Talous ja nuoret TAT – sivustouudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

TAT eli Talous ja nuoret on valtakunnallinen vaikuttaja, joka työskentelee nuorten talous-, työelämä- ja yrittäjyystaitojen eteen yhdessä koulujen, yliopistojen, yritysten, kuntien ja säätiöiden kanssa. TATin toiminta rakentuu laajan palvelupolun ympärille joka kattaa koko lapsen ja nuoren koulupolun alakoulusta toiselle asteelle.

Avaimet käteen projektipäälliköllä kokonaisuus hanskassa tiukan aikataulun projektissa

Toteutimme TATille laajan sivustouudistuksen jossa kolme verkkosivustoa (tat.fi, kunkoululoppuu.fi ja bisneskurssit.fi) yhdistyi yhdeksi. Aloitimme intensiivisen ja kokonaisvaltaisen projektin lokakuussa 2021 joka valmistui aikataulun mukaisesti joulukuussa 2021. Tarjosimme asiakkaalle kattavan avaimet käteen projektipäällikköpalvelun joka mahdollisti projektin tiiviin läpiviennin.

Sivustouudistuksen yhteydessä keskeisimmät muutostarpeet olivat:
1. Kolmen eri sivuston sulauttaminen yhdeksi sivustokokonaisuudeksi
2. Palvelutarjonnan esiintuonti aikaisempaa konkreettisemmin ja kohderyhmälähtöisemmin

Ratkaisimme asiakkaan muutostarpeet huomioiden eri osa-alueet ja lopputuloksena syntyi selkeä ajatus kohderyhmiä palvelevista sisällöistä. Suunnittelu ja analyysivaiheen jälkeen siirryimme saavutettavan WordPress sivuston toteutukseen.

Systemaattinen palvelupolkujen ja sisältöjen läpikäynti

TAT tavoittaa toiminnallaan kasvatusalan ammattilaisia, yhteistyökumppaneita sekä jopa 80% Suomen koululaisista. Sivustouudistuksen suurin työrupeama oli kunkoululoppuu.fi- sekä bisneskurssit.fi-sivustojen valojen sammuttaminen niin, että uusi yhdistynyt sivusto palvelisi kaikkia kohderyhmiä mahdollisimman hyvin.

Sulauttaminen osaksi tat.fi-sivua toteutettiin systemaattisesti sivustojen analytiikka- ja kävijätietoja sekä sisällön analysointia hyödyntäen. Jokaisen kohderyhmän palvelupolku sekä tärkeimmät sisällöt käytiin läpi. Lisäksi käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin keskenään erilaisten palveluiden ja sisältöjen esittäminen mutkattomasti ja visuaalisesti houkuttelevalla tavalla.

Vahva tekninen toteutus tukee sivuston pitkää elinkaarta

UI-suunnitelman, sisältötyyppien sekä WordPress-lohkojen kiteydyttyä rakensimme WordPress sivuston Trimedian räätälöityä teemaa hyödyntäen. Sivusto toteutettiin Gutenberg-editorilla joka mahdollistaa helppokäyttöisten ja monipuolisten lohkojen ja sisältömuotojen käytön läpi sivuston. Sivuston toteutuksessa huomioitiin myös WCAG 2.1 -kriteerit. Laajempi saavutettavuusauditointi toteutetaan sivuston jatkokehityksen yhteydessä.

Viimeisessä vaiheessa toteutimme kokonaisvaltaiset uudelleenohjaukset muuttuville sivuosoitteille sekä monitoroimme julkaisun jälkeen liikenteen ohjautumista uudelle sivustolle.

Asiakkaan palaute:

“Kaikki, jotka moista projektia ovat tehneet, tietävät, että se ei aina ole maailman helpoin proggis! Nyt meni kyllä hommat jiiriin uskomattoman helpolla, kiitos siitä kumppanillemme Trimedia Oy lle, joka teki projektin tehokkaasti, tarkasti ja juuri sellaisella ymmärryksellä ja inhimillisyydellä, mitä kaltaiseni humanisti osaa arvostaa!”

TAT Viestinnän johtaja Panu Mäenpää

“Trimedian vahva ammattitaito ja erityisesti selkeä ja tarkka projektinjohto mahdollistivat nettisivu-uudistuksen toteutuksen näin ripeällä aikataululla. Trimedian kyky hallita laajoja kokonaisuuksia oli äärimmäisen tärkeää uudistuksessa, jossa kolmen sivuston sisällöt tuotiin yhteen.”

TAT viestinnän asiantuntija, sivustouudistuksen projektivastaava

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Capman Wealth

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Sopivat lohkot helpottavat sisältötyötä Capman Wealth sivustouudistuksessa sivustolle luotiin monipuoliset ja asiakkaan tarvetta vastaavat WordPress-lohkot. Sopivien lohkojen avulla sivuston sisällönhallinta on helppoa ja vaivatonta ja kohderyhmille voidaan nostaa esiin haluttuja sisältöjä monipuolisesti ja joustavasti. Esimerkiksi etusivulla on nyt paikka ajankohtaisille kampanjasisällöille. Lisäksi ajankohtaista osiota uudistettiin niin, että osion listaussivu näyttäytyy sivuston käyttäjälle kiinnostavana ja houkuttelevana. […] Lue lisää

SEES

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomalainen SEES Company valmistaa kodinsiivoustuotteita ja luonnonkosmetiikkaa. Kaikki tuotteet valmistetaan ilman keinotekoisia ainesosia tai synteettisiä tuoksuaineita. Valikoimaa yhdistää luontoystävällisyys, raaka-aineiden korkea laatu ja suomalainen design. Uudistuksen tavoitteena oli luoda sivusto, joka luo oikeutta laadukkaille kuva- sekä videomateriaaleille. Koko sivusto, sisältösivut ja verkkokauppa uudistettiin brändin mukaisesti. Tuloksena brändin mukainen WooCommerce verkkokauppa  Yrityksen showroomina ja myyntikanavana verkossa […] Lue lisää

Funeria – verkkopalvelu ja web-sovellus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Maksuton kuolemaan varautumisen ja kuolinpesän hoitamisen verkkopalvelu Funeria on verkkopalvelu joka on yksi osa eHautauksen pyrkimystä digitalisoida hautausalaa. Funeria koostuu kahdesta loppukäyttäjälle näkyvästä osasta: OmaPolku ja Kuolinpesästä sekä Statamic CMS sisällönhallintajärjestelmän osuudesta. OmaPolku osio keskittyy kuolemaan valmistautumiseen, ja siellä käyttäjät voivat merkitä omaisuuttaan, asiakirjoja, toiveita ja muuta tarpeellista tietoa kuolinpesän hoitajille. OmaPolku sisältää vahvan tunnistautumisen, […] Lue lisää

MIELI ry Hyvän mielen työpaikka® -merkki

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Hyvän mielen työpaikka® -merkki on käytännönläheinen työväline organisaatioille. Se kannustaa pysähtymään mielenterveyden äärelle ja tunnistamaan tekijöitä, jotka lisäävät mielenterveyden voimavaroja työssä tai kuluttavat niitä. Merkki rohkaisee yrityksiä johtamaan mielenterveyttä suunnitelmallisesti sekä motivoi työpaikkoja muokkaamaan omia toimintatapojaan ja rakenteitaan mieliystävällisemmiksi. Toistaiseksi maksuttoman Hyvän mielen työpaikka®-merkin myöntää MIELI Suomen Mielenterveys ry. Aloitus ja tavoitteet Suunnittelu aloitettiin työpajassa, […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun