ReduEdu opiskelijamarkkinoinnin sivusto

Tekijä: Sohova
Tärkein teknologia: HubSpot
Projektin budjetti: alle 10 000 €
Palvelun tyyppi: Kampanjasivusto

Rovaniemeläinen REDU Edu Oy on Rovaniemen koulutuskuntayhtymän omistama tytäryhtiö. Yhtiön toimialana on kotimaiset ja kansainväliset koulutus- sekä asiantuntijapalvelut sisältäen ammatillisen ja muun lisä- ja täydennyskoulutuksen sekä koulutusviennin.

Lähtökohta

REDU Edulla oli tarve uudelle lähestymiselle ja uudelle tavalle tehdä opiskelijarekrytointia aikuisopintoihin. Projektin tavoitteena oli toteuttaa puhuttelevaa markkinointia opiskelijarekrytoinnin näkökulmasta. Suurin haaste liittyi kohderyhmän eli Lapin alueen työnhakijoiden tavoittamiseen.

Ratkaisuksi ongelmaan ehdotimme siirtymistä pois yksittäisten ilmoitusten parista kohti johdonmukaista sisältömarkkinointia ja rekrytointiviestintää online-ympäristössä muodostaen aktiivisen verkkoläsnäolon. Kaiken viestinnän tavoitteena on saada aikaan toiminta, kuten esimerkiksi yhteydenotto.

HubSpot-sivusto

Työtä lähdettiin edistämään laatimalla sisältöstrategia sisältömarkkinoinnin lähtökohdaksi. Näin tekeminen pystyttiin pohjaamaan johdonmukaisesti tavoitteiden päälle. Strategian määrittelyn jälkeen ryhdyimme suunnittelemaan ja toteuttamaan sivustoa HubSpot-alustalle.

HubSpot antoi mahdollisuuden yhdistää helposti muun muassa CRM- ja sähköpostityökaluja suoraan sivuston yhteyteen. Sivuston sisältöjä oli helppo lähteä toteuttamaan sisällöntuottajan ja graafisen suunnittelijan toimesta, eikä ohjelmistokehittäjän koodaustaitoja tarvittu.

Sivuston valmistumisen ohella suunnittelimme opiskelijarekrytoinnin tueksi julkaisusuunnitelman some-viestinnän tueksi. Huolellisesti rakennetut ja kohdennetut kampanjat tuottavat kiinnostuneita vierailijoita sivustolle. Kampanjoita optimoidaan ja tuloksista raportoidaan asiakasta säännöllisesti.

Jätä kommentti