Ahola Group – konsernin verkkosivustot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Suomen suurimpiin maantiekuljettajiin kuuluva Ahola Group toteutti vuonna 2021 uudelleenjärjestelyjä, joiden yhteydessä konsernin toiminnot jaettiin kolmeen yksikköön: Transport, Special ja Digital. Uudistuksen yhteydessä oli luontainen tarve myös toteuttaa verkkosivustoratkaisu, joka vastaisi kaikkien kolmen liiketoimintayksikön sekä konsernihallinnon tarpeita.

Projekti toteuttiin yhteistyössä mainostoimisto Miller&Leanin kanssa siten, että G-Works vastasi sivuston teknologiasta ja Miller&Lean konseptista ja käyttöliittymän suunnittelusta.

Sivusto on WordPressin räätälöidylle teemalle toteutettu multisite-asennus, jossa kaikki neljä sivustoa käyttävät samaa teemaa, jota on ainoastaan parametroitu hieman kunkin yksikön tarpeiden mukaisesti. Tämä tarve vastata yksiköiden hyvin erilaisiin tarpeisiin yhtenäisellä sivustoratkaisulla asetti projektille paljon mielenkiintoisia haasteita.

Sivustoperhe sisältää suhteellisen yksinkertaiset yhdensuuntaiset integraatiot kahteen eri CRM-järjestelmään. Projekti oli myös ensimmäisiä sivustoja, joissa tuli alusta alkaen mukautua Traficomin uuteen evästeohjeistukseen ja suunnitella evästeiden käyttö huolellisesti – sekä ymmärtää tarkkaan mitä mikäkin eväste aivan oikeasti tekee. Aiemmin ei ehkä ollut tullut huomattuakaan, miten huolimattomasti niitä on käyttäjälle ripotellut.

Toteutus tehtiin olio-ohjelmoinnin (OOP) periaatteilla siten, ettei sorruttu valitettavan usein nähtyyn tyyliin änkeä functions.php täyteen tavaraa. Sen sijaan toiminnallisuudet jaettiin omiin tiedostoihinsa. Ratkaisuun päädyttiin siksi, että noh – se on hyvä tapa – mutta myös jatkokehitystä silmällä pitäen.

Sivustorakenne on tehty pitkälti ACF-blokeilla, joiden avulla sivustoja voi rakentaa melko vapaasti. Jotkin toiminnot toteutettiin sivupohjilla sekä custom post typeillä silloin, kun blokit eivät olleet sisällönhallinnan kannalta tarkoituksenmukaisia. Kannattaa käydä katsomassa Transport-segmentin reittikarttaa ja miettiä, miten tekisitte sen WordPressillä. Siinä sai hieman raapia päätään, jotta joku osaa sitä muokatakin.

Kokemuksemme mukaan yhteisprojektit ovat usein haasteellisia, ja Miller&Leanilla oli kenties hieman samanlainen kokemus. Tämä ennakkoluuloisuus koitui projektille onneksi, sillä osapuolet sopivat hyvin tarkkaan miten asioita tehdään – ennen kuin niitä ryhdyttiin suin päin tekemään. Ainakin G-Worksin osalta projekti oli paras yhteisprojekti tähän saakka – ja tilaaja sai rahoilleen erinomaista vastinetta.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

Uudistetun brändimme mukainen sivustokokonaisuutemme oli melko laaja. Projekti eteni kuitenkin jo alusta alkaen G-Worksin vetämänä suunnitelmien mukaisesti ja toteutus vastasi odotuksiamme. Olemme olleet tyytyväisiä G-Worksilta saamaamme palveluun, tukeen ja reagointikykyyn.

Jimmy Ahola, Markkinointipäällikkö, Oyj Ahola Transport Abp

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Saavutettavuuskirjasto Celia – Celianet-äänikirjasto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Saavutettavuuden ytimessä Kun puhutaan saavutettavuudesta, opetus- ja kulttuuriministeriön alaisuudessa toimiva Saavutettavuuskirjasto Celia on ehdoton suunnannäyttäjä. Tämä organisaatio on ollut G-Worksin yhteistyökumppani jo vuodesta 2014 alkaen. Yhteistyö on pitänyt sisällään niin digitaalisten ratkaisujen kehittämistä kuin brändin uudistamista ja moninaisia suunnittelutöitä. Erityisen tiivistä yhteistyö on ollut Celianet-äänikirjastojärjestelmän parissa. Celianet-äänikirjasto ja sen arkkitehtuuri Celianetistä kävijä voi lainata ja […] Lue lisää

Verdis – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää

Verohallinto – Verokampuksen verkkosivusto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Verokampus Verokampus on Verohallinnon verkkopalvelu, joka tarjoaa selkeää ja ymmärrettävää tietoa veroista. Palvelun sisältö on suunniteltu erityisesti nuoria ja nuoria aikuisia ajatellen. Se tarjoaa myös kattavaa perustietoa verotuksesta niille, jotka ovat vasta tutustumassa Suomen verotusjärjestelmään ja verokäytäntöihin. Verokampuksessa on lisäksi osio opettajille, josta löytyy materiaaleja veroasioiden opetuskäyttöön. Pitkä yhteistyö G-Worksin ja Verokampuksen välinen yhteistyö alkoi […] Lue lisää

Harvia Group – uusi konsernisivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla. Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon […] Lue lisää

SUORAA – Kiinteistönhallintajärjestelmä

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

SUORAA & Talovisio Suomen Rakennusasiantuntijat, tuttavallisemmin SUORAA, on erikoistunut korjausrakentamisen asiantuntijaksi, joka tarjoaa kiinteistöjen kuntotarkastuksia ja kuntoarvioita. Olemme tehneet yhteistyötä SUORAA:n kanssa jo vuodesta 2015 lähtien. Vuonna 2022 jatkettiin menestyksekästä yhteistyötämme Talovisio-järjestelmän uudistusprojektin parissa, jonka aikana järjestelmä päivitettiin vastaamaan nykyaikaisia teknologioita ja tämän päivän visuaalisuutta. Talovisio-järjestelmä tarjoaa jokaiselle kiinteistönomistajalle turvallisuuden tunnetta tietopankilla, joka helpottaa kiinteistön […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun