Musiikkiala.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli.

Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan.

Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset!

Projektin sisältö tiiviisti:

1. Brändisuunnittelu kokonaan uudelle brändille
2. Käyttöliittymäsuunnittelu
3. Ulkoasusuunnittelu ja prototyypin rakennus
4. Tekninen toteutus uutisfeed-integraatiolla
5. Ylläpito ja jatkokehitys
6. Sivuston lanseerauksen digimarkkinointikampanja
7. Uuden ilmeen mukaiset some-pohjat mainontaan ja orgaaniseen postaamiseen

Lähtökohta:
Mistä päättäjät ja musiikkialasta kiinnostuneet voisivat löytää ajankohtaista ja luotettavaa tietoa kootusti?

Musiikkiala.fi-sivuston alkuperäinen idea syntyi, kun huomattiin, että Suomessa ei ollut sivustoa, mikä kokoaisi koko musiikkialan tärkeän tiedon yhteen paikkaan.

Tietoa, tutkimusta, dataa ja uutisia musiikkialasta löytyi paljon eri lähteistä, mutta tieto oli repaleisena siellä täällä. Musiikkialan eri teemoista ja asioista kiinnostunut joutui tekemään ison työn saadakseen selkeän kokonaiskuvan haluamistaan teemoista. Tälle haluttiin tehdä pikaisesti jotain.

Kovien koronavuosien jälkeen myös musiikkialan kehityksestä ja sen tuomasta arvosta yhteiskunnalle oli entistä tärkeämpää viestiä. Päättäjät haluttiin saada huomaamaan ja tietämään paremmin, mikä potentiaali musiikkialalla on ja miten merkityksellinen se on ihmisille ja yhteiskunnalle.

Teosto ja Gramex ottivat sivuston ideointiin mukaan yhteensä 9 muuta musiikkialan toimijaa ja projektin tavoitteiksi asetettiin mm tällaisia asioita:

1.Luottamusta huokuva sivusto ja brändi, mikä kokoaa musiikkialan tärkeän tiedon ja tutkimuksen yhteen paikkaan
2. Rakenne ja toiminnallisuudet, mitkä mahdollistavat tiedon nopean löytymisen eri teemoista
3. Hakukonenäkyvyyden varmistaminen, jotta tietoa etsivät päätyvät sivustolle
4. Sisältöjen helppo päivittäminen, jotta tietoa saadaan sivustolle helposti lisää
5. Integraatio musiikkialan toimijoiden sivustoille, jonka avulla haetaan uutisia ja juttuja musiikkiala.fi-sivustolle automatisoidusti

Näin se tehtiin:
Vapautunut alun suunnittelu kantoi läpi projektin

Projekti starttasi työpajalla, missä lähdimme ideoimaan uuden sivuston ja brändin ydintä osallistavien tehtävien avulla. Työpaja oli erittäin onnistunut ja hullutkin ideat lentelivät pitkin neukkaria läpi workshopin. Saimme roppakaupalla loistavia ideoita suunnittelutyöhön ja koko brändin punaisen langan työstämiseen.

Pohdimme useita brändinimiä, kunnes totesimme yhteen ääneen, että tämän brändin tulee viestiä selkeyttä ja luotettavuutta.

Riisuimme pois kaiken turhan kikkailun ja brändi sai nimekseen musiikkiala.fi.

Logo ja muu visuaalisuus myös rakennettiin tämän ympärille.

Kokosimme myös musiikkiala.fi-brändin yksiin kansiin kevyen Brand Bookin muotoon ja jatkoimme projektia kohti verkkosivuston suunnittelua ja toteutusta.

Kustomoitu verkkosivustototeutus integraatioineen

Rakensimme rautalankamallit, piirsimme käyttäjäpolut, suunnittelimme toiminnallisuudet, herätimme sivuston henkiin brändin visuaalisilla elementeillä, toteutimme helppokäyttöisen wordpress-sivuston integraatioineen ja julkaisimme sen testauksien jälkeen aikataulussa.

Projektitiimi teki tiiviistä yhteistyötä koko projektin ajan ja ennalta sovitut aikataulut ja deadlinet pitivät hienosti kutinsa jokaisessa vaiheessa.

Tulokset
Suomen musiikkiala sai arvoisensa sivuston

Sivusto julkaistiin aikataulussa, mikä ilahdutti tietysti koko toteuttavaa tiimiä.

Toteutimme sivustolle myös monikanavaisen digimarkkinoinnin lanseerauskampanjan, minkä tavoitteena oli ajaa kohderyhmän jäseniä sivustolle.

Digimarkkinointikampanja onnistui hyvin ja saimme ohjattua liikennettä sivustolle kustannustehokkaasti ja onnistuimme saamaan haavimme oikean kohderyhmän jäseniä ympäri Suomen. Volyymit eivät olleet massiivisia, mutta sisältöjen parissa vietettiin parhaimmillaan aikaa useita minuutteja.

Datan perusteella käyttäjiä kiinnosti eniten musiikkialan erilaiset avainluvut kuten musiikkialan työllisyys, suosituimmat alustat musiikin kuunteluun ja musiikkialan kokonaisarvo euroissa.

Sivuston konversioprosentti uutiskirjeen tilaajista oli 3,41 %, mikä on huikea luku tämän tyyppiselle konversiolle. Sisältö oli selvästi mielenkiintoista ja sitä haluttiin saada lisää!

Jatkamme yhteistyötä kehittämällä sivustoa eteenpäin ja tuomalla sinne uusia toiminnallisuuksia sekä ominaisuuksia.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija. Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle. Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti […] Lue lisää

Uusi suomalainentyo.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomalaisen työn liitosta tuli Suomalainen työ. Järjestön brändin visuaalinen ilme uudistettiin, joten myös verkkopalvelun oli aika päivittyä vastaamaan nykyaikaa niin käyttöliittymän kuin toimintojen osalta. Tuore WordPress-verkkopalvelu pitää sisällään lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä ja aimo kasan sisältölohkoja sisältöjen monipuoliseen esittämiseen. Rohkea ja näyttävä visuaalinen ilme tuo lisämaustetta monipuolisiin toiminnallisuuksiin. Palvelussa on priorisoitu mobiilikäytettävyyttä ja saavutettavuutta. Palvelun yksi […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun