Mandatum Life

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijät: Hasan & Partners, Knowit Experience

Tärkein teknologia: Muu tuotepohjainen toteutus

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Verkkosivusto rakentui kolmen toimijan yhteistyönä: peruskonseptia suunnitteli Idean, sivuston käyttöliittymä sekä toteutus olivat Creunan vastuulla ja Hasan&Partners huolehti sivuston brändistä ja visuaalisuudesta.

Uudelle verkkopalvelulle haluttiin keskusteleva käyttöliittymä ja sivustoa haluttiin laajentaa entistä asiakaslähtöisemmäksi. Creuna lähti suunnittelemaan, miten keskusteleva käyttöliittymä kannattaisi teknisesti toteuttaa, jotta Mandatumin olisi sitä myös helppo ylläpitää.

Julkaisujärjestelmäksi valittiin Episerver DXC -pilvipalvelu.

Käyttöliittymäkerroksen rakentamiseen käytettiin Vue.js -JavaScript frameworkia, joka todettiin moderniksi, tehokkaaksi ja nopeaksi.

Yhteistyö Mandatumin kanssa sujui erinomaisesti. Projektissa vietiin agile-työtapa äärimmilleen ja näin onnistuttiin etenemään ripeästi, kun visuaalisuuteen liittyvät linjanvedot saatiin tehtyä. Creunalta oli mukana koko ajan moniosaava tiimi ja Mandatumilta puolestaan kontaktihenkilö, joka pystyi reagoimaan nopeasti ja välittämään täsmennettyjä viestejä.

Konseptin keskiössä olleen keskustelevan käyttöliittymän tarkoitus on tarjota käyttäjäystävällinen tapa vierailijalle päästä haluamaansa sisältöön mahdollisimman nopeasti.

– Se on ollut sivuston käytetyimpiä ominaisuuksia. Liikenteen ohjaaminen on selvästi tehostunut, sanoo Mandatum Lifen Marketing Development Director Viljo Valovirta.

Käyttöliittymää jatkojalostetaan koko ajan eteenpäin ja Episerverin tuoteperheen Episerver Insight ja Episerver Advance ovat mahdollistaneet sen, että Mandatum saa jatkuvasti Episerverin kautta palautetta siitä, miten käyttäjät navigoivat sivustolla ja mihin käyttäjäryhmiin he kuuluvat. Tämän datan perusteella sisältöä pystytään jatkossa kohdentamaan entistä paremmin sivuilla kävijöille.

– Olemme onnistuneet lyhentämään myyntiputkia. Ne ovat myös nyt paremmin seurannassa ja pystymme reagoimaan nopeasti, jos jossain ilmenee pullonkauloja.

– Episerver Insightin avulla kävijä voidaan yhdistää tiettyyn käyttäjäryhmään. Henkilötietoa siitä ei tietenkään jää, mutta kävijäryhmän avulla voidaan katsoa, että tällä tavalla käyttäjä on sivuilla liikkunut ja näitä asioita katsonut, Creunan Lead Developer Janne Tuutti kertoo.

Julkaisujärjestelmään on tarjottu API-rajapintaa ulkoiseen järjestelmään siten, että Microservice-arkkitehtuuria käyttäen voidaan Episerveristä tarjota sisältöä muille saiteille, jotka toimivat sisällön kuluttajina. Tämä on helpottanut merkittävästi sisällöntuottajien työtä. Konkreettinen esimerkki tästä on ollut häiriötiedotteet, jotka on nyt saatu jaettua useampaan paikkaan yhdellä julkaisulla. Lopputuloksena voidaan synnyttää ekosysteemi, jossa sisältöä tarjotaan tagien tai avainsanojen avulla muihin järjestelmiin, josta puolestaan kerätään analytiikan avulla tietoa kävijöiden käyttäytymisestä. Syntyvää dataa käyttäen voidaan Episerver Insight, Advance ja muilla tuotteilla tarjota vielä parempaa sisältö näihinkin järjestelmiin.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Creuna Finlandin nimissä.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Journalistiliiton verkkosivustouudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Journalistiliitto on jäsentensä perustama ja johtama, vahva ja itsenäinen ammattiliitto. Journalistiliiton verkkosivusto oli vanhentunut ja haasteita oltiin huomattu sekä sisältöjen hallinnassa että löydettävyydessä. Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli vastata saavutettavuusvaatimuksiin, jäsenten toiveisiin ja palvelemiseen sekä saada sivustolle nykyaikainen brändin mukainen visuaalisuus sekä toimivat kieliversiot. Materiaaleille, etenkin työehtosopimuksille, toivottiin helposti selailtavaa arkistoa. Sivustouudistuksen suunnitteluvaihe Journalistiliitto ja redandblue […] Lue lisää

Nykytunteen museon verkkosivu

Tekijät: Hasan & Partners, Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Valtioneuvoston kanslia kuvasi asian hyvin: ’’Virtuaalinen ja elämyksellinen Nykytunteen museo on tarkoitettu tukemaan kansalaisten koronapandemiasta aiheutuneiden erilaisten tunteiden reflektointia. Tiedettä ja taidetta yhdistelevä museo taltioi Suomessa pandemia-aikana koettuja tunteita’’. Museon tilaaja on Valtioneuvoston kanslian Suomi toimii -kokonaisuus, jonka tarkoituksena on vahvistaa henkistä kriisinkestävyyttä dialogin ja arjessa jaksamista edistävien kampanjoiden avulla. Into-Digital vastasi Nykytunteen museon teknisestä […] Lue lisää

Kaksplus.fi

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Hion teki uudistetun Kaksplus.fi-sivuston teknisen toteutuksen Vuonna 1969 perustettu Kaksplus on Suomen vanhin vanhemmuuteen keskittynyt media. Brändillä on pitkä historia printissä ja jo yli 20 vuotta takana myös verkossa. Nykyään Kaksplus on olemassa vain digitaalisessa muodossa. Kaksplus.fi on kehittynyt vertaistukea vanhemmille tarjoavasta keskustelufoorumista, ja sittemmin myös Suomen ensimmäisestä perheblogiportaalista, mediaksi, joka tarjoaa tänä päivänä laadukasta […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Netox.com

Tekijä: Miltton

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Netox on vahvasti kasvava IT-yritys, jonka kunnianhimoiset tavoitteet tulevaisuuden suhteen vaativat verkkosivuston täydellistä uudistamista. Ketterä yhteistyö tuo tulosta Yhteistyömme Netoxin kanssa alkoi identiteetin päivityksellä ja jatkui siitä verkkosivuston uusimiseen. Käytännössä tämä tarkoitti vanhan sivuston räjäyttämistä kappaleiksi, sillä Netoxin krittinen liiketoimintahaaste – kolmen hyvin erilaisen bisnesalueen ristiinmyynnin kasvattaminen – ei toteutunut sivustolla lainkaan. Aloitimme sivustouudistuksen työpajoilla, […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun