Nurminen Logistics
Nurminen Logistics Oyj on pörssilistattu logistiikan erikoisosaaja, jonka päämarkkinat ja kasvualueet ovat Kiinan ja Pohjois-Euroopan välisessä rautatielogistiikassa sekä multimodaali- ja terminaalipalveluissa. Nurminen Logistics tunnetaan räätälöidyistä ratkaisuista Aasian markkinoille sekä vähäpäästöisemmän junalogistiikan hyödyntämisestä.
Nurminen Logistics oli aloittamassa uutta vaihetta matkallaan – sisäinen uudistuminen, kansainvälistyminen ja kasvutavoitteet vaativat myös brändin, joka kuvastaa tätä tahtotilaa. Suurimpia haasteita olivat spontaanin tunnettuuden lisääminen, kohderyhmien ymmärryksen kasvattaminen Nurminen Logisticsin vahvuuksista ja palveluista sekä asiakaskokemuksen parantaminen.
Lähdimme purkamaan Nurminen Logisticsin ydintä muotoilumetodein co-design-mallimme mukaisesti ja loimme kirkastetun brändi-identiteetin sekä joukon avainassetteja, jotka hengittävät sitä. Isoimmat kehityskohdat olivat markkinointiviestinnän perustekemisen kehittäminen sekä uudelle visualiteetille sopivan ja käytettävyydeltään paremman verkkopalvelun rakentaminen.
Verkkopalvelu luotiin WordPressillä pitkälti modulaarisista sisältölohkoista koostuvista sivupohjista helpon hallinnoitavuuden takaamiseksi. Datastruktuuri on melko kattava, ja tämä huomioitiin toteutuksessa, jotta jatkuvasti kasvava sisällön määrä pysyy jatkossakin helppona ylläpitää. Esimerkiksi uusia kieliversioita julkaistaan kuluvan vuoden aikana useita.
Verkkopalveluun luotiin eri kohderyhmien tarpeita vastaavia kävijäpolkuja ja niiden varrelle relevantteja sisältöjä ja konversiopisteitä. Esimerkiksi sijoittajatietoa on palasteltu omiksi selkeiksi kokonaisuuksikseen ja lehdistötiedotteita tuodaan sivustolle Cision-integraation avulla, jotta tieto pysyy varmasti ajantasaisena.
Palveluun luotiin myös CO2-hiilijalanjälkilaskuri, jonka avulla yritykset voivat kartoittaa kuljetusten päästöjä. Se havainnollistaa junalogistiikan ylivoimaista asemaa ekologisimpana vaihtoehtona.
[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]