Nallikari

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa. 

Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä kehityksestä, myös vahvistaa Nallikari Lomakylän asemaa alueen kehittäjänä ja avaintoimijana sekä tuottaa yritykselle tietoa ja ymmärrystä myöhempää kehittämistyötä varten.

Nallikarin sivusto oli auttamattomasti vanhentunut ja kaipasi niin teknistä kuin visuaalista päivitystä. Sivuston käyttäminen ja ylläpito alkoi olla haastavaa vanhentuneen teknologian takia. Nallikari Seasiden uusi sivusto rakennettiin WordPress-julkaisujärjestelmän päälle. Sivustolle kehitetty custom-teema auttaa pitämään verkkopalvelun mahdollisimman kevyenä, nopeana ja helppona ylläpitää. Valtaosa kävijöistä saapuu sivustolle mobiililaitteilla, joten painopistettä asetettiin mobiilinäkymän toimivuuteen ja asetteluihin.

Käyttäjien ohella myös sivuston ylläpitäjät ovat tärkeä käyttäjäryhmä, ja tämän vuoksi sisältöjen loogiseen hallintaan ja ylläpitoon kiinnitettiin erityistä huomiota. Sivustolla hyödynnetään WordPressin omaa sisältölohkojen järjestelmää, ja Nallikarille kehitettiinkin useita omia sisältölohkoja tukemaan monipuolisia ja rikkaita sisältöjä. Tiedotteille ja tarjouksille luotiin omat sisältötyypit, jotta niiden hallinnointi olisi suoraviivaisempaa. Ylläpitokoulutuksen ja aktiivisen opastuksen ohella ohjeistusta sekä vinkkejä lisättiin kattavasti myös itse ylläpitoon arjen työn tueksi.

Monipuolinen navigaatio, “megamenu”, tukee Nallikarin monipuolisesti eri kohderyhmiä palvelevaa palveluvalikoimaa, jolloin relevanttien sisältöjen löytäminen on helppoa. Ostopolkuja tuettiin kattavilla nostoilla Nallikarin majoituksista ja aktiviteeteista. Custom-toteutuksena etusivun heroon tuotiin myös varauswidget, joka ohjaa kävijöitä tehokkaasti majoitusten varaamiseen.

Yhtenä painopisteenä verkkopalvelun kehityksessä oli sivuston keveys, jotta sivulatausten ajat saadaan pidettyä minimissään. Toteutuksessa onnistuttiin, sillä nyt verkkopalvelun kävijät eivät joudu odottelemaan turhia liikkuessaan verkkopalvelussa.

Nallikari Seasidelle luotu strategia ja brändi sekä niiden mukaiset uudet verkkosivut ilmentävät onnistuneesti koko Nallikarin alueen uutta tahtotilaa ja tarinaa. Tarkoituksena on, että Nallikarin alueen toimijat tekevät jatkossa aiempaa tiiviimmin yhteistyötä varmistaakseen asiakkaille yhtenäisen ja ikimuistoisen Nallikari-kokemuksen, mikä lisää asiakkaiden lojaaliutta ja suositteluja kohteesta. Myös hinnoittelua on mahdollista rakentaa uudelleen.

Aiempaa sivustoa leimanneet tekniset haasteet on nyt selätetty: sisältöjen päivittäminen on vaivatonta ja sivusto on myös teknologialtaan ajan hermolla. Uusi navigaatio ja sivuston rakenne auttavat käyttäjiä löytämään entistä paremmin juuri heille sopivan majoitusvaihtoehdon, ja majoituksen varaaminen käy entistä helpommin ja nopeammin kokonaisvaltaisemman Hotellinx-integraation myötä, jossa sivustolla annetut tiedot välitetään palveluun, mahdollistaen mahdollisimman saumaton käyttökokemus. Myös Nallikarin alueen monipuoliset palvelut tulevat paremmin esille.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Scandic Container

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Scandic Container on kotimainen konttiratkaisuiden uranuurtaja, joka palvelee sekä valtakunnallisesti että maailmanlaajuisesti niin Suomen suurimpia vientiyrityksiä kuin yksityishenkilöitä. Pian 20-vuotisen historiansa aikana Scandic Container on onnistunut rakentamaan itselleen maineen erityisesti erikoisempien konttiratkaisuiden ideoijana, jonka kädenjälki näkyy logistiikan lisäksi niin tapahtumissa, katukuvassa kuin teollisuudessa. Scandic Containerin verkkopalvelu oli jäänyt ajasta jälkeen ja sen kehittäminen teknisesti tai […] Lue lisää

TalentAdore

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

TalentAdore on suomalainen, globaalisti toimiva HR-teknologiayritys, joka tuottaa tekoälyä ja automaatiota hyödyntäviä rekrytointiratkaisuja luodakseen ylivertaisia hakijakokemuksia ja aidosti tehokkaampaa rekrytointia. TalentAdoren kasvutarinan varrella yritys oli päässyt vaiheeseen, jossa sen strategia oli uudistunut ja tuote muuttunut niin merkittävästi, että vanha, vauhdilla itse rakennettu sivusto ei enää palvellut tarkoitustaan modernina myynnin, markkinoinnin ja työnantajamielikuvan rakentamisen välineenä. Myös […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Finsoffat

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää

Musiikkituottajat – IFPI Finland ry

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

IFPI on suomalainen edunvalvontajärjestö, joka edustaa musiikin tuottajia ja levy-yhtiöitä maassa. Sen tehtävänä on edistää suomalaista musiikkia ja alan toimintaedellytyksiä sekä valvoa musiikin tekijänoikeuksia ja levymyyntitilastoja. Musiikkituottajat – IFPI Finland toimii yhteistyössä kansainvälisen IFPI:n kanssa ja vaikuttaa musiikkialan kehitykseen niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. IFPI:n verkkosivusto oli vanhentunut teknisesti ja kaipasi sen vuoksi saneerausta. Sivustolle kaivattiin […] Lue lisää

Kauppapolitiikka-lehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista. Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun