Atena Kustannus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 5 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Atena Kustannus on vuonna 1986 perustettu yleiskustantamo, jonka listoilla on lähes tuhat kirjailijaa. Kustantamo julkaisee viitisenkymmentä uutta kauno- ja tietokirjaa vuodessa. Toimme kustantamon ilmeen ja toiminnallisuuden verkossa 2020-luvulle, samalla nostaen kustantamon tunnettuutta alan isompiin ja vanhempiin toimijoihin verrattuna.

## Lähtökohdat

Atenan vanha verkkosivusto ja -kauppa oli toteutettu Magentolla, joka koettiin todella kankeaksi päivittää sekä käyttää. Myös visuaalinen ilme verkossa oli päässyt kulahtamaan. Kirjojen myyntialustan vaihtoa oli suunniteltu kustannusalalle räätälöityyn toteutukseen, joten Atenalla tuli tarve laittaa myös markkinointisivusto uusiksi ja tuoda se nykypäivään.

## Tavoitteet

Uudistuksen tavoitteena oli kohottaa kustantajabrändiä ja kasvattaa myyntiä. Sivuston haluttiin nostavan kirjat ja kirjailijat paremmin esille, muun muassa suosittelemalla kävijöille mielenkiintoisia uutuuksia sekä ajankohtaisia kirjoja. Kirjailijoille haluttiin viestiä Atenan olevan nuorekas, selkeä ja raikas kumppani.

## Prosessi ja ratkaisu

Uudistukseen lähdettiin yhteisellä aloitustyöpajalla johon osallistui asiakkaalta pieni projektitiimi ja Dudelta suunnittelija sekä kehittäjä. Päivän aikana kirkastettiin uudistuksen tavoitteet, tutustuttiin paremmin puolin ja toisin sekä selvitettiin nykyisen sivuston ongelmakohtia.

Inspiroivan aloituspalaverin jälkeen suunnittelijan oli helppo ryhtyä työhön. Laajaa sekä monipuolista kirjavalikoimaa haluttiin korostaa ja tuoda sivustolle elävyyttä. Kirjojen kansille päätettiin antaa tilaa nousta esiin keventämällä sivuston väritystä. Tehosteväreiksi valikoitui Atenan logosta johdettu kullankeltainen sävy ja muissa materiaaleissa käytetty ruusunpunainen. Raikkaat sävyt ja paikoin rikottu asettelu tuovat sivustolle kaivattua nuorekkuutta.

Ulkoasusuunnitelmien hyväksymisen jälkeen kehittäjätiimi tarttui työhön, ensimmäisenä haasteenaan siirtää lähes tuhat kirjaa ja yli 600 kirjailijaa liitekuvineen Magentosta uudelle WordPress-sivustolle. Tätä varten teimme Magentossa tietojen vientiin muutoksia ja WordPressiin työkalun, joka muutti vientitiedostossa olleet tiedot uuden sivuston mukaiseen muotoon. Automatisoimalla tietojen siirto, vältyttiin monen päivän manuaalisesta puuduttavalta työltä.

Teknisen puolen saavutettua vaiheen jossa sivusto oli jo käyttökelpoinen, asiakkaan projektitiimi pääsi testaamaan suunnitelmista toimivaksi herännyttä kokonaisuutta. Vielä tässä vaiheessa esimerkiksi sivuston tärkeään ominaisuuteen, kirjahakuun, keksittiin toiminnallisuuksia joilla siitä saataisiin paremmin käyttäjiä palveleva. Pienet muutokset sivustoon onnistuivat nopeasti samalla, kun kehittäjätiimi viimeisteli kokonaisuutta.

”Rakenteen ja ulkoasun suunnittelu oli ensiluokkaista, teknisessä toteutuksessa saimme enemmän kuin olimme uskaltaneet unelmoida. Yhteistyökumppanina Dude on joustava ja helposti lähestyttävä. Heidän asiantuntemukseensa voi luottaa. Tulemme tekemään yhteistyötä myös jatkossa. Vahva suositus.”
– Hanna-Leena Soisalo, Tiedotus- ja markkinointivastaava


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä on paljon muutakin kuin ammattikoulu. LHKK pitää sisällään mm. sivuston lhkk.fi, Forssan ammatti-instituutin sivuston (fai.fi) ja Faktian sivuston (faktia.fi), jotka toimivat kaikki sulassa sovussa WordPressin Network-, eli Multisite-ympäristössä. Tavoitteet Käyttäjäkokemuksen parantaminen loppukäyttäjille ja sisällöntuottajalle Saavutettavuuden parantaminen (AA-taso) Kärkikohderyhmien palveleminen Koulutus- ja kurssihaun parantaminen Täysin räätälöity, ei valmisteemaa sekä tyylikäs ja selkeä käyttöliittymä Visuaalisesti […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Business Tampere

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Business Tampere toimii yritysten ja sijoittajien tukena Tampereen seudulla, edistäen kasvua, kansainvälistymistä ja investointeja. Vanha verkkosivusto ei kuitenkaan vastannut enää kohderyhmien tarpeisiin, vaan sen sisältö oli hajanaista, navigointi monimutkaista ja käyttäjäpolut epäselviä. Lisäksi sivusto ei täysin välittänyt Business Tampereen roolia dynaamisena ja eteenpäin katsovana toimijana. Sivuston tuli tehdä Business Tampereen tarjoamat palvelut ja tiedot […] Lue lisää

Probot

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Vanha sivusto tarjoili tekstipohjaista ja sivupohjiin pohjautuvaa sisältöä, jota ei päässyt kunnolla muovaamaan kasvavan yrityksen jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin. Tavoitteet Tähän päivään tuotu brändiä tukeva, moderni visuaalinen ilme Sivuston rakenteen selkeytys Asiakaskokemuksen parantaminen Selkeä ja joustava sivuston hallinta Mitä tehtiin Projektin askelmerkit selviteltiin aloitustyöpajassa, jossa määritettiin Probotin uuden sivuston tavoitteet, visuaaliset toiveet, tekniset toiminnallisuudet ja […] Lue lisää

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun