Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille

Hunajayhtymä Oy on pakannut suomalaista hunajaa suomalaisille kuluttajille jo yli 50 vuotta. Tuotteet ovat kaupanhyllyjen klassikkoja, joita moni muistaa maistaneensa jo lapsuudessa. Hunajayhtymän perusti vuonna 1969 joukko mehiläishoitajia vastaamaan kahteen tarpeeseen: hunajan myynnin tehostamiseen sekä monipuoliseen mehiläistarvikemyyntiin. Puoli vuosisataa myöhemmin molemmat näistä tavoitteista ovat edelleen liiketoiminnan kivijalka. Toiminta perustuu vahvoihin vihreisiin arvoihin, läpinäkyvään tuotantoprosessiin ja suomalaiseen työhön.

Hunajayhtymä halusi tarjota tuottajille suunnatun verkkokaupan lisäksi hunajanostomahdollisuuden myös kuluttaja-asiakkailleen. Toteutuksemme keskiössä oli rakentaa verkkokauppa, jonka myös Hunajayhtymän kuluttaja-asiakkaat voisivat verkosta vaivatta löytää.

Lähihunajaa kotiovelle Hunajayhtymän verkkokaupasta

Kuluttajille suunnatun verkkokaupan toteutus päätettiin tehdä WooCommerce verkkokauppalisäosalla. Uusi verkkokauppa liitettiin muiden Hunajayhtymän verkkopalveluiden kanssa samaan Multisite-asennuskokonaisuuteen. Verkkokaupan maksupalvelutarjoajana toimii Paytrail ja ShipIt integraation kautta kuluttajalla on käytössään useita erilaisia toimitustapoja. Verkkokaupassa myydään yhteensä noin 170 eri tuotetta eri tuotekategorioihin ryhmiteltynä. Lisäksi kaupasta löytyy useita hunajareseptejä inspiraatiota herättämään.

Kuluttajaverkkokauppaan helposti tunnistettava ilme
Verkkokaupalle haluttiin selkeästi tunnistettava ja brändin mukainen ilme. Kuluttajat tunnistavat Hunajayhtymän tuotteiden ulkoasun vuosien takaa ja tämä ilme haluttiin nostaa keskiöön myös verkkokaupassa. Suunnittelimme hunaja.fi verkkosivuston ilmeeseen sopivan ja sitä mukailevan verkkokaupan ulkoasun ja vastasimme teknisestä toteutuksesta sekä verkkokaupan käyttäjäkoulutuksesta.

Mehiläistuottajien omaan verkkokauppaan WooCommerce-lisäosa etikettien luomiseen

Hunajayhtymän sivuilta löytyy verkkokauppa myös tuottajille josta he voivat hankkia mehiläistarvikkeita. Toteutimme tähän verkkokauppaan WooCommerce lisäosan, jonka avulla verkkokaupan asiakkaat pystyvät luomaan rajoitusten mukaisia itse muokattavia etikettejä hunaja-tuotteilleen.

Etikettieditori on kehitetty React.js:llä ja se käyttää WooCommercen sekä ACF:n rajapintoja. Etiketin rajoitukset noudetaan tuotteelle luoduista ACF-kentistä. Käyttäjän lisäämät tiedot tallennetaan järjestelmään WP-Apin kautta. Onnistuneen talletuksen jälkeen tuote lisätään WooCommercen ostoskoriin. Tilauksen viimeistelyn jälkeen tilatuista etiketeistä luodaan PDF-dokumentit automatisoidusti hyödyntäen Spatie/BrowserShot -pakettia. Luotu PDF-dokumentti liitetään tilauksen tietoihin, josta tuottajan on se mahdollista vaivatta tulostaa.

Sivuston ylläpito kunnossa

Toteutukseemme kuuluu myös palvelimen sekä WordPressin ylläpito, joka sisältää järjestelmän toimintakykyisenä pitämisen, tietoturvapäivitykset sekä virhetilanteiden selvityksen ja korjaamisen. Huolehdimme varmuuskopioinnista sekä siitä, että palvelin on aina toimintakunnossa, jotta sivusto pysyy toiminnassa vakaasti ja varmasti. Lisäksi autamme asiakasta vastaamaan nykyisiin GDPR-vaatimuksiin, jotta sivu noudattaa lainmukaisia evästekäytäntöjä.

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kotimuuttojen ja muuttotarvikkeiden verkkokaupat: Niemi Palvelut Oy

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Verkkosivustouudistuksen rinnalla rakennettiin Niemi.fi-sivuston yhteyteen räätälöity Laravel-pohjainen kokonaisuus. Tämä mahdollisti sekä muuttotarvikkeiden verkkokaupan että kotimuuton tilauspalvelun tarjoamisen suoraan verkkosivujen kautta. WordPress-pohjaisen niemi.fi-sivuston yhteyteen toteutettiin: Muuton tilaus: https://kotimuutot.niemi.fi Muuttotarvikkeiden verkkokauppa: https://kauppa.niemi.fi Projekti oli monella tapaa edelläkävijä – erityisesti Laravelin ja WordPressin saumaton yhdistäminen ja uudet tekniset ratkaisut avasivat Niemi-palveluille uusia mahdollisuuksia tehostaa muuttoliiketoimintaa. Toteutus sisälsi mm.: […] Lue lisää

Visit Häme

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Visit Hämeen verkkosivuston uudistuksessa toteutettiin innovatiivinen ratkaisu, joka hyödyntää sisällön tarjoamisessa useita eri rajapintoja. Projektissa luotiin teknisesti vakaa ja joustava verkkosivusto, joka vähentää manuaalista ylläpitotyötä. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi Siltanen & Sandberg. Kolmen rajapinnan kautta ajantasaista sisältöä sivustolle Sivustolle toteutettiin kolme eri rajapintaa – Lipas, Datahub sekä Häme Events palveluista. Alueen matkailupalvelut, luontokohteet ja tapahtumat […] Lue lisää

Bike Planet – Verkkokaupan ja ERP-järjestelmän uudistus

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: Odoo

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tausta Bike Planet on pyöräilyn erikoisliike, jonka liiketoiminta rakentuu kivijalkamyymälän, verkkokaupan, huollon ja asiakaspalvelun varaan. Kasvun myötä entiset järjestelmät alkoivat rajoittaa kehittämistä: verkkokauppaa ei voitu muokata itsenäisesti, ja eri järjestelmien yhteensovittaminen kuormitti arkea. Yritys päätti ottaa käyttöön verkkokaupan ja myymälöiden hallintaan Odoon, joka tukee sekä arjen tehokkuutta että pitkän aikavälin kasvua. Toteutus Bike Planet toteutti […] Lue lisää

Mielipotti.fi – räätälöity keräysalusta mielenterveystyön tueksi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIELI ry halusi käyttöönsä oman, räätälöidyn keräysalustan, joka vastaa järjestön viestinnällisiä, toiminnallisia ja teknisiä tarpeita. Trimedia suunnitteli ja toteutti Mielipotti.fi-verkkopalvelun, joka mahdollistaa yksityishenkilöiden ja yhteisöjen oman varainkeräyksen perustamisen mielenterveystyön tueksi. Käyttäjät voivat luoda keräyksiä esim. tilaisuuden, syntymäpäivän, juhlan tai muistotilaisuuden yhteyteen, seurata lahjoitusten kertymistä reaaliaikaisesti ja jakaa keräyssivun linkkiä sosiaalisessa mediassa tai sähköpostilla. Lahjoituksen voi […] Lue lisää

Pelkosenniemelle uusi kuntasivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Pelkosenniemen kunnalle uuden, saavutettavuuskriteerit täyttävän kuntasivuston, joka vastaa kunnan visuaalisia toiveita ja ilmettä. Sivusto on suunniteltu mukautumaan eri päätelaitteille sekä täyttämään saavutettavuuskriteerit. Monipuoliset lohkot erilaisiin sisältötarpeisiin Sivusto on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmällä hyödyntäen helppokäyttöisiä, muokattavia ja uudelleenkäytettäviä lohkoja. Toteutus sisältää monipuoliset lohkot, kuten herokuvan, tekstilohkon, nostolohkon, videolohkon, kuvan ja tekstilohkon, yhteystietolohkon sekä mahdollisuuden ottaa yhteyttä. Näiden […] Lue lisää

Suomenlinnan uudet verkkosivut

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivu-uudistuksessa palattiin juurille. Haasteena oli kahden erillisen sivuston – suomenlinna.fi ja suomenlinnanhoitokunta.fi – yhdistäminen yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, joka palvelisi sekä matkailijoita, asiakkaita että muita sidosryhmiä. Kahden sivuston haasteet Suomenlinnan ja Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivut olivat olleet käytössä vuodesta 2014. Sivustoja oli kehitetty ja korjailtu tarpeen mukaan, mutta vuosien mittaan teknisiä haasteita oli alkanut kasaantua. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun