JL-Tuotteet Oy

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Palvelun tyyppi:

Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa

JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen.

Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasi Tammi Digital (nyk. Virnex Group) . Sisällöntuotannon osalta alihankkijana toimi Oakhill Oy.

Kuvaus projektista:

Lähtötilanne
Projekti lähti liikkeelle keskustelusta verkkosivuston ja verkkokaupan uudistamisesta Tammi Digital kanssa. Toiveita ja tavoitteita projektille oli runsaasti: ”Aiemmat kotisivut ja verkkokauppa olivat olleet jo vuosia käytössä ja kaipasimme selkeää uudistusta. Halusimme uskottavat ja laadukkaat sivut, joilla olisi helppo navigaatio sekä verkkokauppa yhdistettynä samalla sivulla. Uudistuksen yhteydessä halusimme yhdistää Liuos-tuoteperheen multisite-toiminnolla yhdelle ja samalle sivustolle asiakaspalvelun suoraviivaistamiseksi ja kehittämiseksi. Toimintavarmuus ja nopeus sekä hakukoneoptimointi olivat meille myös tärkeitä asioita”, summaa JL-Tuotteet Oy:n / Liuoksen kaupallinen johtaja Jyri-Jukka Ääri.

Yhtenä tarpeena nähtiin myös laajemman tuote-esitteen toteutus, jota lähdettiin toteuttamaan yhdessä Oakhillin tiimin kanssa. Tuote-esite päädyttiin toteuttamaan ensin ja samalla syntyi uusi raikas ilme tulevalle verkkosivustolle.

Ratkaisut
Tammi Digital toteutti JL-Tuotteiden uuden verkkosivuston WordPress-julkaisualustalle ja sivustolle toteutettiin verkkokauppa WooCommerce-lisäosan avulla. JL-Tuotteiden Liuos-tuoteperheellä oli jo valmiina verkkosivusto, joka yhdistettiin multisite-toiminnolla samalle sivustolle. Näin molempien sivustojen sisällön päivittäminen onnistuu helposti yhden hallintapaneelin kautta.

Sivuston graafisen ilmeen suunnittelussa hyödynnettiin Oakhillin toteuttaman tuote-esitteen visuaalisuutta. Näin yrityksen ilme säilyi yhtenäisenä eri kanavissa. Verkkokauppaa varten tuotteista tarvittiin uudet kuvat. Oakhilli toteutti asiakkaan luona tuotekuvaukset ja samalla henkilökunnasta otettiin uudet kuvat. Verkkosivuston tekstit toteutettiin hakukoneystävällisesti ja sisällönsyötön yhteydessä sivuille lisättiin myös metakuvaukset. Asiakas vastasi itse verkkokaupan tekstisisällöstä.

”Hyvin organisoitu ja toteutettu projekti. Yhteistyö oli vaivatonta ja nopeaa. Yhteiset Teams-palaverit olivat tehokkaita ja palavereiden välillä asiat etenivät hienosti sekä meillä että Tammen ja Oakhillin työpöydillä.” Jyri-Jukka Ääri, JL-Tuotteet Oy

(Toim. huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Tammi Digitalin nimissä. Virnex osti Tammi Digitalin elokuussa 2023.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Turvaopas.fi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Palvelu taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen Turvaopas.fi on innovatiivinen verkkopalvelu, joka on suunniteltu erityisesti taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen. Vilkas muuttoliike ja uudet trendit, kuten Airbnb, on tullut jäädäkseen samalla kun vuokra-asumisen suosio kasvaa. Taloyhtiölle tämä tuo haasteita myös turvallisuuden näkökulmasta. Turvaopas tarjoaa ajantasaisen tiedon kaikille taloyhtiön asukkaille sekä heidän vieraille taloyhtiön turvaohjeista, sekä asukkaan omista velvollisuuksista. Palvelu tarjoaa […] Lue lisää

Kierrätyskeskuksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Uusi kierratyskeskus.fi on käyttökokemukseltaan yksinkertainen joskin lukuisia käyttäjää helpottavia toimintoja sisältävä verkkopalvelu. WordPress-palvelussa hyödynnetään Gutenberg-editoria, joka mahdollistaa Kierrätyskeskuksen suurelle sisällönhallitsijamäärälle monipuoliset mahdollisuudet sisällön esittämiseen. Palvelun avaintoimintoja ovat Vue.js-sovelluskomponenttina palvelun sisään toteutettu lahjoituspistehaku sekä myymäläkartta. Palvelun käyttäjäpolut suunniteltiin vahvasti näiden toiminnallisuuksien ympärille, sillä analytiikan mukaan ne ovat ensisijaisia toimintoja, joita käyttäjä sivustolta kaipaa. Lue lisää

Pihasiistiksi Suomi Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Pihasiistiksi Suomi Oy palvelee eteläisen Suomen alueella, tarjoten kattavat viherrakentamisen palvelut niin yksityisille, yrityksille kuin julkisen sektorin toimijoillekin. Projektin päätavoitteena oli tarjota laaja ja kohderyhmäkohtainen esittely yrityksen viherrakentamisen palveluista. Lisäksi tavoitteena oli toteuttaa sivustoon käyttäjäystävällinen verkkokauppa, joka mahdollistaa tuotteiden ja palveluiden vaivattoman tilaamisen. Teknologiat ja ratkaisut Käytimme WordPress-alustaa verkkosivuston rakentamiseen sen monipuolisuuden ja muokattavuuden vuoksi. […] Lue lisää

LymphaTouch Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Projektin yleiskuvaus LymphaTouch Oy kehittää ja tarjoaa terveysteknologian ratkaisuja, kuten edistyksellistä teknologiaa lymfaterapiaan ja kuntoutukseen. Sen markkina-alue on maailmanlaajuinen ja asiakaskunta B2B. Sivusto perustuu WordPress-julkaisujärjestelmään ja siihen luotiin WooCommerce-verkkokaupparatkaisulla valmius toiminnan laajentamiseksi myös kuluttaja- sekä B2B -verkkokauppaan. Virnex vastasi myös LymphaTouchin yritysilmeen toteuttamisesta, josta johdettiin myös sivuston visuaalinen ilme. Käyttäjäystävällinen navigointi ja selkeä tuotteen esittely […] Lue lisää

Entop Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Insinööritoimisto Entop Oy on alansa johtava yritys, joka tarjoaa insinööri- ja suunnittelupalveluita. Entop.fi-projekti keskittyi Entop Oy:n brändi-ilmeen ja verkkosivuston uudistamiseen. Projektiin sisältyi laaja palvelumuotoiluvaihe, jossa määriteltiin yrityksen markkinointistrategia, tunnistettiin yrityksen kohdepersoonat ja tarpeet joiden pohjalta muotoiltiin uuden verkkosivuston rakenne ja visuaalinen ilme. Lisäksi projektissa toteutettiin vastuullisuusohjelma, joka vahvistaa Entopin sitoutumista kestävään kehitykseen. Teknologiat ja ratkaisut […] Lue lisää

Moominbaby.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Uusi Moominbabyn verkkosivusto palvelee kuluttaja-asiakkaita koko Euroopassa. Maaversiot palvelusta toteutettiin Suomeen, Saksaan, Portugaliin ja Englantiin. Uudistuksessa keskityttiin palvelun rauhalliseen visuaaliseen ilmeeseen, tuotteiden selkeään esittämiseen sekä monipuoliseen skaalautumiseen useille markkina-alueille. Samalla asiakkaalle toteutettiin markkinoinnin automaation ratkaisuita liittyen ilmaisen tuotenäytteen tilaamiseen. Verkkopalvelu toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmän päälle, mikä tarjosi monipuolisen ja käyttäjäystävällisen alustan asiakkaan sisältöasiantuntijoille. Verkkopalvelun ylläpitäjät hallitsevat verkkopalvelun […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun