Lotta Svärd -säätiö

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja Lottagalleria, tuotiin projektissa saman katon alle sivustolle lottasvard.fi.

Sivustouudistuksen tavoitteet

  1. Käytettävyys – Intuitiivinen, teknisesti toimiva sivusto
  2. Saavutettavuus – Kohderyhmän moninaisuus huomioituna
  3. Kohderyhmän huomioiminen – Selkeät sisällöt ja ajantasainen tieto helposti saatavilla
  4. Ketterä reagointi haasteisiin pitää verkkosivuprojektin raiteillaan

“Poutapilven kyky joustaa ja sopeuttaa toimintaansa oli kiitettävä. Saimme vinkkejä, joiden avulla virtaviivaistimme suunnitelmiamme, ja näin hankkeen kustannuksia saatiin pienennettyä”, Lotta Svärd Säätiön viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden päällikkö Susan Mykrä kertoo.

Lotta Svärd Säätiö oli toteuttanut alustavaa rakennetyötä jo ennen uudistumisprojektin alkamista. Alkajaisiksi rakennetta kirkastettiin ja suunnitelmia tarkennettiin. Tiukan aikataulun ja budjetin vuoksi projekti päädyttiin jakamaan kahteen osaan, joista ensimmäinen toteutettiin vuonna 2024. Kehitystä jatketaan vuoden 2025 aikana.

Alkuvaiheessa Poutapilven projektiryhmä tutustui tarkoin taustamateriaaleihin ja asiakkaalle toteutettiin ennakkokysely. Konseptin kirkastus -työpajassa projektille määriteltiin tavoitteita ja visuaalista tyyliä. Visuaalisessa suunnittelussa päästiin hyödyntämään säätiön uutta brändiä.

WordPress-ympäristö oli asiakkaalle tuttu jo entuudestaan, joten projektin tekninen määrittely sujui mallikkaasti ja rennosti.

Yhdessä luodaan, yhdessä kehitetään

Lopputuloksena Lotta Svärd Säätiö sai käyttöönsä raikkaan, vaikuttavan ja itsensä näköisen verkkosivuston. Säätiön toiminnan eri osa-alueet on yhdistetty yhden sivuston alle toimivaksi ja helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi.

Uudistettu sivusto ilmentää säätiön arvokasta historiaa ja vaikuttavuutta ollen silti moderni. Lotta Svärd Säätiön brändi kuuluu sivustolla kirkkaana, ja kaikkien palveluiden löytyminen samalta sivustolta helpottaa viestintää.

Yhteistyötä tehtiin rennossa hengessä kohti yhteistä tavoitetta. Onnistuneen sivuston takana seisoo yhteen sulautunut projektitiimi.

Lotta Svärd Säätiön tavoitteena oli alusta asti löytää kumppani, joka auttaa jatkossakin ylläpitämään ja kehittämään sivustoa sekä ylläpitämään sivuston tietoturvaa. Yhteistyö Poutapilven kanssa jatkuu vuoden 2025 aikana seuraavilla vaiheilla ja sivuston sisällön kehittämisellä käyttäjäpalautteen perusteella.

“Poutapilvi nappasi tarjouksen hyväksymisen jälkeen ohjat käsiinsä ja johdatti meitä lempeän lujasti eteenpäin.”

– Susan Mykrä, Viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden päällikkö, Lotta Svärd Säätiö


Sinua voisi kiinnostaa myös

Munuais- ja maksaliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Munuais-ja maksaliitto tarjoaa verkkosivuillaan tietoa munuais- ja maksasairaille, elinsiirron saaneille sekä heidän läheisilleen. Muma.fi sekä elinluovutuskortti.fi -sivustojen lisäksi liitto ylläpitää kahta erillistä tietosivustoa maksa- ja munuaissairauksien ennaltaehkäisystä. Verkkosivujen uudistuksessa parannettiin pääsivuston käytettävyyttä, tuotiin ulkoasu nykypäivään ja helpotettiin sivustojen ylläpitoa. Projektin aikana liiton ylläpitämät sivustot tuotiin yhteen WordPress Multisite -toteutukseen, jossa erillisiä sivustoja on helppo hallita […] Lue lisää

Luonnontila.fi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Luonnontilan tavoitteena on ajan mittaan kasvaa satojen eri monimuotoisuuden indikaattoreiden tietopankiksi. Asiakkaan tavoitteena oli modernisoida vanha sivustokokonaisuus uuteen uskoon, parantaa avoimen datan saatavuutta ja tuoda mukaan interaktiivisuutta ja automaatioita, jotka helpottavat sivuston ylläpitämistä. Uusi Luonnontila-verkkopalvelu tarjoaa ajantasaista tietoa Suomen luonnon elinympäristöjen ja lajien tilasta ja kehityksestä. Tieto on kriittisen tärkeää luontokadon pysäyttämiseksi. Palvelu on tarkoitettu […] Lue lisää

Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä JEDU

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu

Jokilaaksojen koulutuskuntayhtymä Jedu on välitön ja ihmisläheinen maaseudun sydämellisten ja juurevien pitäjien koulutuskuntayhtymä, mikä rakentaa tulevaisuuden osaamista ja hyvinvointia yksilöille ja yhteiskunnalle. Jedun sivusto oli vanhentunut ulkoasultaan, käytettävyydeltään ja alustaltaan. Verkkopalvelu vaati kokonaisvaltaisen uudistuksen. Sivuston pitkästä historiasta ja haastavasta ylläpidosta johtuen palvelun rakenne ja sisällöt olivat kasvaneet laajoiksi niin, että tiedon löydettävyys sivuston navigaatioratkaisuilla ja […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Kaapelicenter verkkokauppa

Tekijä: Digiteam Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Digitaalisen mainonnan konsultointi osana yhteistyötä

Esbecon Oy, teollisuuden kaapeleiden myyntiin erikoistunut yritys, toteutti uuden teknisen B2B-verkkokaupan tavoitteena keventää tilausten käsittelyä ja tehostaa myyntiä sekä asiakaspalvelua. Projekti toi ratkaisuja vakioasiakkaiden rutiinitilausten ja tiedonhankinnan helpottamiseen. Lähtötilanne Ennen uudistusta tilaukset ja kyselyt hoidettiin sähköpostitse tai puhelimitse. Tuhansien tuotteiden hallinta perustui pdf-esitteisiin, jotka olivat hankalia käyttää. Työmaaolosuhteissa asiakkaiden tiedonhankinta ja tilaukset viivästyivät usein toimistoaikojen […] Lue lisää

Kemiönsaaren aktiviteettikartta-sovellus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Kemiönsaaren uutta aktiviteettikarttaa ylläpitää Kemiönsaaren kunta. Projektin tavoitteena oli luoda kartta, jonka avulla käyttäjät voivat helposti löytää kaikki urheilu- ja retkeilyaktiviteetit Kemiönsaarella. Kartalle on koottu kunnan, yritysten, ja yhdistysten luomia liikunta- ja retkeilypalveluita helposti millä tahansa laitteella käytettävässä verkkopalvelussa. Kohteita ja reittejä varten toteutettiin integraatio Lipas-tietokannasta, ja kartan sisällönhallintajärjestelmänä toimii WordPress. Tärkeimmät ominaisuudet sisältävät selkeästi […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun