Data-analyytikko (mediatalon digiyksikkö)

Yritys
Keskisuomalainen Oyj
Paikkakunta
Missä vain Etelä-, Keski- ja Itä-Suomessa
Tyyppi
Erityisasiantuntijat ja muut
Viim. hakupvm
5.4.2022

Etsimme data-analyytikkoa vakituiseen työsuhteeseen Mediatalo Keskisuomalaiseen.

Data-analyytikon tehtävänä on osana Keskisuomalaisen digiyksikköä edistää datan hyödyntämistä mediakonsernin eri liiketoiminnoissa.

Olemme kehittäneet Mediatalo Keskisuomalaisen datakyvykkyyttä järjestelmällisesti useita vuosia. Paljon olemme jo saaneet aikaan, mutta olemme silti vielä alkutaipaleella. Haluamme ymmärtää ja kehittää liiketoimintaamme datan avulla, luoda vankan datakulttuurin Keskisuomalaiseen ja rakentaa taustalle toimintavarmat järjestelmät ja jouhevat prosessit. Tarvitsemme tähän sinun panostasi.

Tarjoamme sinulle mahdollisuuden tulla mukaan vahvistamaan Keskisuomalaisen datakyvykkyyttä. Saat mukavat työkaverit, kehitysmyönteisen työilmapiirin ja mahdollisuuden kehittää omaa osaamistasi sekä päivittäisessä työssä että kouluttautumalla.

Data-analyytikon työnkuvaan kuuluu:

tiedon louhinta eri lähteistä

tiedon jalostaminen informaatioksi, esimerkiksi erilaisiksi ennusteiksi

datan laadun kehittäminen

koneoppimiseen pohjautuvien ratkaisujen edistäminen osana Keskisuomalaisen palveluiden kehittämistä

eri liiketoimintojen raportoinnin kehittäminen

datajärjestelmien ja tietokantojen kehitys osana tiimiä

Data-analyytikolla on kokemusta työskentelystä tietokantojen kanssa, ja hän osaa SQL:ää sujuvasti. Python-ohjelmointi tai vastaavan data-analyysiin soveltuvan kielen hyödyntäminen on osa data-analyytikon työtä. Raportointityökaluista erityisesti PowerBI- ja QlikSense-osaaminen katsotaan eduksi. Lisäksi analyytikko työskentelee eri verkon analytiikkajärjestelmien kanssa (Piano Insight, Google Analytics).

Data-analyytikon keskeisiä sidosryhmiä ovat digiyksikön kehitystiimi, tietohallinto sekä datan käyttäjät eri liiketoiminnoissa. Data-analyytikolta edellytetään proaktiivista vuorovaikutusta eri sidosryhmien kanssa. Haemme data-analyytikolta valmiuksia tuottaa raportteja ja analyysejä datasta, jonka lähteitä voivat olla tilausmyynti, b2b-markkinointi tai sisältöpalvelumme. Lisäksi hänen tehtävänään on tuoda oma-aloitteisesti kehitysehdotuksia koneoppimisen ratkaisujen hyödyntämisestä osana Mediatalo Keskisuomalaisen tuotekehitystä.

Data-analyytikko työskentelee Mediatalo Keskisuomalaisen digiyksikössä, joka on konsernin asiantuntija- ja palveluyksikkö. Työskentelemme hajautetusti usealla eri paikkakunnalla, ja data-analyytikolla on mahdollisuus työskennellä joustavasti ympäri Suomea.

Tarjoamme monipuolisen työn murroksessa olevalla toimialalla. Meillä on dataa paljon, tule tekemään siitä hyödyllistä!

Lisätietoja: Johannes Niemeläinen, datapäällikkö, 0447264014
Kirsi Hakaniemi, digitaalisen liiketoiminnan johtaja, 0504060467

Lisätietoa

Jätä kommentti