GS1-verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

GS1 Finland ja Karhu Helsinki julkaisivat GS1-verkkokaupan, josta suomalaiset yritykset voivat ostaa viivakoodien perustana toimivia GS1-yritystunnisteita ja muita GS1:n digitaalisia palveluita.

GS1-verkkokauppa tekee viivakoodien hankinnasta helpompaa kuin koskaan. Räätälöidyn ostokokemuksen, dynaamisen hinnoittelun ja vaativien integraatioiden suunnittelu WordPress-julkaisujärjestelmän WooCommerce-kauppaympäristöön puolestaan tekivät projektista kiinnostavan.

Standardi- ja digipalvelutalo

GS1 Finland Oy tarjoaa suomalaisille yrityksille globaaleja toimitusketjun datan standardeja, digitaalisia palveluita ja osaamista, jotka tuovat tehokkuutta ja vaivattomuutta tuotetiedon ja toimitusketjujen hallintaan.

GS1:n ratkaisuista tunnetuin on viivakoodi, joka näkyy käytännössä kaikissa vähittäiskaupassa myytävissä tuotteissa. GS1 Finland tarjoaa myös digitaalisia palveluita, jotka ovat laajassa käytössä kaupan alalla ja tavarantoimittajilla ympäri maan.

Sujuvaa ostamista verkkokaupasta

GS1 Finlandin verkkokaupassa myydään yhtiön tärkeimpiä palveluita, eli GS1-yritystunnisteita sekä Synkka- ja Golli-palvelua. Palveluiden rakenne ja hinnoittelu eivät ole yksikertaisimmasta päästä – verkkokaupan tärkeimpänä tehtävänä on ollut tehdä niiden ostamisesta sujuvaa GS1:n asiakkaille.

Verkkokaupan moottorina toimii Suomen suosituin verkkokauppa-alusta WooCommerce. Sen päälle suunniteltiin ja rakennettiin räätälöity, vaiheittain etenevä ostokokemus palvelemaan nimenomaan GS1:n palveluiden myyntiä. Jokainen näkymä ja prosessin vaihe suunniteltiin niin, että asiakkaan ostopolku olisi mahdollisimman sujuva ja helppo hahmottaa.

Teknisiä yksityiskohtia

GS1-verkkokauppaan rakennettiin teknisesti vaativa, mutta kävijän näkökulmasta yksinkertainen dynamiikka, jolla palveluiden hinta muodostetaan. Asiakaskohtaiseen hinnanmuodostukseen vaikuttaa palvelun ostoajankohta, ostavan yrityksen liikevaihto ja palvelun käyttötapa. Asiakas saa oikean hinnan näkyviin muutamalla klikkauksella ja pääsee sujuvasti eteenpäin kohti kassaa.

GS1:n verkkokauppa on poikkeuksellinen myös siinä mielessä, että palveluiden maksaminen tapahtuu vuosittain ja vuosilaskutus on integroitu osaksi verkkokaupan logiikkaa. Asiakas voi maksaa joko laskulla tai luottokortilla.

Verkkokauppa keskustelee GS1 Finlandin CRM-järjestelmänä toimivan Salesforcen kanssa monitahoisen integraation kautta. Verkkokaupan tilaukset välitetään Salesforceen, jossa niiden käsittely etenee automatisoituna prosessina.

GS1 Finlandin asiakkaita palveleva Salesforce-pohjainen asiakasportaali puolestaan tarjoaa suoran pääsyn verkkokauppaan niin, että asiakkaan tunnistetiedot välittyvät sinne automaattisesti. Ostosten teko on vakioasiakkaille vieläkin nopeampaa kuin uusille asiakkaille.

Myös vahva tunnistautuminen palvelee osana verkkokaupan kokonaisuutta. Kun uusi asiakas valitsee maksutavaksi laskutuksen, hänet tunnistetaan Telia Sign -palvelun kautta.

Hyvät eväät jatkokehitykseen

GS1-verkkokauppa on suunniteltu joustavaksi kehitysalustaksi, joka laajenee GS1:n liiketoiminnan tarpeiden kasvaessa. Tavoitteena on saada mahdollisimman suuri osa GS1:n tuotteista ja palveluista digitaaliseen myyntiin ja osaksi sujuvaa ostopolkua. Jatkokehitystä tehdään suunnitelmallisesti ja datavetoisesti, GS1:n ja Karhun tiiviissä yhteistyössä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomisport-verkkosivut

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uuden version Suomisport-palvelua esittelevästä Info.suomisport.fi-verkkosivustosta. Uuden sivuston ytimessä toimiva personointi tarjoilee kullekin kävijäryhmälle sisältöä, joka on heille olennaista. Suomisport on Olympiakomitean digitaalinen palvelu, joka auttaa urheiluseuroja tarjoamaan laadukasta palvelua jäsenilleen. Palvelua käyttävät tuhannet urheiluseurat, lukuisat lajiliitot ja sadat tuhannet suomalaiset urheilijat ja liikunnan harrastajat. Verkkosivujen tehtävänä on tarjota […] Lue lisää

Palta

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Palvelualojen työnantajat Palta ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistuneen version Palta.fi-verkkosivustosta. Palvelualojen kasvun ja kilpailukyvyn eteen työskentelevä Palta neuvottelee noin puolet kaikista Suomessa solmittavista työehtosopimuksista. Verkkosivusto on Paltalle tärkeä viestinnän väline, ja se palvelee laajaa kohderyhmien kirjoa ministeristä mediaan ja jäsenyrityksestä ay-vaikuttajaan. Karhu Helsinki vastasi uuden sivuston suunnittelusta ja tuotannosta konsulttitoimisto North Patrolin kanssa laaditun […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Rocla AGV

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Mitsubishi Logisnext Europe (MLE) ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uuden Rocla-agv.com -verkkosivuston, jossa Suomessa kehitetyt ja valmistetut Rocla-automaattitrukit eli AGV:t esittäytyvät globaalille kohdeyleisölle. Uusi sivusto on yllättänyt omistajansa iloisesti liidienkeruun välineenä. Karhu Helsinki vastasi sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja tuotannosta kokonaisuudessaan. Myös sivuston ilme on Karhun käsialaa. Rocla-brändin omistava Mitsubishi Logisnext Europe suunnittelee ja tuottaa korkean […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun