Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille
Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit.
Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa hallittavuutta, nopeuttaa käsittelyjä ja parantaa asiakaskokemusta.
Järjestelmä on kehitetty ensisijaisesti takuuhuollon hallinnan tarpeisiin, ja sen avulla huoltodokumentaatio on helppo jakaa jälleenmyyjille nopeasti. Samalla eKesla toimii myynnin tiedotusalustana, mikä tukee jälleenmyyjien ja Keslan välistä yhteistyötä.
”Kehitysyhteistyö on sujunut oikein hyvin ja ohjelmiston tukitoiminnot ovat pelanneet sovitun mukaisesti”, kertoo Keslan jälkimarkkinointipäällikkö Reijo Tuononen.
Viimeisin uudistus koski Keslan tarvetta digitalisoida toimittajareklamaatioprosessinsa kokonaisvaltaisesti, ja tämän tarpeen pohjalta kehitimme erillisenä sovelluskehitysprojektina reklamaatiojärjestelmän, joka integroitiin osaksi eKesla-jälleenmyyjäportaalia.
Reklamaatiojärjestelmä mahdollistaa Keslalle toimittajareklamaatioiden luomisen ja käsittelyn tehokkaasti. Prosessi voidaan aloittaa joko jälleenmyyjän kirjaamasta takuureklamaatiosta tai Keslan tuotannon ilmoituksesta. Järjestelmä hakee automaattisesti tiedot reklamaatioraportteihin käyttäen takuuviitteitä tai ostotilaus- ja nimikenumeroita.
Järjestelmä sisältää monipuolisia toimintoja, jotka sujuvoittavat reklamaatioiden hallintaa ja varmistavat tehokkaan yhteistyön sekä viestinnän kaikkien osapuolten välillä. Tämä lyhentää reklamaatioiden käsittelyaikaa, nopeuttaa ongelmien ratkaisua ja vahvistaa asiakastyytyväisyyttä.
Järjestelmä sisältää myös raportointityökaluja, jotka mahdollistavat reklamaatioiden tietojen analysoinnin ja tilastoinnin. Tämä auttaa tunnistamaan keskeiset kehityskohteet ja tekemään faktoihin perustuvia päätöksiä asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Tekninen toteutus ja integraatiot
eKesla Extranet on toteutettu TYPO3-julkaisujärjestelmällä Keslan toimittajien ja jälleenmyyjien käyttöön. Ratkaisun avulla Kesla keskittää toimittajaviestinnän, dokumentaation ja tuotetiedon hallinnan yhteen helppokäyttöiseen palveluun. Extranet on integroitu ATON-järjestelmään, joka toimii Keslan teknisen dokumentaation lähteenä. Näin käyttäjille tarjotaan aina ajantasaiset, tuotedatasta automaattisesti generoidut datasheetit esimerkiksi harvesterikourien malleista. Keslan varaosa- ja tuotedata automaattisesti täydentää ja helpottaa lomakkeiden täyttämistä.











