Aurajoen verkkosivuston uudistus
Vuoden 2024 aikana Aurajoella on eletty isojen investointien ja uudistusten aikaa; yritys on muun muassa avannut uuden tehtaan ja edistänyt vastuullisuustoimiaan. Samalla he halusivat uudistaa verkkosivunsa kuvastamaan sitä, mitä Aurajoki on tänä päivänä.
Alun perin suunnitelmissa oli kevyt “face lift” sivuston ilmeen kirkastukseen, mutta hyvin pian tarve muuttui kokonaisvaltaiseksi uudistukseksi.
Verkkoasema oli Aurajoelle tuttu yhteistyökumppani markkinointipalveluiden puolelta, joten oli luontevaa kääntyä tutun toimijan puoleen. “Saimme Verkkoasemalta ehdotuksen, joka vastasi hyvin tarpeisiimme”, Aurajoen markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Eve Halla taustoittaa. “Verkkoasema tunsi jo toimintamme ja tyylimme, joten pystyimme hyppäämään verkkosivujen kehittämisen pariin välittömästi.”
Projektin aikataulu
Halla kuvailee verkkosivu-uudistusta “pikaisen aikataulun projektiksi”; tarve nousi esiin maaliskuussa, ja uusi sivusto julkaistiin vain neljä kuukautta myöhemmin heinäkuussa.
“Oli huikeaa, miten nopeasti Verkkoaseman tiimi tarttui tuumasta toimeen. Sivuston julkaisu saatiin samaan aikaan uuden tehtaan avajaisten kanssa, mikä oli meille tärkeää”, Halla iloitsee.
Hän mainitsee myös tiimin täsmällisyyden. “Kaikki toimenpiteet kalenteroitiin hyvissä ajoin. Meille oli koko ajan selvää, mitä missäkin vaiheessa tapahtuu”, Halla sanoo.
Helposti ylläpidettävä WordPress-sivusto
Aurajoella oli kaksi selkeää toivetta uudelle sivustolle:
- Helppokäyttöisyys niin, että he voivat itse päivittää sisältöä.
- Selkeä rakenne, jotta asiakkaat löytävät etsimänsä tiedon helposti.
Aurajoen aiempi sivusto oli rakennettu WordPressillä ja samalla alustalla jatkettiin tälläkin kertaa. Verkkosivustolla hyödynnettiin WordPressin uusimpia teknologioita, kuten Gutenberg-editoria. “Sivustolle rakennettiin erilaisia elementtejä, joiden avulla ulkoasua ja sisältöä voi muokata monipuolisesti ja joustavasti ilman koodaamista”, Verkkoaseman tekninen asiantuntija Sami Kettunen selventää.
Sivuston rakenne suunniteltiin asiakas edellä. “Asiakashyödyt olivat esillä edelliselläkin sivustolla, mutta uudistuksen myötä pystyimme suunnittelemaan sivuston alusta loppuun asiakaslähtöisesti”, Halla sanoo.
Samalla viestintätyyli muuttui rohkeammaksi: “Uuden ilmeen ja sivuston jatkumona tuomme saavutuksiamme entistä suuremmin esiin.”
Asiakas näkee jo etusivun herovideosta, mitä Aurajoki tekee ja miten. Tarkemmin Aurajoen toteuttamista projekteista voi lukea asiakastarinoista, jotka nostettiin omaksi kokonaisuudekseen navigointipalkkiin.
Lopputulos
Projekti sujui alusta loppuun sujuvasti. Ripeä aikataulu toi sopivasti haastetta, mutta pääsimme maaliin aikataulun mukaisesti. Halla on erittäin tyytyväinen projektin kulkuun: “Yhteistyö oli suoraviivaista ja selkeää, ja pystyimme luottamaan Verkkoaseman ammattitaitoon”.
Uusi sivusto on otettu hyvin vastaan myös Aurajoen henkilöstön keskuudessa. “Uusi ilme on kerännyt paljon kehuja”, Halla kertoo.
Mitä mieltä Aurajoella ollaan yhteistyöstä?
Verkkosivuprojektissa työskenteli kolme Verkkiksen asiantuntijaa: Joni projektipäällikkönä, Sami osin projektipäällikkönä ja sen lisäksi web-kehittäjänä sekä Julien visuaalisena suunnittelijana.
Halla kiittää koko Verkkiksen tiimiä erinomaisesta yhteistyöstä, mutta Samille hän haluaa antaa erityismaininnan. “Meillä oli Samin kanssa intensiiviset kaksi viikkoa sisällön syötön kanssa. Sami oli koko ajan Teamsin päässä ja vastaili kaikkiin kysymyksiini kärsivällisesti”, Halla naurahtaa. “Sami piti meille myös kattavan koulutuksen, jonka tallenteeseen voimme aina palata, kun sivustoa pitää päivittää.”
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen