I-valo verkkosivu ja -kauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Iittalan lasitehtaasta teollisuusvalaistuksen kärkeen

I-Valo on perinteinen valaisinalan yritys, joka on yli 50 vuoden aikana toimittanut tuhansia erilaisia valaistusratkaisuja eri kohteisiin. Valaisinsuunnittelun juuret ulottuvat kuuluisaan Iittalan lasitehtaaseen, mutta tänä päivänä I-Valo kuuluu kansainväliseen Fagerhult -konserniin, joka toimii aktiivisesti 12 brändillä 28 maassa.Tuotannosta suurin osa on teollisuusvalaistusta, joka menee vientiin ympäri maailman.

Valoa kansalle verkkosivuston ja tuotevalikoiman muodossa

I-Valon sivuston kokonaisvaltainen uudistus asetti projektitiimille mukavan haastavan ja kaikenkattavan projektin. Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tuotegallerian toteutumisesta integraatioineen. Asiakkaalle räätälöitiin oma WordPress-teema yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa. WordPress-lohkot mahdollistavat sivujen todella monipuolisen muokkaamisen myös sisällön ylläpitäjän toimesta.

WordPress-sivuston rinnalle rakennettiin yli 6000 tuotetta sisältävä tuotegalleria Trimedian Automatik-verkkokauppaohjelmaa hyödyntäen. Automatik ohjelmaa käytetään perinteisesti verkkokauppa toteutuksissa, mutta I-Valon kohdalla ohjelmaa hyödynnettiin verkkokaupan omaisesti tosin ilman osto-toiminnallisuutta. Ohjelma toimii yhdessä tuotetietojen hallintajärjestelmän kanssa, jonka kautta sivustolle haetaan sukkelasti ajankohtaiset tuotetiedot. Lisäksi sivustolle tuotiin muita integrointeja. Lopputuloksena syntyi selkeä kokonaisuus joka palvelee niin asiakkaita kuin verkkopalvelun ylläpitäjiä.

Akeneo-integraation kautta tiedot sivustolle

Sivustolle rakennettiin Automatikin yhteyteen erillinen Akeneo-integraatio, joka tuo kootusti tuotedataa sivustolle. Akeneo PIM on avoimen lähdekoodin PIM-ratkaisu eli rikkaan tuotetiedon hallintajärjestelmä, jonka avulla voidaan kerätä kaikki tieto yhteen paikkaan ja tuoda hallitusti tietokantaan.

Erillisen tuotevalitsimen avulla käyttäjä voi määrittää valaisimelle tai tilalle ehtoja, jonka perusteella integraatio listaa valintoja vastaavat tuotteet. Tätä varten loimme erillisen rajapinnan verkkokauppaohjelmaan, joka hallinnoi yli kolmea miljoonaa tuoteattribuuttia. Lisäksi sivustolle on tuotu yksittäisten tuotteiden lisäksi koko tuoteperheen tiedot sekä kuvakarusellit ja verkkokauppa-tyylinen tuotekori, johon käyttäjä voi lisätä tuotteita yhteydenottoa varten. Kaikkia tietoja päivitetään vuorokauden ympäri jatkuvana toimintona.

I-Valon teollisuusvalaisimet kestävät aikaa ja I-Valo on luonut teknologioita vanhojen mallien päivittämiseksi viimeisimpään LED-tekniikkaan. Kestävän kehityksen ideologian mukaisesti luotiin sivustolle hakutoiminto, jonka avulla käyttäjä voi etsiä korvaavan tuote vanhalle valaisimelle.

Järjestelmän huoleton ylläpito

I-Valon sivuston toteutus sisältää palvelimen, Automatik-ohjelman sekä WordPressin ylläpidon, joka kattaa järjestelmän toimintakykyisenä pitämisen, tietoturvapäivitykset sekä virhetilanteiden selvityksen ja korjaamisen. Huolehdimme varmuuskopioinnista sekä siitä, että palvelin on aina toimintakunnossa jotta sivusto pysyy toiminnassa vakaasti ja varmasti. Lisäksi autamme vastaamaan nykyisiin GDPR-vaatimuksiin jotta verkkokauppa sekä sivusto noudattavat lainmukaisia evästekäytäntöjä.

Kansainvälistä digimarkkinointia

I-Valo luotti Trimediaan myös asiantuntevana ja ketteränä digimarkkinointikumppanina, joka auttaa kehittämään brändin näkyvyyttä niin Suomessa kuin ulkomailla. Kumppanina Trimedialla on entuudestaan hyvä ymmärrys I-Valon liiketoiminnasta, jolloin markkinointikampanjoiden toteuttaminen yhteistyössä asiakkaan kanssa on sujunut mutkattomasti. Näkyvyyttä on saavutettu Google-Ads sekä Facebook alustoilla erityisesti uusasiakashankinnan kautta Saksassa ja Itävallassa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Capman Wealth

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Sopivat lohkot helpottavat sisältötyötä Capman Wealth sivustouudistuksessa sivustolle luotiin monipuoliset ja asiakkaan tarvetta vastaavat WordPress-lohkot. Sopivien lohkojen avulla sivuston sisällönhallinta on helppoa ja vaivatonta ja kohderyhmille voidaan nostaa esiin haluttuja sisältöjä monipuolisesti ja joustavasti. Esimerkiksi etusivulla on nyt paikka ajankohtaisille kampanjasisällöille. Lisäksi ajankohtaista osiota uudistettiin niin, että osion listaussivu näyttäytyy sivuston käyttäjälle kiinnostavana ja houkuttelevana. […] Lue lisää

Palta

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Palvelualojen työnantajat Palta ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistuneen version Palta.fi-verkkosivustosta. Palvelualojen kasvun ja kilpailukyvyn eteen työskentelevä Palta neuvottelee noin puolet kaikista Suomessa solmittavista työehtosopimuksista. Verkkosivusto on Paltalle tärkeä viestinnän väline, ja se palvelee laajaa kohderyhmien kirjoa ministeristä mediaan ja jäsenyrityksestä ay-vaikuttajaan. Karhu Helsinki vastasi uuden sivuston suunnittelusta ja tuotannosta konsulttitoimisto North Patrolin kanssa laaditun […] Lue lisää

Exertus sivustouudistus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Sivusto joka esittelee selkeästi Exertuksen tuotteet ja palvelut Exertus.fi-sivuston uudistaminen toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan, Trimedian ja Suomen Digimarkkinoinnin (SDM) kanssa. Projektin päämääränä oli luoda visuaalisesti houkutteleva ja mobiililaitteilla sujuvasti toimiva verkkosivusto, joka esittelee selkeästi Exertuksen tuotteet, palvelut, referenssit sekä kumppanuusmahdollisuudet. Sivusto rakennettiin WordPressin Gutenberg-editorilla. Rohkea ja tummanpuhuva ilme kiinnittää huomion Exertus on vuodesta 2003 lähtien […] Lue lisää

Visit Lakeland Finland sivuston kiertomatkatyökalu

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme kansainväliselle Visit Lakeland Finland sivustolle räätälöidyn kiertomatkatyökalun, jonka avulla sivujen ylläpitäjät voivat helposti luoda sivustolle houkuttelevia kokonaisuuksia. Itsenäisesti käytettävä työkalu mahdollistaa haluttujen tuote- ja sisältökokonaisuuksien visuaalisen ja kerronnallisen esittämisen ja ohjaa sivuston vierailijoita tekemään varauksia palveluntarjoajan verkkokaupasta. Markkinoinnin ja myynnin kannalta tehokas yhdistelmä Kiertomatkatyökalu integroi markkinointitekstit ja Datahubin matkailutuotteet saumattomasti luoden markkinoinnin ja myynnin […] Lue lisää

Nuorten yrittäjyys ja talous NYT

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lasten ja nuorten yrittäjyystaitoja ajavat yhdistykset Talous ja nuoret TAT sekä Nuori Yrittäjyys ry yhdistyivät kesällä 2023, minkä myötä syntyi tarve yhteiselle sivustolle. Projekti vaati niin sisällöllisen kuin ulkoasullisen fuusion. Sivustoprojekti aloitettiin huhtikuussa 2023 työpajatyöskentelyllä, jonka aikana molempien sivustojen sisältöelementit listattiin etsien yhteneväisyyksiä sekä erityisominaisuuksia. Tämän jälkeen rakensimme tarvittavat uudistukset teeman lohkoihin. Sivustojen sisältöinventaarion ja […] Lue lisää

Suomen kulttuurirahaston verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Strateginen uudistus Suomen Kulttuurirahaston (SKR) verkkosivusto on uudistettu tukemaan säätiön strategisia tavoitteita. SKR pyrkii toimimaan valtakunnallisena muutosvoimana tieteen, taiteen ja kulttuurin hyväksi sekä edistämään moniarvoisuutta ja kestävyyttä yhteiskunnassa. Uudistustyössä keskityttiin kolmeen keskeiseen viestinnälliseen tavoitteeseen: SKR:n tunnettuuden kasvattaminen Tieteen, taiteen ja kulttuurin merkityksen vahvistaminen yhteiskunnassa Käyttäjäkokemuksen kehittäminen Redandblue vastasi SKR:n uuden verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta WordPress-alustalle. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun