RadioMedia

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

RadioMedia on suomalainen kaupallisten radiotoimialan kattojärjestö, jäseninään 31 yksityistä radioyhtiötä, jotka toimivat merkittävinä viestijöinä yhteiskunnassamme tavoittaen lähes 90 % suomalaisista viikottain. RadioMedian jäsenyhtiöt omistavat 90 % Suomessa myönnetyistä ohjelmistotoimiluvista ja lähes 100 % kaupallisen radiotoimialan liikevaihdosta tulee RadioMedian jäsenasemilta.

RadioMedian vanhan sivuston tuen (Drupal 7) lähestyessä loppuaan RadioMedia otti Contrastiin yhteyttä tarpeenaan tehdä kokonaisvaltainen verkkosivustojen ja kilpailujärjestelmien (https://radiomedia.fi/, https://www.kaikukilpailu.fi/ ja https://www.radiogaala.fi/) uudistus sekä ilmeen päivitys. Tässä artikkelissa avaamme RadioMedian radiomedia.fi -pääsivuston projektia syvemmin.

Pääsivuston runsaan sisällön, useiden kohderyhmien ja monimutkaisen rakenteen ansiosta vanha pääsivusto kaipasi kehitystä erityisesti käyttäjäpolkujen, navigaation ja sisältörakenteen uudelleen suunnittelussa, lisäksi ulkoasu tarvitsi modernisointia.

Yhteistyö käynnistyi kaksiosaisella työpajalla, jossa määrittelimme visuaalisen suunnan sekä teimme pohjatyön sivuston rakenteen kokonaisvaltaiselle päivitykselle. Ensimmäisenä määrittelimme RadioMedian tärkeimmät käyttäjäryhmät sekä näiden ryhmien motiivit, tarpeet ja tavoitteet sivustolla. Kun käyttäjäryhmien tarpeet ja käyttäytymismallit oli tunnistettu, UX-suunnittelijamme rakensivat sivuston käyttäjäpolut sekä informaatioarkkitehtuurin siten, että kaikki oleellinen tieto, konversiopisteet sekä toimintakehotteet tukivat käyttäjäryhmien tavoitteita ja sujuvaa kulkua sivustolla.

Sivusto toteutettiin WordPress sisällönhallintajärjestelmää ja uusinta Gutenberg-editoria hyödyntäen. Koska projektin toisessa vaiheessa uusimme myös molemmat RadioMedian kilpailusivustot ja -järjestelmät teknisen toteutuksen teimme WordPress Multisite -asennuksena, joka mahdollistaa useamman sivuston käytön yhden ja saman asennuksen kautta.

Lopputuloksena syntyi uudistettu ilme, johon yhdistimme kaksi neutraalia väriä mustan ja harmaan, rohkeaan kirkkaan vaaleanpunaiseen. Värivalinnoilla halusimme luoda modernin, raikkaan sekä erottuvan ilmeen, joka poikkeaa RadioMedian kilpailijoista. Loimme sivuston uusia käyttäjäpolkuja ja rakennetta mukaillen modulaarisille sivupohjille perinteisten kiinteiden sivupohjien sijaan. Monikäyttöisten sisältöpalikoiden tarkoituksena on antaa RadioMedialle mahdollisuus luoda visuaalisesti rikasta sisältöä sekä rakentaa joustavasti erinäköisiä ja sisältörakenteeltaan monipuolisia sivuja nyt ja tulevaisuudessa.

Projekti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä RadioMedian tiimin kanssa ja onnistunutta lopputulosta ei olisi syntynyt ilman RadioMedian upeaa tiimiä. Yhteistyö jatkuu ja julkaisemme tämän vuoden puolella vielä projektin kakkosvaiheen tuotokset.

“Yhteistyö Contrastin kanssa on ollut sujuvaa ja saimme heiltä hyvää näkemystä sivustomme rakenteeseen ja visuaalisuuteen.” Inka Luomanmäki, projektipäällikkö.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Luoto.info – Syöpäjärjestöjen multisite-kokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Luoto.info-verkkopalvelu rakennettiin WordPressin Gutenberg-alustalle multisite-ratkaisulla, tukemaan Syöpäjärjestöjen keskustelutukea eri alueilla ympäri Suomen. Toteutuksessa saavutettavuus, helppo käyttö ja keskitetty sisällönhallinta olivat keskiössä. Luoto.info toimii tärkeänä osana Syöpäjärjestöjen viestintää, tarjoten saavutettavaa tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kyseessä on 15 sivuston multisite-kokonaisuus, jossa on pääsivusto ja 14 aluekohtaista sivustoa. Samalla rakennettiin Luoto-brändin mukainen upotettava bannerielementti ohjaamaan Luotoon, […] Lue lisää

Uusi Ilmailumuseo

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Uusi Ilmailumuseo on kunnianhimoinen kulttuurihanke, jonka tavoitteena on rakentaa kansainvälisen tason museo Vantaan Aviapolikseen. Hanketta vetää Suomen Ilmailumuseo yhdessä alan toimijoiden ja yhteiskunnallisten sidosryhmien kanssa. Vaikka museorakennus on vielä suunnitteilla, digitaalinen läsnäolo tarvittiin mahdollisimman pian, jotta varainkeruu voitiin aloittaa ja hankkeesta viestiä tehokkaasti. Sivuston tuli esitellä hanketta selkeästi ja innostavasti, tarjota mahdollisuus lahjoittaa helposti […] Lue lisää

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelu-uudistus nosti sisällöntuotannon ja lahjoittamisen prosessit uudelle tasolle Suomen luonnonsuojeluliitto on maamme vanhin ja vaikutusvaltaisin ympäristöjärjestö. Vuonna 1938 perustetun liiton taustalla on rakkaus luontoon ja halu suojella sitä tuleville sukupolville. Liitto on ollut keskeinen vaikuttaja muun muassa kansallispuistojen perustamisessa ja ympäristölainsäädännön kehittämisessä. Liitto toimii sekä valtakunnallisesti että paikallisesti ympäri Suomen. Sen 15 piiriä […] Lue lisää

Rateko – integroitu koulutusten verkkokauppa

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme Rakennusteollisuuden Koulutuskeskukselle (tuttavallisemmin RATEKO) täysin räätälöidyn Woocommerce-verkkokaupan, josta rakennusalan ammattilaiset voivat ostaa koulutuksia. Palvelun kautta ostetaan tuhansia työmailla pakollisia tilauksia kuukaudessa. Tervetuloa oppimaan! Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus RATEKO tarjoaa rakennusalan ammattilaisille ajankohtaisia täydennyskoulutuksia, sekä henkilösertifiointeihin ja pätevyyksiin valmentavaa että ammatillisiin tutkintoihin valmistavaa koulutusta. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin saada koko verkkokoulutusten myyntiprosessi oman talon sisälle. […] Lue lisää

Muurlan verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä. Haaste Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda […] Lue lisää

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun