Aurajoen verkkosivuston uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuoden 2024 aikana Aurajoella on eletty isojen investointien ja uudistusten aikaa; yritys on muun muassa avannut uuden tehtaan ja edistänyt vastuullisuustoimiaan. Samalla he halusivat uudistaa verkkosivunsa kuvastamaan sitä, mitä Aurajoki on tänä päivänä.

Alun perin suunnitelmissa oli kevyt “face lift” sivuston ilmeen kirkastukseen, mutta hyvin pian tarve muuttui kokonaisvaltaiseksi uudistukseksi.

Verkkoasema oli Aurajoelle tuttu yhteistyökumppani markkinointipalveluiden puolelta, joten oli luontevaa kääntyä tutun toimijan puoleen. “Saimme Verkkoasemalta ehdotuksen, joka vastasi hyvin tarpeisiimme”, Aurajoen markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Eve Halla taustoittaa. “Verkkoasema tunsi jo toimintamme ja tyylimme, joten pystyimme hyppäämään verkkosivujen kehittämisen pariin välittömästi.”

Projektin aikataulu

Halla kuvailee verkkosivu-uudistusta “pikaisen aikataulun projektiksi”; tarve nousi esiin maaliskuussa, ja uusi sivusto julkaistiin vain neljä kuukautta myöhemmin heinäkuussa.

“Oli huikeaa, miten nopeasti Verkkoaseman tiimi tarttui tuumasta toimeen. Sivuston julkaisu saatiin samaan aikaan uuden tehtaan avajaisten kanssa, mikä oli meille tärkeää”, Halla iloitsee.

Hän mainitsee myös tiimin täsmällisyyden. “Kaikki toimenpiteet kalenteroitiin hyvissä ajoin. Meille oli koko ajan selvää, mitä missäkin vaiheessa tapahtuu”, Halla sanoo.

Helposti ylläpidettävä WordPress-sivusto

Aurajoella oli kaksi selkeää toivetta uudelle sivustolle:

  1. Helppokäyttöisyys niin, että he voivat itse päivittää sisältöä.
  2. Selkeä rakenne, jotta asiakkaat löytävät etsimänsä tiedon helposti.

Aurajoen aiempi sivusto oli rakennettu WordPressillä ja samalla alustalla jatkettiin tälläkin kertaa. Verkkosivustolla hyödynnettiin WordPressin uusimpia teknologioita, kuten Gutenberg-editoria. “Sivustolle rakennettiin erilaisia elementtejä, joiden avulla ulkoasua ja sisältöä voi muokata monipuolisesti ja joustavasti ilman koodaamista”, Verkkoaseman tekninen asiantuntija Sami Kettunen selventää.

Sivuston rakenne suunniteltiin asiakas edellä. “Asiakashyödyt olivat esillä edelliselläkin sivustolla, mutta uudistuksen myötä pystyimme suunnittelemaan sivuston alusta loppuun asiakaslähtöisesti”, Halla sanoo.

Samalla viestintätyyli muuttui rohkeammaksi: “Uuden ilmeen ja sivuston jatkumona tuomme saavutuksiamme entistä suuremmin esiin.”

Asiakas näkee jo etusivun herovideosta, mitä Aurajoki tekee ja miten. Tarkemmin Aurajoen toteuttamista projekteista voi lukea asiakastarinoista, jotka nostettiin omaksi kokonaisuudekseen navigointipalkkiin.

Lopputulos

Projekti sujui alusta loppuun sujuvasti. Ripeä aikataulu toi sopivasti haastetta, mutta pääsimme maaliin aikataulun mukaisesti. Halla on erittäin tyytyväinen projektin kulkuun: “Yhteistyö oli suoraviivaista ja selkeää, ja pystyimme luottamaan Verkkoaseman ammattitaitoon”.

Uusi sivusto on otettu hyvin vastaan myös Aurajoen henkilöstön keskuudessa. “Uusi ilme on kerännyt paljon kehuja”, Halla kertoo.

Mitä mieltä Aurajoella ollaan yhteistyöstä?

Verkkosivuprojektissa työskenteli kolme Verkkiksen asiantuntijaa: Joni projektipäällikkönä, Sami osin projektipäällikkönä ja sen lisäksi web-kehittäjänä sekä Julien visuaalisena suunnittelijana.

Halla kiittää koko Verkkiksen tiimiä erinomaisesta yhteistyöstä, mutta Samille hän haluaa antaa erityismaininnan. “Meillä oli Samin kanssa intensiiviset kaksi viikkoa sisällön syötön kanssa. Sami oli koko ajan Teamsin päässä ja vastaili kaikkiin kysymyksiini kärsivällisesti”, Halla naurahtaa. “Sami piti meille myös kattavan koulutuksen, jonka tallenteeseen voimme aina palata, kun sivustoa pitää päivittää.”

Uuden käyttöliittymän ansiosta voimme päivittää sivustoa itse, mikä helpottaa arkea huomattavasti. Sivut ovat helppokäyttöiset ja kivannäköiset. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

Eve Halla, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen Yrittäjäopiston verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen Yrittäjäopisto on valtakunnallinen koulutus- ja asiantuntijaorganisaatio. Verkossa järjestettäviin koulutuksiin osallistuu vuosittain noin 4000 opiskelijaa. “Verkkosivusto on tärkeä väylä, sillä kaikki toimintamme tapahtuu verkon välityksellä”, Suomen Yrittäjäopiston markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Hietamäki sanoo. Hietamäki kertoo yhteistyökumppanin löytyneen sisäisen ehdotuksen kautta: “Verkkoasema oli jäänyt henkilökuntamme mieleen sosiaalisesta mediasta, joten jätimme tarjouspyynnön.” Yhtenäinen verkkosivusto käyttäjästä riippumatta “Meille […] Lue lisää

Chyde Investin uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Oy Chyde Invest Ab on erikoistunut sekä uudisrakentamiseen että vanhojen rakennusten restaurointiin Hangossa. Tavoitteena on säilyttää kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden kohteiden ainutlaatuisuus ja luoda vanhaa ympäristöä kunnioittaen myös uutta. Yrityksen intohimona on tuoda esiin vanhojen rakennusten kauneus ja historia modernin rakentamisen rinnalla. Yritys julkaisee projekteistaan aktiivisesti verkkosivustollaan, mikä tekee sivuston toimivuudesta ja visuaalisesta houkuttelevuudesta ensiarvoisen tärkeää niin […] Lue lisää

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Management Institute of Finland MIF Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka asiakkaat etsivät verkosta tietoa koulutuksista, ilmoittautuvat verkon kautta ja myös osallistuvat yhä enemmän koulutuksiin pitkälti etänä verkon yli. MIFin vanhan sivuston rakenne oli pitkälti organisaatio- ja brändilähtöinen, jolloin yksittäisen asiakkaan oli vaikea löytää tarvitsemaansa tietoa. MIF toivoi, että uusi sivusto olisi asiakasystävällinen ja selkeä, tukisi Google-hakuja, toimisi hyvin myös mobiilissa sekä toisi lisää ilmoittautumisia. MIF toivoi […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun