Bolt Arena – uusi verkkosivusto
Uuden verkkosivuston tarve
Jalkapallo-otteluiden, konserttien ja yritystapahtumien keskuksella Bolt Arenalla ei ollut aiemmin omaa verkkosivustoa. Tarve digitaaliselle kotikentälle oli ilmeinen. Projektin aloitustyöpajassa uuden sivuston kulmakiviksi määritettiin visuaalisuus, informatiivisuus ja viestintä. Työpajassa asetettuja tavoitteita seurattiin läpi projektin.
Verkkosivuston suunnittelu ja toteutus
Verkkosivuston visuaalista ilmettä ja värimaailmaa suunniteltaessa G-Worksin suunnittelija hyödynsi Bolt Arenan aiempia materiaaleja. Lisäksi oli selvää, että uuden sivuston tuli noudattaa Bolt Arenan kelta-musta-valkoista logoa. G-Worksille annettiin vapaat kädet uusien graafisten elementtien suunnittelussa.
Verkkosivusto toteutettiin teknisesti WordPressillä, käyttäen alan uusinta teknologiaa, jossa sivuston frontend (kävijänäkymä) ja backend (sisällönhallintajärjestelmä WordPress) on erotettu toisistaan. Tämä ratkaisu tekee sivustosta nopean, tietoturvallisen ja toimintavarman.
Lopputuloksena viestinnällisesti monipuolinen sivusto
Veikkausliigakauden alku toi projektin aikatauluun paineita. Noudattaen yhdessä asiakkaan kanssa laadittua aikataulukarttaa, sivusto saatiin nopeasti käyttövalmiiksi Bolt Arenan henkilöstölle sisällönsyöttöä varten.
Lopputuloksena syntyi visuaalisesti miellyttävä sivusto, joka täytti kaikkien osapuolten odotukset ja tarjoaa Bolt Arenalle monipuoliset viestintätyökalut. Sivustoa on suunniteltu siten, että sitä on helppo muokata ja kehittää edelleen Bolt Arenan tarpeiden muuttuessa.