Caravan-lehti

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Caravan-lehti on Suomen valtakunnallinen leirintämatkailun erikoislehti, josta löytyy artikkeleita uusista malleista, matka- ja leirintäkohteista ja kaikenlaista aiheeseen liittyvää teknistä tietoutta. Dude pääsi toteuttamaan verkkosivumuotoisen Caravan-lehden ilmeen ja tekniikan.

# Lähtökohdat

Vuodesta 1966 saakka julkaistun Caravan-lehden verkkolehti oli jäänyt tekniikaltaan jälkeen. WordPressin päällä toimivalle sivustolle oli kertynyt teknistä velkaa ja se krakasi suorituskyvyltään. Ilmekin kaipasi päivitystä.

Verkkolehdelle kaivattiin myös maksumuuritoiminnallisuutta, jotta Caravan plus -tilaajille saataisiin esitettyä kattavampaa sisältöä, johon pääsisi käsiksi kirjautumalla sivustolle. Tämän lisäksi tarvetta oli myös laajemmalle mainostyökalulle, jonka avulla verkkolehdessä voisi myydä, hallita ja näyttää mainoksia helposti.

Dude oli jo aiemmin toteuttanut Leirintäoppaan sivuston, johon Caravan-lehti on kiinteästi kytköksissä, joten Suomen Caravan Media ei miettinyt kahta kertaa kumppanivalintaa.

# Sivuston ominaisuudet

## Nykyaikaistaminen visuaalisesti
Sivuston ilmeestä haluttiin mahdollisimman yhdenmukainen printtilehden visuaalisuuden kanssa, saavutettavuutta unohtamatta. Lehden yleisilme fontteineen ja väreineen on selkeä ja luettava, joten samaan pyrittiin tähtäämään myös verkkolehtipuolella.

## Erilaiset artikkelityylit
Caravan-lehden verkkosivuille toteutettiin paria erilaista artikkelipohjaa, joita voi käyttää erilaisen sisällön tuottamisessa. Perinteisempi artikkelityyli noudattaa klassista sisältö + sivupalkki -mallia kun taas uudemmalla tyylillä voi toteuttaa isompaa, näyttävämpää keskitettyä sisältöä, jota voi hyödyntää esimerkiksi arvioissa ja reportaaseissa.

## Mainokset
Caravan-lehti saa osan tuloistaan mainosten kautta, joten tähän toiminnallisuuteen haluttiin myös panostaa kunnolla. Sivustolla on Duden räätälöimä monipuolinen mainostenhallintalisäosa, joka mahdollistaa mainosten lisäämisen sivustolle asetettuihin mainospaikkoihin, mainosten ajastamisen ja erilaisten mainoskampanjoiden tekemisen. Lisäksi lisäosa näyttää erikseen kunkin mainoksen näyttökerrat ja klikkaukset.

## Maksumuuri
Osa lehden verkkopalvelussa julkaistuista artikkeleista kuuluvat Caravan plus -tilaukseen ja ovat maksumuurin takana. Kaikki Caravan plus -sisältö kuuluu SF-Caravan ry:n jäsenyyteen ilmaiseksi, joten toteutimme kirjautumisintegraation SF-Caravanin jäsenrekisteriin SSO-tekniikalla. Lehden sisällöistä kiinnostuneet voivat hankkia pääsyn Caravan plus -sisältöjen pariin myös ostamalla erillisen digitaalisen käyttöoikeuden.

”Halusimme päivittää Caravan-lehden verkkosivuston ulkoisen ilmeen ja tuoda verkkolehteen myös uusia toiminnallisuuksia. Verkkojulkaisun toimintalogiikka poikkeaa staattisten verkkosivustojen luonteesta huomattavasti, sillä sivusto elää ja kehittyy jatkuvasti. Dude on suhtautunut asiakkaan lukuisiin toiveisiin ja tarpeisiin kiitettävällä joustavuudella ja järjestelmällisyydellä.”
– Pauli Salokangas, päätoimittaja


Sinua voisi kiinnostaa myös

Otava Oppimisen Palvelut

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

# Kotimainen oppimisen asiantuntija Otava Oppimisen palvelut on oppimateriaalien yleiskustantaja ja oppimisen asiantuntija, joka tuottaa digitaalisia ja painettuja oppimateriaaleja, sisältöjä ja palveluja esiopetuksesta aikuiskoulutukseen sekä valmentaa kouluja toimintaympäristön muutoksiin. Vanhat sivustot olivat palvelleet hyvin. Eri liiketoiminta-alueiden, Otavan Oppimisen Palveluiden, Otava Utbildningin, Otava Learningin ja Finn Lecturan tarpeet olivat kuitenkin muuttuneet, eikä vanhat sivustot täysin vastanneet […] Lue lisää

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Eepos-oppilaitoshallinta

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle. Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti. # Lähtökohdat Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Sofioksanen.fi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Sofi Oksanen on Suomen menestynein ja kansainvälisesti tunnetuin nykykirjailija. Hän on saanut 20 kirjallisuuspalkintoa, muun muassa Finlandian ja Pohjoismaiden neuvoston kirjallisuuspalkinnon. Hänen teoksiaan on käännetty yli 50 kielialueelle ja myyty maailmanlaajuisesti miljoonia kappaleita. Sofin verkkosivut olivat auttamattoman vanhentuneet niin tekniikan kuin ulkoasunkin puolesta. Sivuja oli hankala päivittää ja ne olivat sisällön ja rakenteen puolesta sekavat. […] Lue lisää

UpCloud

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Helsingistä, Lontoosta, Seattlesta ja Singaporesta käsin ympäri maailmaa operoiva, suomalainen UpCloud tuottaa asiakkailleen vaivatonta globaalia pilvipalvelin-infrastruktuuria, palvelellen kymmeniä tuhansia yrityksiä yli sadasta maasta. Tärkeimpänä syynä sivustouudistukselle oli vanhan sivuston legacy-koodi, sivuston pohjautuminen pelkkiin ACF-kenttiin ilman Gutenbergiä ja se että ilme ei puhuttele B2B-ostajia vaan lähinnä yksittäisiä kehittäjiä, jotka tarvitsevat yksittäisiä palvelimia. UpCloud on monelle dudelaiselle […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun