Nosturiliike Sulkalan uusi verkkosivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Luma

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Näyttävä verkkosivu-uudistus ja pitkälle hiottu käyttöliittymä

Nosturiliike Sulkala on Mainostoimisto Luman pitkäaikainen asiakas, yhteistyötä on tehty jo vuodesta 2016 alkaen. Sulkalan aiemmat verkkosivut olivat nekin meidän toteuttamamme, mutta tulleet teknisesti elinkaarensa päähän.

Verkkosivu-uudistus nähtiin mahdollisuutena tehdä suuriakin rakenteellisia ja visuaalisia uudistuksia, kuten käyttöliittymän virtaviivaistamista. Samalla Sulkalan laadukas kalusto voitiin tuoda entistä näyttävämmin esille.

Verkkosivu-uudistus onkin eräänlainen tähänastisen yhteistyömme kulminaatiopiste – sen kruununjalokivi.

Käyttöliittymän suunnittelu

Verkkosivujen uudistusprojekti aloitettiin yhteisellä palaverilla asiakkaan kanssa. Uudistuksen yhteydessä päivitettiin sivuston ilmeen lisäksi myös sisältöjä ja niiden painopistettä. Asiakkaalta nousi vahva toive siitä, että laadukas kalusto tuotaisiin paremmin esille.

Aikaisemmalla sivustolla Kalusto-sivu oli lähinnä listaus eri nostokoneiden nimistä, muutamilla kuvilla höystettynä.

Palavereissa syntyi idea keräilykorteista: jokaisesta nostokoneesta luotiin oma korttinsa, jossa on syvätty kuva koneesta ja sen tärkeimmät tekniset tiedot. Inspiraatiota korttien visuaaliseen ilmeeseen haettiin esimerkiksi jääkiekko- ja autokorteista.

Kortteihin haluttiin myös toiminnallisuutta. Nopeasti silmäiltävien tietojen lisäksi nostokoneista haluttiin tarjota tarkempaa dokumentaatiota, joiden avulla Sulkalan asiakkaat voivat arvioida kaluston soveltuvuutta työmaille. Tämän vuoksi jokaiseen korttiin lisättiin ladattava, Sulkalan brändin mukainen esite.

Keräilykortti-idea laajennettiin myös henkilöstösivulle, jonne jokaisesta yhteyshenkilöstä luotiin oma korttinsa yhteystietoineen. Henkilöstökortteja voidaan hyödyntää myös palvelu- ja referenssisivuilla.

Kalusto- ja henkilöstökorttien lisäksi kehitettiin tapaa esitellä referenssitöitä. Referenssit nousevat automaattisesti esiin oikeille palvelualasivuille, mikä helpottaa sisällön hallintaa ja madaltaa kynnystä sisällön lisäämiseen.

Sivuston tyyli

Sivuston tyyliä päivitettiin käyttöliittymän ohella. Sulkalan brändiväri, tumma sininen, säilyi keskiössä, mutta värimaailmaa laajennettiin sinisen eri sävyillä sekä vaalealla ja tummalla harmaalla.

Tehosteväriksi valittiin oranssi, joka nousee esiin esimerkiksi painikkeissa ja referenssilistauksissa. Graafista muotokieltä rytmittävät nousevat ja laskevat diagonaalilinjat, joita hyödynnetään alasivujen header-osioissa ja kalustokorttien taustoissa.

Otsikoihin valittiin moderni custom-fontti Uxum Grotesque, jossa on pieniä, katseen kiinnittäviä yksityiskohtia.

Verkkosivuston visuaalisen uudistuksen yhteydessä Sulkalan graafista ilmettä täsmennettiin ja yhdenmukaistettiin. Uudet värit, typografia ja graafiset elementit muodostavat selkeän kokonaisuuden, jota voidaan hyödyntää johdonmukaisesti myös muissa viestintämateriaaleissa.

WordPress-verkkosivu

Teknisen toteutuksen osalta sivusto rakennettiin kevyeksi ja suorituskykyiseksi. Moduulipohjainen WordPress-rakenne mahdollistaa nopeat latausajat, sujuvan käytön eri päätelaitteilla sekä helpon jatkokehityksen tulevaisuudessa. Sivustolla on neljä sisältötyyppiä:

  • referenssit
  • uutiset
  • kalusto
  • henkilöstö

Sivustouudistuksessa huomioitiin myös hakukonenäkyvyyden perusasiat. Sivurakenne selkeytettiin, sisältöjä ryhmiteltiin loogisemmin ja yksittäiset palvelu- ja kalustosivut rakennettiin siten, että ne ovat helposti hahmotettavia sekä käyttäjille että hakukoneille.

Markkinointipalvelu

Yhteistyö Nosturiliike Sulkalan kanssa on jatkunut jo vuodesta 2016. Markkinointipalvelu on pitänyt sisällään muun muassa:

  • Google Ads -hakusanamainontaa
  • valokuvausta
  • someylläpitoa
  • blogiartikkeleiden tuottamista
  • juhlavuosien logoversioita
  • palveluesitteiden taittoa

Pitkäjänteinen markkinointiyhteistyö on tukenut Sulkalan liiketoiminnan jatkuvaa kehitystä ja vahvistanut sen markkina-asemaa. Monikanavainen markkinointi tuo näkyvyyttä eri kohderyhmille ostopolun eri vaiheissa ja varmistaa tasaisen asiakasvirran.

Nosturiliike Sulkala on ollut meille tärkeä ja mieluinen asiakkuus jo lähes kymmenen vuoden ajan.

Projekti sujui omasta näkökulmastani hyvin, vaikka aikataulu hieman venähti, mikä johtui enimmäkseen minusta. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja sivujen moderniin ja yksinkertaiseen ilmeeseen.

Ville Sulkala, toimitusjohtajan sijainen, Nosturiliike Sulkala

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

WorkPower & MediPower – uudet verkkosivustot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta WorkPowerille ja MediPowerille vuonna 2022 toteutetut verkkosivut alkoivat olla uudistamisen tarpeessa. Yritys tarvitsi modernin, selkeän ja joustavan sivuston, joka vastaisi paremmin työnhakijoiden ja rekrytointikumppania etsivien yritysten tarpeisiin. Samalla markkinointitiimi toivoi joustavampia työkaluja sisällönhallintaan ja liidien keräämiseen. MediPowerille haluttiin oma ilme ja brändin mukaiset sisällöt, mutta samalla teknisellä pohjalla toimiva ratkaisu. Tavoitteet Selkeät ja helpot […] Lue lisää

Juvenes Oy – uudet verkkosivut

Tekijä: Mainostoimisto Luma

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Juvenes Oy – WordPress-verkkosivujen uudistus Valtakunnallisesti toimiva Juvenes Oy tarjoaa laajan kirjon palveluita, kattaen opiskelija- ja lounasravintolat sekä tapahtuma- ja catering-palvelut. Konserniin kuuluu yli kolmekymmentä eri ravintolayksikköä yhdeksällä eri paikkakunnalla. Verkkosivujen rooli on ravintola-alalla keskeinen: niiden tulee palvella sekä päivittäistä viestintää että yksittäisten ravintoloiden löydettävyyttä. Juveneksen aiempi verkkosivukokonaisuus kaipasi perusteellista modernisointia teknisen pohjan, rakenteen ja […] Lue lisää

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

Suomensatamat.fi – brändi-ilmeen ja verkkosivuston uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Luma

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen Satamat – verkkosivuston uudistus Suomen Satamat ry:n verkkosivusto kaipasi kokonaisvaltaista päivitystä niin visuaalisen ilmeen, sisällön kuin teknisen toteutuksen osalta. Tavoitteena oli tuoda yhdistyksen toiminta esille nykyaikaisesti ja saavutettavasti sekä tarjota selkeä ja helposti käytettävä palvelu eri sidosryhmille. Projekti toteutettiin vaiheittain: visuaalisen ilmeen ja rakenteen suunnittelusta tekniseen toteutukseen ja optimointiin asti. Asiakkaan kommentti ”Yhteistyö Mainostoimisto […] Lue lisää

Etteplan – verkkosivuston uudistus

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Etteplan on kansainvälinen teknologiapalveluyritys, jonka palveluiden keskiössä on asiakasyritysten avustaminen vihreän siirtymän tuomien haasteiden edessä. Osana brändi-identiteettinsä uudistusta Etteplan halusi uudistaa vanhan sivustonsa, joka oli tullut elinkaarensa loppuun niin teknisesti kuin visuaalisestikin. Uudistuksen keskiöön asetettiin vastuullisuus ja turvallisuus, jotka ohjasivat tekemistä koko projektin ajan. Ennen sivustouudistuksen aloittamista Etteplan oli käynnistänyt brändi-ilmeensä ja identiteettinsä uudistamisen Milttonin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun