Reto.fi verkkosivujen uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Lähtökohta

Reton tavoitteena on kasvattaa verkostoaan, joka koostuu IT-alan freelancereista ja yrittäjistä. Kiinnostuneita asiantuntijoita kutsutaan liittymään yhteisöön ja heitä konsultoidaan yrityksen perustamisessa. Verkoston yrittäjät työllistyvät Reton asiakkaiden projekteihin.

Verkkosivuilla toivottiin vahvaa panostusta sisältöihin, jotka vastaisivat kiinnostuneiden alan asiantuntijoiden tiedon tarpeeseen. Erityisesti haluttiin tavoittaa eläkeläisiä, jotka ovat kiinnostuneita jatkamaan työuraansa freelancereina.

Lisäksi Reton visuaalinen ilme piti uudistaa. Asiakkaalla oli myös oma sovellus, jossa he hallinnoivat freelancereille avoinna olevia toimeksiantoja. Toiveena oli ratkaisu, jolla toimeksiannot näytetään verkkosivuilla.

Ratkaisu

Suunnittelu aloitettiin sisällöistä. Asiakkaan kanssa pidettiin työpaja, jossa pohdittiin eri kohderyhmien toiveita, tavoitteita ja kysymyksiä sekä laajempaa yhteiskunnallista kontekstia, johon Reton liiketoiminta liittyy. Työpajan avulla saatiin kiinni siitä, minkälaiset sisällöt eri ihmisiä puhuttelevat. Seuraavaksi tehtiin sisältösuunnitelma, jonka pohjalta kirjoitettiin verkkosivujen tekstit. Myös avainsana-analyysi ohjasi sisällöntuotantoa.

Käyttöliittymäsuunnitelmaa voitiin siis tehdä oikeiden sisältöjen kanssa. Visuaalisessa ilmeessä hyödynnettiin olemassaolevaa logoa, joka nostettiin näkyvästi esille. Väri- ja kuvamaailma uudistettiin samoin kuin verkkosivujen graafiset elementit.

Tekninen tiimi toteutti käyttöliittymäsuunnitelman mukaisen verkkosivuston omalla JCORE™-teemallamme. Asiakkaan on helppo päivittää sivuja ja luoda uusia sisältöblokkeja itse. Avoimien toimeksiantojen näyttämiseksi tehtiin tekninen ratkaisu, jolla sivu lukee ja näyttää määrätyt tiedot Reton omasta sovelluksesta.

IT-alan freelancereiden ja eläkeläisten tiedon tarvetta palvelemaan kehitettiin Tietopankki, jossa on eri teemoista kirjoitettuja artikkeleita. Tietopankin sisältöjä tuotettiin yhdessä asiakkaan kanssa. Niitä julkaistaan jatkossa lisää, jotta sitä kautta voidaan saada lisää potentiaalisia freelancereita tutustumaan Retoon.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Food&Plan & Lounasosasto

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Food and Plan on yritys, joka tarjoaa tuotekehitystä elintarviketeollisuudelle, tuottajille ja ravintoloille. Heillä oli tarve toteuttaa verkkosivu-uudistus, joka toisi palveluille lisää näkyvyyttä. Tavoitteenamme oli luoda selkeä, hakukoneoptimoitu ja visuaalisesti vetovoimainen sivusto, joka houkuttelisi asiakkaita tutustumaan palveluvalikoimaan. Ratkaisu: Verkkosivustolle suunniteltiin uusi graafinen ilme. Sivusto toteutettiin WordPressilla käyttäen JCORE-teemaa, joka toimii erinomaisesti myös mobiililaitteilla. Sivuston sisältö […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

XO Center

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: XO Center on uusi Keravalle rakennettava liikunta- ja hyvinvointikeskus, joka on Suomessa ensimmäinen laatuaan. Keskus avaa ovensa vuoden 2024 alussa ja keskukselle haluttiin jo hyvissä ajoin näyttävät ja monipuolisia palveluita kuvastavat verkkosivut. Asiakas perusti somekanavat ja sivuston herättämään kiinnostusta ja viestintää ennen keskuksen aukeamista. Verkkosivuista toivottiin näyttävät, joiden kautta pystyy helposti jakamaan sivua myös […] Lue lisää

Otavan Tähtipöllö-lukukilpailu

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Asiakkaamme, Kustannusosakeyhtiö Otava, halusi innostaa alakoululaisia lukemaan ja kehittää heidän lukutaitoaan järjestämällä valtakunnallisen lukukilpailun. Lasten ja nuorten lukutaito ja lukemisen muutokset ovat olleet kestokeskustelunaiheita niin suomalaisissa koululuokissa, kodeissa kuin mediassakin. Otavan tavoitteena oli konkreettisesti kannustaa koululaisia lukemaan enemmän ja tehdä lukemisesta hauskaa ja houkuttelevaa. Ratkaisu: Suunnittelimme ja toteutimme Tähtipöllö-kilpailusivuston, joka rakennettiin WordPressin päälle. Sivusto […] Lue lisää

Teknisen kaupan maailma

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta: Teknisen Kaupan Maailma on kampanjasivusto, jonka asiakkaana on Teknisen Kaupan Liitto yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa. Sivuston päätavoitteena on lisätä tietoisuutta teknisen kaupan monipuolisista uramahdollisuuksista erityisesti yläkoululaisten nuorten ja opinto-ohjaajien keskuudessa. Sivuston suunnittelussa korostettiin helppoa lähestyttävyyttä, jotta se toimisi kiinnostavana tiedonlähteenä, tuoden esiin teknisen kaupan alan monipuolisuutta. Asiakkaan toiveena oli, että sivustolle lisätään interaktiivisia elementtejä, joiden […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun