Suomen Kustannusyhdistys

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Vuonna 1858 perustettu Suomen Kustannusyhdistys on Suomen vanhin elinkeinoelämän etujärjestö. Yhdistys tukee sataa jäsenkustantamoaan muun muassa kehittämällä kustannusalan toimintaedellytyksiä. SKY edistää myös sananvapauden toteutumista, kirjallisuuden levitystä ja lukemisharrastusta.

Kustannusyhdistyksen vanha sivusto oli jähmeä niin käyttökokemukseltaan kuin sisältöjen päivittämisenkin osalta. Visuaalisuudesta ei ollut tietoakaan, sillä sivusto oli pääasiassa keskitettyä mustaa tekstiä valkoisella pohjalla. Käytettävyyden lisäksi hakukonenäkyvyys oli kärsinyt ajan myötä, eikä moni löytänyt sivustolle.

Sivusto haluttiin tuoda tähän päivään ja esitellä sen avulla Kustannusyhdistyksen toimintaa sekä kampanjoita kattavammin. Samalla visuaalisen ilmeen tulisi kunnioittaa yhdistyksen pitkiä perinteitä. Uuden sivuston sisällön päivittämiseltä toivottiin helppoutta ja ylläpitoon vaivattomuutta.

Monikielisyys

Kustannusalalla tehdään paljon kansainvälistä yhteistyötä, joten sivuston kieliversiointi oli avainasemassa. Sivuston kaikki toiminnallisuudet toteutettiin tukemaan kolmea kieliversiota: suomea, ruotsia sekä englantia. Monikielisen sisällön hallinta on helppoa ja jokaisella kieliversioidulla sivulla on oma, helposti ymmärrettävä osoitteensa.

Automaattiset kustantamojen esittelyt jäsenrekisteristä

Sivustolla haluttiin esitellä Kustannusyhdistyksen kaikki noin 100 jäsenkustantamoa. Tätä varten rakensimme integraation sivuston ja räätälityönä tehdyn jäsenrekisterin välille. Kustantamot päivittävät tietojaan sekä esittelytekstejään suoraan jäsenrekisterissä, mistä ne päivitetään automaattisesti puolen tunnin välein sivuston kaikilla kieliversioilla olevaan jäsenlistaan. Ajastettu kutsu hakee tiedot jäsenrekisterin REST-rajapinnasta ja tallentaa jokaisen kustantamon sivuston erilliseen sisältötyyppiin. Tämä mahdollistaa tulevaisuudessa taustalla olevan jäsenrekisterin mahdollisen vaihtamisen tai kustantamojen tietojen täyden eriyttämisen jäsenrekisteristä.

Selkeitä poimintoja tilastoista

Kustannusyhdistys julkaisee neljännesvuosittain trenditietoa markkinoiden kehityksestä ja vuosittain kattavamman tilastopaketin edellisen vuoden tuotannosta ja myynnistä. Tilastoille luotiin selkeä esittelysivu, joka mahdollistaa mielenkiintoisten nostojen esittämisen tilastojen avainluvuista.

Työkaluja hakukonenäkyvyyden parantamiseen

Vanhan sivuston hakukonenäkyvyys kärsi, koska julkaisujärjestelmän muodostamat linkit eivät olleet hakukoneystävällisiä. Uudistuksessa linkkeihin ja osoiterakenteeseen kiinnitettiin huomiota, jotta sivusto nousisi jälleen hakukoneiden tulosten kärkipäähän. Koodipuolella hakukoneystävällisyys otettiin huomioon heti alussa ja asiakkaalle on hallintapaneelin puolella tarjolla työkaluja optimointiin.

Huoli ylläpidosta unoholaan

Huolehdimme Kustannusyhdistyksen puolesta kaikkiin sivuston tekniikkaan liittyvistä asioista, kuten päivityksistä, tietoturvasta ja toimivuuden varmistamisesta. Yhdistyksen henkilökunta voi olla tarvittaessa yhteydessä käyttötukeemme, joka auttaa reippaasti kaikissa sivustoon liittyvissä asioissa.

”Projekti sujui alusta loppuun kitkatta. Yhteistyö sujui mukavasti ja rennosti, ja aikataulu ja budjetti pysyivät hyvin. Toiveemme huomioitiin nopeasti ja ratkaisut löytyivät vaivatta. Onnistunut uudistus näkyy viivan alla: sivuston käyttäjämäärä on kasvanut 66 prosenttia ja sivunäytöt yli tuplaantuneet. Erityisesti käyttäjät kiittävät sivuston selkeyttä ja onnistunutta visuaalista ilmettä.”

– Sanna-Maaria Tornivaara, Viesintäpäällikkö

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Turun ammattikorkeakoulun uusi verkkopalvelu

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Turun ammattikorkeakoulu uudisti 10 vuotta vanhan verkkosivustonsa tavoitteena parantaa käyttökokemusta, sujuvoittaa sisällöntuotantoa ja houkutella uusia opiskelijoita. Uusi verkkopalvelu toteutettiin käyttäjälähtöisen konseptin, visuaalisen uudistuksen ja modernin, nykystandardit täyttävän WordPress-lohkoteeman pohjalta. Vanhentunut verkkosivusto kaipasi kokonaisvaltaista uudistusta Aiempi turkuamk.fi-verkkopalvelu oli toteutettu noin kymmenen vuotta sitten. Vuosien varrella tarpeet olivat kasvaneet, mutta tekninen alusta ei enää palvellut tarkoitustaan. Samalla […] Lue lisää

Eläkeläisten yhdistys-sivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Valtakunnallisen Eläkeläiset ry:n paikallisyhdistykset olivat tuoneet toimintaansa nettiin ja luoneet monenkirjavia sivustoja omatoimisesti. Toisaalta kaikilla pienemmillä yhdistyksillä ei ollut vielä sivustoa ollenkaan. Näistä lähtökohdista Eläkeläiset ry halusi ryhtyä tarjoamaan paikallistoimijoille yhtenäistä ja helppokäyttöistä sivustopalvelua. 200+ paikallisyhdistystä 180+ sivustoa Tavoitteet Äärimmäisen helppo sisältöjen hallinta Selkeät ja saavutettavat sivustot Yhteisen tapahtumakalenterin jouheva toiminta Yhteyshenkilöiden päivittämisen suoraviivaisuus […] Lue lisää

Rexin B2B-verkkokaupan uudistus

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Dude uudisti Rexin B2B-verkkokaupan vastaamaan brändin kasvua ja modernin verkkokaupan tarpeita. Suunnittelun tavoitteena oli selkeä, käyttäjäystävällinen ja houkutteleva sivusto, joka palvelee jälleenmyyjiien ja urheilukauppiaiden lisäksi myös tiedonjanoisia hiihto- ja pyöräilyharrastajia. Tavoitteet Brändiä vahvistava ja selkeä, intuitiivinen käyttöliittymä. Oikean tuotteen löytämisen ja ostotapahtuman helppous. Helppo verkkokaupan hallinta. Mitä tehtiin Sivuston ilme ja rakenne luotiin tukemaan […] Lue lisää

Sagax Finland

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Sagax Finland on kiinteistösijoitusyhtiö, joka vuokraa toimitiloja eri puolilla Suomea. Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli luoda sivusto, joka palvelee entistä paremmin niin uusia toimitilojen etsijöitä, nykyisiä vuokralaisia kuin toimitilavälittäjiäkin. Sagax Finland kaipasi uutta, uskottavampaa sivustoa, jossa erityisesti toimitilahaku toimisi käyttäjäystävällisemmmin. Lisäksi haluttiin tehdä erityisesti yhteydenotosta helppoa ja sujuvaa. Sivustolle haluttiin moderni ja selkeä ilme, joka tukee […] Lue lisää

Kiinteistölehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kiinteistöliiton julkaisema Suomen Kiinteistölehti välittää alan tuoreimmat uutiset, ilmiöt ja asiantuntija-artikkelit. Uudistimme verkkolehden moderniksi kokonaisuudeksi jota on miellyttävä lukea ja joka tukee toimituksen prosesseja. # Lähtökohdat Maan johtavan taloyhtiöiden asioihin erikoistuneen median, Suomen Kiinteistölehden, sivusto oli kasvanut vuosien aikana tietomäärältään massiiviseksi paketiksi, josta oli hankala löytää kaikkea sisältöä. Myös ulkoasu oli päässyt vanhenemaan, eikä se […] Lue lisää

Remod

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Remod tarjoaa tietohallinnon ja tietoturvan ratkaisuja liiketoiminnan digitalisointiin ja IT-infrastruktuurin kehittämiseen. Remod painottaa palvelussaan asiakaslähtöistä kokonaisuutta, jossa hyvä tietohallinto ja hyvä tietoturva kulkevat käsi kädessä. HubSpot-markkinointimasiina strategisella kivijalalla Yhteistyömme Remodin kanssa lähti liikkeelle strategisella työllä. Kartoitimme yhdessä Remodin position tietoturva-alalla. Positioinnissa tunnistimme yrityksen vahvuudet ja erottautumistekijät, jotka pohjautuvat syvälliseen kohderyhmien ymmärrykseen. Nämä erottuvuustekijät ohjasivat verkkosivuston […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun