Ahola Group – konsernin verkkosivustot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Suomen suurimpiin maantiekuljettajiin kuuluva Ahola Group toteutti vuonna 2021 uudelleenjärjestelyjä, joiden yhteydessä konsernin toiminnot jaettiin kolmeen yksikköön: Transport, Special ja Digital. Uudistuksen yhteydessä oli luontainen tarve myös toteuttaa verkkosivustoratkaisu, joka vastaisi kaikkien kolmen liiketoimintayksikön sekä konsernihallinnon tarpeita.

Projekti toteuttiin yhteistyössä mainostoimisto Miller&Leanin kanssa siten, että G-Works vastasi sivuston teknologiasta ja Miller&Lean konseptista ja käyttöliittymän suunnittelusta.

Sivusto on WordPressin räätälöidylle teemalle toteutettu multisite-asennus, jossa kaikki neljä sivustoa käyttävät samaa teemaa, jota on ainoastaan parametroitu hieman kunkin yksikön tarpeiden mukaisesti. Tämä tarve vastata yksiköiden hyvin erilaisiin tarpeisiin yhtenäisellä sivustoratkaisulla asetti projektille paljon mielenkiintoisia haasteita.

Sivustoperhe sisältää suhteellisen yksinkertaiset yhdensuuntaiset integraatiot kahteen eri CRM-järjestelmään. Projekti oli myös ensimmäisiä sivustoja, joissa tuli alusta alkaen mukautua Traficomin uuteen evästeohjeistukseen ja suunnitella evästeiden käyttö huolellisesti – sekä ymmärtää tarkkaan mitä mikäkin eväste aivan oikeasti tekee. Aiemmin ei ehkä ollut tullut huomattuakaan, miten huolimattomasti niitä on käyttäjälle ripotellut.

Toteutus tehtiin olio-ohjelmoinnin (OOP) periaatteilla siten, ettei sorruttu valitettavan usein nähtyyn tyyliin änkeä functions.php täyteen tavaraa. Sen sijaan toiminnallisuudet jaettiin omiin tiedostoihinsa. Ratkaisuun päädyttiin siksi, että noh – se on hyvä tapa – mutta myös jatkokehitystä silmällä pitäen.

Sivustorakenne on tehty pitkälti ACF-blokeilla, joiden avulla sivustoja voi rakentaa melko vapaasti. Jotkin toiminnot toteutettiin sivupohjilla sekä custom post typeillä silloin, kun blokit eivät olleet sisällönhallinnan kannalta tarkoituksenmukaisia. Kannattaa käydä katsomassa Transport-segmentin reittikarttaa ja miettiä, miten tekisitte sen WordPressillä. Siinä sai hieman raapia päätään, jotta joku osaa sitä muokatakin.

Kokemuksemme mukaan yhteisprojektit ovat usein haasteellisia, ja Miller&Leanilla oli kenties hieman samanlainen kokemus. Tämä ennakkoluuloisuus koitui projektille onneksi, sillä osapuolet sopivat hyvin tarkkaan miten asioita tehdään – ennen kuin niitä ryhdyttiin suin päin tekemään. Ainakin G-Worksin osalta projekti oli paras yhteisprojekti tähän saakka – ja tilaaja sai rahoilleen erinomaista vastinetta.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

Uudistetun brändimme mukainen sivustokokonaisuutemme oli melko laaja. Projekti eteni kuitenkin jo alusta alkaen G-Worksin vetämänä suunnitelmien mukaisesti ja toteutus vastasi odotuksiamme. Olemme olleet tyytyväisiä G-Worksilta saamaamme palveluun, tukeen ja reagointikykyyn.

Jimmy Ahola, Markkinointipäällikkö, Oyj Ahola Transport Abp

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Saavutettavuuskirjasto Celia – Celianet-äänikirjasto

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Saavutettavuuden ytimessä Kun puhutaan saavutettavuudesta, opetus- ja kulttuuriministeriön alaisuudessa toimiva Saavutettavuuskirjasto Celia on ehdoton suunnannäyttäjä. Tämä organisaatio on ollut G-Worksin yhteistyökumppani jo vuodesta 2014 alkaen. Yhteistyö on pitänyt sisällään niin digitaalisten ratkaisujen kehittämistä kuin brändin uudistamista ja moninaisia suunnittelutöitä. Erityisen tiivistä yhteistyö on ollut Celianet-äänikirjastojärjestelmän parissa. Celianet-äänikirjasto ja sen arkkitehtuuri Celianetistä kävijä voi lainata ja […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Suomen Elokuvasäätiön Media Desk

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Media Desk on Suomen Elokuvasäätiön yhteydessä toimiva palvelutoimisto media-alan ammattilaisille. Sen kolme ammattilaista auttavat alaa monimutkaisen EU-rahoituksen kiemuroissa ja tukevat omalta osaltaan suomalaisen av-alan elinvoimaisuutta ja rahoitusmahdollisuuksia. Kussakin EU-maassa on oma vastaava Desk-palvelunsa. Sivuston tarkoitus on tuottaa tietoa ja tukea EU-rahoituksen kanssa työskenteleville av-alan ammattilaisille – sekä myös viestiä alalla olevista mahdollisuuksista oppimiselle ja verkostoitumiselle. […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

FC Inter Turku – verkkosivustokokonaisuuden uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtötilanne ja tavoitteet projektille FC Inter, yksi Veikkausliigan perinteikkäimmistä ja menestyneimmistä seuroista, pyysi G-Worksilta apua verkkosivustonsa uudistamiseksi. Heidän tavoitteensa oli päivittää sivusto, joka ei enää vastannut seuran tarpeita eikä strategiaa. Sivuston kehittämiskohteina olivat visuaalisuus, teknologia sekä sisältörakenne ja sisällön esitystapa. Pelistrategia suunnittelutyön pohjaksi Projektin alkaessa oli ensisijaisen tärkeää luoda tarkka pelistrategia. Workshopissa G-Works ja FC […] Lue lisää

Suomen Tulkkauspalvelu – mobiilisovellukset, ERP ja tilausjärjestelmä

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen Tulkkauspalvelu tarjoaa korkealaatuista ja ammattitaitoista käännös- ja tulkkauspalvelua viranomaisille, yrityksille ja yksityishenkilöille kaikkialla Suomessa. Tarve Tulkkauspalvelut ovat digitalisoitumassa nopeasti. Vastatakseen alalla lisääntyneeseen kilpailuun, Suomen Tulkkauspalvelu päätti aloittaa hankkeen, joka keskittyy tulkeille suunnatun mobiilisovelluksen kehittämiseen. Tämän ohella oli tarpeen uudistaa myös toiminnanohjausjärjestelmä sekä luoda uusi tilausjärjestelmä tulkkien varaamista varten. Luonnollisesti oli myös tärkeää, että kaikki […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun