Orton
Yhteistyö HYKSin yksityisen sairaalan kanssa alkoi vuonna 2016 yrityksen verkkopalvelu-uudistuksen myötä. Sivuston kehityskohteina olivat tällöin erityisesti asiakaslähtöisyys ja dynaamisuus. Kesällä 2020 yksityissairaala Orton osti HYKSin, minkä seurauksena HYKSin liitettiin Ortonin brändiin.
Yritysten fuusioitumisen seurauksena Ortonin brändi kaipasi uudistusta. Tarve uudistukselle näkyi erityisesti verkkopalvelussa, jota piti muokata uuden brändin mukaisesti. Ortonin kumppanina toimiva mainostoimisto suunnitteli uuden brändin ja antoi uudelle sivustolle suuntaviivat, joiden pohjalta suunnittelimme verkkopalvelun ja ajanvarauksen lopullisen ilmeen.
Uuden verkkopalvelun ohjelmistoksi valikoitui WordPress helppokäyttöisyytensä vuoksi. Uudistuksen pääpaino oli ajanvarauspalvelussa, mutta sivuston toimintoja kehitettiin myös laajentamalla asiantuntijahakua sekä parantamalla palvelusivujen käytettävyyttä ja etusivun muokattavuutta.
Sivustolle toteutettiin ajanvaraussovellus, jonka avulla asiakkaat pystyvät hallitsemaan omia tietojaan sekä tarkistamaan ja peruuttamaan ajanvarauksia. Kolmella kielellä toimiva sovellus toteutettiin Reactilla, ja se upotettiin WordPressiin omalle ajanvaraussivulle sekä asiantuntijoiden sivuille. Verkkosovellus integroitiin myös Ortonin potilasjärjestelmään.
Turvallisuuden varmistamiseksi kirjautumiseen rakennettiin integraatio Telian vahvaan tunnistautumiseen, jolloin asiakkaat pääsevät kirjautumaan sisään pankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella. Henkilötietoja ei tallenneta sivustolle.
– Projekti toteutui kokonaisuudessaan erittäin hyvin ja työ eteni sovitun mukaisesti. Sivuston haasteet ratkottiin tehokkaasti ja kysymyksiin ja toiveisiin vastattiin nopeasti. Jokaisen tiimiläisen panos oli loistava, Orton Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Pia Koivu iloitsee.
Generaxion kiittää saamastaan palautteesta!