Rakennuslehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Rakennuslehti on Sanoma Tekniikkajulkaisut Oy:n julkaisema rakennusalan uutis- ja erikoislehti, joka ilmestyy sekä painettuna että verkkomediana. Verkkopalvelu tavoittaa viikoittain yli 45 000 eri vierailijaa. Sivustolla on noin 25 000 artikkelia ja 150 Gt sisältöä.

Morgan toteutti Rakennuslehdelle mittavan sivustouudistuksen vuonna 2019. Uudistukseen sisältyi verkkopalvelun konsultointi ja konseptointi, ulkoasu- ja käyttöliittymäsuunnittelu, ohjelmointi ja kaikki hosting-palvelut. Lisäksi Morgan kehitti tekniset rajapinnat, joista toimitus ja automaatio koostavat Rakennuslehden uutiskirjeet.

Vuodesta 2016 alkaen Morganilla on ollut Sanoman ja Rakennuslehden kanssa jatkuvan kumppanuuden puitesopimus, joka sisältää verkkopalvelun säännöllistä kehittämistä. Asiantuntijamme ovat käytännössä osa Rakennuslehden tiimiä ja työskentelevät usein asiakkaan luona paikan päällä.

Morgan panosti Rakennuslehden verkkopalvelun kehityksessä erityisesti käyttöliittymään ja ulkoasuun. Sivustolle luotiin pääsivu ja aihealueiden etu- ja koontisivuja sekä artikkelisivut, joiden rakenne mukautuu mainosbannerien mukaan. Verkkolehti näyttää siis aina eheältä ja käyttäjäystävälliseltä bannereiden vaihtelevasta määrästä riippumatta. Toimitus voi myös taittaa ja automatisoida pääsivut helposti ja tyylikkäästi itse Morganin kehittämillä sisältökerroksilla ja elementeillä. Koska laadukkaat valokuvat ovat sivustolla suuressa roolissa, kiinnitettiin kuvien optimointiin ja responsiiviseen skaalautumiseen erityistä huomiota.

Morgan rakensi Rakennuslehden verkkopalveluun useita eri integraatioita. Sivusto integroitiin Sanoman mainosalustaan, asiakkuudenhallintajärjestelmään, toimitusjärjestelmään ja Rakennuslehden Android- ja Apple-sovelluksiin.

Morganin ja Rakennuslehden välisen kehitysyhteistyön sujuvoittamiseksi sivuston taustalle on luotu staattinen demo-sivusto. Täällä kehitetään ja testataan uusia sivupohjia ja elementtejä ennen niiden käyttöönottoa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Agile Work

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Työympäristöjen kehittämiseen erikoistunut Agile Work päätti laittaa verkkosivustonsa uuteen uskoon, kun se ei enää kuvastanut yrityksen brändiä ja vahvaa asiantuntijuutta. Lisäksi vanha sisällönhallintajärjestelmä oli käyttöliittymältään kömpelö ja epäluotettava. Morganin käsissä verkkosivut saivat sekä täysin uuden alustan että ulkoasun. – Etsimme verkkosivujen suunnitteluun ja toteuttamiseen kumppania, joka pystyisi sekä auttamaan meitä sivuston visuaalisen käyttökokemuksen parantamisessa että […] Lue lisää

Kaikki syövästä

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Toteutimme kattavan kaikkisyovasta.fi-verkkosivuston uudistuksen, joka on omistettu tarjoamaan luotettavaa tietoa, neuvontaa ja vertaistukea syöpään liittyen. Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista. Teknisesti sivusto koostuu Gutenberg-lohkoista, keskustelupalstasta, kurssikalenterista, Syöpälehdestä sekä personointi-toiminnallisuudesta. Projektin aikana teimme tiivistä yhteistyötä Syöpäjärjestöjen tiimin kanssa Exove Designin konseptoiman kokonaisuuden kehittämiseksi, keskittyen tuomaan sivuston visio […] Lue lisää

MDI

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suomen kehittämisessä mukana olevan konsultointiyritys MDI:n kasvun myötä yrityksen vanhat sivut tulivat tiensä päähän. Sivustolle haluttiin tehdä täysremontti, jonka lopputuloksena syntyisi MDI:n brändin näköinen, asiantuntijuudesta kertova ja teknisesti tasokas verkkopalvelu rikkaalla sisällöllä. Uudistus toteutettiin Morganin kanssa monipuolisten vaiheiden kautta, joiden aikana sivuston strateginen merkitys ja tavoitteet määriteltiin sivuston ulkoasu ja rakenne muutettiin täysin sisällöt muokattiin […] Lue lisää

Närpiön kaupunki

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Kun Närpiö päätti laittaa verkkosivustonsa kokonaan uusiksi kesällä 2022, löysi kaupunki projektilleen pian sopivan toteuttajan Morganista. Kaksikielisenä toimistona Morgan pystyi kokoamaan täysin ruotsinkielisen projektitiimin, jonka kaikilta jäseniltä löytyi runsaasti kokemusta verkkosivuprojekteista. Laajamittainen sekä aiempaa huomattavasti helppokäyttöisempi sivusto julkaistiin nopeassa aikataulussa joulukuussa 2022. Morganin vastuulla oli sekä tekninen toteutus WordPressillä että ulkoasusuunnittelu. – On ollut erittäin […] Lue lisää

Kirjailijaliitto verkkopalvelu

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Lähtökohta Suomen kirjailijaliiton sivustouudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanha verkkopalvelu ei vastannut enää tämän päivän vaatimuksia ja erilaista sisällöllistä ja teknistä velkaa oli sivustolle kertynyt. Keräsimme vuorovaikutteisissa työpajoissa yhteen näkemyksiä ja ideoita visuaalisen ilmeen ja verkkosivuston uudistustyön pohjaksi. Toteutimme kokonaisvaltaisen uudistuksen, jossa verkkosivuston lisäksi uudistimme myös Kirjailijaliiton visuaalisen ilmeen. Tavoitteet Sivuston laaja sisältö on jaettu kahteen […] Lue lisää

Prevex

Tekijä: Morgan Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Prevex on yksi harvoista yrityksistä maailmassa, joka on erikoistunut vesilukkojen valmistukseen. Vuosien saatossa sekä yrityksen brändi että verkkosivusto olivat päässeet vanhentumaan, eikä ilme enää vastannut tuotteiden korkeaa laatua. Morgan toteutti Prevexille perinpohjaisen brändiuudistuksen, minkä jälkeen uutta sivustoa alettiin suunnittelemaan uuden ilmeen mukaisesti. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin tulevan digimarkkinoinnin tarpeet sekä se tosiasia, että Prevexin pääasiakkaat ovat B2B-puolelta. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun