Finland Festivals

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Finland Festivals kokoaa sateenvarjonsa alle Suomen parhaat ja kiinnostavimmat taide- ja kulttuurifestivaalit. Musiikin eri lajien lisäksi mukana on niin tanssin, teatterin, kirjallisuuden, kuvataiteen, elokuvan kuin lastenkulttuurinkin parhaat tekijät. Yhdistyksen tärkeimmät tehtävät ovat festivaalien edunvalvonta, promootio, tiedotus, tiedonkeruu ja tutkimus sekä koulutus.

Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli päivittää festivals.fi-sivusto vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Vanhan sivuston ulkoasua haluttiin raikastaa ja käyttökokemusta parantaa kohderyhmiä palvelevalla tavalla. Myös sivuston tekninen toimivuus nähtiin tarpeelliseksi varmistaa jatkoa varten kestävällä tavalla. Finland Festivalsilla on lähes sata jäsenfestivaalia, joten jokaisen yksittäisen festivaalin ja tapahtuman promootio ja tiedottaminen helposti ylläpidettävän verkkosivuston avulla on ensi arvoisen tärkeää. Verkkosivuston uudistus ajoittui koronapandemian alkuaikaan, jolloin tapahtuma-alalla tilanne oli haastava ja odottava.

Sivuston ulkoasua lähdettiin uudistamaan selkeästi ja rohkeasti. Yhdistyksen brändiohjeisto ei huomioinut entuudestaan digitaalisia kanavia, joten suunnittelijamme uudisti verkkosivutoteutuksen yhteydessä brändielementtejä tarvittavilta osin. Visuaalisessa ilmeessä ja grafiikassa haluttiin tuoda yhdistyksen värimaailma arvokkaalla tavalla esiin. Orgaaniset toistuvat muodot tuovat jatkuvuutta sivuston sisällä ja alkuanimaatio näyttäytyy käyttäjälle ensivisiitin aikana.

Hyvin toimivaa sivuston sisältörakennetta ei lähdetty merkittävästi muuttamaan, mutta suunnitellussa keskityttiin viestien selkeyttämiseen ja sisällön toimivuuden varmistamiseen eri päätelaitteilla. Esimerkiksi yhdistyksen historiikki tehtiin luettavammaksi yksinkertaisella haitaritoteutuksella. Lisäksi festivaalien hakusivulle mahdollistettiin käyttäjälle useita tapoja kategorisoida ja hakea tulevia tapahtumia mm. festivaalin genren, paikkakunnan, ajankohdan avulla.

Finland Festivalsilla on pieni organisaatio ja sisältöä paljon kymmenen vuoden ajalta. Vaatimuksena oli toteuttaa mahdollisimman helppo käyttöinen sisällönhallinta yhdistyksen avainhenkilöille. Modulaaristen sivupohjien avulla loppukäyttäjän on vaivatonta koota sisältöjä sivustolle ja päivittää verkkosivuston eri alasivuja.

Lue lisää: Yhdistyksen sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Johanna Gullichsen

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Johanna Gullichsen on suomalainen tekstiilisuunnittelija ja kansainvälisesti tunnetuimpia suomalaisia design-brändejä. Vuonna 1989 perustettu design yritys tuottaa laadukkaita kudottuja kankaita, sisustustuotteita sekä asusteita. Johanna Gullichsenin oma lippulaivaliike, suunnittelustudio ja toimisto sijaitsevat Helsingin ydinkeskustassa. Yritys on kasvattanut myyntiään ja bränditunnettuuttaan määrätietoisesti sekä Suomessa että kansainvälisesti. Verkkosivuston julkaisu ajoittui koronapandemian ajalle, jolloin asiakkaiden ostokäyttäytymisen muutos kiihtyi ja oli […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

We&Wine verkkopalvelu

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

We & Wine on perustettu 1975. Yritys on yksi johtavista maahantuonti- ja markkinointiyrityksistä viineille ja muille alkoholijuomille Ruotsissa. We & Wine toimii sekä Ruotsin valtion monopoliyhtiön että Horeca-asiakkaiden kanssa. Toiminta perustuu neljään avainpilariin: innovaatioon, laatuun, kestävään kehitykseen ja palkittuihin viineihin. We & Winelle toteutettiin täydellinen verkkosivuston uudistus. Me Barabrassa suunnittelimme ulkoasun ja käyttöliittymän sekä toteutimme […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Apotti

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Oy Apotti Ab syntyi vuonna 2015 kuntien ja HUSin yhteisestä tahdosta rakentaa maailman ensimmäinen sosiaali- ja terveydenhuollon yhteinen tieto- ja toiminnanohjausjärjestelmä. Apotti-hanke käynnistyi vuonna 2012. Yhteistyömme on jatkunut hankevaiheesta tähän päivään ja nyt tehty verkkopalvelu on kolmas kokonaisvaltainen uudistus. Verkkosivuston suunnittelussa on keskitytty hankkeen sisällön selkeään esittelyyn sekä mahdollistettu sivuston nopea ja helppokäyttöinen päivitysmahdollisuus. Sivusto […] Lue lisää

Muumimaailma

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Muumimaailma Oy on vuonna 1993 Naantalissa toimintansa aloittanut matkailualan yritys, joka perustuu Tove Janssonin luomille muumitarinoille. Suosittu teemapuisto perustettiin Muumi-piirrossarjan tuottajan Dennis Livsonin aloitteesta luomaan elämyksiä lapsille ja heidän perheilleen. Muumimaailman verkkosivuston uudistuksen tavoite oli toteuttaa käyttäjälähtöinen sivusto, joka on visuaalisuuden ja käyttöliittymän osalta nykyaikainen ja kiinnostava, sisällöllisesti informatiivinen ja selkeä sekä teknisesti muokkautuva, mobiilioptimoitu […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun