GS1-verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

GS1 Finland ja Karhu Helsinki julkaisivat GS1-verkkokaupan, josta suomalaiset yritykset voivat ostaa viivakoodien perustana toimivia GS1-yritystunnisteita ja muita GS1:n digitaalisia palveluita.

GS1-verkkokauppa tekee viivakoodien hankinnasta helpompaa kuin koskaan. Räätälöidyn ostokokemuksen, dynaamisen hinnoittelun ja vaativien integraatioiden suunnittelu WordPress-julkaisujärjestelmän WooCommerce-kauppaympäristöön puolestaan tekivät projektista kiinnostavan.

Standardi- ja digipalvelutalo

GS1 Finland Oy tarjoaa suomalaisille yrityksille globaaleja toimitusketjun datan standardeja, digitaalisia palveluita ja osaamista, jotka tuovat tehokkuutta ja vaivattomuutta tuotetiedon ja toimitusketjujen hallintaan.

GS1:n ratkaisuista tunnetuin on viivakoodi, joka näkyy käytännössä kaikissa vähittäiskaupassa myytävissä tuotteissa. GS1 Finland tarjoaa myös digitaalisia palveluita, jotka ovat laajassa käytössä kaupan alalla ja tavarantoimittajilla ympäri maan.

Sujuvaa ostamista verkkokaupasta

GS1 Finlandin verkkokaupassa myydään yhtiön tärkeimpiä palveluita, eli GS1-yritystunnisteita sekä Synkka- ja Golli-palvelua. Palveluiden rakenne ja hinnoittelu eivät ole yksikertaisimmasta päästä – verkkokaupan tärkeimpänä tehtävänä on ollut tehdä niiden ostamisesta sujuvaa GS1:n asiakkaille.

Verkkokaupan moottorina toimii Suomen suosituin verkkokauppa-alusta WooCommerce. Sen päälle suunniteltiin ja rakennettiin räätälöity, vaiheittain etenevä ostokokemus palvelemaan nimenomaan GS1:n palveluiden myyntiä. Jokainen näkymä ja prosessin vaihe suunniteltiin niin, että asiakkaan ostopolku olisi mahdollisimman sujuva ja helppo hahmottaa.

Teknisiä yksityiskohtia

GS1-verkkokauppaan rakennettiin teknisesti vaativa, mutta kävijän näkökulmasta yksinkertainen dynamiikka, jolla palveluiden hinta muodostetaan. Asiakaskohtaiseen hinnanmuodostukseen vaikuttaa palvelun ostoajankohta, ostavan yrityksen liikevaihto ja palvelun käyttötapa. Asiakas saa oikean hinnan näkyviin muutamalla klikkauksella ja pääsee sujuvasti eteenpäin kohti kassaa.

GS1:n verkkokauppa on poikkeuksellinen myös siinä mielessä, että palveluiden maksaminen tapahtuu vuosittain ja vuosilaskutus on integroitu osaksi verkkokaupan logiikkaa. Asiakas voi maksaa joko laskulla tai luottokortilla.

Verkkokauppa keskustelee GS1 Finlandin CRM-järjestelmänä toimivan Salesforcen kanssa monitahoisen integraation kautta. Verkkokaupan tilaukset välitetään Salesforceen, jossa niiden käsittely etenee automatisoituna prosessina.

GS1 Finlandin asiakkaita palveleva Salesforce-pohjainen asiakasportaali puolestaan tarjoaa suoran pääsyn verkkokauppaan niin, että asiakkaan tunnistetiedot välittyvät sinne automaattisesti. Ostosten teko on vakioasiakkaille vieläkin nopeampaa kuin uusille asiakkaille.

Myös vahva tunnistautuminen palvelee osana verkkokaupan kokonaisuutta. Kun uusi asiakas valitsee maksutavaksi laskutuksen, hänet tunnistetaan Telia Sign -palvelun kautta.

Hyvät eväät jatkokehitykseen

GS1-verkkokauppa on suunniteltu joustavaksi kehitysalustaksi, joka laajenee GS1:n liiketoiminnan tarpeiden kasvaessa. Tavoitteena on saada mahdollisimman suuri osa GS1:n tuotteista ja palveluista digitaaliseen myyntiin ja osaksi sujuvaa ostopolkua. Jatkokehitystä tehdään suunnitelmallisesti ja datavetoisesti, GS1:n ja Karhun tiiviissä yhteistyössä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Brik

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Brik on ihmisten johtamisen asiantuntija, joka järjestää laadukkaita koulutuksia ja valmennuksia. Lukuisat eri alojen ammattilaiset ovat löytäneet Brikin koulutuksista sisältöä ja uusia ideoita omaan työhönsä. Brik kouluttaa sekä yksilöitä että tiimejä paremmiksi versioiksi itsestään. Karhu Helsinki vastasi Brikin uuden sivuston suunnittelusta ja rakentamisesta kokonaisuudessaan. Uudistuksessa haettiin visuaalisen ilmeen ja käyttökokemuksen radikaalia modernisointia. Brikin digitaalinen näkyvyys […] Lue lisää

Haikko

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Haikon Kartano ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Haikko.fi-sivuston, joka palvelee monipuolisesti kotimaisia ja kansainvälisiä matkailijoita sekä kokousten ja juhlien järjestäjiä. Haikon Kartano on legendaarinen hotelli ja kokouspaikka Porvoossa. Haikko on perheyritys ja yksi Suomen tunnetuimmista matkakohteista. Kartanon historia ulottuu 1300-luvulle. Haikko on kotimaassa tunnettu ja hyvämaineinen. Nyt strategiana on löytää uusia yleisöjä Suomen lähialueilta ja koko […] Lue lisää

Fida.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Fida on yksi Suomen suurimmista avustus- ja lähetysjärjestöistä, ja sen globaali työ vaikuttaa vuosittain lukuisiin ihmisiin kymmenissä maissa. Uudistimme Fidan kaksi verkkopalvelua (fida.fi ja fida.info) yhdeksi fida.fi-verkkopalveluksi siten, että se yhdistää Fidan globaalit ja paikalliset toiminnot yhteen. WordPress-verkkopalvelukokonaisuus pitää sisällään: -Erittäin monipuoliset sisällönesitystavat -Lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä -Räätälöidyt kerta- ja kuukausilahjoituslomakkeet niin yksityishenkilöille, kuin yrityksille -Myymälä- […] Lue lisää

Veho.fi:n verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Saumattomia asiakaskokemuksia modernin teknologian avulla Veho on yli 80-vuotias suomalainen, perheomisteinen yritys, joka maahantuo ja myy henkilöautoja ja hyötyajoneuvoja, sekä tarjoaa huoltopalveluita. Viime vuosina Vehon liiketoiminta on kansainvälistynyt, ja toimintoja on laajennettu yritysostoin Ruotsin lisäksi myös Baltian maihin. Juuri kansainvälistyminen on tuonut tiukempia vaatimuksia Vehon digitaalisille kanaville. Taustajärjestelmien tulee toimia ja datan tulee olla yhtenäistä, […] Lue lisää

Okmetic

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Okmetic ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Okmetic.com-sivuston, jossa esittäytyy suomalainen, globaalisti toimiva piikiekkoalan uranuurtaja. Piikiekkoja käytetään puolijohdeteollisuudessa erilaisten mikroelektroniikan komponenttien alustana ja ne toimivat osana älypuhelimia, autojen elektroniikkaa ja monia muita sovelluksia. Okmetic on maailman seitsemänneksi suurin piikiekkojen valmistaja, jonka erikoisalaa ovat vaativiin tarpeisiin räätälöidyt kiekot. Okmeticin liiketoiminta on ollut viime vuodet rajussa kasvussa ja yhtiö […] Lue lisää

Dagmar

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Markkinointitoimisto Dagmar julkaisi uudet verkkosivut, jotka tuotettiin digitoimisto Karhu Helsingin ja Dagmarin oman markkinointitiimin yhteistyönä. Karhu Helsinki vastasi WordPressillä toimivan Dagmar.fi-sivuston konseptista, suunnittelusta ja rakentamisesta Dagmarin laatiman key visual -aineiston ja vapaamuotoisen vaatimusmäärittelyn pohjalta. Julkaisun jälkeen sivuston ja Dagmarin tiimin hyvinvoinnin eteen töitä tekee Karhu Huolenpito. Sivusto on Dagmarin omien ihmisten hallittavissa Karhu Helsingin konseptisuunnittelussa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun