Sedu.fi

Tekijä: Tietotalo Infocenter Oy (toiminnallisuudet, kokonaistoteutus)
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Tietotalo valittiin toteuttamaan Sedun verkkopalvelun tekninen suunnittelu ja toteutus sekä integraatio Primus-opiskelijahallintojärjestelmään, jotta manuaalisen työn määrää voitiin reippaasti vähentää. Tavoitteena oli luoda inspiroiva verkkopalvelu hakijoiden, opiskelijoiden ja työntekijöiden tarpeisiin.

Verkkopalvelu-uudistuksessa Koulutuskeskus Sedu ja Sedun Aikuiskoulutuksen koulutustarjonta yhdistettiin samaan opintotarjontaan, johon haetaan tiedot Primuksesta Tietotalon toteuttaman integraation kautta.

Sedu on Tietotalon Infoweb-sisällönhallintajärjestelmän käyttäjä, eli tekninen alusta uudella verkkopalvelulla pysyi samana. Palvelun visuaalisesta suunnittelusta vastasi mainostoimisto BSTR Luova konttori, ja Tietotalo vastasi toiminnallisuuksien suunnittelusta verkkoon ja mobiiliin sekä kokonaistoteutuksesta.

– Projektikokonaisuus pysyi todella hyvin hallussa ja siinä iso apu oli viikoittaiset palaverit projektiryhmän kanssa. Ketterät menetelmät ja aktiivisuus toivat lisäarvoa lopputulokseen, joka on saanut kiitosta niin hakijoiltamme kuin sivustoa päivittäviltä, toteaa Sedun uudistusprojektia koordinoinut Sedun viestintäsuunnittelija Krista Laurila.

Sedun verkkopalvelun merkittävin integraatio on toteutettu Primus-järjestelemään. Primuksesta tulevat koulutuskorttien sisällöt ja henkilöstön yhteystiedot. Integraatio tuo tuntuvasti helpotusta sisällönhallintatyöhön.

Kampusten arrki ja opsikelijatarinat on nostettu uudessa verkkopalvelussa näkyvään rooliin. Itse toteutusvaiheessa opiskelijat osallistettiin muun muassa tuottamaan kuvamateriaalia uudelle sivustolle.

Jätä kommentti