Rakennuslehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Rakennuslehti on Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n julkaisema rakennusalan uutis- ja erikoislehti, joka ilmestyy sekä painettuna että verkkomediana. Verkkopalvelu tavoittaa viikoittain yli 45 000 eri vierailijaa. Sivustolla on noin 25 000 artikkelia ja 150 Gt sisältöä.

Morgan toteutti Rakennuslehdelle mittavan sivustouudistuksen vuonna 2019. Uudistukseen sisältyi verkkopalvelun konsultointi ja konseptointi, ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelu, ohjelmointi ja kaikki hosting-palvelut. Lisäksi Morgan kehitti tekniset rajapinnat, joista toimitus ja automaatio koostavat Rakennuslehden uutiskirjeet.

Vuodesta 2016 alkaen Morganilla on ollut Sanoman ja Rakennuslehden kanssa jatkuvan kumppanuuden puitesopimus, joka sisältää verkkopalvelun säännöllistä kehittämistä. Asiantuntijamme ovat käytännössä osa Rakennuslehden tiimiä ja työskentelevät usein asiakkaan luona paikan päällä.

Morgan panosti Rakennuslehden verkkopalvelun kehityksessä erityisesti käyttöliittymään ja ulkoasuun. Sivustolle luotiin pääsivu ja aihealueiden etu- ja koontisivuja sekä artikkelisivut, joiden rakenne mukautuu mainosbannerien mukaan. Verkkolehti näyttää siis aina eheältä ja käyttäjäystävälliseltä bannereiden vaihtelevasta määrästä riippumatta. Toimitus voi myös taittaa ja automatisoida pääsivut helposti ja tyylikkäästi itse Morganin kehittämillä sisältökerroksilla ja elementeillä. Koska laadukkaat valokuvat ovat sivustolla suuressa roolissa, kiinnitettiin kuvien optimointiin ja responsiiviseen skaalautumiseen erityistä huomiota.

Morgan rakensi Rakennuslehden verkkopalveluun useita eri integraatioita. Sivusto integroitiin Sanoman mainosalustaan, asiakkuudenhallintajärjestelmään, toimitusjärjestelmään ja Rakennuslehden Android- ja Apple-sovelluksiin.

Morganin ja Rakennuslehden välisen kehitysyhteistyön sujuvoittamiseksi sivuston taustalle on luotu staattinen demo-sivusto. Täällä kehitetään ja testataan uusia sivupohjia ja elementtejä ennen niiden käyttöönottoa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Betolar

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Vuonna 2016 perustettu Betolar on suomalainen materiaaliteknologian yritys, jonka menetelmällä voidaan muuttaa teolliset jäte- ja sivuvirrat vähähiilisiksi rakennusmateriaaleiksi. Betolar halusi siirtää koko asiakashankinnan HubSpotin päälle. Vastasimme tähän yhteistarjouksella digimarkkinointitoimisto Hopkinsin kanssa. Hopkinsin vastuulla olivat CRM, markkinoinnin automaatio sekä SEO, kun taas me MEOMilla huolehdimme verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tärkeää uuden asiakashankinnan kokonaisuuden rakentamisessa oli toimistojen […] Lue lisää

Scanoffice

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Scanoffice Oy on Pohjoismaiden suurin uusiutuvan energian tuotteiden maahantuoja. Vuonna 1984 perustettu kotimainen perheyritys on osa Scanoffice Groupia, joka toimii Pohjoismaiden alueella. Yrityksellä on yli 2 000 jälleenmyyjää ympäri Suomen. Tehokas ja näyttävä verkkosivusto hi-tech-yritykselle Lähtökohta Rajasoft oli luonut myös Scanofficen aikaisemman verkkosivuston vuonna 2018. Yrityksen kasvun ja tuotevalikoiman laajentumisen myötä hyvin toiminut sivusto ei […] Lue lisää

Agile Work

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Työympäristöjen kehittämiseen erikoistunut Agile Work päätti laittaa verkkosivustonsa uuteen uskoon, kun se ei enää kuvastanut yrityksen brändiä ja vahvaa asiantuntijuutta. Lisäksi vanha sisällönhallintajärjestelmä oli käyttöliittymältään kömpelö ja epäluotettava. Morganin käsissä verkkosivut saivat sekä täysin uuden alustan että ulkoasun. – Etsimme verkkosivujen suunnitteluun ja toteuttamiseen kumppania, joka pystyisi sekä auttamaan meitä sivuston visuaalisen käyttökokemuksen parantamisessa että […] Lue lisää

Vaasan Yliopiston verkkokauppa

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Vaasan yliopisto halusi tarjota opiskelijoille ja henkilöstölle helpomman keinon hyödyntää liikuntapalveluja sekä ostaa promotuotteita. Uusien ratkaisujen tarvetta vauhditti koronapandemia. Tavoitteena olikin mahdollistaa promotuotteiden ja liikuntapalvelujen käyttöön oikeuttavan liikuntatarran ostaminen sähköisesti. Myös tilaaja- ja laskutustietojen ylläpidosta sekä tilausten, menekin ja varastosaldon seurannasta tahdottiin tehdä aiempaa vaivattomampaa. Ratkaisuna kahden verkkokaupan kokonaisuus Morgan astui tuttuna yhteistyökumppanina mukaan kuvioihin […] Lue lisää

Prevex

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Prevex on yksi harvoista yrityksistä maailmassa, joka on erikoistunut vesilukkojen valmistukseen. Vuosien saatossa sekä yrityksen brändi että verkkosivusto olivat päässeet vanhentumaan, eikä ilme enää vastannut tuotteiden korkeaa laatua. Morgan toteutti Prevexille perinpohjaisen brändiuudistuksen, minkä jälkeen uutta sivustoa alettiin suunnittelemaan uuden ilmeen mukaisesti. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin tulevan digimarkkinoinnin tarpeet sekä se tosiasia, että Prevexin pääasiakkaat ovat B2B-puolelta. […] Lue lisää

Laitex

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Materiaalinkäsittelyteknologiaa tarjoava Laitex halusi verkkosivut, jotka paitsi korostavat heidän asemaansa suurena ja globaalina toimijana, myös toimivat merkittävänä markkinoinnin välineenä. Yrityksellä oli alusta alkaen vahva visio siitä, mitä verkkosivustolta halutaan ja miltä sen tulisi näyttää. Suunnitelman hiomiseen ja toteutukseen tarvittiin kuitenkin asiantunteva kumppani, joka pystyy loihtimaan haastavatkin koodinpätkät. Tästä alkoi Laitexin ja Morganin suuri yhteistyöprojekti. Morgan […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun