Kainuunliitto.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Kainuun liitto vastaa maakunnan yleisestä aluekehittämisestä, maakuntakaavoituksesta ja edistää alueensa elinkeinoja EU-ohjelmien rahoitusviranomaisena. Kainuun liiton tehtävät liittyvät alueen suunnitelmalliseen kehittämiseen, edun ajamiseen ja viestintään.

Kainuun liitto halusi uudistaa verkkosivunsa kokonaisuudessaan kankeasta informaatio kanavasta aidosti saavutettavaksi ja helposti lähestyttäväksi sivustoksi. Lisäksi asiakas toivoi vahvaa visuaalisuutta. Sivuston suurimpana haasteena oli ”Mitä sanotaan, missä sanotaan sekä miten sisältö järjestellään?” Käytimme asiakkaan kanssa paljon aikaa sivuston järjestyksen uudelleenrakentamiseen, jotta tiedon löytäminen olisi käyttäjälähtöistä, suoralinjaista ja järkevästi jäsenneltyä. Sivustosta rakennettiin helposti päivitettävä ja visuaalinen ilme uudistettiin tukemaan laajan information organisointia.

Tietoa kaikille kohderyhmille

Kainuun liiton verkkosivujen tuli palvella monipuolista käyttäjäryhmää – niitä, joille toiminta on jo ennestään tuttua (kuntatoimijat, aluekehittäjät, elinkeinoelämän toimijat ja muut viranomaiset) sekä niitä, joita kiinnostaa alueen kehitys sekä palvelut (asukkaat sekä potentiaaliset asukkaat). Sivusto tarjoaa kattavan tietopaketin viranomaisille ja alueen asukkaille sisältäen päätöksentekoon ja aluesuunnitteluun liittyvää tietoa olematta kuitenkaan liian jäykkä ja byrokraattinen kaikille verkkosivustolla vieraileville.

Sivuston uudelleensuunnittelu saavutettavuuden ehdoilla

Sivuston uudistuksen yhteydessä verkkosivuston ulkoasua ja käyttöliittymää haluttiin päivittää sekä varmistua siitä, että verkkosivuston kaikki osiot täyttävät saavutettavuudelle asetetut kriteerit. Kainuunliitto.fi vastaa teknisiltä ja visuaalisilta ominaisuuksiltaan nykyisiä AA-tason saavutettavuusvaatimuksia.

Tutustu Kainuuseen

Merkittävä osana uudistusta oli pääsivuston lisäksi matkailijoille ja alueesta kiinnostuneille tarkoitettu kokonaisuus Tutustu Kainuuseen. Tutustu Kainuuseen osion tarkoitus oli toimia maakunnan “mainoksena” ja sen mahdollisuuksia esittelevänä sivustona. Tämä suunniteltiin erillisenä kokonaisuutena asiakkaan kanssa, joka toivoi vahvasti visuaalisuuteen painottuvaa ilmettä, jotta sivu olisi käyttäjän silmin mahdollisimman markkinoiva ja houkutteleva.

Lopputuloksena syntyi niin visuaalisesti houkutteleva kuin informatiivinen kokonaisuus, joka palvelee kainuulaisia viranomaisia sekä asukkaita.

Näin projektissa edettiin

– Rakensimme verkkosivuston konseptin yhdessä Kainuun liiton kanssa kiinnittäen huomiota erityisesti sisällön järjestyksen loogiseen uudelleenrakentamiseen

– Suunnittelimme verkkosivuston ilmeet niin pääsivulle kuin Tutustu Kainuuseen osiolle

– Loimme nykyaikaisen ja nopeasti latautuvan WordPress-sivuston

– Toteutimme saavutettavuusaudioinnin

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Syöpäjärjestöjen verkkosivustokokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Syöpäjärjestöt.fi-sivuston uudistuksessa rakennettiin selkeä ja saavutettava WordPress-sivusto, joka ohjaa käyttäjät tehokkaasti alueelliseen ja valtakunnalliseen toimintaan sekä tukee osallistumista syöpään liittyvään vaikuttamistyöhön. Uudistuksen yhteydessä kehitettiin ja räätälöitiin alueyhdistyksille pääteemasta johdettu lapsiteema, joka toimii pohjana 14 yhdistyksen omille sivustouudistuksille. Syöpäjärjestöjen verkkosivustouudistuksen ytimessä on käyttäjälähtöinen suunnittelu, jonka tavoitteena on tehdä alueellisen toiminnan löytymisestä mahdollisimman helppoa. Keskeinen ajatus on […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Palvelukokonaisuus: Niemi Palvelut Oy

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Niemi-sivustokokonaisuus toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan, Trimedian ja Suomen Digimarkkinoinnin kanssa. Projektin päämääränä oli luoda visuaalisesti houkutteleva ja mobiililaitteilla sujuvasti toimiva verkkosivusto, joka esittelee selkeästi muuton ja logistiikan eri palvelut, sekä mahdollistaa muuttotarvikkeiden tai kotimuuton tilauksen verkkosivuilta. 1. Verkkosivut: https://niemi.fi toteutettiin WordPress-alustalla. 2. Muuton tilaus: https://kotimuutot.niemi.fi rakennettiin Laravel Nova -alustalle. 3. Muuttotarvikkeiden verkkokauppa: https://kauppa.niemi.fi toteutettiin myös […] Lue lisää

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

MIELI ry Hyvän mielen työpaikka® -merkki

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Hyvän mielen työpaikka® -merkki on käytännönläheinen työväline organisaatioille. Se kannustaa pysähtymään mielenterveyden äärelle ja tunnistamaan tekijöitä, jotka lisäävät mielenterveyden voimavaroja työssä tai kuluttavat niitä. Merkki rohkaisee yrityksiä johtamaan mielenterveyttä suunnitelmallisesti sekä motivoi työpaikkoja muokkaamaan omia toimintatapojaan ja rakenteitaan mieliystävällisemmiksi. Toistaiseksi maksuttoman Hyvän mielen työpaikka®-merkin myöntää MIELI Suomen Mielenterveys ry. Aloitus ja tavoitteet Suunnittelu aloitettiin työpajassa, […] Lue lisää

MIELI ry lahjoitussivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Toteutimme MIELI Suomen Mielenterveys ry:n lahjoitussivuston, joka on suunniteltu tarjoamaan käyttäjille mahdollisimman helpon ja monipuolisen tavan tukea MIELI ry:n arvokasta työtä mielenterveyden edistämiseksi. Integraatiot: Salesforce, Mobilepay, Paytrail Yksi projektin keskeisistä osista oli WordPressin lomakkeiden, maksupalveluintegraatioiden ja Salesforce CRM -järjestelmän saumaton yhdistäminen. MIELI ry:n, Trimedian ja CRM-kumppanin tehokkaan yhteistyön tuloksena syntyi lopputulos, jonka avulla voidaan jatkossa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun