Digistrategi, b2b-markkinointi

Päivitetty: Validointi: Perttu Tolvanen

Yritys: Aava&Bang Oy

Paikkakunta: Tampere, Jyväskylä tai Helsinki

Palkka: 3 500-4 500 € / kk

Tyyppi: Digitaalinen markkinointi

Viim. hakupäivä: 4.1.2026

Etsimme kokenutta digistrategia vahvistamaan tiimiämme B2B-markkinoinnin liiketoiminnassa. Tässä roolissa toimit asiakkaidemme strategisena kumppanina – henkilönä, joka joka ymmärtää liiketoiminnan tavoitteet, rakentaa selkeät, mitattavat markkinoinnin rakenteet ja ohjaa asiakkuuksia kohti ennustettavampaa ja tuloksellisempaa tekemistä.

Vastaat nimettyjen markkinoinnin ja kampanjoiden suunnittelusta ja jatkuvan tekemisen kehittämisestä. Johdat asiakkuuksissa kokonaisuutta, rakennat prioriteetit ja varmistat, että suunnitelmat ovat toteuttamiskelpoisia ja aikaansaavat kasvua. Osaat perustella markkinoinnin tekemisen syy–seuraussuhteet sekä johtaa asiakasta kohti tuloksellisempaa tekemistä.

Tehtävässä menestyminen edellyttää

Laaja-alaista markkinoinnin ja liiketoiminnan ymmärrystä

– Vähintään 4 vuoden kokemusta markkinointi- tai digimarkkinointitoimistosta (esim. digistrategina, markkinointistrategina, digimarkkinoinnin asiantuntijana tai HubSpot-konsulttina).
– Syvällistä käsitystä markkinoinnin, median, brändäyksen ja viestinnän rooleista sekä niiden mittareista.
– Kykyä ymmärtää asiakkaiden liiketoimintamalleja, tavoitteita ja markkinoita – ja nähdä markkinoinnin rooli liiketoiminnan kasvun vauhdittajana.
– Ymmärrystä modernista B2B-ostopolusta, kansainvälisistä ostoprosesseista ja ostopäätöksenteon mekanismeista.

Kykyä muuntaa data strategiseksi tekemiseksi

– Dataohjautuvaa otetta ja näyttöjä tuloksellisesta digimarkkinoinnista. Kykyä rakentaa kampanjat, analysoida niiden toimivuutta ja tehdä tarvittavat toimenpiteet konversioiden maksimoimiseksi.
– Kykyä rakentaa dataan pohjautuvia strategioita sekä kasvu-, markkinointi- media- ja kampanjasuunnitelmia.
– Kokemusta liiketoiminnasta johdettujen markkinoinnin tavoitteiden asettamisesta sekä KPI-mittaristojen rakentamisesta.

Kykyä sparrata, innostaa ja tukea myynnissä

– Osaat tulkita liiketoiminnan tavoitteita ja kääntää ne markkinoinnin käytännön toimenpiteiksi.
– Kykenet perustelemaan markkinoinnin valinnat ja syy–seuraussuhteet niin asiakkaalle kuin tiimille.
– Seuraat aktiivisesti B2B-markkinoinnin kehitystä, AI:n hyödyntämistä ja pystyt rakentamaan uusia avauksia ja näkemyksiä asiakkaiden hyödynnettäväksi.

Erinomaisia viestintä-, yhteistyö- ja priorisointitaitoja

– Selkeää ja vakuuttavaa viestintää niin kirjallisesti kuin suullisesti.
– Kykyä työskennellä moniammatillisessa tiimissä
– Osaamista johtaa useita kokonaisuuksia rinnakkain, tehdä päätöksiä ja priorisoida rohkeasti.

Rooli muovautuu osaamisesi mukaan, mutta eduksi katsotaan painotus jossain seuraavista osa-alueista:

– SEO + GEO osaaminen
– Analytiikka ja konversioseuranta
– Hubspot-konsultaatio tai kehittäminen
– Mediasuunnittelu ja kanavastrategiat

Tarjoamme sinulle:

– Itseohjautuvan organisaation, jossa sinulla on tiimin kanssa vapaus ja vastuu oman työn järjestämisestä sekä kehittämisestä. Voit siis hyödyntää työskentelylokaatioita ja -aikoja, jotka ovat tekemisesi ja tiimityön kannalta tarkoituksenmukaisia
– Palkkaus palkkataulukkomme mukaisesti asettuen kokemuksestasi riippuen 3600–4500 € / kk välille.
– Organisaation, joka panostaa sinun hyvinvointisi ja kehittymisesi tukemiseen. Vuosittaiset hyvinvointiedut valitaan henkilökunnan toiveiden pohjalta. Näihin etuihin on kuulunut muun muassa:
– Liikunta- ja kulttuuriseteli
– Laajennettu työterveys ja kattava sairaskuluvakuutus
– Työsuhdepyöräetu
– Matalan kynnyksen työpsykologipalvelu
– Yhteiset reissut ja tapahtumat
– Mahdollisuuden hybridityöhön ja lähitoimiston Tampereella, Helsingissä tai Jyväskylässä.

Lähetä hakemuksesi mahdollisimman pian tai viimeistään 4.1.2026 ja tule tekemään tuloksellista kestävää kasvua kanssamme! Edistämme rekryä jo hakuajan aikana ja paikka täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

Mahdollisissa kysymyksissä voit olla yhteydessä Hanne-Mari Miskalaan (040-5708504)
10.12 klo 14–16,
12.12 klo 10-12 tai
2.1 klo 10–12.


Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun