Juvenes Oy – uudet verkkosivut

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Luma

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Juvenes Oy – WordPress-verkkosivujen uudistus

Valtakunnallisesti toimiva Juvenes Oy tarjoaa laajan kirjon palveluita, kattaen opiskelija- ja lounasravintolat sekä tapahtuma- ja catering-palvelut. Konserniin kuuluu yli kolmekymmentä eri ravintolayksikköä yhdeksällä eri paikkakunnalla.

Verkkosivujen rooli on ravintola-alalla keskeinen: niiden tulee palvella sekä päivittäistä viestintää että yksittäisten ravintoloiden löydettävyyttä. Juveneksen aiempi verkkosivukokonaisuus kaipasi perusteellista modernisointia teknisen pohjan, rakenteen ja visuaalisen ilmeen osalta.

Tavoitteena oli vahvistaa brändi-ilmettä digitaalisessa ympäristössä, parantaa käyttäjäkokemusta ja tehostaa yrityksen sisäisiä prosesseja.

Asiakkaan kommentti

”Yhteistyö Terhin ja Hannun kanssa sujui vaivattomasti ja lopputulos oli erittäin hyvä. Kiitos vielä uusista sivuista!”

Ida Juureva, markkinointipäällikkö, Juvenes Oy

Toteutus vaiheittain

Visuaalinen ilme ja brändin harmonisointi

Suunnittelun keskiössä olivat selkeys, käytännönläheisyys ja Juveneksen brändin mukainen esteettisyys. Ratkaisun tuli tukea konsernin pääbrändiä, mutta jättää tilaa myös yksittäisten ravintoloiden identiteeteille.

Olemassa olevaa visuaalista kieltä hienosäädettiin käyttämällä uusia korostus- ja varjovärejä. Päivitetty ilme otettiin käyttöön myös muussa markkinointimateriaalissa, mikä vahvisti brändin yhtenäisyyttä.

Tekninen toteutus ja sisällönhallinta

Sivusto rakennettiin WordPress-alustalle hyödyntäen ACF-kenttiä ja räätälöityä pohjarakennetta, joiden avulla jokainen ravintolasivu muodostuu automaattisesti täytettävien kenttien perusteella.

Sivuston arkkitehtuuri luotiin helpottamaan yli 30 ravintolapäällikön päivittäistä työtä: ruokalistat, hinnat ja ravintolakohtaiset tiedot päivittyvät nyt nopeasti ja yhdenmukaisesti. Ravintolat ja henkilöstö toteutettiin omiksi sisältötyypeikseen, mikä tekee kokonaisuudesta johdonmukaisen ja helposti ylläpidettävän.

Navigointi ja käyttäjäkokemus

Sivuston rakenne optimoitiin tiedon löydettävyyttä varten. Ravintolat esitetään kaupungeittain ryhmiteltyinä, mikä helpottaa asiakkaan hakuprosessia. Käyttöliittymä on visuaalisesti miellyttävä ja helposti lähestyttävä, ja se palvelee sekä opiskelija- että yritysasiakkaita.

Jamix-integraatio

Sivustolle kehitettiin räätälöity WordPress-lisäosa, joka automatisoi ravintoloiden lounaslistojen tuonnin Jamix Menu -järjestelmästä. Lisäosa hyödyntää ravintolakohtaisia Menu ID-arvoja, joiden perusteella se muodostaa oikean Jamix-kyselyn ja tuo ajantasaiset ruokalistat näkyviin jokaiselle ravintolasivulle. Lounaslistat päivittyvät automaattisesti ilman manuaalista työtä.

Integraation hallinta on toteutettu ACF-kenttien avulla. Ravintolakohtaiset tunnukset syötetään WordPressin ylläpidossa selkeisiin kenttiin, joista lisäosa lukee tarvittavat arvot. Tiedot esitetään sivuilla kustomoidun ravintolasivupohjan kautta, joka on suunniteltu näyttämään integraation tuottama sisältö rakenteellisesti oikein ja visuaalisesti yhtenäisesti.

Lisäosa on Polylang-yhteensopiva, ja se tunnistaa automaattisesti käytössä olevan kieliversion. Sama Jamix-data renderöidään oikein suomeksi, englanniksi ja ruotsiksi hyödyntäen samoja tunnisteita kaikissa kieliversioissa, mikä tekee ratkaisusta sekä kevyen että helposti ylläpidettävän.

Lopputulos

Juvenes sai käyttöönsä modernin verkkopalvelun, joka esittelee yhtiön ravintolat ja palvelut selkeästi ja tehokkaasti. Tekninen toteutus yhdistettynä käyttäjälähtöiseen suunnitteluun loi toimivan työkalun, joka hyödyttää sekä asiakkaita että Juveneksen henkilökuntaa.

Olimme todella tyytyväisiä uusiin nettisivuihin!

Ida Juureva, markkinointipäällikkö, Juvenes Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Luoto-hankkeen verkkosivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhdistimme strategisen palvelumuotoilun ja ekologisen teknologiaosaamisemme luodaksemme Uudenmaan liiton Luoto-hankkeelle digitaalisen alustan, joka vauhdittaa luovien alojen kestävyysmurrosta. Loimme helppokäyttöisen ja innostavan tietopankin, joka palvelee, yhdistää ja tukee koko toimialaa. Uudenmaan liitto on 1,8 miljoonan asukkaan maakunnan strateginen suunnittelija ja kehittäjä, jonka keskiössä ovat alueen kansainvälisyys, vetovoima ja asukkaiden hyvinvointi. Tulevaisuuteen suuntautuvana toimijana liitto tarttuu aktiivisesti […] Lue lisää

Like Kustannuksen uudet verkkosivut

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Liken vanha sivusto ei enää tehnyt oikeutta kustantamon rohkealle brändille. Käyttäjät kaipasivat sujuvampaa tapaa löytää kirjoja ja ajankohtaisia nostoja. Tavoitteet Luoda visuaalisesti vahva ilme, joka heijastaa Liken asennetta Tehdä kirjojen hakemisesta ja selaamisesta vaivatonta Nostaa kirjailijat yhtä näkyvästi kuin heidän teoksensa Antaa markkinoinnille työkalut ketterään sisällöntuotantoon Varmistaa, että kirjat näkyvät ajantasaisina integraatioiden kautta Mitä […] Lue lisää

Huittisten kaupungin verkkosivu-uudistus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Huittisten kaupungilla oli selkeä tavoite: uudistaa verkkosivusto, joka oli jäänyt teknisesti, visuaalisesti ja rakenteellisesti ajastaan jälkeen. Käytössä ollut vanha järjestelmä ei enää vastannut tarpeita, ja sisältörakenne oli sirpaleinen. ”Sivut olivat olleet jo pitkään sellaiset, että niiden käyttö ei tuntunut nykyaikaiselta. Halusimme samalla vahvistaa kaupungin positiivista mielikuvaa ja parantaa tiedottamisen käytettävyyttä”, kertoo Huittisten kaupungin markkinointi- ja […] Lue lisää

Hansakortteli.fi – kauppakeskuksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kauppakeskus Hansa uudisti verkkosivustonsa vastaamaan uuden brändinsä henkeä ja kävijöiden muuttuneita tarpeita. Avidlyn suunnittelema ja toteuttama kokonaisuus yhdistää tyylikkään visuaalisuuden, saavutettavuuden ja sujuvan käytettävyyden. Uusi sivusto elää ajassa, palvelee mobiilikävijöitä ja tekee sisällönhallinnasta vaivatonta – aivan kuten modernin kaupunkikeskuksen kuuluukin. Lähtökohta: Elävä verkkokokemus Hansakorttelille Turun keskustan ytimessä sijaitseva Hansakortteli halusi uudistaa verkkosivustonsa tukemaan uutta brändiään […] Lue lisää

Suomensatamat.fi – brändi-ilmeen ja verkkosivuston uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Luma

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen Satamat – verkkosivuston uudistus Suomen Satamat ry:n verkkosivusto kaipasi kokonaisvaltaista päivitystä niin visuaalisen ilmeen, sisällön kuin teknisen toteutuksen osalta. Tavoitteena oli tuoda yhdistyksen toiminta esille nykyaikaisesti ja saavutettavasti sekä tarjota selkeä ja helposti käytettävä palvelu eri sidosryhmille. Projekti toteutettiin vaiheittain: visuaalisen ilmeen ja rakenteen suunnittelusta tekniseen toteutukseen ja optimointiin asti. Asiakkaan kommentti ”Yhteistyö Mainostoimisto […] Lue lisää

Elonen – uusi verkkosivusto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Elonen halusi verkkosivuston, joka palvelee paremmin kaikkien heidän kohderyhmiensä tarpeita. Kuluttajat etsivät tuotteita, reseptejä ja lähintä kahvilaa. Kauppiaat ja HoReCa-asiakkaat kaipasivat kattavaa tuotepankkia ja bränditietoa. Vanha sivusto ei enää taipunut näihin tarpeisiin. Tavoitteet Tuoda Elosen brändiä paremmin esiin Selkeyttää rakenteita eri käyttäjäryhmien näkökulmasta Esitellä koko tuotevalikoima selkeästi ja suodatettavasti Tarjota ländärit sesongeille, ruokavalioille ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun