Markkinointipäällikkö, Varuste.net

Päivitetty: Validointi: Perttu Tolvanen

Yritys: Varuste.net

Paikkakunta: Helsinki

Palkkataso: Riippuu hakijasta

Tyyppi: Digitaalinen markkinointi, Verkkokauppa ja myynti verkossa

Viim. hakupäivä: 21.2.2024 Haku on päättynyt

Hei sinä hurmaava seikkailija! Oletko etsimämme kehittämishaluinen markkinointiguru, joka hylkii tylsyyttä ja keksii aina jotain uutta ja innostavaa? Löytyykö sinulta tarkkuutta, systemaattisuutta ja sopivasti rentoutta? Nyt sinulla on upea mahdollisuus päästä osaksi rohkeaa ja omaperäistä yrityskulttuuria, jossa asioita tehdään vähän eri tavalla kuin muualla.

Työyhteisön kuvaus

Varuste.net on suomalainen ulkoiluharrastusvälineitä myyvä monikanavainen yritys, joka viime vuosien aikana on kasvanut merkittävästi. Tänä päivänä meillä työskentelee noin 150 hurmaavaa seikkailijaa. Itsenäisenä toimijana Varuste.net on ketterä kuin mikä: organisaatio on matala, innovaatiossa halutaan olla ensimmäisinä mukana, päätöksiä kyetään tekemään nopeasti ja omaa toimintaa kehitetään jatkuvasti. Vauhdin hurmaa ja muutoksia on siis aina luvassa. Se on varmaa, että meillä aika ei käy tylsäksi.

Menestyksemme nyt ja tulevaisuudessa perustuu siihen, että me autamme ihmisiä tekemään parempia valintoja. Autamme asiakkaitamme valitsemaan oikeat varusteet, joilla he saavat omasta intohimosta kaiken irti. Yrityksenä pyrimme toimimaan niin, että olemme hyvä valinta myös työpaikkana. Varuste.netin työyhteisö on rento ja tavoitteenamme on, että töissä on kivaa.

Tehtävän kuvaus

Etsimme nyt toiminnan kasvamisen tueksi markkinointipäällikköä osaksi uutta myynti- markkinointitiimiämme. Tässä tehtävässä pääset kehittämään toimintaamme ja osallistumaan markkinointistrategian luomiseen ja päivittämiseen. Markkinointipäällikkönä sinulla on tärkeä rooli Varuste.netin markkinoinnin mitattavuuden kasvattamisessa, minkä vuoksi sinulta edellytetään analyyttisyyttä ja numeerista kyvykkyyttä. Pääset rakentamaan yrityksemme markkinoinnin dashboardia, minkä tavoitteena on lisätä markkinoinnin tuottavuutta ja kehittää myyntiä olemassa oleville asiakkaille. Markkinointipäällikkönä teet mm. tiivistä yhteistyötä yrityksemme hankintatoimen kanssa osana toimittajien sopimusneuvotteluita.

Tehtävä on Varuste.netissä uusi ja se tulee täsmentymään valittavan henkilön taustan ja osaamisen mukaan. Markkinointipäällikkö kuuluu laajennettuun johtoryhmään ja tehtävässä raportoidaan kaupalliselle johtajalle Ilkka Rajakalliolle.

Tarjoamme

Varuste.netillä saat takuulla nauraa työpäivien aikana. Tulet osaksi rentoa yrityskulttuuria. Varuste.net Akatemia tarjoaa työntekijöillemme mahdollisuudet oppia uutta, kehittyä uudenlaisiin työtehtäviin ja hyödyntää omaa osaamistaan entistä paremmin. Kannattavasti kasvava ja nopeasti kehittyvä yritys tarjoaa paljon mahdollisuuksia myös tulevaisuuden suhteen. Haluamme vahvasti panostaa siihen, että työ Varuste.netillä on kivaa. Siitä syystä tarjoamme työntekijöillemme mm. loistavat henkilöstöalennukset, alan huipputuotteita lainaksi, hierontaa, liikunta- ja kulttuuriedun sekä mm. henkilökunnan käyttöön tarkoitetun mökin Rukalla.

Työtehtävät

– Osallistuminen markkinointistrategian luomiseen ja sen päivittämiseen tarpeen mukaan.
– Vastaat ROAS/POAS-pohjaisesta markkinointibudjetista.
– Vastuullasi on markkinoinnin tunnuslukujen ja mittareiden kehittäminen ja niiden raportointi.
– Yhdessä sisällöntuotantotiimin kanssa vastaat sisällöntuotannon tuottavuuden jatkuvasta kehittämisestä, kansainvälisen sisällöntuotannon organisoinnista, verkkosivujen asiakaskokemuksen parantamisesta sekä SEO-sisältöoptimoinnista.
– Vastaat sekä yhteistyömarkkinointimallien ja yhteistyön kehittämisestä tavarantoimittajien kanssa.
– Vastuullasi ovat sosiaalisen median strategian luominen ja päivittäminen. Tehtävääsi kuuluu myös markkinointikanavien kokonaisvaltainen määrittely ja mahdollisten uusien kanavien käyttöönotto.
– Kehität markkinointia yrityksen oman asiakasdatan pohjalta ja maksimoit CLV:tä. Olet keskeisessä roolissa tuottamassa skenen parasta asiakaskokemusta, missä asiakasviestintä on keskeisessä osassa. Pääset kehittämään ja strukturoimaan markkinointiautomaatioprosessejamme ja asiakasviestintäämme.
– Toimit sisällöntuotantotiimin ja Brand managerin esihenkilönä.
– Vastaat kansainvälisen tunnettuuden ja kaupan kehittämisestä markkinoinnin eri keinoin.

Vaadittavat ominaisuudet

– Sinulta löytyy tehtävään soveltuva koulutus.
– Omaat vähintään 5 vuoden työkokemuksen vastaavanlaisista tehtävistä. Arvostamme eritoten kokemusta tulosvastuullisen liiketoiminnan kasvattamisesta ja johtamisesta sekä kansainvälisistä markkinointitehtävistä.
– Olet sosiaalisesti kyvykäs, hyvät vuorovaikutustaidot omaava luontainen verkostoituja. Olet hurmaava seikkailija ja iloinen tiimipelaaja. Haluat olla brändimme edustaja eli luotettava, hauska, inspiroiva ja rohkaiseva.
– Odotamme sinulta ymmärrystä kuluttajaliiketoiminnasta ja verkkokaupan toimintaympäristöstä. Sinulla on näkemystä monikanavaisesta kaupasta ja ymmärrät start-up henkisen yrityksen kulttuuria ja rentoa huumoria.
– Pystyt omaksumaan nopeasti Varuste.netin toimintatavat ja organisaation sekä liiketoiminnan.
– Hallitset markkinointityökalut ja teknologiat, jotka ovat olennaisia digitaalisessa ympäristössä. Omaat vahvat taidot digitaalisissa markkinointikanavissa.
– Sinulta löytyy intoa ja taitoa kehittää toimintaamme, kykyä käyttää analytiikkatyökaluja ja tehdä päätöksiä datan perusteella sekä valmiutta sopeutua nopeasti muuttuviin markkinaolosuhteisiin.
– Omaat hyvät projektinhallintataidot.
– Odotamme sinulta sujuvaa suomen ja englannin kielen suullista ja kirjallista osaamista.
– Omaat hyvät tietotekniset taidot. Olet nopea oppimaan uusia järjestelmiä ja sinulta löytyy osaamista ja halua kehittää järjestelmiä yhteistyössä it-puolen kanssa.
– Arvostamme myös edustamiemme lajien harrastustaustaa, koska se helpottaa kokonaisuuksien hahmottamista.

Muut tärkeät tiedot

– Työpaikan sijainti: Malminkartanontie 1, 00390 Helsinki (Konala).
– Palkkaus: Sopimuksen mukaan.
– Työaika: 37,5h/ vk.
– Työsuhde on vakituinen. Koeaika 6 kuukautta.
– Etätyö mahdollista yrityksen käytännön mukaisesti.
– Hakuaika päättyy 21.2.2024.
– Haastatteluja pidetään alustavan arvion mukaan viikolla 11 ja 12.
– Aloitus sopimuksen mukaan, mahdollisimman pian.
– Lisätietoja tehtävästä antaa HR-päällikkö Mirja Pulli numerosta 044 4936711 maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin 13.2. alkaen.


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun