Sivuston tyyppi: Verkkokauppa

Polarn O. Pyret -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Polarn O.Pyret on monikansallinen lastenvaatteiden valmistaja sekä jälleenmyyjä. Aiemmin käytetty Nethit-verkkokauppa-alusta sekä SKJ-kassajärjestelmä olivat tulleet elinkaarensa päähän. Erityisesti Omnichannel toiminnallisuuden vaatimukset liiketoiminnassa edellyttivät järjestelmien modernisointia sekä joustavuutta. Toteutimme heille ratkaisun Magento-verkkokauppa-alustalla, johon integroitiin vahvasti yrityksen uusittu toiminnanohjaus- sekä kassajärjestelmä. Mitä Business to customer responsiivinen Magento-verkkokauppa, integraatio ERPLY-toiminnanohjaus/kassajärjestelmään. Erityistä Kävijämäärien suuri päivittäinen vaihtelu, laajat sisällönhallinnan työkalut, Omnichannel-toiminnot kassajärjestelmän kanssa, monipuolinen kanta-asiakasohjelma. Teknologia Magento, SASS, JSON-API, Redis, WordPress

Askelterapia-verkkokauppa

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Toteutimme asiakkaallemme, Sabora Pharmalle, verkkokaupan www.askelterapia.fi. Verkkokaupassa on tarjolla jalkojen hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Lisäksi sivustolla kerrotaan jalkojen terveyteen liittyvistä asioista. Verkkokauppa toteutettiin Woocommerce-verkkokauppaohjelmistolla, joka on WordPressin lisäosa. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi FixUi Oy.

Viinikellari.com

Tekijä: Avidly
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Viinikellari.comin alla jylläävät WordPress, WooCommerce ja WooThemesin monipuolinen ja mukautettava Storefront-teema räätälöitynä. Selkeälinjaiseen kauppaan toteutettiin mm. kanta-asiakkuusohjelma ja runsaasti markkinoinnillista toiminnallisuutta. Myös kauppa toimii luontevasti kaikilla päätelaitteilla.

Mareksound verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mareksound Oy on korkealaatuisten hifi- ja kotiteatterilaitteiden myyntiin erikoistunut liike. Loimme Mareksoundin uudelle verkkokaupalle puhtaan, minimalistisen ja tyylikkään ulkoasun, joka vastaa täydellisesti kaupassa myytävien upeiden tuotteiden olemusta. Pitkälle viety käytettävyys kuten helppo navigointi kaikilla päätelaitteilla tekee kaupassa shoppailusta hauskaa ja vaivatonta!

Pihlan verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Julkaisimme uuden Pihlan verkkokaupan! Nyt voit näppärästi itse rakentaa haluamasi ikkunan tai oven verkossa. Ominaisuuksia kuten koko, materiaali, kahva, kätisyys ja ikkunalasi on mahdollista yhdistellä ja lukuisista vaihtoehdoista koota omia tarpeita vastaava tuote. Tarkasti suunniteltu käyttökokemus tekee kaupassa asioinnista miellyttävää myös tabletissa sekä mobiilissa.

Suomen Moneta verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Samlerhuset-konserniin kuuluva Suomen Moneta myy ja markkinoi keräilyrahoja ja -mitaleita. Sen uudeksi verkkokauppa-alustaksi valikoitui Lamian ‪Magento‬-ratkaisu. Täysin responsiivisessa verkkokaupassa tuotteiden selaus ja ostaminen on tehty äärimmäisen helpoksi! Pikakatselu-ominaisuus parantaa huomattavasti käyttäjäkokemusta ja erikoisuutena verkkokaupasta voi ostaa kokoelmatuotteita, jotka toimitetaan asiakkaalle säännöllisesti 4-6 viikon välein – suoraan kotiin!

Tampereen Särkänniemen verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Rakensimme Särkänniemen uuden verkkokaupan Magento-alustalle. Erinomaisen käytettävyyden ja nopean suorityskykyn lisäksi panostettiin kaupan uniikkiin ulkoasuun, joka nyt vastaa Särkänniemi-huvipuiston värikästä visuaalista ilmettä.

HomCare Finlandin verkkokauppa

Tekijä: Igence Oy Ab
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

HomCare Finland Oy on luotettava suomalainen suoramyyntiyritys, joka markkinoi ja myy ihmisen ja kodin hyvinvointiin liittyviä laatutuotteita. HomCaren erikoisuutena asiakkaat voivat hankkia tuotteita HomCare-kutsuilla, jälleenmyyjiltä ja Club-asiakkaat suoraan verkkokaupasta. Uutta verkkokauppaa lähdettiin toteuttamaan, kun edeltävä kauppa ei pystynyt enää vastaamaan nykypäivän tarpeisiin. Igencen ratkaisu HomCarelle oli eri päätelaitteille mukautuva responsiivisen verkkokauppa, jonka alustana käytetään Magenton teknologiaa. Uudistetussa verkkokaupassa HomCaren B2C-puolelle integroitiin heidän ERP-järjestelmä, jolla mahdollistettiin tuote-, asiakas- ja tilaustietojen sekä asiakaskohtaisten hinnastojen helppo ja nopea hallinnointi. Tietojen päivitys tapahtuu automaattisesti, jolloin verkkokauppa […]

Studiovarustamo

Tekijä: Vincit
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ammattivalokuvaajia ja alan harrastajia palvelevan erikoiskauppa Studiovarustamon verkkopalvelun suunnittelu ja toteutus. Konsepti-, rakenne ja käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu ja responsiivinen tekninen toteutus WordPress-alustalle. Verkkokauppaominaisuudet toteutettiin WooCommerce-lisäosan avulla. (Huom. Projektin toteutti Solid Angle – Vincit osti Solid Anglen keväällä 2017.)

Pedihealth-verkkokauppa

Tekijät: Design Valkea, Koodiviidakko
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pedihealthin verkkokauppa päätettiin uudistaa ilmeeltään ja tekniikaltaan nykyaikaiseksi Koodiviidakon ViidakkoStore-alustalle. Responsiiviseen verkkokauppaan liitettiin myös Koodiviidakon Postiviidakolla toteutettava uutiskirje, johon sisältö saadaan tuotettua rss-syötteinä suoraan verkkokaupan nostoista. Toteutuksen suunnitteli mainostoimisto Design Valkea.

Kookengän verkkokauppa

Tekijä: Igence Oy Ab
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kookenkä on Suomen suurin kenkäkauppaketju, jolla on ympäri maata sijaitsevien myymälöiden lisäksi oma verkkokauppa. Kasvavan mobiililiikenteen ja alati uudistuvien verkkopalveluiden vuoksi myös Kookenkä halusi päivittää palvelunsa vastaamaan nykyajan kuluttajien asettamia vaatimuksia. Eri verkkokauppatoimittajien joukosta Igence valittiin tuomaan ammattilaista tukea sekä näkemystä projektin aloittamiseksi ja loppuun viemiseksi. Verkkokauppaa kehitettiin Igencen kanssa erityisesti myyntinäkökulmasta. Alustaksi valittiin Magento, jonka skaalautuvuus, ominaisuudet ja edistyneisyys verkkokauppa-alustana ovat tärkeä osa Kookengän menestymistä. Magentoon integroitiin myös tiiviisti heidän oma ERP-järjestelmä, joka mahdollisti rajapinnan kautta mm. laajemman tuotevalikoiman. Tehokkuuden ja […]

Touhon Valinta-verkkokauppa

Tekijä: Verkkoasema Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Verkkoasema toteutti Touhon Valinta-verkkokaupan yhteistyössä mainostoimisto Kluun kanssa. Vanhan verkkokaupan alusta oli kankea, joten vaatimuksina uudelle verkkopalvelulle oli joustavuus, helppokäyttöisyys sekä moderni ulkoasu. Verkkokaupan alustaksi valittiin WooCommerce ja asiakaskohtaisena ratkaisuna toteutettiin helppokäyttöinen näkymä varastohallintaa varten. Verkkokaupalle toteutetaan myös hakukoneoptimointi Verkkoasemalla. Tutustu osoitteessa http://www.touhonvalinta.fi

Ikaalisten Matkatoimisto

Tekijä: Vincit Oy
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Ikaalisten Matkatoimisto on vuodesta 1991 toiminut täyden palvelun matkatoimisto, jonka matkatarjonta kattaa yli 20 Euroopan maata. Tämä palkittu suomalainen perheyritys valmistaa, myy ja toteuttaa kaikki matkansa alusta loppuun itse. Ikaalisten Matkatoimiston tavoitteena on tarjota onnistuneita, hinta-laatusuhteeltaan loistavia lomaelämyksiä kohteessa kuin kohteessa. Ikaalisten Matkatoimiston uusien verkkosivujen uudistuksen kulmakivet ovat olleet asiakaslähtöisyys ja sivuston ilmeen raikastaminen brändin mukaisella tavalla. Sivustouudistuksen ensimmäisessä vaiheessa on keskitytty tuomaan asiakkaille oleellinen tieto matkakohteista ja eri matkatyypeistä mahdollisimman selkeästi esille, jotta kävijät löytäisivät kaiken tarvitsemansa tiedon vaivattomasti. Uudistuksen seuraavassa […]

Lomarengas

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tietotalo uudisti pitkäaikaisen asiakkaansa Lomarenkaan verkkopalvelun vastaamaan kasvavaan mobiilikäyttöön. Suomen suurin lomamökkien välittäjä rakentaa kilpailukykyään verkossa aktiivisesti ja haluaa palvella asiakkaita siellä missä he ovat. Liikkeessä oleva asiakas halutaan tavoittaa ja palvella entistä nopeammin ja sujuvammin. Käyttäjälähtöisesti suunniteltu palvelu uudistettiin täysin ja toimintoja virtaviivaistettiin. Varaaminen on tehty yksinkertaiseksi ja selkeäksi. Asiakasta palvellaan saumattomasti laitteesta riippumatta. Uusittu sivusto on heti ensiviikoista alkaen vaikuttanut mobiilivarausten määrään positiivisesti. Lomarenkaan palvelulla on käyttäjiä noin 150 000 / kk. Lomarenkaan menestyksekäs toiminta Suomen mökkivarauksien kiistattomana ykkösenä on […]

Kustannus Oy Duodecim

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kustannus Oy Duodecim julkaisee terveydenhuollon ammattilaisille suunnattuja oppi- ja käsikirjoja sekä tietokantoja päivittäisen työnteon tueksi. Sofokus toteutti Kustannus Oy Duodecimille Magento-pohjaisen verkkokaupan. Yrityksen omistaa Suomalainen Lääkäriseura Duodecim, jonka pyrkimyksenä on kehittää lääkärin ammattitaitoa ja käytännön työtä täydennyskoulutuksen, julkaisujen ja apurahojen avulla. Seuraan kuuluu yli 20 000 lääkäriä ja lääketieteen opiskelijaa sekä 100 jäsenyhdistystä. Verkkokauppa haluttiin tehdä alustalle, jota kehitetään aktiivisesti. Toiveena oli saada monipuolisia toiminnallisuuksia, joita Duodecimin aikaisemmin käyttämä verkkokauppa-alusta ei tukenut. Lisäksi verkkokaupan integrointeja muihin, jo olemassa oleviin järjestelmiin, haluttiin kehittää. […]

Kalastamo

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Hämeen Sanomat Oy on Aina Group -konserniin kuuluva mediatalo. Se julkaisee Hämeenlinnassa ilmestyvää 7-päiväistä Hämeen Sanomat maakuntalehteä sekä Hämeenlinnan Kaupunkiuutisia. Yli 135-vuotisen historiansa aikana Hämeen Sanomat on edistänyt paikallisten yritysten toimintaa tuomalla kuluttajat kivijalkaliikkeisiin printtimainonnan avulla. Hämeen Sanomat huomasi, että verkosta kuluttaja hakee yhteisöllisyyttä ja haluaa asioida verkkokaupassa, joka tuntuu omalta ja, jossa valikoima on mahdollisimman laaja. Syntyi idea monikauppiasmallilla toteutetusta kalastustarvikeverkkokaupasta, Kalastamosta. Yhdestä paikasta kaikki mitä kova kalamies tarvitsee. Kaupankäynnin sähköistyessä oli luonnollinen askel siirtää tämä paikallisten yritysten kanssa aloitettu yhteistyö […]

Kauppahalli24

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Kauppahalli24 on vuonna verkkoruokakauppa, jonka ajatuksena on helpottaa arkea ja mahdollistaa ruokaostoksien tilaamisen näppärästi ja helposti verkosta, kotiovelle kuljetettuna. Yksi Kauppahalli24:n tärkeimmistä missioista on arjen helpottaminen, mutta se on erinomainen palvelu myös esimerkiksi liikuntarajoitteisille, joille kaupassa käynti on hankalaa. Verkko-ostokset ovat nykyään arkipäivää ja on luonnollista, että myös ruokaostokset on viety verkkoon. Verkkokaupassa asioidessaan asiakas valitsee itselleen parhaiten sopivan toimitusajan. Tuotteet toimitetaan lämpöeristetyissä laatikoissa, joilla varmistetaan, ettei kylmäketju pääse katkeamaan toimituksen aikana. Asiakas vastaanottaa tuotteet aina tuoreina ja laadukkaina. ”Olemme saaneet asiakkailtamme […]

Heirol

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Heirol Oy on vuonna 1991 perustettu keittiövälineitä valmistuttava ja maahantuova perheyritys. Alun perin Lehtosen perheen autotalliin perustettu yritys on kahdessakymmenessä vuodessa kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista pienten keittiövälineiden tuottajista. Heirolin valikoimiin kuuluu keittiötarvikkeita aina juustohöylistä paistinpannuihin. Yksi Heirolin tuotesarjoista on Steely -sarja, johon kuuluvia keittiön pientarvikkeita on myyty jo miljoonia kappaleita. Omien tuotteidensa lisäksi Heirol tuo maahan yksinoikeudella muun muassa italialaisen Bialettin espressokeittimiä, Marcaton pastakoneita ja Kanadalaisen Trudeaun tuotteita. Heirolilla on laaja valtakunnallinen jälleenmyyjäverkosto, myymälä Turussa, kuluttajaverkkokauppa sekä jälleenmyyjille tarkoitettu extranet. Sofokuksen ja […]

Safewith.me

Tekijä: Viidakkorumpu 2.0 Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Aiemmin kirjoittelimme jo Safewith.me -perussivuston avaamisesta ja nyt, 2 kk:tta perässä avataan verkkokauppa. Sivusto tehtiin WordPressillä, joten oli luontevaa tehdä kauppa WooCommercella. Rani meiltä otti projektin “opettelucasena” ja hyvin siitä suoriutuikin. Apuna Ranilla oli SWM -yrityksessä työskentelevä Tuomas, joka on osoittanut, miten nöyryydellä ja oikealla asenteella mennään vielä pitkälle 😉 Projekti on oiva esimerkki ns. ketterästä kehityksestä, jossa julkaistaan joku osa-alue heti sen valmistuttua, ja sitten rauhassa kehitellään seuraavaa. Suosittelemme mallia muillekin, sillä se antaa tilaa testaamiselle, joka varsinkin verkkokauppaprojekteissa on olennainen […]

PhysioTools

Tekijä: iasy Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

PhysioTools on maailman johtava henkilökohtaisten harrasteohjeiden tuottaja terveydenhuollon ja liikunnan alan ammattilaisille. Uudistimme PhysioToolsin verkkokaupan ja -sivuston. Verkkosivustosta ja -kaupasta haluttiin selkeän moderni ja erilaisille päätelaitteille skaalautuva. Tuotteiden ja palveluiden toivottiin tulevan selkeästi esille generoiden enemmän myyntiä. Tekniseltä alustalta haluttiin skaalautuvuutta sekä kaupan ja sivuston mahdollisimman pitkälle vietyä integraatiota ja sisältöjen ylläpidon helppoutta. Sivuston alustana on Drupal ja kaupan alustana Drupal Commerce.

Manner Taidetarvikkeet

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Manner taidetarvikkeet tarjoaa korkealaatuisia tuotteita askarteluun ja maalaamiseen niin yrityksille kuin yksityisille taiteen harrastajille. Ratkaisuksi valittiin Lamian Magento B2B/B2C- ratkaisu, joka mahdollistaa molempien asiakasryhmien palvelemisen. Ratkaisuun kuuluu asiakaskohtainen hinnoittelu, tuotenäkyvyys sekä maksutavat. Verkkokaupan käyttöliittymään haluttiin tuoda vaikuttavuutta mm. parallax-efekteillä ja helppokäyttöisyyttä dynaamisella tuotefiltteröinnillä. Ostoprosessissa hyödynnettiin Lamia Payment Suite -ratkaisua, jossa on kiinnitetty erityishuomiota kassasivun mobiilioptimointiin konversion maksimoimiseksi kaikilla päätelaitteilla. Taustalla verkkokaupassa toimii Hansaworld-integraatio, jonka kautta varastosaldoja ja toisaalta tilaustenkäsittelyä saatiin automatisoitua.

Ellibs E-kirjakauppa

Tekijä: Aucor Oy
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suunnittelimme sähköisten kirjojen Ellibs-verkkokaupan uuden ulkoasun ja toteutimme responsiiviset sivupohjat. Tavoitteena projektissa oli tuotteiden sujuva esittely ja selailu kaikilla laitteilla, e-kirjojen hankintakynnyksen madaltaminen ja sitä kautta myynnin kasvattaminen. Asiakkaan oma verkkokehitystiimi hoiti sivupohjien istutuksen Drupaliin ja hakumoottorin räätälöinnit. Sivuston kehitystä jatketaan seurannan ja myös kilpailijavertailuiden pohjalta.

Schoffa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Schoffa päätti alkusyksystä siirtyä joustavaan ja helppokäyttöiseen WooCommerce-alustaan, ja valitsi meidän kumppaniksi suunnittelemaan ja toteuttamaan sivuston alusta lähtien uudestaan. Lopputuloksena suunnittelimme ja toteutimme kokonaisuuden, joka heijastelee vahvasti Schoffan arvoja: käsintehty, alusta asti tarkoitukseen räätälöity sivusto, joka on helppokäyttöinen, selkeälinjainen ja ennen kaikkea tyylikäs. Aivan kuten Schoffan tuotteetkin.

Mixtec

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Mixtec Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan juomakaupan tuotteiden maahantuoja ja erikoistukku. Projektin tavoitteena oli luoda houkutteleva, tyylikäs ja käytettävyydeltään erinomainen B2B-verkkokauppa ERP-integraatioineen. Kauppa on suunniteltu asiakaslähtöisesti varmistaen, että säännöllisten tilausten tekeminen on mahdollisimman helppoa. Myös tuotesuosituksiin kiinnitettiin paljon huomiota, jotta asiakkaille voidaan tarjota relevantteja rinnakkais- ja komplementtituotteita. Mixtecin verkkokauppa integroitiin toiminnanohjausjärjestelmään, josta tuotteiden varastosaldot, myyntiyksiköt ja hintatiedot haetaan automaattisesti. Myös asiakas- ja tilaustiedot siirtyvät automaattisesti kahden järjestelmän välillä siten, että tilausten käsittely voidaan käytännössä suorittaa täysin toiminnanohjausjärjestelmässä. Lisäominaisuutena jokaiselle asiakkaalle […]

Bone’s

Tekijä: Aucor Oy
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Tämän take away- ja pöytävarausjärjestelmäprojektin parissa ei rajapintakyselyissä ja javascripteissä säästelty. Uudistimme tanskalaisen Bone’s ravintolan take away -järjestelmän moderniksi JavaScript-applikaatioksi, joka keskustelee kassajärjestelmän kanssa rajapintojen avulla. Koko verkkokaupan kaikki data eli esimerkiksi kategoriat, hinnat ja tuotekuvat asustavat siis kassajärjestelmässä, josta ne tuodaan verkkokauppaan. Ohut integraatiokerros hoitaa kommunikaation käyttäjän selaimen ja kassajärjestelmän välillä. Take away -applikaation lisäksi rakensimme Bone’sille pöytävaraukseen lomakkeen, joka on tosin paljon enemmän kuin pelkkä lomake. Ravintoloilla on käytössään kolmannen osapuolen toimittama pöytävaraustenhallintajärjestelmä. Luomamme applikaatio integroituu samaan järjestelmään, jotta viimeisin […]

Ravintola Harmooni

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Jyväskylään avattiin Ravintola Harmooni keväällä 2014. CreaMentors Oy kehitti ravintolan ympärille palvelukonseptia ja markkinointia ja Digitoimisto Dude Oy oli verkkosivujen toteuttajan roolissa. Ensimmäinen versio landingsivustosta julkaistiin jo 2013 vuoden puolella, mutta varsinainen vuonna 2014. Sivusto on ollut jatkuva kehitysprojekti. Vuonna 2015 myynnin edistämiseksi Dude suunnitteli Harmoonille verkkokaupan WooCommercella osaksi jo hyvin pärjännyttä WordPress-sivustoa. Kauppa poikkeaa tyypillisistä verkkokaupoista siinä, että siellä myydään mm. lahjakortteja ja illalliskortteja ravintolaan sekä pääsylippuja Harmoonissa järjestettäviin tapahtumiin. Lahjakortin voi verkkokaupasta ostaa itselleen tai vaikka usealle kaverilleen yllätykseksi. Lahjakortit […]

Eskimo

Tekijä: Sofokus Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Sofokus pääsi mukaan rakentamaan Eskimo Finlandin mittavaa brändiuudistusta toteuttamalla Eskimon uudistetun kuluttajaverkkopalvelun. Uudistettu verkkopalvelu on yksi näkyvimmistä osista Eskimon suuressa muutoksessa perinteisestä teollisuusyrityksestä kohti asiakas- ja brändisuuntautunutta palveluyritystä. ”Sofokus on ratkonut sinnikkäästi juuri niitä vaikeimpia ongelmia, eli miten Magento integroidaan toiminnanohjausjärjestelmä Visma L7:aan. Kaikki osaavat kyllä tehdä verkkokauppoja ja -sivuja, mutta tällaisten integraatioiden rakentaminen ei onnistu keneltä tahansa”, Eskimo Finlandin strategia- ja brändijohtaja Susanna Paloheimo sanoo. Magenton päälle rakennetusta verkkopalvelusta on karsittu kaikki turha pois ja palvelun älykkyyttä sekä asiakaslähtöistä sisältöä tullaan […]

Lamina.fi -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Lamina on skeittituotteisiin erikoistunut vuonna 1996 perustettu erikoisliike. Aiemmin käytetty Workspace-verkkokauppa oli tullut elinkaarensa päähän ja uudeksi verkkokauppa-alustaksi valittiin Lamian Magento-ratkaisu. Keskeisiä tavoitteita oli panostaa erityisesti verkkokaupan käytettävyyteen, parantaa tuotehallintaa sekä integroida verkkokauppa syvemmin myymälöiden ja varaston kanssa. Laminan verkokauppaan toteutettiin kassajärjestelmäintegraatio Solteqin Tekso -ohjelmistoon. Näin tuotteet, varastosaldot ja tilaukset saadaan synkronoitua reaaliajassa myymälöiden ja verkkokaupan välillä. Verkkokaupan responsiivisuus suunniteltiin siten, että käyttöliittymä skaalautuu myös ylöspäin hyödyntäen pöytätietokoneiden suurempia resoluutioita kokonaisuudesssaan.

Unigrafian verkkokauppa

Tekijä: Geniem Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Unigrafia Oy halusi uudistaa kirjojen verkkokaupan nykyaikaiseksi ja responsiiviseksi sekä avoimen lähdekoodin alustan päälle. Uusi kirjakauppa on toteutettu WooCommercen / WordPressin päälle ja tukee myös e-kirjojen digitaalista myyntiä. Projektin aikana päätettiin toteuttaa myös painotuotteiden verkkokaupan ensimmäinen osa. Painotuotekaupassa http://shop.unigrafia.fi/painotuotteet/ voi ostaa julisteita ja suurkuvia sekä opinnäytetötä. Räätälöidyn editorin avulla asiakas voi ladata opinnäytetyön järjestelmään ja valita mitkä sivut haluaa tulostettavan värillisenä ja mitkä mustavalkoisena. Kaupan kehitystä jatketaan erityisesti painotuotteiden osalta.

Cumulus

Tekijä: Karhu Helsinki
Tärkein teknologia: Drupal
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Suomen suurimman hotelli- ja ravintola-alan yrityksen Restelin Cumulus-ketju on uudistunut. Cumulus on rento ja viihtyisä kaupunkihotelli, joka sijaitsee kaupungin keskustassa, hyvien liikenneyhteyksien äärellä. Verkkojulkaisujen suunnittelema ja toteuttama Cumulus.fi nostaa päärooliin sen, mikä on tärkeintä. Asiakkaat pääsevät nopeasti ja helposti tekemään varauksia ja inspiroituvat runsaista hotellitarjouksista. Tyylikäs, responsiivinen sivusto on integroitu kaksisuuntaisesti Restelin varausjärjestelmään. Tuloksena on laadukas käyttäjäkokemus ja korkea konversio. [Toim. huom.: Referenssi on julkaistu alunperin Verkkojulkaisut Oy:n nimissä. Verkkojulkaisut Oy:n uusi nimi on Karhu Helsinki Oy (keväästä 2016 alkaen).]

Bikeforum

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Moottoripyörämaailman kiintotähti Bikeforum kaipasi uutta puhtia verkkoon. Projektissa uudistettiin sekä verkkosivusto että siihen kiinteästi kuuluva verkkokauppa. Verkkosivuston uudistamisen kohdalla keskeiset tavoitteet olivat vuorovaikutteisuuden parantaminen sivuilla ja ylläpidon helpottaminen. Sivustolle lisätty chat-ominaisuus onkin tuonut merkittävästi enemmän asiakaskontakteja kuin aiempi lomake-pohjainen ratkaisu. Panostukset verkkosivuston hallintapuoleen ovat tehneet sivuston päivittämisestä jouheampaa, mikä säästää Bikeforumin henkilöstön työaikaa tuntuvasti. Moottoripyöräelämää pääsee elämään verkossa nyt myös responsiivisesti kaikilla ruuduilla. Teknisesti verkkosivusto siirtyi CMS Made Simplestä ajankohtaisempaan WordPressiin. Verkkokauppa-alustana pyörii Automatik, mikä on monipuolisesti integroitu yrityksen käyttämään Konefutur-toiminnanohjausjärjestelmään.

Lääkärikeskus Aava

Tekijä: Druid
Tärkein teknologia: Drupal
Projektin budjetti: yli 60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Loppuvuodesta 2013 Lääkärikeskus Aavalla oli vastassaan digitaalinen haaste: kilpailijoiden tahkotessa asiakasaikoja verkossa, jäi Aavan ajanvarauksen osuus pyöreään 20% kaikista varatuista ajoista, joista puolet jäi vahvistamatta ajanvarausratkaisun toimimattomuuden takia. Suunnittelimme ja toteutimme kaksivaiheisen uudistuksen. Ensiksi laitoimme kuntoon ajanvarausjärjestelmän asiakaspolut ja käyttöliittymän. Toisessa vaiheessa päivitimme Aava.fi-sivuston ulkoasun responsiiviseksi, uudistimme ulkoasun ja toteutimme sivuston Drupal 8:n päälle. Teknologiavalinta mahdollisti kokonaisuuden yksinkertaistamisen ja nopeutti kehitystyötä merkittävästi. Tuloksena Aavan sähköisten ajanvarausten osuus kasvoi 20%:sta 35%:iin. Lisäksi verkkoajanvarausten kokonaismäärä kasvoi ensimmäisen vuoden aikana 15%. Parannusten ansiosta myös puhelinpalvelun […]

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy on sosiaalinen, voittoa tavoittelematon yleishyödyllinen organisaatio, jonka toiminta tähtää luonnonvarojen kulutuksen vähentämiseen ja uudelleenkäytön edistämiseen. Verkkokauppaprojektissa Kierrätyskeskuksen päämääränä oli kehittää toimintaansa siirtämällä toimiva käytettyjen tuotteiden myymäläkonsepti kokonaisuudessaan verkkoon. Tavoitteena tämä oli kunnianhimoinen, sillä jokaisen tuotteen ollessa uniikki täytyi ratkaista, kuinka tuotteet luodaan verkkokauppaan nopeasti, hyvillä kuvilla ja tuotetiedoilla sekä kuinka varmistetaan, että uniikkia tuotetta ei osteta useaan kertaan. Ratkaisuksi valikoitui Lamian toteuttama Magento-verkkokauppa, responsiivisena ja täysin Kierrätyskeskukselle alusta asti rakennetulla ulkoasulla. Palvelu haluttiin lisäksi saada toimimaan sulavasti mahdollistaen useamman […]

Didrichsenin taidemuseo

Tekijä: Flo Apps Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Helsingin Kuusisaaressa sijaitseva Didrichsenin taidemuseo on esitellyt suomalaista ja ulkomaista taidetta jo vuodesta 1965. Flo Apps Oy suunnitteli ja toteutti taidemuseon verkkosivu-uudistuksen. Samalla sivusto siirrettiin WordPress-alustalle. Sivuston verkkokauppaosio toteutettiin WooCommerce-lisäosan avulla. Museon kokoelmat integroitiin sivustolle eHive-kokoelmanhallintapalvelun kautta.

Mattotalo Helman verkkokauppa

Tekijä: Crasman
Tärkein teknologia: Magento
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Perinteikäs suomalainen mattotalo Helma avasi verkkokaupan, jonka suunnitteli ja toteutti Crasman. Helman erityisosaamista ovat luonnonmateriaaleista valmistetut mittatilausmatot. Asiakas voi suunnitella verkkokaupassa unelmamattonsa valitsemalla maton materiaalin, värin, muodon, koon ja kanttauksen. Laskuri laskee matolle hinnan tehtyjen valintojen mukaan. Maton materiaalivaihtoehdoista ja väreistä voi tilata näytepalat kotiinsa ennen ostopäätöksen tekemistä. Verkkokaupasta tilatut matot voi noutaa liikkeestä tai ne toimitetaan kotiinkuljetuksena perille asti. Verkkokauppa tukee Helsingissä sijaitsevan kivijalkaliikkeen myyntiä ja palvelee verkossa koko Suomen markkina-aluetta.

Emma-Akatemia verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Emma-Akatemian verkkokauppa hankkeen tärkeimmät tavoitteet olivat verkkokaupan ja verkkosivun yhdistäminen yhden järjestelmän alle ja tarjota helppo portaali tiedon sekä palveluiden välittämiseen sidosryhmille. Teknologiaksi valikoitiin Magento, sen monipuolisten ominaisuuksien sekä integroitavuuden takia. Myös ulkoasun haluttiin olevan linjassa juuri toteututetun yritysilmeen kanssa, joten ulkoasu rakennettiin täysin asiakaskohtaisesti. Emma-akatemian omistaa Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTO ry.

Lånbutiken.se

Tekijä: KWD Digital
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Lånbutiken.se on osa Dollar Financial Groupia, joka on maailman johtavia pienlainatarjoajia ja vastuullinen toimija alalla. Lånbutikenille tehtiin sivustouudistus, missä uudistettiin koko ulkoasu ja myös käytettävyyttä kehitettiin. KWD Digital suunnitteli sivuston uuden ulkoasun. Sivusto on toteutettu Umbraco-julkaisujärjestelmällä. Sivustouudistuksessa panostettiin erityisesti käytettävyyden kehittämiseen ja visuaalisen ilmeen uusimiseen. Käytettävyyden osalta edettiin mobiilikäyttäjät edellä. Sivuston toiminnallisuuksia kehitettiin entistä käyttäjäystävällisemmiksi siten, että yrityksen eri tuotteiden vertailu on helppoa ja niiden sisältö ja erot ovat selkeästi ja läpinäkyvästi esillä asiakkaille. Visuaalisesti sivuston yleisilme päivitettiin vastaamaan paremmin yrityksen viestiä, […]

Ross Halfin

Tekijä: Exove Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Exove toteutti rock-valokuvaaja Ross Halfinin verkkosivuston yhteyteen verkkokaupan. Kaupassa on vain yksi tuote, ja sen ulkoasusta haluttiin yksinkertainen ja selkeä. Alustaksi valittiin WordPress, ja WooCommerce-moduulilla verkkokaupasta saatiin helppokäyttöinen niin sivuston ylläpitäjälle kuin vierailijoillekin. Maksaminen toteutettiin Paypal-moduulilla, ja DHL Shipping –moduulilla mahdollistettiin asiakkaiden saavuttaminen ympäri maapallon.

Shotti.fi

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Uutis- tai viihdesivusto, Verkkokauppa

Shotti.fi on kunnianhimoinen projekti, joka on monipuolisen reseptitietokannan ja verkkokaupan hybridi. Shotti.fi tarvitsi kokonaan uudistetun ilmeen sekä tarkkaan suunnitellun käyttöliittymän, jonka kautta kävijöillä olisi paras mahdollinen käyttökokemus reseptejä etsiessään. Suunnittelimme ja toteutimme täysin räätälöidyn palvelun, joka yhdistää laajan reseptisivuston moderneine hakutoimintoineen, sekä verkkokaupan. Toteuttamamme WordPress + WooCommerce -ratkaisu toimii sujuvasti kaikilla laitteilla.

MI.NO Shoes – designverkkokauppa kengille

Tekijä: Lamia Oy (Toteutus, Design, Konsepti)
Tärkein teknologia: Magento
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

MI.NO Shoes verkkokauppa rakennettiin Helsingin Kluuvissa sijaitsevan tyylikkään kivijalkaliikkeen tueksi. Design-tuotteita myyvälle verkkokaupalle suunniteltiin arvoisensa minimalistisen tyylikäs ulkoasu, joka on yhtenäinen kivijalkamyymälän kanssa. Minoshoes-verkkokaupassa hyödynnetään paljon korkealaatuista kuvamateriaalia. Etusivulla pääkuva on toteutettu siten, että se skaalautuu aina täyttämään koko ruudun. Lisäksi kaupan monet toiminnot, kuten ostoskoriin lisäys, toimivat ajax-teknologialla, joka pienentää palvelimen kuormaa ja ennen kaikkea tekee ostokokemuksesta sulavan. Mustavalkoinen ulkoasu yhdessä geometrisen typografian kanssa aikaansaa high fashion -vaikutelman, jota verkkokaupan ulkoasussa lähdettiin alusta asti tavoittelemaan. Samaan aikaan ulkoasu tuo korostavasti esiin […]

Intersport.fi

Tekijä: Crasman
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Crasmanin toteuttamassa verkkokaupassa panostettiin sujuvaan ostoputkeen, jossa tuotteiden valinta, ostaminen ja palauttaminen on tehty helpoksi. Selkeät näkymät ja tuotenostot parantavat käyttökokemusta ja ohjaavat asiakkaiden liikkumista verkkomyymälässä. Toteutus palvelee sekä verkossa että kivijalassa asioivien asiakkaiden tarpeita: kun myymälähakuun syöttää kotiosoitteen, se näyttää lähimpien myymälöiden sijainnin kilometrin tarkkuudella. Taustalla on ymmärrys siitä, että verkossa tarkasteltuja tuotteita halutaan usein kokeilla myymälässä. Verkkokauppahanke ulottui aina varastonhallinnasta myymälöiden kassajärjestelmiin. Intersport oli jo vuotta aiemmin ottanut käyttöön Crasman Studio –tuotetiedonhallintajärjestelmän myymälä- ja markkinointimateriaaleja varten. Vahvasti visuaallisuuteen ja kuviin […]

PulseON -verkkokauppa

Tekijä: Lamia Oy
Tärkein teknologia: Magento
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

PulseOn projektia aloitettaessa tärkeimmäksi tavoitteeksi nousi tarve kansainvälisen tuotteen edellyttämälle sivustolle laatuvaikutelman kannalta, ja toisaalta kanava tuotteiden esittelyä varten. Vasta jatkokehityksenä oli tarjoitus julkaista uusi verkkokauppa. Näimme kuitenkin mahdollisuuden yhdistää nämä kaksi ja rakensimme näyttävän verkkokaupan, joka yksin kykenee luomaan koko yrityksen web-näkyvyyden tarjoten sekä sisältöä että ostomahdollisuuden. PulseOn-verkkokauppa rakentuu vain neljän tuotteen ympärille. Jokainen tuotesivu on kattava esite yksittäisestä tuotteesta. Tuotteen esittely korkearesoluutioisin kuvin ja tarkasti kerrottuna vaikuttaa positiivisesti asiakkaan ostopäätökseen. Lisää hakukoneoptimoinnin kannalta arvokasta sisältöä saatiin verkkokaupan sisäiseen blogiin, joka […]

Maatalous Ykkönen

Tekijä: Verkkoasema Oy
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Maatalous Ykköselle toteutettiin uusi verkkokauppa. Lähtökohtana oli verkkokaupan toimintojen automatisointi, jotta yrittäjällä jäisi enemmän aikaa ydinbisneksen tekemiseen. Ratkaisuna verkkokauppaan tarjottiin integraatiot, joiden avulla tilausten tekeminen automatisoitui täysin. Seurauksena perinteinen kivijalkamyymälä tullaan sulkemaan kokonaan ja toiminta siirretään täysin uuteen verkkokauppaan. Teknisiä tietoja: – Selkeä päivitys vanhaan kauppaan, kaupan helpompi hallittavuus integraatioiden avulla. – Alustana OsCommerce, responsiivinen toteutus. – Integraatio NetBaroniin tuoterekisterin siirto ja tilaukset. Hallinta Netbaronista (OsCommercen hallintaan ei tarvitse koskea) – Integraatio Verkkoaseman julkaisujärjestelmä VJ6:seen Tekstisisällön syöttö tapahtuu VJ6:sta. – Integraatiot Itella, […]

Sini-verkkokauppa

Tekijä: Aucor Oy
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Neljäs Aucorin uudistamista Sinituotteen sivustoista on Sini-pölypusseja ja näinä aikoina erityisen tärkeitä heijastimia myyvä verkkokauppa. Kauppa ratkaisee ihmisen ikiaikaisen pölypussidilemman, sillä kuka muka muistaa imurinsa merkin ja mallin siellä marketin pölypussiseinän äärellä? Sivuston kautta saa valittua omaan imuriinsa sopivan pölypussin vaikka siivouskomerosta surffaten ja myös tehtaan puolella sivustouudistus toi helpotusta tuotteiden toimittamiseen pakkauslistojen uudistuksen myötä.

Kruunukaluste -sivustouudistus ja verkkokauppa

Tekijä: Trimedia Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Projektin lähtökohtana oli helpottaa verkkokaupan päivitettävyyttä. Teknisen uudistuksen rinnalla nähtiin synergiaetuja myös visuaalisen ilmeen päivittämisessä. Huomiota annettiin mobiilikäytölle, koska asiakkaat hakevat tuotetietoja myös myymälöissä asioidessaan. Responsiivisen verkkosivusto- ja kauppayhdistelmän tekniikkana toimii WordPress. Verkkokauppaominaisuus rakennettiin WooCommercen avulla.