Aurajoen verkkosivuston uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuoden 2024 aikana Aurajoella on eletty isojen investointien ja uudistusten aikaa; yritys on muun muassa avannut uuden tehtaan ja edistänyt vastuullisuustoimiaan. Samalla he halusivat uudistaa verkkosivunsa kuvastamaan sitä, mitä Aurajoki on tänä päivänä.

Alun perin suunnitelmissa oli kevyt “face lift” sivuston ilmeen kirkastukseen, mutta hyvin pian tarve muuttui kokonaisvaltaiseksi uudistukseksi.

Verkkoasema oli Aurajoelle tuttu yhteistyökumppani markkinointipalveluiden puolelta, joten oli luontevaa kääntyä tutun toimijan puoleen. “Saimme Verkkoasemalta ehdotuksen, joka vastasi hyvin tarpeisiimme”, Aurajoen markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Eve Halla taustoittaa. “Verkkoasema tunsi jo toimintamme ja tyylimme, joten pystyimme hyppäämään verkkosivujen kehittämisen pariin välittömästi.”

Projektin aikataulu

Halla kuvailee verkkosivu-uudistusta “pikaisen aikataulun projektiksi”; tarve nousi esiin maaliskuussa, ja uusi sivusto julkaistiin vain neljä kuukautta myöhemmin heinäkuussa.

“Oli huikeaa, miten nopeasti Verkkoaseman tiimi tarttui tuumasta toimeen. Sivuston julkaisu saatiin samaan aikaan uuden tehtaan avajaisten kanssa, mikä oli meille tärkeää”, Halla iloitsee.

Hän mainitsee myös tiimin täsmällisyyden. “Kaikki toimenpiteet kalenteroitiin hyvissä ajoin. Meille oli koko ajan selvää, mitä missäkin vaiheessa tapahtuu”, Halla sanoo.

Helposti ylläpidettävä WordPress-sivusto

Aurajoella oli kaksi selkeää toivetta uudelle sivustolle:

  1. Helppokäyttöisyys niin, että he voivat itse päivittää sisältöä.
  2. Selkeä rakenne, jotta asiakkaat löytävät etsimänsä tiedon helposti.

Aurajoen aiempi sivusto oli rakennettu WordPressillä ja samalla alustalla jatkettiin tälläkin kertaa. Verkkosivustolla hyödynnettiin WordPressin uusimpia teknologioita, kuten Gutenberg-editoria. “Sivustolle rakennettiin erilaisia elementtejä, joiden avulla ulkoasua ja sisältöä voi muokata monipuolisesti ja joustavasti ilman koodaamista”, Verkkoaseman tekninen asiantuntija Sami Kettunen selventää.

Sivuston rakenne suunniteltiin asiakas edellä. “Asiakashyödyt olivat esillä edelliselläkin sivustolla, mutta uudistuksen myötä pystyimme suunnittelemaan sivuston alusta loppuun asiakaslähtöisesti”, Halla sanoo.

Samalla viestintätyyli muuttui rohkeammaksi: “Uuden ilmeen ja sivuston jatkumona tuomme saavutuksiamme entistä suuremmin esiin.”

Asiakas näkee jo etusivun herovideosta, mitä Aurajoki tekee ja miten. Tarkemmin Aurajoen toteuttamista projekteista voi lukea asiakastarinoista, jotka nostettiin omaksi kokonaisuudekseen navigointipalkkiin.

Lopputulos

Projekti sujui alusta loppuun sujuvasti. Ripeä aikataulu toi sopivasti haastetta, mutta pääsimme maaliin aikataulun mukaisesti. Halla on erittäin tyytyväinen projektin kulkuun: “Yhteistyö oli suoraviivaista ja selkeää, ja pystyimme luottamaan Verkkoaseman ammattitaitoon”.

Uusi sivusto on otettu hyvin vastaan myös Aurajoen henkilöstön keskuudessa. “Uusi ilme on kerännyt paljon kehuja”, Halla kertoo.

Mitä mieltä Aurajoella ollaan yhteistyöstä?

Verkkosivuprojektissa työskenteli kolme Verkkiksen asiantuntijaa: Joni projektipäällikkönä, Sami osin projektipäällikkönä ja sen lisäksi web-kehittäjänä sekä Julien visuaalisena suunnittelijana.

Halla kiittää koko Verkkiksen tiimiä erinomaisesta yhteistyöstä, mutta Samille hän haluaa antaa erityismaininnan. “Meillä oli Samin kanssa intensiiviset kaksi viikkoa sisällön syötön kanssa. Sami oli koko ajan Teamsin päässä ja vastaili kaikkiin kysymyksiini kärsivällisesti”, Halla naurahtaa. “Sami piti meille myös kattavan koulutuksen, jonka tallenteeseen voimme aina palata, kun sivustoa pitää päivittää.”

Uuden käyttöliittymän ansiosta voimme päivittää sivustoa itse, mikä helpottaa arkea huomattavasti. Sivut ovat helppokäyttöiset ja kivannäköiset. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

Eve Halla, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Kirkon alat ry

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kirkon alat ry on kirkon aloilla työskentelevien ammattiliitto. Verkkosivusto on jäsenille tärkeä kanava tiedonsaantiin ja asioiden hoitoon. Vanhalla sivustolla esimerkiksi kirjautuminen ei toiminut järkevällä tavalla, vaan sivustolla oli kaksi erillistä järjestelmää joihin kirjautua. Tämä aiheutti hämmennystä salasanojen kanssa ja epätietoisuutta asiakkaiden keskuudessa. Kirkon alat ry halusikin uudesta sivustosta mahdollisimman käyttäjäystävällisen ja tietoturvallisen. Teknisten ominaisuuksien lisäksi […] Lue lisää

Verdis – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää

Suomen Yrittäjäopiston verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen Yrittäjäopisto on valtakunnallinen koulutus- ja asiantuntijaorganisaatio. Verkossa järjestettäviin koulutuksiin osallistuu vuosittain noin 4000 opiskelijaa. “Verkkosivusto on tärkeä väylä, sillä kaikki toimintamme tapahtuu verkon välityksellä”, Suomen Yrittäjäopiston markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Hietamäki sanoo. Hietamäki kertoo yhteistyökumppanin löytyneen sisäisen ehdotuksen kautta: “Verkkoasema oli jäänyt henkilökuntamme mieleen sosiaalisesta mediasta, joten jätimme tarjouspyynnön.” Yhtenäinen verkkosivusto käyttäjästä riippumatta “Meille […] Lue lisää

Reila Yhtiöt Oy:n verkkosivut

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkoasema otti haltuunsa turvallisuusalalla toimivan Reila Yhtiöt OY:n markkinoinnin loppuvuodesta 2021. Yrityksen koko brändi meni uusiksi alkuvuodesta 2022 yhteistyökumppanimme MBE:n toimesta ja samalla Reilassa haluttiin uusia verkkosivut. Vanhat sivut oli kasattu kokoon nopeasti, eivätkä ne palvelleet uudistunutta brändiä. Koko Reilan tuoteportfolio – tuotenimet ja palvelukuvaukset – uudistui, samoin kuin visuaalinen ilme logosta värimaailmaan. Pääsimme tekemään […] Lue lisää

Ensto

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun