Artikkelit
Katsaus räätälöityjen web-sovellusten toteutustapoihin vuosina 2019 ja 2020

Kevät on ollut melko aktiivista rekrytointirintamalla. Useat toimistot ovat järjestäneet oikeita rekrytointikampanjoita, toisilla on ollut vain jatkuvasti paikkoja avoinna. Liikehdintä tietysti ruokkii itseään, mutta onpa alalle avautunut paljon uusia tilaisuuksiakin. Kyvykkäitä web-ohjelmoijia ainakin haetaan kotoa töihin aktiivisesti. Avoimia paikkoja esimerkiksi .Net-koodareille tuntuu olevan rekrytointisaitit pullollaan.
Erittäin positiivista on ollut havaita myös aktiivista liikehdintää asiakasrintamalla. Erilaisia web managereita, webmastereita ja verkkopalvelujohtajia on haettu välillä isojenkin ilmoituksien avulla. Samanaikaisesti monet toimistot ovat hakeneet niin projektipäälliköitä, sitebuildereita, konseptisuunnittelijoita kuin suuria ja mahtavia AD:eita. Projekteja on selkeästi työn alla monella suunnalla ja web-kanavan merkitys on kasvanut olennaisesti. Tällaista kehitystä on mukava seurata.
Tällä hetkellä käynnissä olevia laajempia rekrytointikampanjoita on esimerkiksi Sanoma Digitalilla, joka hakee mm. web-ohjelmoijaa/suunnittelijaa, myyntipäällikköä, käyttöliittymä- ja konseptisuunnittelijaa, graafikkoa, verkkopalvelujen markkinoijaa ja tuottajaa. Sanoman paikkoja voi hakea täältä. Myös Nitrolla on iso pyörä pyörimässä ja hakusessa on mm. 3D artist, AD, tiimin vetäjä, konsepti-/käyttöliittymäsuunnittelija, filmituottaja, copy/konsepti, it-asiantuntija.
Lisäksi esimerkiksi Please hakee AD:ta ja Frantic hakee toimitusjohtajaa (Franticin hakuun ohjeet löytyvät esimerkiksi toissa sunnuntain hesarista).
Lisää paikkoja avoimet työpaikat -sivulta (ja oman firman paikoista kannattaa aina vinkata toimitusta suoraan toimitus-lista(at)vierityspalkki.fi -osoitteeseen).