Suomen Kansanterveysyhdistys ry

Tekijä: Kokku Oy
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 10 000–30 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kokku uudisti Suomen Kansanterveysyhdistys ry:n verkkosivut ja autoimme tuomaan varainkeruun digitaaliseen formaattiin. SKTY on tärkeä varainhankinnan tukipilari usealle tärkeälle kansanterveyden järjestölle viestien järjestöjen työstä ja jakaen keräysvaroja.

Yhdistys kaipasi kumppania verkkosivujen modernisointiin ja varainhankinnan tuomiseksi digitaaliseen aikaan osana Suomen Terveydelle -keräyksen brändiuudistusta. SKTY:n tavoitteena oli WordPress-varainhankintasivut, jotka henkisivät samaa myötätuntoa, kuin mitä yhdistyksen jäsenjärjestöjen usein vapaaehtoisesti tekemä työ ilmentää, eli välittämistä ja ihmisläheisyyttä. Sivuston haluttiin luovan tunneyhteys lahjoittamisen tärkeydestä ja lahjoittamisen tuli myös olla erityisen vaivatonta. Sivuston tuli toimia aktiivisessa kampanjamarkkinoinnissa ja järjestöjen työn viestinnässä. Tärkeitä uuden sivuston alkuaskelia olivat yhdistyksen tunnettuuden kasvattaminen, lahjoitusten kerääminen verkossa ja digimainonnan avulla liikenteen ja konversioiden kasvattaminen.

Aidot auttajien ja apua saaneiden tarinat haluttiin nostaa keskiöön, jotta lahjoitusten konkreettinen merkitys huomataan. Tarkastelimme konversiopolkua ja varmistimme, että asiakkaan on helppo käyttää sivuston elementtejä jatkossa, koska varainkeruussa erilaiset kampanjat ja sesongit ovat avainasemassa.

Mahdollisimman helppo varainhankinta varmistettiin integroimalla lahjoittamispolku kolmannen osapuolen lahjoitussoftaan, jolloin kävijän lahjoitus Mobilepayllä tai muulla haluamallaan tavalla ja summalla tuli erittäin vaivattomaksi.

Sivusto on yhdessä mainonnan kanssa kasvattanut tunnettuutta ja auttanut saavuttamaan keräystavoitteet. Olemme jatkaneet hyvin alkanutta yhteistyötämme sivuston sisällöllisellä kehittämisellä, seo-optimoinnilla, digimarkkinoinnin konsultoinnilla sekä Google-kumppanuudella.

Jätä kommentti