Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Lähtökohta

Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti.

Tavoitteet

  • Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen sujuva ostaminen
  • Tuoda tapahtumat sivustolle automaattisesti Salesforcen integraation kautta
  • Tarjota käyttäjäystävällinen ja saavutettava tapahtumakalenteri
  • Tarjota selkeä ja kattava infopaketti Musiikkitalon kävijöille (saapuminen, sisäänkäynnit, pysäköinti, aukioloajat jne.)
  • Tuoda esiin Musiikkitalon historia sekä päätoimijat: Helsingin kaupunginorkesteri, Radion sinfoniaorkesteri ja Sibelius-Akatemia
  • Säilyttää ja parantaa sivuston hakukonenäkyvyyttä, erityisesti sesonkien ja genrejen mukaan rakennetuilla kategoriasivuilla
  • Palvella B2B-kohderyhmiä tapahtumatilojen vuokrauksen ja palveluiden osalta

Mitä tehtiin

  • WordPress-verkkosivujen tekninen toteutus
  • WordPress-ylläpito
  • Salesforce-integraatio
  • Tixly-integraatio
  • Indeksipohjainen nopea hakutoiminto

Uudistuksessa huomioitiin erityisesti sivuston sisällönhallinnan joustavuus, saavutettavuus, nopea lataus ja tekninen toimintavarmuus. Visuaalisesta käyttöliittymäsuunnittelusta projektissa vastasi Generaxion, ja yhteistyö toimittajien välillä oli erittäin sujuvaa.

Sivusto palvelee monipuolisia käyttäjiä: konserttivieraita, Musiikkitaloon tutustuvia turisteja, ammattilaisia ja B2B-asiakkaita. Tapahtumien esille tuontiin rakennettiin Salesforcen integraatio ja käyttöön otettiin uusi Tixly-lipunmyyntijärjestelmä, joka integroitiin saumattomasti osaksi käyttökokemusta.

Tapahtumakalenterin toimivuuteen panostettiin erityisen paljon. Genren ja sesonkien mukaan toteutettu kategoria- ja hakutoiminnallisuus takaa, että käyttäjä löytää etsimänsä helposti. Samalla huolehdittiin, että Musiikkitalon saavutettu hakukonenäkyvyys ei päässyt kärsimään.

Lopputulos

Uudistettu verkkosivusto kokoaa yhteen kaiken olennaisen Musiikkitalon toiminnasta – olitpa sitten konsertin kuulija, esiintyjä, vuokraaja tai museokävijä. Sivuston käyttökoulutuksessa asiakkaan palautteet puhuivat puolestaan: “Näitä olemme aina toivoneet”, “Näinhän tämän kuuluukin toimia” ja “Voimme nyt tehdä kaiken helposti itse”.

Musiikkitalo sai verkkopalvelun, joka on teknisesti jämäkkä, sisällöllisesti monipuolinen ja käytettävyydeltään lyömätön.

Projektin kohokohdat

Tapahtumakalenteri
Satojen vuosittaisten konserttien hallinta vaati kunnolliset työkalut. Teimme tapahtumakalenterista näyttävän, helppokäyttöisen ja vaivattoman ylläpitää. Kätevät suodatusmahdollisuudet helpottavat konserttikävijän arkea – voit suodattaa kalenteria ajankohdan lisäksi muun muassa genren, suosittujen hakusanojen ja jopa haluamasi salin mukaan.

Salesforce- ja Tixly -integraatioiden avulla tapahtumat päivittyvät ja liput liikkuvat
Musiikkitalon tapahtumat syötetään Salesforceen, josta ne päivittyvät automaattisesti verkkosivulle. Lipunmyynti hoituu suoraan Tixlyn kautta.

Käyttäjälle tämä näkyy vaivattomana ostopolkuna sopivan tapahtuman löytämisestä lipun ostoon asti. Musiikkitalolle tämä merkitsee automatisoitua prosessia, jossa manuaalisen työn virheet vähenevät ja sisällön hallinta on vaivatonta.

Lohkopohjainen sisällönhallinta
Musiikkitalolle luotiin monipuolinen lohkokirjasto, joka mahdollistaa monipuolisen sivujen luonnin ja sisällönhallinnan ilman koodaustaitoja. Sisällön muokkaus onnistuu helposti talon omalta väeltä, kuten nykyaikaisessa julkaisujärjestelmässä pitääkin.

Duden WordPress-ylläpito
musiikkitalo.fi pyörii Duden korkean suorituskyvyn WordPress-optimoidulla palvelimella. Dude pitää huolta palvelimesta, nimipalvelusta, WordPress-päivityksistä, WordPressistä, lisäosista ja näiden tietoturvasta. Ylläpitopakettiin kuuluu myös muunmuassa ripeä tekninen tuki ja automaattiset varmuuskopiot.

Nettisivu-uudistus Duden kanssa oli isoin mutta samalla kuitenkin vaivattomin, jonka olen urani aikana tehnyt. Tekninen osaaminen, toiminnallinen ymmärrys ja projektijohto sekä viestintä olivat kaikki huippuluokkaa. Kaupan päällisenä koko projektin ajan oli rento ja hyvä meininki!

Juha Paaso, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Musiikkitalo

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Helinä Rautavaaran museo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste. Lähtökohdat Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin. Tavoitteet Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet […] Lue lisää

GROOM – Parturipalvelut ja verkkokauppa uudelle tasolle

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

GROOM on ollut miesten parturipalveluiden edelläkävijä jo vuodesta 2005. Dude uudisti heidän verkkosivustonsa ja verkkokauppansa vastaamaan GROOMin ainutlaatuista tunnelmaa: tyyliä, laatua ja maskuliinista eleganssia. Projektin tavoitteena oli luoda sivusto, joka henkii premium-laatua ja tarjoaa yhtä sujuvan kokemuksen sekä verkossa että parturissa. Lähtökohdat GROOMin asiakkaille parturissa käynti ei ole pelkkä rutiini, se on elämys. Samalla verkkosivuston […] Lue lisää

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelu-uudistus nosti sisällöntuotannon ja lahjoittamisen prosessit uudelle tasolle Suomen luonnonsuojeluliitto on maamme vanhin ja vaikutusvaltaisin ympäristöjärjestö. Vuonna 1938 perustetun liiton taustalla on rakkaus luontoon ja halu suojella sitä tuleville sukupolville. Liitto on ollut keskeinen vaikuttaja muun muassa kansallispuistojen perustamisessa ja ympäristölainsäädännön kehittämisessä. Liitto toimii sekä valtakunnallisesti että paikallisesti ympäri Suomen. Sen 15 piiriä […] Lue lisää

Turun AKK

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Dude toteutti Turun AKK:n verkkosivujen kattavan uudistuksen, jossa tavoitteena oli parantaa sivuston käytettävyyttä, saavutettavuutta ja hakukonelöydettävyyttä. Tavoitteet Parantaa sivuston saavutettavuutta ja käytettävyyttä. Helpottaa tiedon löydettävyyttä ja selkeyttä. Optimoida sivustorakenne vastaamaan nykyaikaisia SEO-vaatimuksia. Mahdollistaa koulutustarjonnan selailu sujuvasti. Kehittää käyttäjäpolkuja eri kohderyhmille (alanvaihtajat, osaamisen kehittäjät, ensimmäistä tutkintoaan suorittavat). Uudistaa taustateknologian ja koodipohjan vastaamaan WordPressin standardeja ja […] Lue lisää

Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia. Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa. Lähtökohdat uudistukselle Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi […] Lue lisää

Alpaknitwear.com

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Alpan tyylikkäät ja laadukkaat alpakan villasta valmistetut neuleet olivat herättäneet dudejen mielenkiinnon jo ennen tarjouspyyntöä, joten tähän hommaan oli erittäin helppo tarttua! Suunnittelemamme ja toteuttamamme WooCommerce-verkkokaupan avulla Alpa saa hyvän lähdön maailmanvalloitukselle. Alpakan villasta valmistetut tuotteet ovat nousseet nopeasti suomalaisten ja yritys on myös laajentanut Ruotsin markkinoille, jossa sen tuotteet on otettu hyvin vastaan. Vuosien […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun