Mediashake

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 5 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Mediashake on Matti Hirvosen luotsaama, Helsingin ytimessä sijaitseva 13 ammattilaisen kovatasoinen digimarkkinointitoimisto. Matti otti Dudeen yhteyttä loppuvuodesta 2019 ja löysimme pian yhteisen sävelen, jonka pohjalta lähdimme uudistamaan sekä yritysilmettä että verkkosivustoa.

## Lähtökohdat

Mediashaken vanha ilme ja verkkosivusto oli koottu palasista sieltä täältä. Kokonaisuuden miettiminen oli jäänyt kovan kasvun ja isojen asiakastöiden alle, eivätkä sen palaset heijastelleet enää sitä mitä tämän päivän Mediashake on. Vanhan sivuston päivittäminen koettiin hankalaksi ja tarvittuja asioita jouduttiin kasaamaan kikkailemalla.

## Tavoitteet

Ilmeuudistuksen päätavoitteena oli nostaa Mediashaken profiilia potentiaalisten asiakkaiden ja työntekijöiden silmissä. Uuden ilmeen haluttiin viestivän uskottavuutta sekä yrityksen iloista ja rentoa, mutta ammattimaista kulttuuria. Sivustolta toivottiin enemmän ja laadukkaampaa liidiä potentiaalisilta asiakkailta, sekä mahdollisuus luoda helposti erilaisia markkinointia tukevia sisältöjä.

## Ratkaisu

Duden suunnittelijat ottivat haasteen vastaan ja lähtivät aluksi keräämään olemassa olevaa materiaalia. Kattavan laadukkaan kuva- ja tekstimateriaalin pohjalta alkoi hahmottumaan, minkälainen yritys Mediashake on. Vanhojen brändivärien, oranssin ja keltaisen, välimaastosta lähdettiin etsimään uutta pirteää sävyä kuvastamaan Mediashaken rentoutta. Ilmeeseen tuotiin uutena määrittävänä sävynä mukaan raikastamaan hot pink, joka luo ammattimaisuuden vaikutelmaa.

Täydellisen päivityksen kokeneessa logossa käytettiin Mediashaken ensimmäistä kirjainta, josta saatiin johdettua viivadiagrammin nouseva viiva. Logossa yhdistyykin oivaltavalla tavalla sen monikäyttöisyys tunnistettavana ikonina sekä Mediashaken lupaus kasvattaa asiakkaan myyntiä.

”Valitsimme Duden kumppaniksi uudistamaan koko visuaalisen ilmeemme sekä tekemään verkkosivuratkaisun, joka palvelee meidän tarpeita nyt ja jatkossa. Valinta osui erittäin hyvin nappiin! Saman talon sisältä löytyy loistavien visuaalisten suunnittelijoiden lisäksi myös teknisesti kovia ammattilaisia, joka mahdollisti sen, että verkkosivustoa saatiin räätälöityä juuri meille tehdyillä lisäosilla. Nettisivu on myös äärettömän nopea, kävin julkaisun jälkeen kaikki meidän kilpailijat läpi ja kukaan ei pärjännyt meille nopeudessa. Suosittelen!”
– Matti Hirvonen, CEO & Senior Consultant


Sinua voisi kiinnostaa myös

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Helinä Rautavaaran museo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste. Lähtökohdat Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin. Tavoitteet Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

Kiinteistölehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kiinteistöliiton julkaisema Suomen Kiinteistölehti välittää alan tuoreimmat uutiset, ilmiöt ja asiantuntija-artikkelit. Uudistimme verkkolehden moderniksi kokonaisuudeksi jota on miellyttävä lukea ja joka tukee toimituksen prosesseja. # Lähtökohdat Maan johtavan taloyhtiöiden asioihin erikoistuneen median, Suomen Kiinteistölehden, sivusto oli kasvanut vuosien aikana tietomäärältään massiiviseksi paketiksi, josta oli hankala löytää kaikkea sisältöä. Myös ulkoasu oli päässyt vanhenemaan, eikä se […] Lue lisää

Ylva

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Ylva halusi uudistaa verkkosivustonsa tukemaan strategisia tavoitteitaan entistä vahvemmin ja vahvistamaan liiketilojensa näkyvyyttä. Yhteistyön lopputuloksena syntyi tyylikäs ja käyttäjäystävällinen sivusto, joka esittelee Ylvan liiketilat selkeästi ja uskottavasti, tavoitteenaan kasvattaa yhteydenottojen ja konversioiden määrää. Tavoitteet Esitellä Ylvan omistamat tilat ja asunnot helposti löydettävästi ja selkeästi. Selkeyttää käyttäjäpolkuja, jotka johtavat laadukkaisiin liideihin. Päivittää sivuston ilme vastaamaan […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun