Elokuvateatteri Gildan verkkopalvelu ja lippujen verkkokauppa
Elokuvateatteri Gilda avautui Kampin Lasipalatsikortteliin marraskuussa 2024. Itsenäinen kaupunkikino syntyi halusta tarjota Helsingin paraatipaikalla viimeisteltyjä ja ylellisiä elokuvaelämyksiä. Don & Branco on kokonaisvaltaisena kumppanina luonut Gildan brändi-identiteetin, toteuttanut markkinointia sekä vastannut verkkopalvelun suunnittelusta ja lipunmyyntijärjestelmän teknisestä toteutuksesta.
Haaste
Uuden elokuvateatterin haasteena on kilpailu: tarjonnan keskellä piti löytää keino erottua ja tehdä Gildasta elokuvanrakastajille kiinnostavin vaihtoehto.
Lisäksi projektilla oli todella tiukka aikataulu. Kaikki niin visuaalisesta kuin verbaalisesta brändi-identiteetistä toimivaan verkkopalveluun ja lipunmyyntijärjestelmään, joka integroitiin Gildan kassajärjestelmään.
Ratkaisu
Don & Branco lähti luomaan yhdessä Gildan väen kanssa brändiä, jossa on ripaus vanhan ajan Hollywoodin glamouria. Tämä näkyy yleisilmeen modernissa art deco -tyylissä, typografiassa ja värimaailmassa.
WordPress-verkkosivusto ja lipunmyyntijärjestelmä suunniteltiin ja toteutettiin Gildan brändin mukaisesti, käyttäjäystävällisesti, toimivasti ja näyttävästi. Myös B2B-asiakkaille luotiin monipuolinen yhteydenottolomake yritysnäytösten ja yksityistilaisuuksien järjestämistä varten.
Mikä kaikki muuttui?
Gildan toiminta lähti käyntiin reippaasti. Monitahoisen markkinoinnin ja houkuttelevan verkkopalvelun ansiosta yleisö löysi teatterin ja näytökset olivat heti loppuunmyytyjä. Yleisö on ottanut Gildan viihtyisän tunnelman ja laadukkaan ohjelmiston ilolla vastaan.
Visuaalisella ilmeellään Gilda on ottanut paikkansa erottuvana osana Lasipalatsinaukiota. Gilda tuo alueen viihdetarjontaan oman oleellisen lisänsä, joka vastaa laatutietoisten ja mukavuudenhaluisten kuluttajien tarpeisiin.
Integraatioista
Gildan varausjärjestelmä on integroitu kahteen eri järjestelmään: Verifone-maksujärjestelmään sekä MyCloudCinema-elokuvanhallintajärjestelmään. Kun käyttäjä valitsee paikan, lähtee MyCloudCinemaan väliaikainen paikkalukitus, joka antaa ennalta määritetyn ajan suorittaa maksu Verifonessa. Onnistuneen maksun jälkeen tieto siirtyy takaisin MyCloudCinemaan, joka vahvistaa varauksen ja lähettää liput sekä muun tarvittavan informaation käyttäjälle.
Elokuvavarausten lisäksi on integroitu myös MyCloudCineman tarjoama oheistuotteiden myynti – lahja- ja sarjaliput sekä juoma- ja herkkuostot varauksen yhteydessä.
Taustalla toimii WordPress, joka päivittää elokuvien ja näytösten tiedot sivustolle automaattisesti määräajoin. Ylläpitäjät voivat rikastaa ja täydentää elokuvatietoja WordPressin kautta.
Käyttäjätutkimuksista
Määrittely pohjautui aiemmin tehtyyn tutkimukseen sekä sen pohjalta pidettyyn workshopiin, jossa käytiin läpi nykytilanne. Asiakas tilasi lisäksi erillisen brändin tunnettuustutkimuksen. Projektin aikana toteutettiin myös käyttäjätutkimusta: loppuasiakkaita haastateltiin puhelimitse useiden kymmenien henkilöiden otannalla, ja lisäksi hyödynnettiin palvelun käytöstä kertovaa analytiikkaa. Näiden avulla saatiin kattava käsitys käyttäjien tarpeista, kokemuksista ja kehityskohteista.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen