Verdis – verkkosivuston uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat

Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä.

Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi vuotta sitten oli yksi hänen ensimmäisistä projekteistaan G-Worksillä.

Verkkosivuston suunnittelu ja visuaalinen ilme

Sivustouudistuksessa keskeistä oli paitsi uuden visuaalisen ilmeen jalkauttaminen myös tiedon löydettävyyden parantaminen ja sivustorakenteen selkeyttäminen. G-Worksin suunnittelija Joona sai suunnittelun lähtökohdaksi Verdiksen uuden graafisen ohjeiston sekä muuta tukimateriaalia, joiden avulla suunnittelu saatiin tehokkaasti käynnistettyä.

Jo heti ensimmäisillä ulkoasuvedoksilla muodostettiin yhteinen näkemys halutusta visuaalisesta ilmeestä, ja suunnitteluprosessi eteni sujuvasti vedoskierrosten kautta lopulliseen muotoonsa. Kuvilla on Verdiksen verkkosivustolla tärkeä rooli, joten oli erityisen arvokasta päästä hyödyntämään jo suunnitteluvaiheessa yrityksen tuoreita brändikuvia. Lisäksi G-Worksin aiemmin suunnitteleman ikoniperheen ikonit siirrettiin uudelle sivustolle kevyesti päivitettyinä.

Jobilla-integraatio ja muut toiminnallisuudet

Verkkosivusto rakennettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä, joka oli Verdiksen projektiryhmälle jo ennestään tuttu. Teknistä toteutusta suunniteltaessa otettiin huomioon myös mahdollisuus hyödyntää sivustoa tulevaisuudessa konsernin muissa pohjoismaisissa yrityksissä.

Yksi keskeisistä toiminnallisuuksista oli Jobilla-rekrytointipalvelun integraatio. Sen ansiosta Verdiksen työpaikkailmoitukset siirtyvät automaattisesti Jobillasta verkkosivustolle, ja työnhakijat voivat hakea työpaikkoihin helposti verkkosivuston työpaikkailmoituksen ”Hae”-painikkeen kautta.

Viestinnällisyys on tärkeä osa sivustoa. Sivustolle tehtiin ajankohtaista- ja referenssit-osiot, jotka tarjoavat kävijöille ajantasaista tietoa ja esimerkkejä Verdiksen toteuttamista projekteista.

Lopputulos

Projektin päätöspalaverissa sekä G-Worksin että Verdiksen tiimit olivat tyytyväisiä lopputulokseen. Uusi verkkosivusto heijastaa onnistuneesti Verdiksen brändiä ja tarjoaa joustavan sekä kustannustehokkaan pohjan jatkokehitykselle yrityksen tulevien tarpeiden mukaisesti.

Sivuston tietoturvasta ja ylläpidosta vastaa edelleen G-Worksin ylläpitotiimi Respa, joka huolehtii päivityksistä ja muista ylläpidollisista tehtävistä varmistaen verkkosivuston sujuvan toiminnan myös jatkossa.

G-Worksin projektitiimi kiittää Verdisläisiä jälleen kerran sujuvasta ja mielekkäästä projektista!


Sinua voisi kiinnostaa myös

Fimet – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtötilanne Fimet, hammashoitoyksiköiden suunnitteluun, valmistukseen ja tuotekehitykseen erikoistunut yritys, tarvitsi modernisointia verkkosivustolleen. Aiempi sivusto ei vastannut yrityksen tarpeisiin visuaalisuuden eikä käytettävyyden osalta. Lisäksi Fimetillä oli käytössä erillinen extranet-järjestelmä jakelijoille, jonka toiminnassa oli ilmennyt haasteita. Toteutussuunnitelma Projektin tarjousvaiheessa määriteltiin tarkasti verkkosivuston teknisen toteutuksen suunnitelma. Ratkaisuksi valikoitui WordPress multisite -rakenne, joka mahdollisti sekä pääsivuston että extranetin hallinnan […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Bolt Arena – uusi verkkosivusto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uuden verkkosivuston tarve Jalkapallo-otteluiden, konserttien ja yritystapahtumien keskuksella Bolt Arenalla ei ollut aiemmin omaa verkkosivustoa. Tarve digitaaliselle kotikentälle oli ilmeinen. Projektin aloitustyöpajassa uuden sivuston kulmakiviksi määritettiin visuaalisuus, informatiivisuus ja viestintä. Työpajassa asetettuja tavoitteita seurattiin läpi projektin. Verkkosivuston suunnittelu ja toteutus Verkkosivuston visuaalista ilmettä ja värimaailmaa suunniteltaessa G-Worksin suunnittelija hyödynsi Bolt Arenan aiempia materiaaleja. Lisäksi oli […] Lue lisää

FC Inter Turku – verkkosivustokokonaisuuden uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtötilanne ja tavoitteet projektille FC Inter, yksi Veikkausliigan perinteikkäimmistä ja menestyneimmistä seuroista, pyysi G-Worksilta apua verkkosivustonsa uudistamiseksi. Heidän tavoitteensa oli päivittää sivusto, joka ei enää vastannut seuran tarpeita eikä strategiaa. Sivuston kehittämiskohteina olivat visuaalisuus, teknologia sekä sisältörakenne ja sisällön esitystapa. Pelistrategia suunnittelutyön pohjaksi Projektin alkaessa oli ensisijaisen tärkeää luoda tarkka pelistrategia. Workshopissa G-Works ja FC […] Lue lisää

Harvia Group – uusi konsernisivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla. Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon […] Lue lisää

KTL ry – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tekniikan ja Erityisalojen Ammattilaiset KTL ry KTL ry on liitto, joka edustaa erityisesti teknillisen tai muun erikoiskoulutuksen saaneita asiantuntijoita, jotka toimivat vastuullisissa tehtävissä. Se on KTK:n suurin jäsenjärjestö, ja sillä on noin 1800 jäsentä paikallisten jäsenyhdistysten kautta. Liitto tarjoaa jäsenilleen monipuolisia palveluita, kuten työttömyysturvaa, luottamusmiesapua ja lakipalveluita. Lähtötilanne ja tavoitteet Usean kuukauden kestäneen verkkosivustotoimittajan kilpailutuksen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun