Musiikkitalon uusi verkkopalvelu
Lähtökohta
Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti.
Tavoitteet
- Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen sujuva ostaminen
- Tuoda tapahtumat sivustolle automaattisesti Salesforcen integraation kautta
- Tarjota käyttäjäystävällinen ja saavutettava tapahtumakalenteri
- Tarjota selkeä ja kattava infopaketti Musiikkitalon kävijöille (saapuminen, sisäänkäynnit, pysäköinti, aukioloajat jne.)
- Tuoda esiin Musiikkitalon historia sekä päätoimijat: Helsingin kaupunginorkesteri, Radion sinfoniaorkesteri ja Sibelius-Akatemia
- Säilyttää ja parantaa sivuston hakukonenäkyvyyttä, erityisesti sesonkien ja genrejen mukaan rakennetuilla kategoriasivuilla
- Palvella B2B-kohderyhmiä tapahtumatilojen vuokrauksen ja palveluiden osalta
Mitä tehtiin
- WordPress-verkkosivujen tekninen toteutus
- WordPress-ylläpito
- Salesforce-integraatio
- Tixly-integraatio
- Indeksipohjainen nopea hakutoiminto
Uudistuksessa huomioitiin erityisesti sivuston sisällönhallinnan joustavuus, saavutettavuus, nopea lataus ja tekninen toimintavarmuus. Visuaalisesta käyttöliittymäsuunnittelusta projektissa vastasi Generaxion, ja yhteistyö toimittajien välillä oli erittäin sujuvaa.
Sivusto palvelee monipuolisia käyttäjiä: konserttivieraita, Musiikkitaloon tutustuvia turisteja, ammattilaisia ja B2B-asiakkaita. Tapahtumien esille tuontiin rakennettiin Salesforcen integraatio ja käyttöön otettiin uusi Tixly-lipunmyyntijärjestelmä, joka integroitiin saumattomasti osaksi käyttökokemusta.
Tapahtumakalenterin toimivuuteen panostettiin erityisen paljon. Genren ja sesonkien mukaan toteutettu kategoria- ja hakutoiminnallisuus takaa, että käyttäjä löytää etsimänsä helposti. Samalla huolehdittiin, että Musiikkitalon saavutettu hakukonenäkyvyys ei päässyt kärsimään.
Lopputulos
Uudistettu verkkosivusto kokoaa yhteen kaiken olennaisen Musiikkitalon toiminnasta – olitpa sitten konsertin kuulija, esiintyjä, vuokraaja tai museokävijä. Sivuston käyttökoulutuksessa asiakkaan palautteet puhuivat puolestaan: “Näitä olemme aina toivoneet”, “Näinhän tämän kuuluukin toimia” ja “Voimme nyt tehdä kaiken helposti itse”.
Musiikkitalo sai verkkopalvelun, joka on teknisesti jämäkkä, sisällöllisesti monipuolinen ja käytettävyydeltään lyömätön.
Projektin kohokohdat
Tapahtumakalenteri
Satojen vuosittaisten konserttien hallinta vaati kunnolliset työkalut. Teimme tapahtumakalenterista näyttävän, helppokäyttöisen ja vaivattoman ylläpitää. Kätevät suodatusmahdollisuudet helpottavat konserttikävijän arkea – voit suodattaa kalenteria ajankohdan lisäksi muun muassa genren, suosittujen hakusanojen ja jopa haluamasi salin mukaan.
Salesforce- ja Tixly -integraatioiden avulla tapahtumat päivittyvät ja liput liikkuvat
Musiikkitalon tapahtumat syötetään Salesforceen, josta ne päivittyvät automaattisesti verkkosivulle. Lipunmyynti hoituu suoraan Tixlyn kautta.
Käyttäjälle tämä näkyy vaivattomana ostopolkuna sopivan tapahtuman löytämisestä lipun ostoon asti. Musiikkitalolle tämä merkitsee automatisoitua prosessia, jossa manuaalisen työn virheet vähenevät ja sisällön hallinta on vaivatonta.
Lohkopohjainen sisällönhallinta
Musiikkitalolle luotiin monipuolinen lohkokirjasto, joka mahdollistaa monipuolisen sivujen luonnin ja sisällönhallinnan ilman koodaustaitoja. Sisällön muokkaus onnistuu helposti talon omalta väeltä, kuten nykyaikaisessa julkaisujärjestelmässä pitääkin.
Duden WordPress-ylläpito
musiikkitalo.fi pyörii Duden korkean suorituskyvyn WordPress-optimoidulla palvelimella. Dude pitää huolta palvelimesta, nimipalvelusta, WordPress-päivityksistä, WordPressistä, lisäosista ja näiden tietoturvasta. Ylläpitopakettiin kuuluu myös muunmuassa ripeä tekninen tuki ja automaattiset varmuuskopiot.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen