Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Lähtökohta

Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti.

Tavoitteet

  • Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen sujuva ostaminen
  • Tuoda tapahtumat sivustolle automaattisesti Salesforcen integraation kautta
  • Tarjota käyttäjäystävällinen ja saavutettava tapahtumakalenteri
  • Tarjota selkeä ja kattava infopaketti Musiikkitalon kävijöille (saapuminen, sisäänkäynnit, pysäköinti, aukioloajat jne.)
  • Tuoda esiin Musiikkitalon historia sekä päätoimijat: Helsingin kaupunginorkesteri, Radion sinfoniaorkesteri ja Sibelius-Akatemia
  • Säilyttää ja parantaa sivuston hakukonenäkyvyyttä, erityisesti sesonkien ja genrejen mukaan rakennetuilla kategoriasivuilla
  • Palvella B2B-kohderyhmiä tapahtumatilojen vuokrauksen ja palveluiden osalta

Mitä tehtiin

  • WordPress-verkkosivujen tekninen toteutus
  • WordPress-ylläpito
  • Salesforce-integraatio
  • Tixly-integraatio
  • Indeksipohjainen nopea hakutoiminto

Uudistuksessa huomioitiin erityisesti sivuston sisällönhallinnan joustavuus, saavutettavuus, nopea lataus ja tekninen toimintavarmuus. Visuaalisesta käyttöliittymäsuunnittelusta projektissa vastasi Generaxion, ja yhteistyö toimittajien välillä oli erittäin sujuvaa.

Sivusto palvelee monipuolisia käyttäjiä: konserttivieraita, Musiikkitaloon tutustuvia turisteja, ammattilaisia ja B2B-asiakkaita. Tapahtumien esille tuontiin rakennettiin Salesforcen integraatio ja käyttöön otettiin uusi Tixly-lipunmyyntijärjestelmä, joka integroitiin saumattomasti osaksi käyttökokemusta.

Tapahtumakalenterin toimivuuteen panostettiin erityisen paljon. Genren ja sesonkien mukaan toteutettu kategoria- ja hakutoiminnallisuus takaa, että käyttäjä löytää etsimänsä helposti. Samalla huolehdittiin, että Musiikkitalon saavutettu hakukonenäkyvyys ei päässyt kärsimään.

Lopputulos

Uudistettu verkkosivusto kokoaa yhteen kaiken olennaisen Musiikkitalon toiminnasta – olitpa sitten konsertin kuulija, esiintyjä, vuokraaja tai museokävijä. Sivuston käyttökoulutuksessa asiakkaan palautteet puhuivat puolestaan: “Näitä olemme aina toivoneet”, “Näinhän tämän kuuluukin toimia” ja “Voimme nyt tehdä kaiken helposti itse”.

Musiikkitalo sai verkkopalvelun, joka on teknisesti jämäkkä, sisällöllisesti monipuolinen ja käytettävyydeltään lyömätön.

Projektin kohokohdat

Tapahtumakalenteri
Satojen vuosittaisten konserttien hallinta vaati kunnolliset työkalut. Teimme tapahtumakalenterista näyttävän, helppokäyttöisen ja vaivattoman ylläpitää. Kätevät suodatusmahdollisuudet helpottavat konserttikävijän arkea – voit suodattaa kalenteria ajankohdan lisäksi muun muassa genren, suosittujen hakusanojen ja jopa haluamasi salin mukaan.

Salesforce- ja Tixly -integraatioiden avulla tapahtumat päivittyvät ja liput liikkuvat
Musiikkitalon tapahtumat syötetään Salesforceen, josta ne päivittyvät automaattisesti verkkosivulle. Lipunmyynti hoituu suoraan Tixlyn kautta.

Käyttäjälle tämä näkyy vaivattomana ostopolkuna sopivan tapahtuman löytämisestä lipun ostoon asti. Musiikkitalolle tämä merkitsee automatisoitua prosessia, jossa manuaalisen työn virheet vähenevät ja sisällön hallinta on vaivatonta.

Lohkopohjainen sisällönhallinta
Musiikkitalolle luotiin monipuolinen lohkokirjasto, joka mahdollistaa monipuolisen sivujen luonnin ja sisällönhallinnan ilman koodaustaitoja. Sisällön muokkaus onnistuu helposti talon omalta väeltä, kuten nykyaikaisessa julkaisujärjestelmässä pitääkin.

Duden WordPress-ylläpito
musiikkitalo.fi pyörii Duden korkean suorituskyvyn WordPress-optimoidulla palvelimella. Dude pitää huolta palvelimesta, nimipalvelusta, WordPress-päivityksistä, WordPressistä, lisäosista ja näiden tietoturvasta. Ylläpitopakettiin kuuluu myös muunmuassa ripeä tekninen tuki ja automaattiset varmuuskopiot.

Nettisivu-uudistus Duden kanssa oli isoin mutta samalla kuitenkin vaivattomin, jonka olen urani aikana tehnyt. Tekninen osaaminen, toiminnallinen ymmärrys ja projektijohto sekä viestintä olivat kaikki huippuluokkaa. Kaupan päällisenä koko projektin ajan oli rento ja hyvä meininki!

Juha Paaso, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Musiikkitalo

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomenlinnan uudet verkkosivut

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivu-uudistuksessa palattiin juurille. Haasteena oli kahden erillisen sivuston – suomenlinna.fi ja suomenlinnanhoitokunta.fi – yhdistäminen yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, joka palvelisi sekä matkailijoita, asiakkaita että muita sidosryhmiä. Kahden sivuston haasteet Suomenlinnan ja Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivut olivat olleet käytössä vuodesta 2014. Sivustoja oli kehitetty ja korjailtu tarpeen mukaan, mutta vuosien mittaan teknisiä haasteita oli alkanut kasaantua. […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Kuntokeskus Alive

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Kuntokeskus Alive uudisti verkkosivustonsa vastatakseen paremmin nykyaikaisia käyttäjätarpeita. Edellinen sivusto oli vanhentunut, eikä se tuonut esiin laajaa palvelutarjontaa, joka kattoi muun muassa kurssit, tapahtumat ja henkilökohtaisen valmennuksen. Jäsenyyden hankkimisen ja asiakaspalvelun työkuorman keventämisen tarve oli ilmeinen, minkä vuoksi päätettiin uudistaa sivusto yhteistyössä Duden kanssa. Tavoitteet Sujuvoittaa ostamista ja parantaa sivuston käytettävyyttä. Selkeyttää käyttäjäpolkuja. Vähentää […] Lue lisää

Probot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Vanha sivusto tarjoili tekstipohjaista ja sivupohjiin pohjautuvaa sisältöä, jota ei päässyt kunnolla muovaamaan kasvavan yrityksen jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin. Tavoitteet Tähän päivään tuotu brändiä tukeva, moderni visuaalinen ilme Sivuston rakenteen selkeytys Asiakaskokemuksen parantaminen Selkeä ja joustava sivuston hallinta Mitä tehtiin Projektin askelmerkit selviteltiin aloitustyöpajassa, jossa määritettiin Probotin uuden sivuston tavoitteet, visuaaliset toiveet, tekniset toiminnallisuudet ja […] Lue lisää

Sagax Finland

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Sagax Finland on kiinteistösijoitusyhtiö, joka vuokraa toimitiloja eri puolilla Suomea. Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli luoda sivusto, joka palvelee entistä paremmin niin uusia toimitilojen etsijöitä, nykyisiä vuokralaisia kuin toimitilavälittäjiäkin. Sagax Finland kaipasi uutta, uskottavampaa sivustoa, jossa erityisesti toimitilahaku toimisi käyttäjäystävällisemmmin. Lisäksi haluttiin tehdä erityisesti yhteydenotosta helppoa ja sujuvaa. Sivustolle haluttiin moderni ja selkeä ilme, joka tukee […] Lue lisää

Bike Planet – Verkkokaupan ja ERP-järjestelmän uudistus

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: Odoo

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tausta Bike Planet on pyöräilyn erikoisliike, jonka liiketoiminta rakentuu kivijalkamyymälän, verkkokaupan, huollon ja asiakaspalvelun varaan. Kasvun myötä entiset järjestelmät alkoivat rajoittaa kehittämistä: verkkokauppaa ei voitu muokata itsenäisesti, ja eri järjestelmien yhteensovittaminen kuormitti arkea. Yritys päätti ottaa käyttöön verkkokaupan ja myymälöiden hallintaan Odoon, joka tukee sekä arjen tehokkuutta että pitkän aikavälin kasvua. Toteutus Bike Planet toteutti […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun