GS1-verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

GS1 Finland ja Karhu Helsinki julkaisivat GS1-verkkokaupan, josta suomalaiset yritykset voivat ostaa viivakoodien perustana toimivia GS1-yritystunnisteita ja muita GS1:n digitaalisia palveluita.

GS1-verkkokauppa tekee viivakoodien hankinnasta helpompaa kuin koskaan. Räätälöidyn ostokokemuksen, dynaamisen hinnoittelun ja vaativien integraatioiden suunnittelu WordPress-julkaisujärjestelmän WooCommerce-kauppaympäristöön puolestaan tekivät projektista kiinnostavan.

Standardi- ja digipalvelutalo

GS1 Finland Oy tarjoaa suomalaisille yrityksille globaaleja toimitusketjun datan standardeja, digitaalisia palveluita ja osaamista, jotka tuovat tehokkuutta ja vaivattomuutta tuotetiedon ja toimitusketjujen hallintaan.

GS1:n ratkaisuista tunnetuin on viivakoodi, joka näkyy käytännössä kaikissa vähittäiskaupassa myytävissä tuotteissa. GS1 Finland tarjoaa myös digitaalisia palveluita, jotka ovat laajassa käytössä kaupan alalla ja tavarantoimittajilla ympäri maan.

Sujuvaa ostamista verkkokaupasta

GS1 Finlandin verkkokaupassa myydään yhtiön tärkeimpiä palveluita, eli GS1-yritystunnisteita sekä Synkka- ja Golli-palvelua. Palveluiden rakenne ja hinnoittelu eivät ole yksikertaisimmasta päästä – verkkokaupan tärkeimpänä tehtävänä on ollut tehdä niiden ostamisesta sujuvaa GS1:n asiakkaille.

Verkkokaupan moottorina toimii Suomen suosituin verkkokauppa-alusta WooCommerce. Sen päälle suunniteltiin ja rakennettiin räätälöity, vaiheittain etenevä ostokokemus palvelemaan nimenomaan GS1:n palveluiden myyntiä. Jokainen näkymä ja prosessin vaihe suunniteltiin niin, että asiakkaan ostopolku olisi mahdollisimman sujuva ja helppo hahmottaa.

Teknisiä yksityiskohtia

GS1-verkkokauppaan rakennettiin teknisesti vaativa, mutta kävijän näkökulmasta yksinkertainen dynamiikka, jolla palveluiden hinta muodostetaan. Asiakaskohtaiseen hinnanmuodostukseen vaikuttaa palvelun ostoajankohta, ostavan yrityksen liikevaihto ja palvelun käyttötapa. Asiakas saa oikean hinnan näkyviin muutamalla klikkauksella ja pääsee sujuvasti eteenpäin kohti kassaa.

GS1:n verkkokauppa on poikkeuksellinen myös siinä mielessä, että palveluiden maksaminen tapahtuu vuosittain ja vuosilaskutus on integroitu osaksi verkkokaupan logiikkaa. Asiakas voi maksaa joko laskulla tai luottokortilla.

Verkkokauppa keskustelee GS1 Finlandin CRM-järjestelmänä toimivan Salesforcen kanssa monitahoisen integraation kautta. Verkkokaupan tilaukset välitetään Salesforceen, jossa niiden käsittely etenee automatisoituna prosessina.

GS1 Finlandin asiakkaita palveleva Salesforce-pohjainen asiakasportaali puolestaan tarjoaa suoran pääsyn verkkokauppaan niin, että asiakkaan tunnistetiedot välittyvät sinne automaattisesti. Ostosten teko on vakioasiakkaille vieläkin nopeampaa kuin uusille asiakkaille.

Myös vahva tunnistautuminen palvelee osana verkkokaupan kokonaisuutta. Kun uusi asiakas valitsee maksutavaksi laskutuksen, hänet tunnistetaan Telia Sign -palvelun kautta.

Hyvät eväät jatkokehitykseen

GS1-verkkokauppa on suunniteltu joustavaksi kehitysalustaksi, joka laajenee GS1:n liiketoiminnan tarpeiden kasvaessa. Tavoitteena on saada mahdollisimman suuri osa GS1:n tuotteista ja palveluista digitaaliseen myyntiin ja osaksi sujuvaa ostopolkua. Jatkokehitystä tehdään suunnitelmallisesti ja datavetoisesti, GS1:n ja Karhun tiiviissä yhteistyössä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Suomisport-verkkosivut

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uuden version Suomisport-palvelua esittelevästä Info.suomisport.fi-verkkosivustosta. Uuden sivuston ytimessä toimiva personointi tarjoilee kullekin kävijäryhmälle sisältöä, joka on heille olennaista. Suomisport on Olympiakomitean digitaalinen palvelu, joka auttaa urheiluseuroja tarjoamaan laadukasta palvelua jäsenilleen. Palvelua käyttävät tuhannet urheiluseurat, lukuisat lajiliitot ja sadat tuhannet suomalaiset urheilijat ja liikunnan harrastajat. Verkkosivujen tehtävänä on tarjota […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Kämp Galleria

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kauppakeskus Kämp Galleria ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistuneen Kampgalleria.com-verkkosivuston. Tyylikkäitä ostoskokemuksia Helsingin sydämessä tarjoava kauppakeskus näyttää nyt yhtä laadukkaalta verkossa kuin paikan päällä. Uusien verkkosivujen tärkein tehtävä on kannustaa kävijä astumaan sisään myös kauppakeskuksen ovista. Tämä on ollut kantava idea sivuston konseptoinnissa, suunnittelussa ja rakentamisessa. Tutkittu tieto auttoi keskittymään olennaiseen Karhu Helsingin tiimi perusti […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun