PP-auton verkkosivuston uudistus
PP-Auto Oy – vuonna 1968 perustettu autotalo, jonka omistaa Suur-Seudun Osuuskauppa. Toimipisteet sijaitsevat Lohjalla, Raisiossa, Salossa ja Vantaalla. Vuonna 2023 PP-Auto toimitti asiakkailleen yli 3000 ajoneuvoa, ja liikevaihto oli noin 64 miljoonaa euroa.
Mitä tehtiin?
Digiteam uudisti PP-Auton verkkosivuston kokonaisvaltaisesti. Projektissa uudistettiin koko sivuston ulkoasu ja erityisesti vaihtoautojen selailu ja hakutoiminto. Autojen hakukäyttöliittymästä tehtiin moderni, helppokäyttöinen ja visuaalisesti houkutteleva. Lisäksi rakennettiin monipuolinen sisällönhallintajärjestelmä, joka mahdollistaa sisällön päivittämisen vaivattomasti ja joustavasti.
Projektin tavoitteet ja toteutus
Projektin päätavoitteina olivat paremman käyttökokemuksen tarjoaminen, selkeiden asiakaspolkujen luominen auton ostajille ja autohuollon asiakkaille sekä sisällönhallinnan tehostaminen. Myös hakukonelöydettävyyden parantaminen ja sivuston skaalautuvuuden varmistaminen tulevaisuuden tarpeisiin, kuten autojen verkkokaupan rakentamiseen, olivat keskiössä.
Sivusto toteutettiin WordPressin ja WooCommercen yhdistelmällä. Gutenberg-editoria räätälöitiin asiakkaan tarpeisiin sopivilla blokeilla ja blokkikokonaisuuksilla. Vaihtoautojen tietojen hakuun ulkoisesta järjestelmästä rakennettiin räätälöity integraatio. Myyntiliidit, esim. lomakelähetykset, syötetään takaisin rajapinnan kautta eri toimipisteiden käsiteltäviksi. Autojen rahoituslaskuri integroitiin ulkopuoliseen järjestelmään, josta haetaan tarvittavat tiedot rahoituksen laskemiseksi.
Saavutukset ja vaikutukset
Uudistuksen jälkeen sivuston ulkoasu on selkeämpi ja käyttäjäystävällisempi. Autojen selaaminen ja haku ovat nopeutuneet, ja hakuehtoja on lisätty merkittävästi. Sisältöhierarkia on loogisempi, ja käyttäjää ohjataan intuitiivisesti haluttuihin toimintoihin, kuten auton ostoon tai huollon varaamiseen. Sisällönhallinta on nyt huomattavasti tehokkaampaa, ja hakukonenäkyvyys on parantunut teknisten optimointien ansiosta.
WooCommercen käyttöönotto mahdollistaa sivuston jatkuvan kehittämisen, mikä tarjoaa asiakasyritykselle joustavuutta tulevaisuuden tarpeisiin.
Asiakkaan palaute
PP-Auto Oy on ollut erittäin tyytyväinen projektin toteutukseen ja lopputulokseen. Asiakkaan myyntijohtajan sanoin:
”Kun on kuullut millaisia hankaluuksia monilla on web-projekteissa ollut, tässä niitä ei ole ollut.”
Marko Varvikko, Myyntijohtaja, PP-auto Oy
Digiteam on toiminut PP-auton digimarkkinointikumppanina jo useamman vuoden ajan. Olemme tehneet sivustolle hakukoneoptimointia ja hoitaneen jatkuvaa maksettua mainontaa Googlen kanavissa sekä somessa (Meta). Analytiikan konfigurointi ja siihen liittyvät Lookerstudio-raportit on rakennettu asiakkaan tarpeiden mukaisesti. Analytiikka on asennettu Google Tag Managerissa niin että se latautuu kun asiakas on antanut sille hyväksynnän CookieBotin evästekyselyssä.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen