Aurajoen verkkosivuston uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuoden 2024 aikana Aurajoella on eletty isojen investointien ja uudistusten aikaa; yritys on muun muassa avannut uuden tehtaan ja edistänyt vastuullisuustoimiaan. Samalla he halusivat uudistaa verkkosivunsa kuvastamaan sitä, mitä Aurajoki on tänä päivänä.

Alun perin suunnitelmissa oli kevyt “face lift” sivuston ilmeen kirkastukseen, mutta hyvin pian tarve muuttui kokonaisvaltaiseksi uudistukseksi.

Verkkoasema oli Aurajoelle tuttu yhteistyökumppani markkinointipalveluiden puolelta, joten oli luontevaa kääntyä tutun toimijan puoleen. “Saimme Verkkoasemalta ehdotuksen, joka vastasi hyvin tarpeisiimme”, Aurajoen markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Eve Halla taustoittaa. “Verkkoasema tunsi jo toimintamme ja tyylimme, joten pystyimme hyppäämään verkkosivujen kehittämisen pariin välittömästi.”

Projektin aikataulu

Halla kuvailee verkkosivu-uudistusta “pikaisen aikataulun projektiksi”; tarve nousi esiin maaliskuussa, ja uusi sivusto julkaistiin vain neljä kuukautta myöhemmin heinäkuussa.

“Oli huikeaa, miten nopeasti Verkkoaseman tiimi tarttui tuumasta toimeen. Sivuston julkaisu saatiin samaan aikaan uuden tehtaan avajaisten kanssa, mikä oli meille tärkeää”, Halla iloitsee.

Hän mainitsee myös tiimin täsmällisyyden. “Kaikki toimenpiteet kalenteroitiin hyvissä ajoin. Meille oli koko ajan selvää, mitä missäkin vaiheessa tapahtuu”, Halla sanoo.

Helposti ylläpidettävä WordPress-sivusto

Aurajoella oli kaksi selkeää toivetta uudelle sivustolle:

  1. Helppokäyttöisyys niin, että he voivat itse päivittää sisältöä.
  2. Selkeä rakenne, jotta asiakkaat löytävät etsimänsä tiedon helposti.

Aurajoen aiempi sivusto oli rakennettu WordPressillä ja samalla alustalla jatkettiin tälläkin kertaa. Verkkosivustolla hyödynnettiin WordPressin uusimpia teknologioita, kuten Gutenberg-editoria. “Sivustolle rakennettiin erilaisia elementtejä, joiden avulla ulkoasua ja sisältöä voi muokata monipuolisesti ja joustavasti ilman koodaamista”, Verkkoaseman tekninen asiantuntija Sami Kettunen selventää.

Sivuston rakenne suunniteltiin asiakas edellä. “Asiakashyödyt olivat esillä edelliselläkin sivustolla, mutta uudistuksen myötä pystyimme suunnittelemaan sivuston alusta loppuun asiakaslähtöisesti”, Halla sanoo.

Samalla viestintätyyli muuttui rohkeammaksi: “Uuden ilmeen ja sivuston jatkumona tuomme saavutuksiamme entistä suuremmin esiin.”

Asiakas näkee jo etusivun herovideosta, mitä Aurajoki tekee ja miten. Tarkemmin Aurajoen toteuttamista projekteista voi lukea asiakastarinoista, jotka nostettiin omaksi kokonaisuudekseen navigointipalkkiin.

Lopputulos

Projekti sujui alusta loppuun sujuvasti. Ripeä aikataulu toi sopivasti haastetta, mutta pääsimme maaliin aikataulun mukaisesti. Halla on erittäin tyytyväinen projektin kulkuun: “Yhteistyö oli suoraviivaista ja selkeää, ja pystyimme luottamaan Verkkoaseman ammattitaitoon”.

Uusi sivusto on otettu hyvin vastaan myös Aurajoen henkilöstön keskuudessa. “Uusi ilme on kerännyt paljon kehuja”, Halla kertoo.

Mitä mieltä Aurajoella ollaan yhteistyöstä?

Verkkosivuprojektissa työskenteli kolme Verkkiksen asiantuntijaa: Joni projektipäällikkönä, Sami osin projektipäällikkönä ja sen lisäksi web-kehittäjänä sekä Julien visuaalisena suunnittelijana.

Halla kiittää koko Verkkiksen tiimiä erinomaisesta yhteistyöstä, mutta Samille hän haluaa antaa erityismaininnan. “Meillä oli Samin kanssa intensiiviset kaksi viikkoa sisällön syötön kanssa. Sami oli koko ajan Teamsin päässä ja vastaili kaikkiin kysymyksiini kärsivällisesti”, Halla naurahtaa. “Sami piti meille myös kattavan koulutuksen, jonka tallenteeseen voimme aina palata, kun sivustoa pitää päivittää.”

Uuden käyttöliittymän ansiosta voimme päivittää sivustoa itse, mikä helpottaa arkea huomattavasti. Sivut ovat helppokäyttöiset ja kivannäköiset. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

Eve Halla, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Management Institute of Finland MIF Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka asiakkaat etsivät verkosta tietoa koulutuksista, ilmoittautuvat verkon kautta ja myös osallistuvat yhä enemmän koulutuksiin pitkälti etänä verkon yli. MIFin vanhan sivuston rakenne oli pitkälti organisaatio- ja brändilähtöinen, jolloin yksittäisen asiakkaan oli vaikea löytää tarvitsemaansa tietoa. MIF toivoi, että uusi sivusto olisi asiakasystävällinen ja selkeä, tukisi Google-hakuja, toimisi hyvin myös mobiilissa sekä toisi lisää ilmoittautumisia. MIF toivoi […] Lue lisää

KP kuntaraha – hankerekisteri ja asiointipalvelu

Tekijä: Siili Solutions

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kokkolan kaupunki sekä Siili Solutions (Siili) julkaisivat uudistuneen kpkuntaraha.fi-verkkopalvelun alkuvuodesta 2024. KP kuntaraha on Kannuksen, Kaustisen seutukunnan, Kokkolan ja Perhon kuntien kuntarahoituksen hankerekisteri ja asiointipalvelu sekä kuntavastinrahoituksen hakupalvelu. Uusi verkkopalvelun toimintavarmuus on varmistettu uudella toteutuksella WordPress-verkkoalustalla ja uuden palvelun tavoitteena on helpottaa kuntarahoituksen hakemista ja asiointia. Julkinen hankerekisteri tarjoaa väylän kuluttajille tarkastella Keski-Pohjanmaan alueen päättyneitä […] Lue lisää

Cron-Tek Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Cron-Tek Oy on lastuavien metallintyöstökoneiden maahantuoja ja myyjäyritys. Yritys on perustettu vuonna 1988, mutta sen juuret ulottuvat 1900-luvun alkupuolelle, jolloin se tunnettiin Cronvallin metallintyöstökoneosastona. Ensimmäinen työstökone myytiin jo vuonna 1906. Yritys tekee pääsääntöisesti konsultoivaa myyntiä. Sen missiona on erinomainen asiakaspalvelu, ja antaa kattavasti tietoa työstökoneista ja niihin liittyvistä teknologioista investointien tueksi. Aiemmat verkkosivut olivat 2010-luvun […] Lue lisää

Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa. Lähtökohdat Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme […] Lue lisää

Promeco

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Promecon verkkosivusto oli tullut tiensä päähän. Sivusto oli vanhanaikainen – se näytti vanhalta, mutta erityisesti se oli teknisesti uudistamisen tarpeessa. Myöskään verkkosivustolla ollut sisältö ei vastannut enää Promecon nykyistä liiketoimintaa.   Olemme olleet Promecon kumppani markkinoinnissa jo pidempään. Olikin luontevaa, että otimme myös verkkosivuprojektin hoitaaksemme. Uudistuksessa sivusto tuotiin visuaalisesti nykyaikaan ja koodattiin kokonaan uusiksi. Uudistuksessa otettiin […] Lue lisää

Reila Yhtiöt Oy:n verkkosivut

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkoasema otti haltuunsa turvallisuusalalla toimivan Reila Yhtiöt OY:n markkinoinnin loppuvuodesta 2021. Yrityksen koko brändi meni uusiksi alkuvuodesta 2022 yhteistyökumppanimme MBE:n toimesta ja samalla Reilassa haluttiin uusia verkkosivut. Vanhat sivut oli kasattu kokoon nopeasti, eivätkä ne palvelleet uudistunutta brändiä. Koko Reilan tuoteportfolio – tuotenimet ja palvelukuvaukset – uudistui, samoin kuin visuaalinen ilme logosta värimaailmaan. Pääsimme tekemään […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun