimi koki vanhan sivuston turhan insinöörimäiseksi ja persoonattomaksi, joten visuaalisen ilmeen suunnittelu oli luonteva osaksi projektia. Suunnittelutyön alussa halusimme kuulla, millaista mielikuvaa Keravan Energia halusi välittää itsestään. Lämminhenkisyys, paikallisuus, maanläheisyys ja osaaminen nousivat keskusteluissa vahvasti esille. Vaikka sivuston ulkoasun suunnittelussa hyödynnettiinkin Keravan Energian graafista ohjeistoa, saimme kuitenkin melko vapaat kädet visuaalisen ilmeen muokkaamiseen. Halusimme, että visuaalisesta ilmeestä välittyy Keravan Energian tiimin esiin nostamat adjektiivit. Suunnittelimme myös brändin mukaisen ikonikirjaston tuomaan sivustolle leikkisyyttä.

Tekninen toteutus

Yksi sivustouudistuksen tavoitteista oli ylläpidon helppous. Sivuston toteutukseen valikoitui WordPress CMS, joka on paitsi helppokäyttöinen, tarjoaa myös hyvät työkalut digitaaliseen markkinointiin. WordPressin ylläpitotyökalut ovat yksinkertaiset ja intuitiiviset käyttää ja avoimeen lähdekoodiin pohjautuva järjestelmä on helposti jatkokehitettävä. Lisäksi kolmansien osapuolien lisäosien integroiminen WordPressiin on mahdollista REST-rajapinnan avulla. Modulaarinen ratkaisumme helpottaa sisällöntuottajien työtä ja tarjoaa Keravan Energialle monipuolisen työkalupakin, jonka avulla ylläpitäjät voivat luoda uutta sekä muokata olemassaolevaa sisältöä.

Sivusto suunniteltiin ja toteutettiin vastaamaan teknisesti WCAG 2.1 AA-saavutettavuustasoa. Saavutettavuuteen kiinnitettiin huomiota jo suunnitteluvaiheessa, esimerkiksi kontrastien ja fonttikokojen osalta. Saavutettavuuden arvioinnissa käytimme WebAIM:in suosituslistoja sekä omaa saavutettavuuden tarkistuslistaamme. Panostamalla saavutettavuuteen, täytettiin paitsi lakisääteinen saavutettavuuskriteeri, tavoitetaan kaikki kohderyhmät paremmin, voidaan parantaa konversioita sekä nostaa sijoitusta myös Googlen hakutuloksissa.

Vanhalla sivustolla Keravan Energian asiakaslehti oli irrallinen kokonaisuus, ja uudella sivustolla se haluttiin integroida paremmin osaksi sivustoa. Päivittyvä, aina ajankohtainen sisältö tukee sivuston hakukonenäkyvyyttä. Nostamalla ajankohtaisia sisältöjä eri puolella sivustoa saadaan käyttäjiä ohjattua artikkeleiden pariin paremmin.

Sivustolle toteutettiin React-teknologialla dynaaminen kaukolämpölaskuri, jonka taustalla on kaukolämpöhinnasto. Käyttäjän syöttämien arvojen mukaan laskelmat vaihtuvat dynaamisesti ilman turhia viiveitä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Baronan uusi verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Barona on työelämäyhtiö ja yksi Suomen suurimmista työnantajista. Barona tarjoaa ratkaisuja, joissa työ, oppiminen, hyvinvointi ja teknologia muodostavat perustan kestävälle työelämälle. Lähtökohta Barona uudisti yritys- ja brändistrategiansa vuoden 2024 aikana. Tämän myötä koko brändiarkkitehtuuri käytiin läpi ja palveluportfolio jäsenneltiin uutta strategiaa vastaavaksi. Lisäksi erikoistumisalue- sekä toimialakohtaista räätälöintiä tehtiin selkeyttämään kohderyhmäkohtaisia sisältöpolkuja. Ratkaisumme Uudistimme barona.fi-verkkosivuston kokonaisvaltaisesti […] Lue lisää

Teknologiateollisuus.fi ja toimialayhdistyssivut – verkkosivustojen uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työvoimapolittinen vaikuttajaorganisaatio. Yhdistyksen alle kuuluu useita toimialayhdistyksiä eri teknologian ja teollisuuden aloita, joiden jäseniä useat yritykset ovat. Teknologiateollisuuden piiriin kuuluva Teknologiateollisuuden työnantajat ry neuvottelee teknologiateollisuuden valtakunnalliset työehtosopimukset. Kevään ja syksyn 2024 aikana uudistimme sekä Teknologiateollisuus.fi pääsivuston, että useimpien toimialayhdistysten sivustot. Teknologiateollisuuden verkkopalvelut Teknologiateollisuuden verkkopalvelukokonaisuuden uudistaminen alkoi alkuvuodesta 2023 North Patrolin […] Lue lisää

YTK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

YTK Työttömyyskassa on Suomen suurin, kaikille avoin työttömyyskassa, jonka jäsenenä on lähes joka 4. palkansaaja. Kassan jäsenet voivat liittyä YTK Työelämä -yhdistykseen. Kassa antaa jäsenilleen turvaa työelämän haastavissa tilanteissa ja yhdistys tarjoaa mahdollisuuksia kehittää omaa ammatillista osaamistaan. Uudistuksen lähtökohdat YTK Työttömyyskassa ja YTK Työelämä etsivät yhteistyökumppania kehittämään verkkopalveluitaan, jotta ne vastaisivat paremmin muuttuneita tarpeita. Aiempi […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Luoto.info – Syöpäjärjestöjen multisite-kokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Luoto.info-verkkopalvelu rakennettiin WordPressin Gutenberg-alustalle multisite-ratkaisulla, tukemaan Syöpäjärjestöjen keskustelutukea eri alueilla ympäri Suomen. Toteutuksessa saavutettavuus, helppo käyttö ja keskitetty sisällönhallinta olivat keskiössä. Luoto.info toimii tärkeänä osana Syöpäjärjestöjen viestintää, tarjoten saavutettavaa tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kyseessä on 15 sivuston multisite-kokonaisuus, jossa on pääsivusto ja 14 aluekohtaista sivustoa. Samalla rakennettiin Luoto-brändin mukainen upotettava bannerielementti ohjaamaan Luotoon, […] Lue lisää

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun