Kiinteistölehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Uutissivusto, verkkolehti tai blogi -kategoriasivulta.

Kiinteistöliiton julkaisema Suomen Kiinteistölehti välittää alan tuoreimmat uutiset, ilmiöt ja asiantuntija-artikkelit. Uudistimme verkkolehden moderniksi kokonaisuudeksi jota on miellyttävä lukea ja joka tukee toimituksen prosesseja.

# Lähtökohdat

Maan johtavan taloyhtiöiden asioihin erikoistuneen median, Suomen Kiinteistölehden, sivusto oli kasvanut vuosien aikana tietomäärältään massiiviseksi paketiksi, josta oli hankala löytää kaikkea sisältöä. Myös ulkoasu oli päässyt vanhenemaan, eikä se tehnyt oikeutta artikkeleille.

Uutta verkkolehteä lähdettiin toteuttamaan osana laajempaa toimituksen prosessien uudistamista, jossa otettiin käyttöön printin ja digin yhdistävä toimitusjärjestelmä.

# Mitä tehtiin

Projekti aloitettiin klassiseen tapaan aloitustyöpajalla, jossa tehtiin uuden verkkolehden palvelumuotoilua.

Kiinteistölehden toimituksen kanssa jäsensimme sisällöt puhtaalta pöydältä selkeäksi kokonaisuudeksi. Palvelumuotoilun alussa lähdettiin hahmottamaan uutta verkkolehteä erilaisten mallikäyttäjien kautta. Lehteä lukee niin eläkeläiset, pariskunnat, taloyhtiön aktiivit kuin alan ammattilaisetkin. Osana suunnittelua mietittiin myös, miten houkutella uutta nuorempaa lukijakuntaa lehden pariin.

Tärkeänä osana palvelumuotoilua mietittiin myös erilaisia kävijäpolkuja Kiinteistöliiton jäsenistä sosiaalisen median kautta sivustolle päätyvään lukijaan. Ideoimme uuden verkkolehden maksumuurin toimintaa, kuka pääsee lukemaan mitä sisältöä milläkin tilauksella. Uutta lukijaa ohjataan hienovaraisesti käyttämään aikaa artikkeleiden parissa ja lopulta tilaamaan lukuoikeus.

Suunnittelussa kiinnitettiin huomiota mainosten ja kaupallisten sisältöjen luontevuuteen osana sivustoa. Palvelumuotoilussa ja visuaalisessa suunnittelussa käytettiin paljon aikaa käytön sujuvuuden miettimiseen, läpi sivuston toistuvaan lukukokemukseen sekä monipuolisten sisältöjen korostamiseen.

# Lopputulos

Uuden verkkolehden käyttökokemus on saanut paljon kiitosta ja sivustolla käytetty aika on kasvanut huomattavasti. Digijulkaisun sekä printtilehden lukijamäärät ovat kasvaneet tavoitellusti käsi kädessä. Verkkolehden artikkelien aiempaa tasaisempi tahti tukee kymmen kertaa vuodessa julkaistavaa paperista lehteä, korostaen Kiinteistölehden ajantasaisuutta.

Myös toimituksen sisäinen työ on helpottunut, ja nykyään aikaa voidaan käyttää enemmän laadukkaan sisällön tuottamiseen teknisen painin sijaan.

# Projektin kohokohdat
– Toimituksellinen etusivu
– Integraatio toimitusjärjestelmään
– Maksumuuri
– Integraatio jäsenrekisteriin
– SSO-kirjautuminen
– Erilaiset artikkelityypit
– Sujuva sisältömigraatio

”Onnistuimme yhdessä toteuttamaan projektin yhdistämällä palvelusuunnittelun sekä ketterän kehityksen puhtaasti etänä. Projektityöskentelyssä yhteistyömme perustui avoimuuteen ja rehellisyyteen: haastoimme toisiamme, annoimme palautetta ja arvioimme toistemme ideoita niin liiketoiminnan kuin teknisen toteutuksen osalta. Onnistuneiden projektien edellytys on läpinäkyvä kommunikointi ja säännölliset tapaamiset.”
– Jani Ojala, kehitysjohtaja


Sinua voisi kiinnostaa myös

Turun AKK

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Dude toteutti Turun AKK:n verkkosivujen kattavan uudistuksen, jossa tavoitteena oli parantaa sivuston käytettävyyttä, saavutettavuutta ja hakukonelöydettävyyttä. Tavoitteet Parantaa sivuston saavutettavuutta ja käytettävyyttä. Helpottaa tiedon löydettävyyttä ja selkeyttä. Optimoida sivustorakenne vastaamaan nykyaikaisia SEO-vaatimuksia. Mahdollistaa koulutustarjonnan selailu sujuvasti. Kehittää käyttäjäpolkuja eri kohderyhmille (alanvaihtajat, osaamisen kehittäjät, ensimmäistä tutkintoaan suorittavat). Uudistaa taustateknologian ja koodipohjan vastaamaan WordPressin standardeja ja […] Lue lisää

Helinä Rautavaaran museo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste. Lähtökohdat Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin. Tavoitteet Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet […] Lue lisää

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Luoto.info – Syöpäjärjestöjen multisite-kokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Luoto.info-verkkopalvelu rakennettiin WordPressin Gutenberg-alustalle multisite-ratkaisulla, tukemaan Syöpäjärjestöjen keskustelutukea eri alueilla ympäri Suomen. Toteutuksessa saavutettavuus, helppo käyttö ja keskitetty sisällönhallinta olivat keskiössä. Luoto.info toimii tärkeänä osana Syöpäjärjestöjen viestintää, tarjoten saavutettavaa tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kyseessä on 15 sivuston multisite-kokonaisuus, jossa on pääsivusto ja 14 aluekohtaista sivustoa. Samalla rakennettiin Luoto-brändin mukainen upotettava bannerielementti ohjaamaan Luotoon, […] Lue lisää

UpCloud

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Helsingistä, Lontoosta, Seattlesta ja Singaporesta käsin ympäri maailmaa operoiva, suomalainen UpCloud tuottaa asiakkailleen vaivatonta globaalia pilvipalvelin-infrastruktuuria, palvelellen kymmeniä tuhansia yrityksiä yli sadasta maasta. Tärkeimpänä syynä sivustouudistukselle oli vanhan sivuston legacy-koodi, sivuston pohjautuminen pelkkiin ACF-kenttiin ilman Gutenbergiä ja se että ilme ei puhuttele B2B-ostajia vaan lähinnä yksittäisiä kehittäjiä, jotka tarvitsevat yksittäisiä palvelimia. UpCloud on monelle dudelaiselle […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun