Elokuvateatteri Gildan verkkopalvelu ja lippujen verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä, Hakukoneoptimointia osana projektia, Digitaalisen mainonnan konsultointi osana yhteistyötä, Markkinoinnin automaatioiden ja uutiskirjeiden rakentaminen, Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Elokuvateatteri Gilda avautui Kampin Lasipalatsikortteliin marraskuussa 2024. Itsenäinen kaupunkikino syntyi halusta tarjota Helsingin paraatipaikalla viimeisteltyjä ja ylellisiä elokuvaelämyksiä. Don & Branco on kokonaisvaltaisena kumppanina luonut Gildan brändi-identiteetin, toteuttanut markkinointia sekä vastannut verkkopalvelun suunnittelusta ja lipunmyyntijärjestelmän teknisestä toteutuksesta.

Haaste

Uuden elokuvateatterin haasteena on kilpailu: tarjonnan keskellä piti löytää keino erottua ja tehdä Gildasta elokuvanrakastajille kiinnostavin vaihtoehto.

Lisäksi projektilla oli todella tiukka aikataulu. Kaikki niin visuaalisesta kuin verbaalisesta brändi-identiteetistä toimivaan verkkopalveluun ja lipunmyyntijärjestelmään, joka integroitiin Gildan kassajärjestelmään.

Ratkaisu

Don & Branco lähti luomaan yhdessä Gildan väen kanssa brändiä, jossa on ripaus vanhan ajan Hollywoodin glamouria. Tämä näkyy yleisilmeen modernissa art deco -tyylissä, typografiassa ja värimaailmassa.

WordPress-verkkosivusto ja lipunmyyntijärjestelmä suunniteltiin ja toteutettiin Gildan brändin mukaisesti, käyttäjäystävällisesti, toimivasti ja näyttävästi. Myös B2B-asiakkaille luotiin monipuolinen yhteydenottolomake yritysnäytösten ja yksityistilaisuuksien järjestämistä varten.

Mikä kaikki muuttui?

Gildan toiminta lähti käyntiin reippaasti. Monitahoisen markkinoinnin ja houkuttelevan verkkopalvelun ansiosta yleisö löysi teatterin ja näytökset olivat heti loppuunmyytyjä. Yleisö on ottanut Gildan viihtyisän tunnelman ja laadukkaan ohjelmiston ilolla vastaan.

Visuaalisella ilmeellään Gilda on ottanut paikkansa erottuvana osana Lasipalatsinaukiota. Gilda tuo alueen viihdetarjontaan oman oleellisen lisänsä, joka vastaa laatutietoisten ja mukavuudenhaluisten kuluttajien tarpeisiin.

Integraatioista

Gildan varausjärjestelmä on integroitu kahteen eri järjestelmään: Verifone-maksujärjestelmään sekä MyCloudCinema-elokuvanhallintajärjestelmään. Kun käyttäjä valitsee paikan, lähtee MyCloudCinemaan väliaikainen paikkalukitus, joka antaa ennalta määritetyn ajan suorittaa maksu Verifonessa. Onnistuneen maksun jälkeen tieto siirtyy takaisin MyCloudCinemaan, joka vahvistaa varauksen ja lähettää liput sekä muun tarvittavan informaation käyttäjälle.

Elokuvavarausten lisäksi on integroitu myös MyCloudCineman tarjoama oheistuotteiden myynti – lahja- ja sarjaliput sekä juoma- ja herkkuostot varauksen yhteydessä.

Taustalla toimii WordPress, joka päivittää elokuvien ja näytösten tiedot sivustolle automaattisesti määräajoin. Ylläpitäjät voivat rikastaa ja täydentää elokuvatietoja WordPressin kautta.

Käyttäjätutkimuksista

Määrittely pohjautui aiemmin tehtyyn tutkimukseen sekä sen pohjalta pidettyyn workshopiin, jossa käytiin läpi nykytilanne. Asiakas tilasi lisäksi erillisen brändin tunnettuustutkimuksen. Projektin aikana toteutettiin myös käyttäjätutkimusta: loppuasiakkaita haastateltiin puhelimitse useiden kymmenien henkilöiden otannalla, ja lisäksi hyödynnettiin palvelun käytöstä kertovaa analytiikkaa. Näiden avulla saatiin kattava käsitys käyttäjien tarpeista, kokemuksista ja kehityskohteista.

Asiakkailta on saatu kiitollista palautetta. D&B on kuin yksi osasto omassa firmassamme: yhteistyö on ollut helppoa ja luontevaa. Yli 20 vuoden kokemuksella voin sanoa, että on poikkeuksellista olla toimittaja, joka marssittaa hanketta eteenpäin sellaisella tahdilla kuin Don & Branco.”

Jenni Ukkonen, toimitusjohtaja Gilda Biograf Ab

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Pörssiklubin jäsensivusto

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Helsingin Pörssiklubi on Helsingin keskustassa sijaitseva perinteikäs yksityisklubi. Klubin jäsenistö koostuu suomalaisista yrityspäättäjistä ja yhteiskunnallisista vaikuttajista. Kirjautumisen takana oleva jäsensivusto kokoaa jäsenille yhteen paikkaan kaikki klubin ajankohtaiset aiheet, kuten tapahtumakalenterin, uutiset, jäsenedut, klubin ravintolan pöytävarausjärjestelmän ja muut klubijäsenyyteen liittyvät aiheet. Haaste Pörssiklubilla oli tarve uudelle, modernimmalle verkkopalvelulle, joka tarjoaisi heidän jäsenilleen entistä parempia mahdollisuuksia pysyä […] Lue lisää

HUONE

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Vuosia jatkunut kumppanuutemme tapahtumahotelli HUONEen strategiatyössä, brändin, verkkosivuston kehityksessä ja digimarkkinoinnissa on mahdollistanut yrityksen laajentumisen Suomen lisäksi myös Singaporeen ja Tanskaan. Haaste Olemme tehneet yhteistyötä HUONEen kanssa vuodesta 2014 asti ja auttaneet sinä aikana kehittämään sivustoa sekä varausjärjestelmää ja toteuttamaan jo useamman laajan verkkosivu-uudistuksen. Jokaisessa sivustossa ja palvelussa on aina parannettavaa, eikä ylivertaista lopputulosta saavuteta […] Lue lisää

Renta – verkkopalvelut

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Konevuokrausalan muutamassa vuodessa mullistanut Renta halusi säilyttää alan edelläkävijän maineensa myös tulevaisuudessa. Tässä tavoitteessa verkkopalvelun toimivuus ja kaluston vuokrauksen helppous ovat keskeisessä roolissa. Kehitimme Rentalle verkkoalustan, jonka päälle Rentan koko verkkopresenssi rakennettiin uudestaan. Uudistimme ensin Renta Groupin verkkosivuston, jonka jälkeen uudistukset jatkuivat Pohjoismaiden maakohtaisilla sivustoilla. Haaste Renta Group on viime vuosina laajentunut koko Pohjois-Euroopan kattavaksi […] Lue lisää

Työttömyyskassa Aaria

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Työttömyyskassa Aaria on palkansaajakassa, jonka jäseneksi voivat liittyä kaikki työ- ja virkasuhteessa olevat palkansaajat. Jäseneksi voi liittyä riippumatta siitä, millä ammattialalla työskentelee, tai millainen koulutustausta on. Aariaan kuuluu jo noin 100 000 jäsentä. Aaria tarjoaa jäsenilleen ystävällistä ja laadukasta palvelua sekä sujuvaa asiointia. Tärkeitä arvoja ovat palvelualttius, asiantuntevuus ja luotettavuus. Haaste Aarian brändi-identiteetti sekä verkkopalvelut […] Lue lisää

Elonen – uusi verkkosivusto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Elonen halusi verkkosivuston, joka palvelee paremmin kaikkien heidän kohderyhmiensä tarpeita. Kuluttajat etsivät tuotteita, reseptejä ja lähintä kahvilaa. Kauppiaat ja HoReCa-asiakkaat kaipasivat kattavaa tuotepankkia ja bränditietoa. Vanha sivusto ei enää taipunut näihin tarpeisiin. Tavoitteet Tuoda Elosen brändiä paremmin esiin Selkeyttää rakenteita eri käyttäjäryhmien näkökulmasta Esitellä koko tuotevalikoima selkeästi ja suodatettavasti Tarjota ländärit sesongeille, ruokavalioille ja […] Lue lisää

Luoto-hankkeen verkkosivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhdistimme strategisen palvelumuotoilun ja ekologisen teknologiaosaamisemme luodaksemme Uudenmaan liiton Luoto-hankkeelle digitaalisen alustan, joka vauhdittaa luovien alojen kestävyysmurrosta. Loimme helppokäyttöisen ja innostavan tietopankin, joka palvelee, yhdistää ja tukee koko toimialaa. Uudenmaan liitto on 1,8 miljoonan asukkaan maakunnan strateginen suunnittelija ja kehittäjä, jonka keskiössä ovat alueen kansainvälisyys, vetovoima ja asukkaiden hyvinvointi. Tulevaisuuteen suuntautuvana toimijana liitto tarttuu aktiivisesti […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun