Bottlescouts

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä, Hakukoneoptimointia osana projektia

Bottlescouts tarjoaa laatutietoiselle asiakkaalle tarkasti kuratoidun viinivalikoiman, joka on tyyliltään varsin klassinen, ja jonka fokuksessa ovat etenkin tunnetut eurooppalaiset viinialueet ja rypälelajikkeet. Bottlescouts keskittyy hyvään makuun ja aitouteen.

Luotettavuus, käytettävyys ja uusien laatuviinien löydettävyys – näiden avainsanojen ääreltä Kaimanan suunnittelijat lähtivät uudistamaan Bottlescouts-verkkokauppaa. Tavoitteena oli saada jo entuudestaan laadukkaana tunnetun verkkokaupan ilme sekä toiminnallisuus vastaamaan entistä paremmin laajenevan asiakaskunnan tarpeita.

Jos Bottlescouts olisi kivijalkamyymälä, olisi se tyylikäs ja rauhallinen laatuviinien erikoismyymälä. Verkkokauppa palvelee erityisesti klassisia viininharrastajia ja sen toiminnan ydin on alusta asti ollut asiakaslähtöisyys, minkä vuoksi mallia verkkopalvelun uudistukseen lähdettiin hakemaan maailmalla hyviksi havaituista viinin verkkokaupoista. Erinomaisten poimintojen lisäksi Kaimanan tiimi haastatteli Bottlescoutsin asiakkaita. Haastatteluissa asiakkaat kertoivat, että viinejä hankitaan erityisesti ruokajuomaksi, erilaisiin tilaisuuksiin sekä lahjaksi. Tärkeänä pidettiin sitä, että viinin verkkokauppa on luotettava, rehellisesti toimiva sekä helppokäyttöinen.

Vaikka verkkokaupan pääasiallinen asiakaskunta tuntee viinit erinomaisesti, oli tarkoituksena tehdä sivustosta helppo paikka etsiä tietoa myös uusille viiniharrastajille ja viineistä kiinnostuneille. Tavoitteena oli hakutoimintojen parantaminen siten, että asiakkaan olisi mahdollisimman yksinkertaista löytää uusia ihastuttavia viinejä ja tutustua entistä syvemmin laatuviinien maailmaan. Asiakkaiden toiveiden mukaisesti hakutoimintoja kehitettiin siten, että kävijän olisi entistä helpompi valita oikea viini ruoan kaveriksi. Lisäksi haluttiin helpottaa omien suosikkien löytämistä kaupan valikoimista erilaisten suodattimien, kuten viinityylin, alueen ja rypäleen mukaan. Perustietojen lisäksi viinistä voi nyt lukea sen makuprofiilin luonnehdintaa, arvosteluita ja lisätietoa sen tuottajasta.

Etusivulle puolestaan nostettiin asiakaskuntaa eniten kiinnostavat tuotteet sekä muut ajankohtaiset uutuudet. “Koska käytettävyyden kulmakivi on sivuston selkeys, haluttiin tyylikkyyttä luoda haastavien sivustorakenteiden sijaan yrityksen ja laatuviinien tarinoita korostamalla. Tuotesivusta pyrittiin myös saamaan mahdollisimman informatiivinen ja inspiroiva,” suunnittelija Janne Jormanainen kertoo.

WooCommerce-pohjaisen verkkokaupan tekniseen toteutukseen lisähaastetta toi mukaan mm. verotukseen liittyvät seikat, joita sekä Suomessa että Virossa toimivan verkkokaupan uudistuksessa tuli ottaa huomioon. Lisäksi verkkokaupassa haluttiin huomioida kuluttaja-asiakkaiden lisäksi myös yritysasiakkaat. “Yksittäisenä teknisenä tehtävänä prosessin varrelta voidaan mainita esimerkiksi verkkokaupan integrointi taustajärjestelmään. Tämä toimenpide takaa sen, että varastosaldot pitävät paikkansa ja tilattavaa tuotetta oikeasti on saatavilla,” verkkokaupan integraatioista vastannut web-kehittäjä Jussi Alanen sanoo.

Tulevaisuuden varalle on suunniteltu kunnianhimoisia jatkokehitysideoita. Esimerkiksi Custobar-työkalun ja personoinnin avulla pyritään sivustosta saamaan entistä asiakaskohtaisempi. “Tavoitteena on, että asiakas saa suosituksia oman mieltymyksensä mukaan ja verkkokauppa oppii tuntemaan kunkin asiakkaan tarpeet yksityiskohtaisesti,” Jormanainen kertoo.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

Danonen Nutricia ja Aptaclub -brändien sivustot

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Danone on yli 120 maassa toimiva kansainvälinen elintarvikealan yritys, joka keskittyy erityisesti maitotuotteisiin, kasvipohjaisiin tuotteisiin, sekä mm. lasten- ja terveysruokiin, joita myös Nutricia-brändi edustaa. Muita tunnettuja Danonen tuotemerkkejä ovat esimerkiksi Activia, Actimel, Alpro ja Evian. Olemme avustaneet Danonea Nordic & Baltics markkinoiden markkinoinnin ja teknologian saralla jo useita vuosia. Viime vuosien yhteistyömme on kulminoitunut Nutricia […] Lue lisää

Nurminen Logistics

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Nurminen Logistics Oyj on pörssilistattu logistiikan erikoisosaaja, jonka päämarkkinat ja kasvualueet ovat Kiinan ja Pohjois-Euroopan välisessä rautatielogistiikassa sekä multimodaali- ja terminaalipalveluissa. Nurminen Logistics tunnetaan räätälöidyistä ratkaisuista Aasian markkinoille sekä vähäpäästöisemmän junalogistiikan hyödyntämisestä. Nurminen Logistics oli aloittamassa uutta vaihetta matkallaan – sisäinen uudistuminen, kansainvälistyminen ja kasvutavoitteet vaativat myös brändin, joka kuvastaa tätä tahtotilaa. Suurimpia haasteita olivat […] Lue lisää

Scandic Container

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Scandic Container on kotimainen konttiratkaisuiden uranuurtaja, joka palvelee sekä valtakunnallisesti että maailmanlaajuisesti niin Suomen suurimpia vientiyrityksiä kuin yksityishenkilöitä. Pian 20-vuotisen historiansa aikana Scandic Container on onnistunut rakentamaan itselleen maineen erityisesti erikoisempien konttiratkaisuiden ideoijana, jonka kädenjälki näkyy logistiikan lisäksi niin tapahtumissa, katukuvassa kuin teollisuudessa. Scandic Containerin verkkopalvelu oli jäänyt ajasta jälkeen ja sen kehittäminen teknisesti tai […] Lue lisää

Nallikari

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Nallikari on jo vuosikymmeniä ollut virkistys- ja matkailualue niin oululaisille kuin kansainvälisille vierailijoille ja alue on tulevaisuudessakin tärkeä kohde Oulun seudulle. Nallikarin, Mustasaaren ja Hietasaaren alueille investoidaan paljon lähivuosina ja Visit Oulu edistää alueen vetovoimaisuutta yhteistyössä kaupungin sekä koko seudun toimijoiden kanssa.  Kehitystyö nosti tarpeen Nallikarin brändin ja verkkosivuston uudistuksille – tavoitteena oli paitsi viestiä […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun