Verdis – verkkosivuston uudistus
Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat
Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä.
Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi vuotta sitten oli yksi hänen ensimmäisistä projekteistaan G-Worksillä.
Verkkosivuston suunnittelu ja visuaalinen ilme
Sivustouudistuksessa keskeistä oli paitsi uuden visuaalisen ilmeen jalkauttaminen myös tiedon löydettävyyden parantaminen ja sivustorakenteen selkeyttäminen. G-Worksin suunnittelija Joona sai suunnittelun lähtökohdaksi Verdiksen uuden graafisen ohjeiston sekä muuta tukimateriaalia, joiden avulla suunnittelu saatiin tehokkaasti käynnistettyä.
Jo heti ensimmäisillä ulkoasuvedoksilla muodostettiin yhteinen näkemys halutusta visuaalisesta ilmeestä, ja suunnitteluprosessi eteni sujuvasti vedoskierrosten kautta lopulliseen muotoonsa. Kuvilla on Verdiksen verkkosivustolla tärkeä rooli, joten oli erityisen arvokasta päästä hyödyntämään jo suunnitteluvaiheessa yrityksen tuoreita brändikuvia. Lisäksi G-Worksin aiemmin suunnitteleman ikoniperheen ikonit siirrettiin uudelle sivustolle kevyesti päivitettyinä.
Jobilla-integraatio ja muut toiminnallisuudet
Verkkosivusto rakennettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä, joka oli Verdiksen projektiryhmälle jo ennestään tuttu. Teknistä toteutusta suunniteltaessa otettiin huomioon myös mahdollisuus hyödyntää sivustoa tulevaisuudessa konsernin muissa pohjoismaisissa yrityksissä.
Yksi keskeisistä toiminnallisuuksista oli Jobilla-rekrytointipalvelun integraatio. Sen ansiosta Verdiksen työpaikkailmoitukset siirtyvät automaattisesti Jobillasta verkkosivustolle, ja työnhakijat voivat hakea työpaikkoihin helposti verkkosivuston työpaikkailmoituksen ”Hae”-painikkeen kautta.
Viestinnällisyys on tärkeä osa sivustoa. Sivustolle tehtiin ajankohtaista- ja referenssit-osiot, jotka tarjoavat kävijöille ajantasaista tietoa ja esimerkkejä Verdiksen toteuttamista projekteista.
Lopputulos
Projektin päätöspalaverissa sekä G-Worksin että Verdiksen tiimit olivat tyytyväisiä lopputulokseen. Uusi verkkosivusto heijastaa onnistuneesti Verdiksen brändiä ja tarjoaa joustavan sekä kustannustehokkaan pohjan jatkokehitykselle yrityksen tulevien tarpeiden mukaisesti.
Sivuston tietoturvasta ja ylläpidosta vastaa edelleen G-Worksin ylläpitotiimi Respa, joka huolehtii päivityksistä ja muista ylläpidollisista tehtävistä varmistaen verkkosivuston sujuvan toiminnan myös jatkossa.
G-Worksin projektitiimi kiittää Verdisläisiä jälleen kerran sujuvasta ja mielekkäästä projektista!