Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä JEDU

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu

Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä Jedu on välitön ja ihmisläheinen maaseudun sydämellisten ja juurevien pitäjien koulutuskuntayhtymä, mikä rakentaa tulevaisuuden osaamista ja hyvinvointia yksilöille ja yhteiskunnalle.

Jedun sivusto oli vanhentunut ulkoasultaan, käytettävyydeltään ja alustaltaan. Verkkopalvelu vaati
kokonaisvaltaisen uudistuksen. Sivuston pitkästä historiasta ja haastavasta ylläpidosta johtuen palvelun rakenne ja sisällöt olivat kasvaneet laajoiksi niin, että tiedon löydettävyys sivuston navigaatioratkaisuilla ja haulla oli vaikeutunut. Vanha verkkopalvelu ei vastannut muuttuneen lainsäädännön kriteereihin saavutettavuuden osalta ja vaati myös tältä osin uudistusta. Uuden verkkopalvelun tuli siis vastata EU:n asettamia vaatimuksia saavutettavuudesta sekä sisällön että sitä tukevan teknologian osalta.

Uusi suunnittelemamme verkkosivusto ohjaa eri tavoin ja eri lähtökohdista verkkoa käyttävät sujuvasti oikeiden tietojen ääreen. Tavoitteiden mukaisesti verkkosivusto tuottaa korkeatasoisen käyttökokemuksen, toimii nopeasti ja sen toiminnot vastaavat käyttäjätarpeita. Uusi käyttöliittymä, informaatioarkkitehtuuri ja sisältörakenne vastaa nopeasti ja selkeästi hakijoiden, opiskelijoiden, työelämän edustajien ja palveluiden ostajien yleisimpiin kysymyksiin, joita he tulevat verkkopalveluun ratkaisemaan.

Sivuston sisältörakenteen ja sisältöjen suunnittelun lähtökohtana oli käyttäjälähtöisyys. Rakenteen ja sisältöjen osalta purettiin asiantuntijalähtöistä termistöä ja organisaatiopohjaisuutta kiinnittäen huomio kohderyhmien odotuksiin ja hahmotustapoihin. Tämä ilmenee esim. parannuksilla tiedon löydettävyyteen koulutusten kuvaamisena ensisijaisesti ammattinimikkeiden kautta ja hyödyntämällä haussa avainsanoja, joita kohderyhmät ovat tottuneet käyttämään arkikielessä.

Uuden visuaalisen ilme erottaa Jedun rohkeudellaan ja keskeisillä imagotekijöillään koulutuskuntayhtymien massasta. Ilmeen tukee Jedun strategian keskeisiä tavoitteita ja brändiä. Uuden ilme on yksinkertainen, elävä ja ajan hermoilla oleva, toimiva, raikas, löydettävä, kutsuva, jäsennelty, virtaviivainen, luotettava, välitön ja ihmisläheinen.

Poutapilvi vastasi koko projektista suunnittelusta toteutukseen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Luonnontila.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Luonnontilan tavoitteena on ajan mittaan kasvaa satojen eri monimuotoisuuden indikaattoreiden tietopankiksi. Asiakkaan tavoitteena oli modernisoida vanha sivustokokonaisuus uuteen uskoon, parantaa avoimen datan saatavuutta ja tuoda mukaan interaktiivisuutta ja automaatioita, jotka helpottavat sivuston ylläpitämistä. Uusi Luonnontila-verkkopalvelu tarjoaa ajantasaista tietoa Suomen luonnon elinympäristöjen ja lajien tilasta ja kehityksestä. Tieto on kriittisen tärkeää luontokadon pysäyttämiseksi. Palvelu on tarkoitettu […] Lue lisää

Validia

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Validia on ollut omistautunut vammaisten hyvinvoinnille yli 50 vuoden ajan ja sen yhteiskunnallinen tehtävä on näyttää suuntaa vammaisten ja vammautuneiden ensiluokkaiselle huolenpidolle. Validia on Suomen vanhin ja ainoa täysin vammaispalveluihin keskittynyt yritys, joka on sataprosenttisesti kotimaisessa omistuksessa ja osa Invalidiliitto-konsernia. Yrityksellä on yli 1600 työntekijää eri puolilla Suomea ja 45 toimipistettä. Validian liiketoiminta kasvaa ja […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Sp-Koti Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Sp-Koti on Säästöpankkiryhmään kuuluva, franchising-pohjalta toimiva ja aidosti paikallinen suomalainen kiinteistönvälitysketju, jolla on noin 80 toimipistettä eri puolilla Suomea sekä kaksi toimipistettä manner-Espanjan suosituimmilla loma-alueilla. Sp-Koti on perustettu vuonna 2010. Kauppamäärillä mitattuna se on Suomen kolmanneksi suurin kiinteistönvälitysketju. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 200 kiinteistönvälityksen ja asuntokaupan ammattilaista. Yhtenä spkoti.fi -verkkosivuston uudistusprojektin tavoitteista oli mahdollistaa Sp-Kodin […] Lue lisää

Kymenlaakson hyvinvointialue

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kymenlaakson hyvinvointialue aloitti toimintansa vuoden 2023 alussa, jolloin Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelut, sekä pelastustoimen palvelut siirtyivät hyvinvointialueen hoidettavaksi. Noin 161 000 asukkaan Kymenlaakson hyvinvointialueeseen kuuluvat Hamina, Kotka, Kouvola, Miehikkälä, Pyhtää ja Virolahti. Aikaisemmin sotealueen käytössä olleet yksipuoliset ja taipumattomat ratkaisut johtivat kompromisseihin muun muassa visuaalisuudessa ja sisällön esittämisessä. Sivuston ylläpito oli monimutkaista ja siksi sisällön […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun